GalantWeb

Problémy & závady => Motor => Téma založeno: miraD kdy 26.08.2012 - 11:05:28

Název: 2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 26.08.2012 - 11:05:28
 Ahoj všichni,
protože mému motoru chutnala voda čím dál víc, rozhodl jsem se to řešit...
Včera jsem sundal hlavu a vzhledem k tomu, že jsem měl i turbo v háji, tak půjde na repas.
 Jak jsem to rozdělal, všimnul jsem si, že je turbína chlazená vodou.
Tak mě napadlo, jestli to nemůže být prasklé někde uvnitř turbíny a tam se může voda míchat s olejem, který maže turbo a pak se to odpařuje přes odvzdušnění na ventil. víku?...
Nesetkali jste se s tím někdo?
Hlava vypadala celkem dobře, těsnění taky... akorát na jednom válci bylo mezi ventilama vidět jako by vyžraný materiál a bylo to zbarvené do červeno rezavé barvy...
Komůrky jsou klasicky popraskané...
pak sem hodím fotky.

a Ještě jedna věc, nevím jak se to jmenuje, ale je to mezi šroubkem na seřizování vent. vůle a samotným ventilem, možná se tomu říká hrníček a drží to takový plastový kroužek... ten jsem měl prasklý na jednom ventilu. Nevíte někdo, kde se to dá sehnat?
Se divím, že ten hrníček nevypadl.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 27.08.2012 - 20:13:40
 Zdravím...
Fotky jsem ještě neudělal, dnes jsem umyl hlavu a turbo, zítra vezu na opravu tak než to vyložím, udělám pár fotek pro srovnání před a po opravě...
 
Ještě jeden dotaz- nevíte někdo jestli by pasovaly vstřikovače z Mitsu L200 2,5TD 98kW do toho mojeho galoše 2,0TD 66kW? Na netu jsem koukal a vypadaly stejně... budou mít akorát asi větší trysku... Přemýšlel jsem, že bych nechal zkontrolovat vstřiky a rovnou koupil nové trysky z toho L200 TD, které by se vyměnily za ty moje stávající... stojí jedna myslím 350Kč, za tu srandu by to stálo...
 Když jsem měl fabii SDi 47kW, v garáži se mi válely vstřiky z Toleda 81kW tak jsem je tam šoupl a auto bylo jako vyměněný... sice černej kouř jako prase, ale jelo to tak o 1/3 líp.
Odpich na křižovatce jako blázen a celé to bylo takové pružnější...
Akorát to chtělo seřídit předvstřik (což jsem udělal) a možná to chtělo upravit jednotku, protože když jsem dojížděl třeba do křižovatky, brzdil motorem a v okamžik kdy zastavuješ a vymáčkneš spojku, motor se jakoby zakuckal... měl málo nafty...
Zvedl jsem dávku paliva na volnoběh pomocí VAGu a bylo to lepší..
 Na 1.obr. jsou vstřiky z 2,5TD a na 2. jsou z 2,0TD

Jo a prosím Vás, ještě jedna otázka, hlavně pro tebe DRAKU, není na mitsubishi nějaký katalog dílů online jako na BMW nebo nějaký program jako ETKA pro koncernové plechovky?
Potřeboval bych zjistit pár věcí na motoru.
Díky všem za pomoc.

Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 27.08.2012 - 20:38:28
online katalog najdeš http://www.japancars.ru/cat/mitsubishi/index.php (http://www.japancars.ru/cat/mitsubishi/index.php)  u některých dílů jsou i informace s cenou na velkém ruském trhu s možností zaslání i do čech.  pak je ještě možnost si katalog nainstalovat do PC
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 27.09.2012 - 19:49:34
 Ahoj všichni,
po dlouhé době je Galoš zpět mezi živýma.
Operace hlavy se podařila, pacient nezemřel a uzdravil se  :P ...

Tu jsou slíbené fotky z opravy... Moc jich není a kvalita taky nic moc, jak jsem byl nasraný na celé mitsubishi, ani se mi fotit nechtělo   :mad:

http://driml.rajce.idnes.cz/galant_oprava_hlavy (http://driml.rajce.idnes.cz/galant_oprava_hlavy)

Popis opravy mám garážovém blogu, jestli se někdo nudí, může číst...

Jo a chtěl bych poděkovat Drakovi za odkaz na online katalog... bez toho katalogu bych se s tím mrd.l ještě teď  ^_^ ...
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Berzelius kdy 30.09.2012 - 11:10:39
Tak mě kluci napadlo, je ten motor vůbec z vlastní produkce Mitsubishi nebo vzanej od jinýho výrobce??
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 30.09.2012 - 11:33:24
tento ještě je mitsubishi. Až s označením 2.0 DI-D to je motor od WV
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepanak kdy 30.09.2012 - 18:28:14
A ten DI-D taky davali do galantu?Nejak sem jeste na zadnyho nenarazil...
Název: Re: 2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 30.09.2012 - 20:17:48
Nedávali, i poslední kusy měly ještě starý komurkovy motor.

Odesláno pomocí Tapatalk 2

Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: BlackJack kdy 30.09.2012 - 21:15:17
Komůrkový diesel = traktorový motor, ovšem dle mých zkušeností je vhodné označit je jako držáky.  -_-
Jinak mě docela překvapuje, že motor Di-D je z produkce VW, Čekal bych totiž kohokoliv jiného ...
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 30.09.2012 - 21:50:47
jo vyměnily se technologie přímého vstřiku benzínu za naftu. Vzniklo z toho FSI a DI-D :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Berzelius kdy 01.10.2012 - 08:04:02
No ještě štěstí že úplně nejnovější 1.8 DI-D jso z vlastní produkce Mitsubishi s proměnlivým časováním, a co jsem slyšel tak supr, kde pak se hrabou ty 2.0 Di-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Werewolf66 kdy 01.10.2012 - 09:37:03
ono to sem uplne asi neptri, ale jak si tenhle motor obecne stoji oproti 2.0l/100kw ,2.4GDI/110kw ,2.5l/120kw ?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 01.10.2012 - 09:53:00
má jednu známou vadu a to je praskající hlava, takže jakmile začne žrát vodu, je vymalováno. Při troše štěstí praskne tak, že jde aspoň zavařit.

Výkonově je to na 1600 kilo vážící auto nic moc. Je to pro klidného řidiče, který kouká na spotřebu a nevadí mu rachot motoru. je to asi nejmín rozšířený motor v galantech.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Werewolf66 kdy 01.10.2012 - 13:30:44
Jo diky draku, ja kdyz sem kupoval sveho galanta, tak sem se rozhodoval mezi 2.0 benzin a 2.0 naftou....
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 18.10.2012 - 18:51:39
Zdravím. poslední dobou jsem začal nějak často dolejvat vodu.. auto se mi začínalo moc hřát a voda nejak mizela. vcera jsem na ujeti 100km musel dolejt 4 litry vody a porad to bylo malo. kdyz se mi auto prehrivalo tak se mi asi nespousti ani ventilátor na chladiči. alespon jsem ho ani neslysel a pri vypnutí motoru kdyz se mi to prehralo tak se ani netocil. zitra budu rozebirat zkoumat, a tak jestli nekdo muzete dat nejakou dobrou radu jeste tak budu rad. diky moc vsem
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: LivArt kdy 18.10.2012 - 18:59:21
Viz. Drak, prasklá hlava.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 18.10.2012 - 20:35:57
je to bud těsnění pod hlavou a nebo prasklá hlava.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 18.10.2012 - 21:13:03
Zdravím. poslední dobou jsem začal nějak často dolejvat vodu.. auto se mi začínalo moc hřát a voda nejak mizela. vcera jsem na ujeti 100km musel dolejt 4 litry vody a porad to bylo malo. kdyz se mi auto prehrivalo tak se mi asi nespousti ani ventilátor na chladiči. alespon jsem ho ani neslysel a pri vypnutí motoru kdyz se mi to prehralo tak se ani netocil. zitra budu rozebirat zkoumat, a tak jestli nekdo muzete dat nejakou dobrou radu jeste tak budu rad. diky moc vsem

Ahoj,
odkud jsi?
Pokud nemáš vodu v oleji nebo naopak, možná to bude jen těsnění. Co starty a tak? Motor jede na všechny válce?
Sundej palici... přeju ti abys měl víc štěstí než já... Začal jsem u hlavy, pak turbo a nakonec vstřiky... Kdybys potřeboval radu, ještě to mám v paměti =D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 18.10.2012 - 21:36:22
jsem z jiznich cech...strakonice... starty v poho. kdyz je to ohraty ta kto nastartuje na cvrnknuti.jinak auto jezdi taky v pohode neztraci na vykonu nic. jinak pod vickem oleje nic neni. tak nevim.. zitra pujdu rozebirat tak uvidim ja kto dopadne
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 20.10.2012 - 20:19:04
jsem z jiznich cech...strakonice... starty v poho. kdyz je to ohraty ta kto nastartuje na cvrnknuti.jinak auto jezdi taky v pohode neztraci na vykonu nic. jinak pod vickem oleje nic neni. tak nevim.. zitra pujdu rozebirat tak uvidim ja kto dopadne
Ahoj...
Už jsi to rozebral?
Pod víčkem jsem taky nic neměl, ale jak vede hadice odvzdušnění z vent. víka, tak z ní šla pára, kapky vody a emulze.
Jinak jsem taky neměl žádný jiný příznak.

Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 22.10.2012 - 18:02:28
tak jeste jsem to uplne nerozebral. nejak nebyl cas :/ a hlavne to musim delat venku u bytovek takze pocasi taky moc nepreje :/ tak jsem zatim sundal jenom hadice od turba a do sani at je k tomu pristup ale jinak jsem si vsimnul ze napriklad hadicka ktera vede k turbu na chlazeni tak ze neni moc dotazena a je tam docela volne a vzadu za motorem mi to pripada jako kdyby tam ta voda nekde tekla protoze to tam je takovy spinavy cely. tak snad zitra nejak pokrocim
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 23.10.2012 - 22:17:38
A když to nastartuješ tak není vidět jestli to někde teče???
Já tam měl všude takové spony co zmáčkneš kleštěmi a ony se stáhnou samy jak je pustíš... a drží to... Špinavé jsem to tam měl taky, od oleje z turba  :P
... a teď mě napadlo, co vodní pumpa, neteče???
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.10.2012 - 19:01:38
Tak vsechny spony jsem dotahnul, na chlazeni turba mam takovy ty sroubovaci, tak jsem je dotahnul co to slo, hadicky se tam protaceli. tak jsem to vsechno utahnul dolil vodu a dneska jsem najel 60km a auto se nehralo, bylo zahraty tak jak ma bejt a hezky topilo. zitra to necham chvili stat na suchym asfaltu at vidim jestli to nekde netece ale napred zkontroluju jetli zase neubylo nejaky velky mnozstvi vody...jinak se chci jeste zeptat, jak ma byt serizena skrtici klapka, protoze jsem ji cistil a seridil jsem ji tak ze se cela uzavre. a to asi neni dobre protoze kdyz stojim a neslapu na plyn tak auto chcipne. musim malinko seslapnout plyn at pribudou trochu otacky aby to nechciplo. ma bejt serizena tak ze se nema uplne uzavirat?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.11.2012 - 22:22:14
takze jsem uz najezdil asi 400km a opet jsem musel dolejt vodu, takze to vidim ze o vikendu zdrejmne zacnu s rozebiranim, vidim to na to tesneni pod hlavou  :mad:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 20.11.2012 - 23:16:53
Ahoj,
dlouho jsem tu nebyl...
Do klapky jsem nedupal tak nevím, musel bych se mrknout, ale nějaká minimální mezera by tam měla být...
Jak jsi dopadl??? Už víš něco bližššího proč se ti ztrácí voda?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 04.12.2012 - 19:07:50
Taky jsem tady dlouho nebyl :D ... klapku jsem sesteloval, musi tam bejt mezera trochu ;) jinak to vypada na tesneni pod hlavou asi, nebylo kdy to rozebrat, v tomhle pocasi se mi to mocdelat venku nechce :/ a ted stejne nejak vubec nejezdim tak na to ted nespecham. az na to potom nekdy vlitnu tak dam vedet ;)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 15.12.2012 - 17:54:48
Tak to tady trošku oživím. Zapracovaly teploty a materiály na autě zapracovali taky  :D ... mám dírku v potrubí, který jde od vodní pumpy k termostatu, možná mi tam ta voda utíkala dřív poamlu trochu ale nevím, ale ted mi tam utiká  :( jak nejlíp tu trubku vyndat (at se muze zavarit treba) a na co si dát pozor?  asi je blbost tam dat nejakej utesnovac chladici soustavy kdyz to tam teče trochu čůrkem nebo myslíte že by to pomohlo?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 15.12.2012 - 18:02:27
Utěsnovač nemůžu v žádným případě doporučit, ucpe co nemá a dirka zůstane, alespoň takový mam zkušenosti. Dokonce kamarád koupil auto, do kterýho to někdo nalil a ucpal se radiátor a museli jsme rozebrat celý interiér do šroubky, aby jsme ho vyměnili. Hlinikový chladiče jsme zakapávali cínem a drží to do teď, ale nový je nový -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 15.12.2012 - 21:34:43
Koukni se kde ti to může téct .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 15.12.2012 - 21:46:13
no podle toho co jsem videl na aute tak by to mela bejt ta trubka 10034 nekde v prostredku. poradite nekdo jak ji nejlip vyndat ? :)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 16.12.2012 - 14:19:52
Tak trubka úspěšně venku :) je prasklá v místě sváru držáku (na stejným místě jsem měl už dřív děravou i trubku k intercooleru)  :D nechat zavařit a snad se podaří vše složit zpět  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 16.12.2012 - 20:18:12
Tak trubka je zavařená :) preventivne se ovařili ty držáky oba :)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 16.12.2012 - 20:27:14
Praskání přechodových oblastí svařovaných materiálů je stálý problem na vibrujících dílech.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 23.12.2012 - 23:08:01
Tak problém mizící vody zdřejmně odstraněn  -_- po tom co jsem to davaldohromady jak jsem měl prasklou tu trubku tak jsem ještě nedoléval vodu a najezdil jsem už přes 300km :) akorat mi teplota obcas začne stoupat a pak zase sleze dolu a auto topi normálně a jenom chvílema to fouka stueně, myslíte že by to mohl dělat špatný termostat? možná že je jenom třeba tam dolejt ještě vodu že jí tam potom co jsem to opravil nebylo jestě dostatek?... nějak jsem se totiž nedokopal k tomu tam juknout kolik jí tam je, vždycky na to zapomenu než někam jedu  ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 24.12.2012 - 14:02:26
Dolej kapalinu - třeba i vodu a otevři topení naplno aby se system odvzdušnil a přestane to zlobit .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.12.2012 - 14:57:55
ok díky  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 30.12.2012 - 17:38:19
Tak voda dolita a tvářilo se to v pohodě, ale... pořád to zlobí :/ vidím to tak že bude termostat k.o. a nebo víčko na chladiči... Vodu doleju, mam plnej chladic, dám vícko a nejakou dobu se to tvari jako ok ale po case se víc hrát skoro az k cervenymu poli a pak to zase sleze  takhle to pak chvilema zlobi a topeni prestane obcas topit a fouka studene a pak zase ok, kdyby mi nekde ta voda mizela tak by to prestalo topit a hralo by se to porad, takhle to nejakou dobu zlobí a voda mi pritom pomalounku ubejvá/ přesněji podle me utíká do t nádobky protože je nějak moc plná porád a obcas mi tm z ní ta voda asi vyprskne protoze za jizdy mi zacně chvílema pískat řemen( asi jak navlhne) a jeste když se to přehrívání děje tak mi pak jde trochu pára z pod kapoty jak tam ta voda prská ven ne motor, mel jsem od ty vody i kryt rozvodu. nakonec mi voda ubyde timhle tak moc ze ji musím dolejt. Tak jaký jsou vaše rady? Muže to bejt termostat kterej vcas neotevre a motor se moc ohreje a pak se otevre a po ochlazení se zase zavre? nebo to muze delat vícko na chladici ktery neudrzí potrebny tlak a tím to moc poustí vodu do nadobky? už jsem z toho jelen co tomu asi tak je  ](-:  za jakoukoliv radu budu moc rad  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 30.12.2012 - 18:10:40
Chladič doplňovat při studeném motoru a kontrola hladiny v nádobce- na MINimu při studeném motoru . Jak se system ohřívá , přebytečná kapalina jde do nádobky a při chladnutí si ji motor bere z5. Kdy a kdo dělal rozvody ? Neteče voda kolem pumpy ? To se podívám do manuálu , jestli je v dízlu vodní pumpa součástí rozvodů .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 30.12.2012 - 18:18:17
no prave ze to kolem pumpy neteče, pod autem když stojí tak je sucho.. to byl ten kryt rozvodu ohozenej zeshora tou kapalinou a po nich to teklo dolu... jinak rozvody meli byt delane nekdy nez jsem auto kupoval,(cca 3/4 roku) ale kdo ví co je na tom pravdy, jinak auto jezdi krasne, startuje dobre,  silu má nemam s ním jinak problemy, jen ta voda me zlobí  :mad: , a myslím že pumpa je soucastí rozvodů
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 30.12.2012 - 18:25:18
Pumpa je pod krytem rozvodů ale točí jí řemen od olejčerpadla. Nevim , zkusil bych koupit nový termostat a namontovat, není možné aby teplota vody takhle skákala ...... přitom topení je napřímo mimo termostat .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 30.12.2012 - 18:31:18
no napadl me ten termostat, ale zkusim zejtra taky jeste kouknout na ten remen, jestli neni nejak volnej.jeste zkusim hodit auto cumakem na najezdy at je chladic tak nejak nejvyssi bod a dobre se tam doleje vsude voda i do topení, jiank po novym roce teda koupim termostat at mam jistotu že správně funguje a snad to bude dobrý no
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 30.12.2012 - 18:45:12
ještě mě napadlo, na termostatu je takovy ten cudlicek, v manualu psano "jiggle valve" a tím má být termostat vložen nahoru, nemohlo by to dělat třeba kdyby tam byl vložen spatně natočenej? to je asi blbost co ^_^
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 30.12.2012 - 19:02:03
Ne , to není blbost, ](-: to je problém ---- musí být NAHOŘE - skrze dírku letí luft a tlak , spodem ne .   
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 30.12.2012 - 19:07:09
tak to možná bude ta chyba, nedávno jsem to měl rozebraný když byla děravá trubka na vodu, a nejsem si právě jistej jestli jsem tam ten termostat nedal tím ventilkem netocenej nejak jinak...  ](-: a mam tušení že jsem ho tam dal natočenej o 90° špatě ](-: tak zejtr na to juknu no. snad to bude tím  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.12.2012 - 14:06:07
já blb tam ten termostat měl fakt špatně danej  ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 31.12.2012 - 16:08:15
já blb tam ten termostat měl fakt špatně danej  ](-:
Tohle přizná málokdo , ale tak se člověk naučí . Doufám že to teď bude makat jak má . :mellow:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.12.2012 - 17:22:30
vypadá to že to už bude v pohodě, auto hezky topí pořád a teplota zatím v pohodě  -_- uvidím až s tím najedu trochu víc toho ale už snad v poho  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.12.2012 - 22:18:00
no tak asi ze uz zblaznim  :laugh: po ujeti 2x15km  vse v pohode a rikal jsem si ze uz to je vsechno dobry.. ale.. jel jsem ted vecer dalku 120 km... po prvnich cca 30 km zacala rucicka teploty stoupat nahoru, byla kousek pred cervenym polem a cestovala od pulky k cervenymu a n 3/4 cerveny pulka a tak nejak proste porad... rikal jsem si je to v pohode jak otvira a zavira termostat... ale pak jsem jel pres klatovy a teplota tesne pred cervenym a obcas i lizla cerveny pole a ja si rikal mozna se to naestaci uchladit jak je porad cerveny.. ale vyjedu ven z mesta a vzhelem  tomu ze jak je auto moc ohraty tak moc nechce to auto ani jet... pripada mi to jako kdyby to byla ochrana proti vetsimu prehrati, nevim nekdo to se v tom mozna vyzna... a kdyz jsem to rozjel na 100km/h tak teplota uz byla tak nejak od cervenyho k 4/5 teploty a po pulce ty vzdalenosti to uz zacalo varit.. teplota na zacatku cervenyho a uz nechtela ani  klesat ... :/ nakonec povylezla malinko vys a kontrolka motoru se rosvitila tak na prvni mozny zastavce jsem zastavil.. nechal to vychladit a dolil 3 litry!!!   :'( a jeste nebyl plnej chladic  :'( a jel dal... zbyvalo mi zbytek asi 30m a po diliti onech 3 litru to uz nevarilo teplota na polovine a uz to vydrzelo domu... nemohlo to byt tim ze by tam bylo jeste nejak malo vody z toho doliti.. ale nejde mi do hlavy proc by to bylo v pohode predtim a ted ne kdyby tam bylo malo vody... nebo neni mozny ze je v s prominutim v pi*e termostat a tim ze pretim neotviral a postupne te voda se odparila/ vystrikala prepadem... protoze mi pohasly svetla a piskal remen nebo uhliky v alternatoru... .. nevim... vase navrhx jsou? podle  me by mohl to bejt termostat kterej vvcas neotvira nasledkem ceho by se mohla kapalina moc vaparovat/ odpoustet do nadobky a odtamtud by strikala ven chvilema nasledkem cehoz by strikala ven  piskal remen nebo uhliky jak by navlhly.... nevim fakt.. nemuze to bejt tohle termostatem nebo vickem chladice? uz fakt  nevim tohle... nejaka rada nbo tip? dolejt poradne vodu, projet dolejt projet dolejt?  nebo  nevim fakt :( jestli to do jara nejak nevyresim tak to vidim na jare  na komplet generalku motoru... pokud n to bude coz ted neni jelikoz nemam praci  :'( :'(
Název: Re: 2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 31.12.2012 - 23:12:39
Tohle spíš vypadá na těsnění pod hlavou a nebo prasklou hlavu.

Odesláno pomocí Tapatalk 2

Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 31.12.2012 - 23:48:18
Takže sundat hlavu a nechat zkontrolovat . Když bude jen prdlé těsnění , tak jsi vyhrál .  ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 02.01.2013 - 20:17:21
 Ahoj všichni a všechno nej do nového roku.
No pokud to vaří, mohlo by to být  i tím víčkem. Voda/ fridex má pod tlakem vyšší bod varu a pokud tam není tlak v systému dostatečný, může se začít vařit dřív než sepne ventilátor a vyhodí ji to ven.
Toť má zkušenost u Citroen saxo 1,4VTS.
 Auto mělo v chladiči emulzi vody s olejem a nejelo jak mělo... sundal jsem hlavu, nechal ji udělat, dal všechno nové (rozvody, těsnění, šrouby, termostat a jiné) a byl klid. Za týden mi paní volala, že se auto uvařilo a vytekla ji voda ven.
 Dělalo to jen když bylo teplejší počasí ...Dlouho jsem si s tím lámal hlavu než jsem přišel na to víčko... Proplachoval jsem chladič, dal jiný termostat, měnil čidla teploty (protože ten krám nemá ukazatel teploty, čili jsem teplotu neznal, má akorát kontrolku přehřátí a ta se nerožla) no a myslel jsem, že tu hlavu budu muset sundat a podívat se co je špatně.
Pak jsem čučel do expanzky (je součástí chladiče) a díval se, co dělá voda.... jestli tam jsou bubliny nebo tak něco... vše bylo O.K. a najednou to začalo vřít, voda se zvedla a byla venku.
Zajel jsem koupit víčko, dal fridex a byl klid.

Zkus nechat změřit kompres ve válcích než hodíš řepu dolů. Šikovný mechoš ti to udělá za pár kaček, přístup je tam krásný.
Pokud by bylo těsnění nebo hlava prasklá tak aby to odpovídalo tvým příznakům, měl by motor nižší kompres na některém válci a mělo by ti to i hůř jet.
A ventilátor ti funguje?
Vzpomínám, že jsi psal, že auto jezdí normálně...co třeba vodní pumpa?
To už jsem taky viděl, může být K.O. a ty lopatky se můžou třeba někdy protáčet a pak to nestíhá chladit.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 02.01.2013 - 23:07:19
zítra si na to udělm cas a pokusím se to tak nejak okounout vsechno..ale jestli rikas ze kdyby to byla hlava nebo tesneni ze by to hur jelo kvuli kompresi. tak moc si nemyslim ze by to byla hlava nebo tesneni. auto jede opravdu krasne a ma silu i do prudkyho kopce si to valí jako nic. jinak ventilator si nejsem moc jistej, obcas kdyz chcipnu auto tak slysim jak se jakoby dotaci, ale to opravdu jen obcas. je nejakej tip jak ho prezkouset?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 03.01.2013 - 00:01:52
ventilátor nemá čidlo v chladiči ale má svou vlastní jednotku, která komunikuje s jednotkou motoru. Jinak prasklou hlavu a nebo těsnění nemusíš na vykonu vubec poznat. projeví se to třeba delší jízdou větší rychlostí, kdy najednou vyleze teplota vody a i to špatný topení tomu odpovídá.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 05.01.2013 - 13:05:28
no tak pořád z toho nemam radost pri pomyšlení na hlavu nebo těsnění... ale pořád se snažím najít jiný řešení a doufám že to hlava není  ^_^ ... můžete mi pomoct trochu uvažovat?  :D pořád mi leží v hlavě (v té mojí ne auta  :laugh: ) to víčko chladiče, kdyby bylo špatný a neudrželo co má, je možný že by prostě voda při ohřátí utíkala do nádobky a od tamtud pak vytekla ven? vzpomínám si že když mi auto začalo dělat to že se začínalo vařit, tak bylo jednou dokonce i seskočený víčko tý nadobky. dneska jsem to tak nejak byl okouknout a pod tou expanzkou mi to připadalo tak nějak zblitý, asi jak z ní vždycky ta voda vyteče, a dostane se i na řemen(nebo alternátor) a ten začne pískat chvili a chvili spatne dobiji(jak jsem driv psal ze mi pohasnou svetla) jinak když je motor zahřátý po jízdě a vypnu ho tak v chladící soustavě bublá. různě na internetu jsem hledal info o víčkách na chladičích a dočetl jsem se to že to pak v chladící soustavě bublá, expanzka je plná a může to z ní téct. vidím to na to víčko na chladiči docela, nestojí žádný velký peníze tak ho zkusím a uvidím.  -_- jinak, nemám odhat pro tlak, ale víčko co má držet 0,9bar by asi nemělo jít jen tak úplně lehce zmačknout mezi 2 prsty nebo jo?  -_- jinak když ho davam na chladic tak tam jde docela zlehka... pripada mi jako kdyby už ani moc těsnit nechtělo  :undecided:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 05.01.2013 - 13:50:40
víčko je za pár korun a 0,9 je minimum a víc jak 1,1 bych nedával.. A prstama těsnící kroužek moc lehce nejde sevřít.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 05.01.2013 - 13:53:32
jojo vícko je u nas v kelly za 140 kč tech par korun neresim  :D.. radsi zkusim vsechny levnejsi varianty nez se pustit do ty hlavy a zjistit ze je v poradku to by me asi teprve nas*alo  :laugh:, a ten krouzek prave jde docela zmacknout lehce, tak doufam ze problem bude vyřešenej tím víčkem  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: kenry kdy 05.01.2013 - 16:36:58
online katalog najdeš [url]http://www.japancars.ru/cat/mitsubishi/index.php[/url] ([url]http://www.japancars.ru/cat/mitsubishi/index.php[/url])  u některých dílů jsou i informace s cenou na velkém ruském trhu s možností zaslání i do čech.  pak je ještě možnost si katalog nainstalovat do PC


 japan cars a v ruštině ... :angel: :angel: tos mě pobavil.... ještě že šprechtim ... ](-: ](-: ](-: ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 05.01.2013 - 21:09:32
Hoj všichni,
a co výfuk, jde z něj čistej smrad z nafty nebo smrdí jinak než normálně?  :D
Zkus sundat víčko na studeném motoru, nastartuj a pozoruj co ta voda dělá.
Podle mně, kdyby byla rochlá hlava nebo těsnění, určitě by to bylo znát na chodu motoru, třeba by se někdy zakodrcal na 3 válce nebo horší starty či něco podobného.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 08.01.2013 - 18:43:02
zdravím přátelé, dnes jsem konečně koupil nový víčko chladiče, a při porovnání starého a nového, jsem usoudil že problém budu mít už asi vyřešený  -_- :D ... teď už chápu proč mi šla voda pořád do nádobky  :mellow:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 08.01.2013 - 21:35:06
Takže záhada vyřešena ? nebo si ještě nejel delší trasu ? Jinak nejlepší způsob jak zjístit závadu na hlavě je Tlaková zkouška válců, nebo-li SP TOOLS. Dá se tím zjístit netěsnost pístních kroužků, prasklá hlava, vadné těsnění, netěsnost sacího nebo výfukového ventilu.  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 08.01.2013 - 22:52:41
ještě jsem s tím nejel, zitra ho tm dám a doufám že to bude ok už -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 10.01.2013 - 17:37:31
Tak jak ????? Je to O.K. nebo K.O. ?? :angel:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 14.01.2013 - 15:33:51
tak zatim se to tváří jakože dobrý, uvidím casem jak to budevypadat... když to nějak vydrží do jara tak budu rád  :D teď v zime a sněhu se člověku v tom ani hrabat nechce  :laugh:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.01.2013 - 18:52:26
tak voda mi pořád mizi, ale už to neni tak strašný jako dřív. Napadlo me, že by jsem propláchnul celou tu chladící soustavu, aby se vyplavila špína. Protože na víčku chladiče zespodu mam občas právě špínu( není to emulze od oleje jsou to takový usazeninky). Tak by jsem to propláchnul a třeba to je někde jenom trochu ucpaný nasledkem toho pak voda nemuzě dobře cirkulovat a teče pak ven do nádobky. Poradíte mi jak se to dá propláchnout? jestli vypustit jen kapalinu a nalejt tam vodu chvíli to mít nastartovaný a zase to vypustit nebo jak by se to mělo udělat? díky za rady přátelé  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.03.2013 - 16:54:30
Tak jsem se pustil do operace hlavy, zatim jsem si vše odstrojil a teď mě už ceka jenom odmontovat vyfukový svody a trubičky ke vstrikům a pak samotnou hlavu..  na vačce mam prasklych par tech plastovejch hrníčku, nevim jak se to jmenuje presne a nevim kde to shanet, poradi nekdo jak se to presneji nazyyva a pripadne kde koupit? budu moc vdecnej  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 03.03.2013 - 17:16:02
Co máš na mysli ? plastové hrníčky ? to tam snad ani není  :undecided:  Kde jsou přesně umístěny a co asi plní za funkci ?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.03.2013 - 17:17:36
udelam foto vydrz ;)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.03.2013 - 17:23:55
tady je ta fotka
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 03.03.2013 - 17:28:32
Tak tohle nový neseženeš...
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.03.2013 - 17:29:32
potěšující  :mad:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 03.03.2013 - 17:30:22
Jedině original díly - jestli to není součást stavitelného šroubu . V ASA to jako samostatný díl neni .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.03.2013 - 17:36:22
možná že to je jako součást toho šroubu,  ale dal by se pripadne nekde sehnat?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 03.03.2013 - 17:40:07
Original díly v Mitsubishi - prodej náhradních dílů dle vlastního výběru . Ale bacha na cenu - myslim že bude jedno jestli to potřebuješ do motoru . :mellow:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 03.03.2013 - 17:43:11
originalní díl- je to sada 8 kusů

PNC: 03363  MD000961 Nut, rocket arm adjusting screw lock
PNC: 03351  MD180514 Adjusting screw, rocket arm

popřípadně zkusit najít podle čísel MD... náhrady
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 03.03.2013 - 17:45:57
http://www.rokry.cz/ (http://www.rokry.cz/)   Strakonice , Písecká --- tady by ti to mohly objednat . Draku , šroub s maticí jsem viděl , ale detail není . Ten jsem viděl ve workshop manualu.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.03.2013 - 17:48:33
Díky za radu :) zitra si tam skocim a uvidim co vymyslej  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 03.03.2013 - 17:53:45
ještě si předem zavolej do Autopalece na Spořilově a zjisti si cenu přímo u dovozce, aby tě dýler nechtěl nepřiměřeně oškubat na 8 matkách zalitých v pastu.

Macošková Katarína
Prodejce ND a příslušenství
---------------------------------
Tel:       420 267 286 413     
E-mail: macoskova.katarina@autopalace.cz
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 09.03.2013 - 17:00:35
ta dneska jsem se konečn dokopal  tomu sundat hlavu ^_^ hlava na pohled vypadá docela dobře ani komůrky nejsou popraskany, ale těsnění se tváří jako když za to mohlo  :D když jsem sundal tu hlavu tak v jednom válci byly trosku jakoby zrzavý vločky nevim jak to říct  :D no prostě asi od vody a frodexu jak se tam asi dostaval malinko a právě těsnění v oblasti toho válce vypadalo dost uboze, tak doufám že to je jen těsnění a hlava bude v pořádku. později možná udělam fotky jestli tu jsou zvědavci  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 09.03.2013 - 17:55:43
Tak  ty komurky jsou přeci jenom trošku popraskaný  :D teď když mam tu hlavu očištěnou a oschlou tak to je vidět  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 09.03.2013 - 18:16:46
Chtělo by to penetrační přípravek na kontrolu svarů - vstříknout dovnitř a kontrolovat zdali barvivo projde skrz stěny . Nebo ji nech natlakovat u někoho kdo dělá hlavy .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 09.03.2013 - 18:29:30
to mám v plánu jí vzít nechat natlakovat  -_- jinak dodávám fotky toho těsnění
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 12.03.2013 - 14:43:07
Tak hlavu vezu zitra natlakovat a uvidi se jak je na tom. ještě mi zbrousi ventily. šrouby na seřízení vůle ventilů jsem sehnal na internetu od Mitsubishi Sýkora Pardubice. Těsnění pod hlavu objednám až podle toho jak na tom bude hlava, jestli ji budou nějak moc zarovnávat nebo ne. ještě mě i napadlo vyzkoušet termostat jestli otvírá a taky funguje..No zatim jde vše bez nějakých problémů  ^_^ Máte někdo nějakej nápad co ještě případně preventivně zkontrolovat když už to mám rozebraný?  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 14.03.2013 - 17:49:13
Dotaz ohledně těsnění pod hlavu  :D měl jsem tam těsnění s tlouštkou 1,45mm..hlavu mam zkřivenou takže jí budu nechávat srovnat a chci se zeptat jestli tam mam dát zase to 1,45mm a nebo tam už dat 1,50mm? asi už to 1,50mm že?  ^_^
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 14.03.2013 - 17:53:58
to je uplně jedno, 5 desetim mm je zanedbatelný rozdíl
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 14.03.2013 - 18:04:04
ok diky
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 14.03.2013 - 19:10:02
Dotaz ohledně těsnění pod hlavu  :D měl jsem tam těsnění s tlouštkou 1,45mm..hlavu mam zkřivenou takže jí budu nechávat srovnat a chci se zeptat jestli tam mam dát zase to 1,45mm a nebo tam už dat 1,50mm? asi už to 1,50mm že?  ^_^
0,05 - neboli pět setin nepozná ani šroub hlavy . Počkej o kolik sjede rovinu hlavy .   :mellow:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 22.03.2013 - 18:45:07
Tak jesště čekám než bude hlava hotová, byla prasklá tak to trvá dýl  :mad: a tak dělám udržbu a očistu všeho ostatního a dneseka jsem se dostal k turbu. jak má turbo regulaci ( na obrazku v kroužku) tak to je celý zatuhlý a vyteklo mi z toho trochu oleje, v tom by olej asi být moc nemel ne?  ^_^ celkove mam hadice od sani zapraseny uvnitř olejem, šlo mi to hodně od víka ventilu zpatky do sani(asi kvuli ty prasklý hlavě) tak je možný že by se ta regulace turba tim mohla takhle zaprasit?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 22.03.2013 - 20:51:17
Od víka ventilů ti nejde přetlak přes turbo . Hadici od turba do intercooleru a sání ti zaprasí netěsné turbo . Bude potřebovat repas - utěsnit .     How to Rebuild a Turbo - Part 1 of 2 (http://www.youtube.com/watch?v=PSZtP949JHU#ws)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 22.03.2013 - 21:11:19
já to asi špatně vysvětlit  :D  jak je od víka ventilu to odvetravani zpatky do sani, jde to hned do hadice za vzduchovym filtrem, tak tam už to bylo celý takový od oleje taky, tak mě napadlo že když už by tam ten olej nějakej šel do turba takhle z toho sání tak jestli by to nemohlo bejt tím. ale díy za tip  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 27.03.2013 - 16:35:59
Tak hlava je doma... no moc se doma neohřála už je posazená v autě a šrouby hlavy lehce natočený. a chci se zeptat na kolik se mají utahovat a jak to je s těma úhlama dotahovvaní a tak? koukal jsem do manualu a nějak mi to moje hlava nepobrala  :D :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 27.03.2013 - 16:48:51
podle manualu
krok1 - utáhnout na 88 Nm podle pořadí na obrázku
krok2 - povolit v pořadí jak byly utaženy
krok3 - utáhnout 39Nm
krok4 - šroub otočit o 90°
krok5 - otočit opět 90°

když se nepodaří šroub utáhnout 2x po 90°, tak máš malou sílu a šroub není dotažený
když se šroub podaří utáhnou víc, než 2x 90°, tak šroub je natažený a musí se koupit nový
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 27.03.2013 - 16:50:59
díky  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 27.03.2013 - 16:54:02
Takže : Stupeň 1 - Utáhnou na 90 Nm
           Stupeň 2 - Uvolnit 360°
           Stupeň 3 - Utáhnout 40 Nm
           Stupeň 4 - Utáhnout 90°
           Stupeň 5 - Utáhnout 90°
Všimni si kde jsou Nm a kde stupně ! Utahuj podle pořadí na fotce !
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 27.03.2013 - 16:55:30
Jéjda  :D Drak byl rychlejší ... já čerpal info z programu Bosch ESI tronic  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 27.03.2013 - 16:58:13
nevadí že byl rychlejší  :D taky díky  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 30.03.2013 - 18:52:23
Tak jsem viděl že pacient se zotavil ... už mu naskočil puls ?  :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 30.03.2013 - 18:59:39
ještě se uplně nevyléčil  :D chybí už jenom dát hadice a intercooler,nalejt kapalinu, zapojit baterku a pak by měl pulz naskočit, zítra by jsem to měl dodělat  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.03.2013 - 15:08:12
tak pacient se nejspíš uzdravil  -_- zůstalo mu jenom pár následků. prosakuje nafta u trubičky, to snad nějak pořeším bez problému. A ještě budu muset seřídit ventilové vůle nejspíš, trochu rachtá a je línej. když sešlápnu lehce plyn tak jde jako dřív bez kuckaní a když plyn pustím tak se jen tak tak drží při životě a klepe z posledních sil... je možný že to je tím že nejsou pořádně seřízený ty vůle ventilů? a nebo se prostě potřebuje pořádně pomalu probrat z toho měsíc trvajícího umělýho spánku co měl ?  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.03.2013 - 15:10:28
ještě fotka toho jak mu prosakuje ta nafta  :(
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 31.03.2013 - 15:54:13
To rachtání dělá to že je tam velká ventilová vůle a válce jsou naplňovány chudou zápalnou směsí a to ovlivňuje výkon motoru. Jinak seřizovací vůle pro tvůj motor : Sání - 0,35 mm - teplý
                                                                                      Výfuk - 0,45 mm - teplý
Měříme spárovou měrkou. Kompresní tlak 25-35 Bar. A s tou naftou máš to pořádně utáhlé ? Pač si mi nezdá že by tam ten holendr neseděl když tam byl už před tím .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.03.2013 - 16:02:56
díky, ty ventilovy vule vím jak seřídit  -_- jinak to asi i odpovídá na tu chudou směs že tam bylo málo vzduchu..protože to hulilo jak načipovaný TDI  :D :D ... a jestě jsem němel dotaženou sponu na jedný hadici od intercooleru a když jsem ji dotahl tak to to klepání se malinko zlepšilo. ale ještě udělám ty vůle a uvidím snad to bude dobrý :D ... a zkusím to tam ještě pořádně dotahnout tak snad ta nafta nebude utíkat  -_- spíš mě právě víc trápilo to klepání  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 31.03.2013 - 17:30:16
tak seřízeno. už to tolika neklepe, ale ještě to není ono tak zítra s tím budu trošku laborovat  :D dneska jsem už celkem vymrzlej :D :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.04.2013 - 12:53:30
tak dnesa je celkem hezky pocasi tak jsem se do toho pustil a vysledek asi takovej ze to klepe strasne a jeste to chcipne asi po 5 sekundach. mam to nastaveny 0,25 a 0,35 za studena jako je v manualu. nejaky tipy kolik nastavit? jestli míň nebo víc?  :mad:

To auto si ze me dělá asi srandu když je ten apríl  :laugh: ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 01.04.2013 - 12:56:41
máš místo toho prohánět ženský s rákoskou, když je to dnes dopoledne povolený :D 

Jinak nevím čím to je
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.04.2013 - 13:02:40
to já by jsem rád proháněl auto  :D až pak ženský  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 01.04.2013 - 13:06:56
Sání - 0,35 mm - teplý
Výfuk - 0,45 mm - teplý .... informace z programu Bosh ESI tronic .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 01.04.2013 - 13:17:55
 -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.04.2013 - 13:24:06
tak ja to pak jeste nejak zkusim no, díky za snahu  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 01.04.2013 - 13:36:25
Tý jo tak teď jsem z toho jelen ... měl jsi pravdu.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.04.2013 - 13:43:57
to máš jedno já jsem z toho taky jelen  :D snad na to nějak přijdu kolik tam dát  :laugh:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 01.04.2013 - 13:47:50
Přelož si ten text ... je to postup při seřizování za studena . Hodně štěstí  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.04.2013 - 15:18:00
ještě mě napadlo, jestli třeba nemůžou být rozvody skočený o zub. to by jsem asi pak mohl nastavovat vule ventilu jak chci že?  :D 
..jsem si brouzdal po netu a narazil na to jak to zní když jsou o zub... trochu se to podobá zvukem jak to klepe (sice octavka ale stejne) :roll:
Škoda Octavia 1 6TDI CR Vliv nastavení rozvodů na tvrdost chodu motoru (http://www.youtube.com/watch?v=eQyiqJCgwIo#)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 01.04.2013 - 15:30:23
I to je možný ... překontroluj tovární značky a budeš chytřejší  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.04.2013 - 15:39:04
no nechám to už na zítra... dneska jsem už línej  :D ale určitě na to kouknu  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 01.04.2013 - 17:39:44
Seřizoval jsi vůbec předvstřik? U tebe se myslím dělá přes hodinky.. Jinak ta nafta ti prosakuje u vstřiku? Tam by měli být tuším měděný podložky, ty se dávaj dycky nový a měl bys je nahřát a pak dotáhnout. -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 01.04.2013 - 19:02:56
tak predvstřik mě vubec teda nenapadnul  :undecided: ta nafta prosakuje nahore nekde, asi jakje ta trubička od čerpadla na vstřiku tak myslim ze tam asi
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 01.04.2013 - 19:28:49
No jo ...předvstřik je třeba taky seřídit.... ta nafta prosakuje tutově od holendru ... asi přehodil vstřikovače  :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 01.04.2013 - 20:18:17
Ten předvstřik naladíš i uchem, hlavně musíš mít dobře rozvody. Nevím jak je to u galanta, ale pokud hejbeš celym čerpadlem, tak je to pohoda. Seřídit na dojetí a někde v servisu to pak hodit na hodinky -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 02.04.2013 - 11:54:58
Tak jsem šel trochu poladit ten předvstřik a zklamala mě baterka  ](-: z toho věčnýho zkoušení to už vzdala, tak ji musim nabít než budu moct pokračovat  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 02.04.2013 - 15:29:02
Přinejhorším ,tady máš na díly. http://auto.bazos.cz/inzerat/23033843/Mitsubishi-Galant-20-GLS-TD-66kw-.php (http://auto.bazos.cz/inzerat/23033843/Mitsubishi-Galant-20-GLS-TD-66kw-.php)

Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 02.04.2013 - 15:30:50
Sakra, na těch fotkách vypadaj všechny ty TDčkovy motory, jako by vyjely z fabriky :D Škoda, že neprodává celý, bych možná do žraloka v naftě šel ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 02.04.2013 - 15:33:50
Jdou tyhle motory načipovat?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 02.04.2013 - 15:39:30
Neměli by.. jsou to myslím jen obyčejný TDčka.. ale jak se v kelly v katalogu objevilo, že u žraloka už je TDi, tak jsem se chtěl vykašlat na vento a vzít micinu, je to ale jenom chyba..
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 02.04.2013 - 15:50:52
jednou jsem se pro zajímavost jenom ptal emailem v jedný firmě jestli to taky jde načipovat tenhle motor a prej to jde ale je to složitej proces takže leda u nich na hlavni pobočce v praze. ale už nevim která firma to byla.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 02.04.2013 - 15:57:47
ABC :D  ta načipuje i šlapací tříkolku :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 02.04.2013 - 15:59:25
ABC :D  ta načipuje i šlapací tříkolku :D
třeba tříkolku  nějak líp zpřevodujou ať lítá  :D :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.04.2013 - 12:27:06
Tak dneska jsem mel radost a hned ji vystřídala nasranost  ](-: ](-: poštěloval jsem ten předvstřik takže auto docela dobře šlo, nechal jsem to ohřát, seřídil ještě jednou ventilový vůle když to bylo ohřátý, a pak už auto šlo jako dřív, šlo hezky, i hned za plynem, tak jsem to trochu projel a při návratu k baraku to začlo kuckat a nechtelo jet.. tak si rikam co to zase je... sundam ventylový víko a co nevidím...už ani nevim jakejma slovama to posat jak jsem nasranej tak sem dam fotku... :laugh: začínam ted ještě víc uvažovat že si seženu penize a koupim si galanta v benzinu...
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: ondraseek kdy 03.04.2013 - 12:36:30
Tak dneska jsem mel radost a hned ji vystřídala nasranost  ](-: ](-: poštěloval jsem ten předvstřik takže auto docela dobře šlo, nechal jsem to ohřát, seřídil ještě jednou ventilový vůle když to bylo ohřátý, a pak už auto šlo jako dřív, šlo hezky, i hned za plynem, tak jsem to trochu projel a při návratu k baraku to začlo kuckat a nechtelo jet.. tak si rikam co to zase je... sundam ventylový víko a co nevidím...už ani nevim jakejma slovama to posat jak jsem nasranej tak sem dam fotku... :laugh: začínam ted ještě víc uvažovat že si seženu penize a koupim si galanta v benzinu...tak to fakt nasere tak v benzinu bys sehnal do tech 30t na bazosi jich je dost
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.04.2013 - 12:39:06
koukam na ně zrovna no  :D nejhorsi ze nemam praci ted tak by jsem musel zkusit nekoho v rodine jestli by mi pujcil na jiny, a tohle by jsem dal casem treba pak poradne dohromady
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: ondraseek kdy 03.04.2013 - 12:41:16
koukam na ně zrovna no  :D nejhorsi ze nemam praci ted tak by jsem musel zkusit nekoho v rodine jestli by mi pujcil na jiny, a tohle by jsem dal casem treba pak poradne dohromady
 



no jedine tak nebo pockat no koupit dily a narvat je do tohohle  zalezi jak to mas v kupe po dalsi strance podvozek,brzdy a tak zda se to vyplati
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: LivArt kdy 03.04.2013 - 12:41:45
Se stává. Prostě to vyměň, jestli to neudělalo někde nějakou paseku. Těchhle motorů musí na díly bejt hodně, když jim tak praskaly hlavy.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: ondraseek kdy 03.04.2013 - 12:43:25
Se stává. Prostě to vyměň, jestli to neudělalo někde nějakou paseku. Těchhle motorů musí na díly bejt hodně, když jim tak praskaly hlavy.
tak stane se vse me po koupi auta druhej den zaklepal motor po rozebrani nejspise praskl ojnicni cep takze sem shanel jinej motor a to mam 2.0 benal
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.04.2013 - 12:46:23
na díly jich je docela dost, ale zase taky by jsem potreboval udělat brzdy, ložiska, zadní lemy. taky mi trochu rachlalo spojkový ložisko, nevim ono když se to nasčíta všechno tak to je docela dost  :mad:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 03.04.2013 - 12:52:48
Měl jsi dobře seřízený ty ventilový vůle? To mě říkej, že to hned prasklo
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.04.2013 - 13:00:16
seřízený jsem je mel. to auto slo dobre jako driv, ještě jsem ho i projel... bylo nastartovany 10 minut v kuse a jeste jsem to projel, pak to prdlo... taky to nemuzu pochopit že to prdlo  :mad:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 03.04.2013 - 13:26:13
A co ventil? ten se zdá OK?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 03.04.2013 - 16:15:29
A co ventil? ten se zdá OK?

Vypadá ok. je normálně rovnej nahoru jako ostatní, nevypadá že by byl ohnutej
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 03.04.2013 - 16:55:50
Všiml jsem si, že jsi ty ventilový vůle seřizoval hned několikrát. Po ohřátí jsi je musel zvětšit a nebo zmenšit? Asi to prostě vyměň a doufej, ale pro jistotu bych zkouknul i ostatní vahadla. Mohlo to být jen únavou.. jen mi to příjde jako velká náhoda.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 04.04.2013 - 22:44:18
Ahoj, dlouho jsem tu nebyl, jinak bych ti poradil. Prošel jsem si vším co ty, kromě toho ulomeného vahadla, ale to potkalo asi někoho předemnou, protože pár jich mělo jiné číslo.
Plastový hrníček, součást šroubu na vymez. ventil. vůlí origo Mitsu, myslím kolem 200Kč kus.
Tekoucí nafta- hliníkové těsnění pod přepadovou trubkou.
Turbo jsem měl taky v háji a tu baňku taky plnou oleje atd...

Vůle mám 0,35 sání a 0,45 výfuk, děláno na zahřátém motoru a nemám žádný problém... chytá na brnk, jede pěkně a na TD i celkem tiše.

Jo, ještě k tomu vahadlu- jak jsou nasazena na té ose, tak ta osa musí být uložena přesně v takových malých červících, sedělo ti to?

Mě jede po opravě celkem pěkně... dostalo nové rozvody, repas turba, repas vstřiků, zavařenou hlavu, těsnění, šrouby atd... akorát mám jeden problém...
Když jedu svižně, je vše O.K., ale dojedu nějakého loudala, kterého nemůžu předjet, jdu na brzdy, brzdím motorem, chvíli se za ním vleču a jak ho můžu předjet, auto nemá výkon..
jakoby netlačilo turbo... Stačí vymáčknout spojku, nechat padnout otáčky na volnoběh a pak zase jede jak raketa. Dělalo to i před opravou.
A teď čím to je... turbo je po repasu... nevím zda i ta baňka regulace turba, ale podtlak drží.
Pak mě napadlo, jestlii to nemůže dělat ta sestava el.mag. ventilů nebo co to je. do které vedou podtlakové hadice z turba, egr a škrtící klapy viz foto (to je jen ilustrační)... no a nebo to může být tou regulační baňkou na škrtící klapce???
Dělá to jen někdy, jinak auto jede hezky, ale už mě to sere...
Poraďte mi kuci  :'(
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Trewor kdy 04.04.2013 - 23:04:23
Typoval bych to na to co jsi popisoval nějakej ventli nebo klapka....ale která?
Co některej z ventilů kolem turba?...že by to někde v otevřený poloze drhlo a při delší jízdě se tam ten ventyl šprajcnul, že ho podtlak/pružina nepřitáhne dokud nesjede na nižší otáčky a táhne to tedy víc. Ale tenhle motor vůbec neznám takže to jen střílim naslepo.

A co se předtim mluvilo o čipování...tak tohle snad nemá jednotku co by se dalana načipovat...tady se dá "přidat na čerpadle"..což je mechanická forma toho co dělá čipování u nafťáků...prostě to vstříkne víc nafty. Víc to pak hulí ale krouťák jde nahoru. No ekologie hadr až lítaj saze :P
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 04.04.2013 - 23:12:49
Ahoj, dlouho jsem tu nebyl, jinak bych ti poradil. Prošel jsem si vším co ty, kromě toho ulomeného vahadla, ale to potkalo asi někoho předemnou, protože pár jich mělo jiné číslo.
Plastový hrníček, součást šroubu na vymez. ventil. vůlí origo Mitsu, myslím kolem 200Kč kus.
Tekoucí nafta- hliníkové těsnění pod přepadovou trubkou.
Turbo jsem měl taky v háji a tu baňku taky plnou oleje atd...


Vůle mám 0,35 sání a 0,45 výfuk, děláno na zahřátém motoru a nemám žádný problém... chytá na brnk, jede pěkně a na TD i celkem tiše.

Jo, ještě k tomu vahadlu- jak jsou nasazena na té ose, tak ta osa musí být uložena přesně v takových malých červících, sedělo ti to?

Mě jede po opravě celkem pěkně... dostalo nové rozvody, repas turba, repas vstřiků, zavařenou hlavu, těsnění, šrouby atd... akorát mám jeden problém...
Když jedu svižně, je vše O.K., ale dojedu nějakého loudala, kterého nemůžu předjet, jdu na brzdy, brzdím motorem, chvíli se za ním vleču a jak ho můžu předjet, auto nemá výkon..
jakoby netlačilo turbo... Stačí vymáčknout spojku, nechat padnout otáčky na volnoběh a pak zase jede jak raketa. Dělalo to i před opravou.
A teď čím to je... turbo je po repasu... nevím zda i ta baňka regulace turba, ale podtlak drží.
Pak mě napadlo, jestlii to nemůže dělat ta sestava el.mag. ventilů nebo co to je. do které vedou podtlakové hadice z turba, egr a škrtící klapy viz foto (to je jen ilustrační)... no a nebo to může být tou regulační baňkou na škrtící klapce???
Dělá to jen někdy, jinak auto jede hezky, ale už mě to sere...
Poraďte mi kuci  :'(

ahoj, no šrouby na seřízení tech ventilovych vůlí jsem sehnal origo 3kusy i s poštovným za 480kč, .. jinak to vahadlo, ta osa mi tam seděla dobře, ale asi to bylo nějakou blbou náhodou a ůnavou materiálu  :mad: Zítra se jdu zeptat do mitsubishi co by tak asi stálo nový.
Myslím si že by ti to mohla dělat ta regulce turba. jak jedeš svižně tak se ti turbo roztočí a pak se otevře ta klapka aby to turbo nepřefouklo, a tím že pak brzdíš motorem se asi ta klapka nepřivře zase, až pak jak sešlápneš spojku a padnou otáčky tak turbo už nefouká skoro nic tak se ta klapka zase zavře a všechny vyfukovy plyny ho zase vesele roztáčej... já by jsem hledal asi chybu možná v tý baňce u turba. jestli třeba není to vodítko od tý baňky k tý klapce špatně seřízený, nebo to může bejt nějaký zatuhlý. to je můj tip  -_- ty el.mag. ventily jsou na egr a škrtící klapku, tak v těch by jsem asi problém nehledal, spíš ta regulace turba  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 05.04.2013 - 16:51:26
to mě taky napadlo, ale chodit to chodilo pěkně... leda, že by to bylo špatně seštelované, jestli to na to může mít vliv nevím...
Jo a čeho jsem si všimnul, tak že to skoro nedělalo když byly teploty  pod -5°C.
Jednou jsem zkoušel tu hadičku k baňce odpojit nebo zaškrtit, teď už přesně nevím, ale motor se rozjel a kolem 3000ot./min jakoby vypl...
 Jo a jak jsi psal, že ti auto po opravě jelo nějak málo, tak mě to dělalo taky...
Bylo to divné, vůbec nešlo za plynem a vím, že jsem z toho byl celkem v pytli... pak jsem zaslepil EGR a do týdne se to nějak rozjezdilo do původního stavu.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 06.04.2013 - 18:33:13
Tak vahadýlka jsem sehnal na bazosi. jestli si pamatujete ten bilej galant s nárazníkama sport tak od toho :) 1ks za 200kč, myslím si že dobrá cena :) má jich dobrejch 6 tak si jich vezmu jistotu o pár kousku víc ať mám do zásoby, člověk nikdy neví  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 06.04.2013 - 18:44:43
Co mu tam z auta ještě zbylo?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 06.04.2013 - 18:52:53
ty jo nevim hale, až mu pak později budu psat kolik jich teda chci, tak se ho zeptám co tam tak ještě má orientačně z toho auta  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 14.04.2013 - 20:51:46
Takže i já se přidám a budu tady řešit galanta 2.0 td 66kw. Při koupi - olej v chladící soustavě . Měl jsem podezdření na prasklou hlavu ale nechci jí dávat dolů protože si nejsem jistej. Napadá někoho něco jak by se tam mohl jinak dostat olej ? Dělali tam těsnění pod hlavou ... je možné že by něco přepojily jinak ?  :undecided:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 14.04.2013 - 20:56:42
olej do vody se dostane bud těsněním nebo prasklou hlavou. Ještě je možnost i blokem motoru, ale ta je hodně nepravděpodobná.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 14.04.2013 - 21:02:59
jo jo... kdybych tak měl tlakovku to už bych věděl co mu je ...ale za pár hadiček a redukcí chtějí 4 tisíce  ](-:  jinak díky -_- 
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 14.04.2013 - 21:29:01
Ještě je možnost že nějakej inteligent dolejval olej tam kam neměl :D do chladiče ale to je taky asi nepravděpodobný :D  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 14.04.2013 - 21:53:01
Jestli to má chladič oleje chlazenej vodou, tak jak prohnije přepážka, dostane se olej do vody a naopak, ale spíš asi ta hlava nebo těsnění no.

EDIT: ještě sou myslím některý turba chlazený vodou, ale to asi není tenhle případ
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 14.04.2013 - 21:56:20
Chladič oleje to ma vzduchem chlazenej, bude to buď hlava nebo těsnění, a já si vsadim na to těsnění :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: miraD kdy 15.04.2013 - 19:56:32
Jestli to má chladič oleje chlazenej vodou, tak jak prohnije přepážka, dostane se olej do vody a naopak, ale spíš asi ta hlava nebo těsnění no.

EDIT: ještě sou myslím některý turba chlazený vodou, ale to asi není tenhle případ

Kamaráde, 2.0TD je supermoderní motor  :laugh:...
Turbíčko je chlazené vodou...
 Olejový chladič je chlazený vzduchem a je umístěn v př. nárazníku na pravé straně.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 15.04.2013 - 20:32:30
Jojo moderní technika :) turbo chlazený vodou :)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 15.04.2013 - 20:34:57
Tak to musí říct zkušenější co to měli rozebraný, jestli se to může míchat v turbu.. Ale aspon za zkouknutí vůlí to stojí, než se shodí hlava.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 15.04.2013 - 21:45:00
Jojo moderní technika :) turbo chlazený vodou :)
A kde jako by se měla voda v turbu míchat s olejem ?   Místo intercooleru je okolí turbinky ztlačovaného vzduchu užíván jako chladič vzduchu . Ale dle mne to není kapalina ze stejného okruhu jako chlazení motoru . To by se ten air spíše ohříval než chladil .Jedině že by to byl též chladič motoru .   ](-: ](-: ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 15.04.2013 - 21:56:18
některý turba mají hřídel mazanou olejem a ještě chlazenou vodou z okruhu chlazení.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 15.04.2013 - 22:04:49
Turbo má přívod a odvod oleje. a pak přívod a odvod vody, voda je normálně z okruhu chlazení motoru. v turbu se nic nemíchá, a jak píše drak, normálně se hřídelka maže olejem a ještě je ochlazována vodou.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 15.04.2013 - 22:25:05
Jo , buďto je to chlazení turba nebo z jiného okruhu chladič vzduchu . Ale jako chladič málo účinný . :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 15.04.2013 - 23:06:11
Myslel jsem to tak, že kdyby v tom turbu něco odešlo a ten olej co maže tu hřídelku by se dostal do tý vody.. čet jsem o tom na nějakým foru, nevím jak je to u galanta.. Se vzduchem to samozdřejmě nesouvisí...
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 18.04.2013 - 13:56:50
Tak mam galiho složenýho :) napred jsem pred nastartováním chtel jenom tak dvakrat trochu protočit motor starterem at se to rozhejbe když to stálo takovou dobu zase, a ono mi to naskočilo hned na první cvrknutí což mě překvapilo  -_- ventilové vůle mam seřízený za studena zatím jenom a zdá se mi že motor jde docela dobře, měl jsem to 5 minut nastartovaný a do otáček šel taky dobře :) sice nemá ještě úplně ideální zvuk, ale možná až se to trochu zajede tak se to zlepší, pak ještě možná udělám ty ventilový vůle za tepla. a ještě se potřebuju zeptat, asi po 3 minutach se mi rosvitila kontrolka motoru ale ten motor nekuckal, proste sel drzel otacky porad hezky, nemuze to byt nejaky zapomenutý rozpojeny konektor na nejaky cidlo nekde a nebo to je tím že není ještě dokonale seřízenej predvstrik na hodinkách nebo jak se ta masinka na to jmenuje?  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 18.04.2013 - 14:00:55
spoj v diagnostickém konektoru pin 1 a 4 a kontrolka ti vybliká kód chyby
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 18.04.2013 - 14:03:22
ok  -_- pak to zkusím, ted je děsný horko  :D u nás 25°C ve stínu  :angry:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 23.04.2013 - 20:07:09
Tak podle drakovo rady jsem zkontroloval konektory a podtlaky, vsechno je zapojeny, přeměril jsem ono čidlo na vstrikovacim čerpadle a dava hodnotu jakou ma, jinak ještě přemejslím co zkusit. mam naftovy čerpadloa kdyz ho dam na stred( kdyz serizuju predvstrik tak ho pootočím) tak motor docela kucka, kdyz ho natocim jakoby smerem od motoru tak se to zlepsi, kdyz to dam nadoraz co to jde tak je to nejlepsi, napadlo me jestli nemam rozvody hozeny o zub a tak jsem to nastavil na značky a   čerpadlo je na značce a vačková hřídel taky hezky sedi na značce, na další veci jsem nekoukal nemel jsem nejak cas to odstrojovat víc, zejtra to odstrojim vic snad a kouknu jestli vsechno sedi, protoze mi pripada jak kdyby jsem to mel špatně nastavený o zub, když to čerpadlo mam na doraz a je to tak nejlepsi :/ návrhy a připomínky k mému problému a nápadu? uvítám jakejkoliv nápad :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 23.04.2013 - 20:38:52
Nemaj ty rozvody nějaky zajištovací díry? Tobě tam svítí check engine že? Co že to je za chybu?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 23.04.2013 - 20:41:41
Timing control selenoid valve system
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 23.04.2013 - 20:45:47
mě práve napadlo jestli to nehlásí to čidlo nebo co to je ze je špatně čerpadlo nastavený, třeba na rozvodech právě  :undecided:  ale s tou vačkovou hřídelí sedi na značkách, zkusim se zejtra kouknout na vsechno jestli správně sedí jinak už fakt nevím  :undecided:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 23.04.2013 - 23:01:39
To má proměnlivý časování vačky? Máš tam dost oleje? Jinak podle manualu mam ventilový vůle 0,15/0,15, ale je možný, že mam špatnej manual, je to na 4D68 všeobecně.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 23.04.2013 - 23:03:31
oleje tam je dost, a ventilovy vule jsou u toho za studena 0,25,0,35 a za tepla 0,35,0,45 ;)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 23.04.2013 - 23:06:11
A kde najdu ten manual? Je možný, že ten můj je k jinymu mitsubishi.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Drak kdy 23.04.2013 - 23:09:54
http://www.galantweb.com/index.php?action=downloads;sa=view;down=1 (http://www.galantweb.com/index.php?action=downloads;sa=view;down=1)
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 23.04.2013 - 23:14:24
Aha, ona je tu sekce ke stažení  ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 23.04.2013 - 23:49:14
Takže, tu chybu nejspíš způsobuje regulace počátku vstřiku, ale ruku do ohně bych za to nedal, nemám zas tak dobrou angličtinu.. Pokud by to tak bylo, je to 2 Pin konektor, kterej je ze předu čerpadle a vede od něj káblík do spodu čerpadla. Na odpojeným konektoru směrem do čerpadla bys měl naměřit 8 - 12 omh, dál, směrem z jednotky bys při zaplym zapalování měl naměřit nějaký napětí. A nakonec, když to napojíš přímo na baterii, měl by si ho slyšet jak pracuje. Pokud je všechno OK, tak by tahle regulace měla měřit dobu zdvihu jehly a porovnávat ji s polohou vačky nebo kliky, ted nevím. Podle mě to vyhodí chybu i když jseš mimo rozsah, tzn, že bys měl špatně rozvody. Dělal jsi je podle značek od výrobce, nebo nějakejch namalovanejch?
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 23.04.2013 - 23:58:39
měl jsem to tam oznacený na tech rozvodech podle sebe jak jsem to rozebiral a sundaval tu hlavu, tak ty ohmy jsem tam dneska meril a nameril jsem to tam, tak je tedy možný že ty rozvody jsou fakt o ten zub treba jak jsem si myslel, takze zejtra to zkontroluju jestli vsechno sedi na ty vyrobní značky
ps. moje engliš taky nic moc, taky nejsem profi prekladatel  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 24.04.2013 - 00:06:21
Já jsem to ted ještě porovnával s manuálem od čerpadla bosch na moje tdi a bude to ono. Mam tu regulaci na stejném místě, i hodnoty jsou skoro stejné. Je ještě důležitý, aby tam šlo napětí na ten konektor, ale s nějvětší pravděpodobností to budou ty rozvody. Bosch přímo uvádí pod čarou: další možnosti poruch: špatné nastavení rozvodů, špatné základní nastavení čerpadla vůči motoru.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 00:10:55
ok, díky že jsi potvrdil moji teorii o tech rozvodech, aspon mam motivaci to poradne zkontrolovat :) hned rano na to vlítnu  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 24.04.2013 - 00:13:07
Tady ještě detail těch značek.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 00:18:09
díky moc :) detailů není nikdy dost  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Jindřišák kdy 24.04.2013 - 00:34:47
Ještě mě napadá, když to má ECU, tak by se měl dát předvstřik seřídit podle diagnostiky. Ted si nejsem jistej jestli to jde i pomocí uchylkoměru. Navíc se ted víc doporučuje stroboskop, ale zas je potřeba udělat přesnou značku.. Jestli to máš poblíž někoho s diag. tak bych to asi radši doladil přes ni, máš zaručené, že přes diag se vypne regulace předvstřiku.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 12:39:22
Tak jsem to trosku odstrojil ale jeste to nemám, a zjistil jsem že řemen na alternátor je ko, takže už vím kterej řemen mi to pískal, byl celej zpuchřelej, popraskanej a už mu i chybeli ty zoubky ( klínovej řemínek). takze dneska jeste koupim hned novej at ho mam az to budu skladat dohromady.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 20:23:57
Takže, odstrojil jsem spodek rozvodů, dole jsem to nastavil klikovku (nebo jak se tomu odborně nadává  :laugh: ) na značku a kouknul na vršek, a vačková hřídel a čerpadlo byly cca o 1,5 zubu špatně  ](-: ](-: bohuzel jsem neměl moc času tak jsem toho moc nestihnul  :mad: tak zitra to přenastavím na značky a uvidím co to uděla
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 24.04.2013 - 20:39:23
Pokud se to nepotkalo , tak je to v pohodě, ještě uděláš pár Galošů a jsi profík . :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 20:43:18
no to se určitě nepotkalo, najezdil jsem s tím 50km a pořád to jezdilo a nic v tom nebouchalo  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 24.04.2013 - 20:45:34
Sem si dělal prču, kámo . :mellow: :angel:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 20:49:11
jasný  v pohodě  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 20:52:00
Sem si dělal prču, kámo . :mellow: :angel:
Jen provokuj, ti tam přijede a budeš dělat rozvody, chca nechca. :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 24.04.2013 - 20:56:23
 Nech toho, Drak ví co jsem si užil s těma svýma - ale napoprvé sedli .
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 21:00:23
JJ, tenkrát jsem se za tebe modlil, ať ti to už konečně jede. :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 24.04.2013 - 21:06:06
Vidíš, pomohlo to . :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 21:13:44
!!!Ale už jsem se modlit přestal!!! :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 21:38:22
!!!Ale už jsem se modlit přestal!!! :-D
Ale v sobotu zase začnu, jedu 700km/tam i zpět/ pro díly na německo-polskou hranici, máme sraz u ňáký zříceniny kostela, prý osvědčené místo turistů, tak buď tam ani nepřijede a záloha 100zl. fuč nebo mě tam někde zakope a nebo to fakt klapne.Pak si teprve udělám obrázek o polácích.Ale jestli se tu už neukážu, tak víte, kde jsem zakopanej. :-D
A polák přijede žralokem, tak jsem zvědavej, v jakým ho bude mít stavu/píše,že má 17" brock/, tak možná bude vymazlenej a budu slintat. -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 21:44:06
Tak držím palce, a dyžtak si uděláme archeologickej výlet kdyby jsi se tady neukazoval  :D :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 21:46:08
dík. :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 21:47:00
dík. :-D, aspoň si oddychnete od těch mých spamů. :-D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 21:49:53
ale musíš dát vědět kde to je približně, aby jsme nekopali někde o 100km vedle :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 21:53:26
Gubin, bývalé německopolské město, snad před válkou. :undecided:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 22:15:54
tak to máš sakra daleko  :undecided:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 24.04.2013 - 22:19:44
Vím , ale když má jako jedinej US kufr.Cena stále ujde i s benzínem.Jsem pacient,no. :roll:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 24.04.2013 - 22:33:28
co by človej neudělal všechno pro galiho  :P
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 25.04.2013 - 21:03:12
Tak hlásím úspěch :) motor má krásnej klidnej chod jako kdysi :) čerpadlo jsem nastavil zhruba tak jak bylo driv, kdyz se mi motor ohral tak zadna chyba nikde nevyskocila, ale uz jsem to dneska neprojel, to az zejtra uvidim jak to pojede, ale už to snad bude tak nějak ok  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Rob kdy 25.04.2013 - 21:04:53
Gratulace! :big grin:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 25.04.2013 - 21:06:11
Gratulace! :big grin:

Díky  :kiss:  :laugh: :laugh:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 25.04.2013 - 21:09:56
No profík , no ...... :D    bravo.
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 25.04.2013 - 21:11:33
profík ještě ne  :D ale tak možná snad časem  :laugh: :laugh:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 27.04.2013 - 13:16:46
Huráááá ... sehnal jsem řemenici od chlapíka co má galanta 7G  a má ten samej motor 4D68 z roku 93 ...koukám na to a on ten motor je uplně stejnej akorát že má mechanické čerpadlo a je o 180° otočenej... tak jsem si sebral ještě táhla stěračů a chladič. Tak za chvíli na to vlítnu a dám to dohromady a uvidí se.  -_-
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 27.04.2013 - 13:26:32
gratuluju :) ten motor se jeste lisi tim ze nema intercooler, myslím teda :D jinak mě to ani nenapadlo že by tam měla pasovat i z toho staršího  :D
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 27.04.2013 - 14:04:57
Intercooler má ... už jsem ho taky chtěl vzít  :laugh:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Daneczek kdy 27.04.2013 - 20:51:43
aha, tak nevim u kteryho motoru jsm to videl  ze mel trubku od turba rovnou do saní  :undecided:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 28.04.2013 - 15:27:27
Tak jsem dneska ulomil kus ozubeného kola rozvodů na klice  ](-:   to je taky nápad něco jít dělat v neděli  ](-: ](-: ](-: ](-:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Trewor kdy 28.04.2013 - 16:39:56
slovo neděle je ze spojení NE a DĚLAT...chlape to ví každej.  :P
Ale měl bych mlčet. :angel: Máti chtěla vyčistit pračku (ty zásobníky na prášek), tak jsem jí rozebral a za chvíli to jdu skládat. Tak jsem zvědavej za jak dlouho na to vemu kladivo :evil:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 28.04.2013 - 17:02:02
Tímhle heslem se řídím často ... ale když jé měl takovou chuť jít něco dělat na autě  :laugh:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 28.04.2013 - 17:52:06
Jak ulomil kus ozubkola ?????? :o  To snad muselo být prasklé , ne ,
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 28.04.2013 - 18:53:45
jo... taky si myslím že to bylo naprasklé ... ulítla tomu řemenice na klínové řemeny a já odvrtával střihlé šrouby z řemenice rozvodu ... potom jsem tam naklepl torxs a až to bylo  ](-:   ale ta stěna taky není moc tlustá možná jsem do toho moc mlátil ... myslel jsem si že po tom jenom lehce ťukám :D  ale asi to bylo moc
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: Pepe kdy 28.04.2013 - 19:02:02
Jsem zvědav kde a kdy ji seženeš - o ceně nemluvim.  :undecided:
Název: Re:2.0TD 4D68 SOHC
Přispěvatel: michal95 kdy 28.04.2013 - 19:04:58
Včera jsem vylákal řemenici na klínové řemeny z galanta předchozí generace od kamaráda tak si asi zajedu nakoupit ještě něco dalšího :D