GalantWeb

odstrihnuti EGR ventilu

Offline Icik

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
Chci se zeptat, jaký máte zkušenosti s odpojením EGR ventilu. Chová se motor nějak jinak (lépe)? Je tam alespoň malé zvýšení výkonu? Článek jsem četl, ale nejsou tam psané žádné odezvy. Nevím jestli mám do toho jít.
Mitsubishi Galant, 1.8 GLSi, 126 kobyl, r.v. 93, motor 4G93, Chomutov


Offline Drak

Lepší než odstřižení podtlaku je vyměnit plechové tesnění mezi EGR ventilem a sacím potrubím plechovo destičkou bez otvorů.



Spíš než o zvýšení výkonu jde o to, že se zpět do saní nedostávají výfukové plyny saze a nečistoty.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline George

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
Chci se zeptat, jaký máte zkušenosti s odpojením EGR ventilu. Chová se motor nějak jinak (lépe)? Je tam alespoň malé zvýšení výkonu? Článek jsem četl, ale nejsou tam psané žádné odezvy. Nevím jestli mám do toho jít.

Známýmu co má Focuse (naftu) EGR ventil odpojili v servisu. Stalo se mu že na cestě najednou auto zůstalo stát, motor v otáčkach, ale auto nejelo atp. Když ho nechal chvíli stát tak zase vše fungovalo ale po chvili se situace opakovala. Ve značkovým servisu mu vůbec neporadili. Jednotka prý házela spoustu chyb a oni nevěděli co s tím. Tak auto dal do nějakýho disel servisu. Tam mu mechanici řekli že za to může právě EGR. Pry se motor zanese "humusem" což jestli jsem to dobře pochopil vede k tomu že EGR ventil dostává z čidla špatný data a řidící jednotka to pak vyhodnotí jako chybu v sání. Vyřešili to dle slov známého ...zaslepením čidla čimž prý vyřadili EGR ventil....pak ještě vyčistili katalyzator. Od té doby jezdí zatím bez potíží.Prý ani na emisích by neměl být žádný problém. 
MITSUBISHI GALANT - kombi 98 2.0i Karlovy Vary


Offline Rampa89

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 327
Co vím tak na japoncích by to žádný problémy způsobovat nemělo... ale když tady byla řeč o fordech tak přidám svou trošku o oplech, tam se u asi všech motorů ECOtec musí po určitých kilometrech vyměnit ten EGR ventil (nevim jak je to u mitsu, ale tady je to klapka ovládaná servomotorkem), jinak to začne dost blbnout a auto netáhne a svítí check engine... A tady to zaslepit nejde, protože prý kvůli 2 lambda sondám jakmile to zaslepíte tak to pak nechce jet... My sme to na ségřiný corse museli řešit přes vrakoviště a teď když to začne blbnout tak máme v záloze 2. a tu akorát vyčistíme a vyměníme a auto jede vesele dál...


Offline George

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
Máš pravdu s tou výmněnou. I ty technici říkali že je to vlastně otázka času než to odejde (myšleno na Ford). Druhej známej má též Focuse naftu a stalo se mu to samé co jsem popisoval před tím. Ten dokonce i když vytáhl klíček ze zapalování tak motor běžel dál  :kiss: Jenže tomu nějaký šikovný technici  nejdřív tvrdili že neví co to je, pak že to je turbo atpd. No jednu chvili si sháněl novej motor, naštěstí pak od toho upustil. Teď kupoval nový vtřikování, což ho přišlo na nějakých 20tis a auto už má půl roku nepojízdné  :worried:

Osobně mám tedy blíž k benzinu (někdo tady psal heslo: nafta patří do kamen  :D) ale je fakt že některý dislový motory jsou super např. Toyota D4-D na něj jsme slyšel samou chválu.
MITSUBISHI GALANT - kombi 98 2.0i Karlovy Vary


Offline Rampa89

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 327
Tak toyota... to je kapitola sama pro sebe  :big grin: ... Ale co vím tak u těch oplů je to problém hlavně u benzínu, jako u nás, tak jeden známej co má astru 1,6 tak to taky prohazuje... a s tím heslem naprosto souhlasím  -_-

Pozn. na fotu je ten ventil z corsy 1.0 3válce  :worried: (ten náhradní - nevyčištěnej - co byl "rozbitej")
« Poslední změna: 18.03.2007 - 23:11:48 od Rampa89 »


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Válel se mi doma takový ten odfukový filtřík, tak jsem si trochu pohrál s hadičkama od egr ventilu-foto, myslíte, že se to ted bude zasírat mín nebo naopak víc? Nebo jsem vytvořil totální blbost?


Offline Drak

myslím, že si vyrobil blbost. Hadičky, na který jsi připevnil filtr, totiž jsou pouze na ovládání membrany EGR ventilu a bude se akorat přisávat falešný vzduch do klapky. Aby jsi zablokoval zpětný chod plynů z výfuku do sání musíš bud EGR ventil odpojit a beno místo jeho plechově těsnění dát zíslepku s al. plechu.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Draku díky za odpověd,když už to tam mám, nestačilo by aspon 1 z těch hadiček ještě ucpat?


Offline Drak

stačilo by odpojit a ucpat hadičku od EGR a také odstranit filtr. Prostě to vratit do původního zapojení hadiček a jen ucpat konec od EGR.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Díky,udělám, jak radíš. ^_^ A to se mi tam ten filtr tak líbil i to, že ho konečně využiju, škoda,no.
« Poslední změna: 19.10.2010 - 19:23:04 od robb »


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Ani japoncum se to nevyhýbá. Mazda má taky velký problémy s EGR tak jako skoro každej dnešní nafťák.
Radouš


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
jo jo ty emise nám to dělaj složitější.


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Dotaz na zakladatele topic:Proč chceš vyřadit EGR?


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Dotaz na zakladatele topic:Proč chceš vyřadit EGR?
Třeba proto, že EGR recirkuluje splodiny zpět do sání a zasírá ho? Já ho měl na Galantu taky vyplej, sání i klapka zůstávala krásně čistá.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Icík už na foru dlouho nebyl a mě trápí stejná myšlenka.


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Třeba proto, že EGR recirkuluje splodiny zpět do sání a zasírá ho? Já ho měl na Galantu taky vyplej, sání i klapka zůstávala krásně čistá.

když je motor v pořádku a EGR v pořádku to znečištění je minimální, odstraněním EGR motor neopravíš. NAvíc pro režim,kdy ty splodiny jdou do spalovacích prostor má ECU nastaveny hodnoty v tabulkách pro mapy. Takže je nutné pak si AFR doladit. Když ne,.....
Když máš totálně zprasené sání,tak je chyba jinde..ne v tom ,kdo ti tam sajrajt pouští,ale v tom jak ten sajrajt vznikná.
Trošku bordelu,který může na dobře fungujícím motoru,správně fungující EGR způsobit,vůbec nevadí.

Nárust výkonu je samozřejmě nesmysl (ten minimální ohřev sacího traktu) se neprojeví. EGR neni využit při plné zátěži (ani při volnoběhu).

takže proč?
Navíc správně fungující EGR by mohl snižovat spotřebu paliva.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Spíš pro prevenci,aby se to nešpinilo,tady to mělo uděláno dost bývalých členu a byli spokojeni.


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
to je opět ta stejná písnička,..nikdo z nich neví,co se v motoru v open loop režimu děje. Kdy dochází k ochuzeni AFR..
Výsledky zvýšené emise a spotřeba paliva v ekonomické oblasti zátěže. Nikdo si nestěžoval.. jistě,protože nikdo nic neměřil..



Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
EGR ventil jsem odpojil, jelikož mi zasíral moji pracně vyčištěnou klapku, žádný nárůst ani pokles spotřeby se nekonal, žádný nárůst ani pokles výkonu se nekonal, žádné sklidnění motoru se nekonalo... Prostě jsem chtěl mít čistou klapku se kterou jsou aspoň ve starších generacích docela problémy, a kdo říká že ty problémy nemá, tak jen neví jak má správně ta klapka fungovat... Výfuk mám černej já i všichni okolo mě, tudíž si myslím že výfukové plyny jsou prostě špinavé a tudíž je v čisté klapce nechci, oddechový filtřík mám na odvětrávání vedoucí z víka ventilů do sání před klapkou, zatím mi nevystřelil, občas zkusím jestli je průchozí profouknutím. EGR ventil je si myslím jen k zlosti, je to ten samý případ jako filtr pevných částic, který kromě snížení emisí motoru jen škodí... Jo a co s emisemi??? Auto bylo oficiálně na emisích a prošlo s odpojeným EGR ventilem, možná proto, že při volnoběhu a při plnym knedlu je zavřený jak tu bylo řečeno...
« Poslední změna: 20.10.2010 - 14:12:56 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)