Vím, že už tu na toto téma pár diskuzí bylo, ale objevil jsem jeden problém, který zatím nikdo nepopisuje (a pokud ho měl, tak se o tom nevědělo).
Na žralokovi 97 jsem vyměnil prasklou gumičku v hlavním spojkovém válci. Veškerá kapalina tekla pod nohy a spojka zabírala skoro až dole. Vyměnil jsem, smontoval, hodil do auta a pokusil se odvzdušnit.
K mému překvapení se při šlapání nedělo NIC - pedál šel úplně bez odporu, z odvzdušňováku šlo zpočátku pár bublin, potom už ani to ne (pomáhal jsem tomu i stlačováním pístu pomocného válce na převodovce).
když jsem to zkusil profouknout obráceně, zespoda, zjistil jsem, že to nejde a jen to tlakuje. Po opětovném rozebrání hlavního válce jsem zjistil, že i když je úplně povolený (čili na doraze - na té podložce se ségrovkou), tak ta gumička překrývá plnící otvor od nádobky, takže se kapalina nemůže doplnit. Když podložku dám pryč a píst se posune o 1-2mm, tak už to průchozí je.
Má to tohle dělat?? Doteď jsem žil v představě, že při nesešlápnutém pedálu by kapalina z nádobky měla volně téct do okruhu, aspoň u kulatého modelu mi to tak dělá...
Další skutečnost je, že když píst zatlačím na doraz a pustím, teoreticky by se měl (díky pružině uvnitř) vrátit a přes gumičku nasát nějakou tu kapalinu - to je vlastně princip odvzdušňování. Místo nasátí se díky vzniklému podtlaku zastaví v poloze před dorazem a dál nejde.. Čili gumička těsní výborně v obou směrech. To by asi dělat nemělo??
Jen pro upřesnění, měnil jsem jen gumičku u řidiče, takže na chování té tlačné gumičky by to vliv mít nemělo, takže to asi dělalo celou dobu.
Pokud ten okruh není propojen s nádobkou, asi by to vysvětlovalo, proč spojka zabírala až úplně dole - nepřisávala si kapalinu.
Je tohle chování normální? Počítám, že ne, aspoň jsem se s tím nikde nesetkal.. Četl jsem někde, že u Audi je systém nutno odvzdušnit podtlakem, takže tak to asi takto izolováno je, ale tady by to možná být nemělo.
Zatím měl napadlo, že bych trochu víc probrousil vyvtrtaný otvor z nádobky do válce, aby ho gumička úplně nepřekrývala, myslíte, že je to blbost?? Nebo chybí něco jako drážky na tělese pístku, aby se tekutina zezadu mohla dostat před pístek?
Díky moc za názor..