GalantWeb

Budik palivomeru neukazuje

Offline Daggereall

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 71
Zdarec
U galanta mi nefunguje palivoměr.Ukazuje furt plnou nadrz.Když sem rozdělal budíky,tak byl zatuhnutej v jedné poloze.Po chvilce se rozhýbal a dalo se s ním i "lehce" pohybovat.Po zapnutí klíčku začal stoupat až na 3/4 nádrže a zase zatuhnul.Po rozhýbání se dostal na plnou nádrž.Co sem koukal na pár fotek na polským aukru,tak ty palivoměry sou často zaseklý.V čem může být vada? Plovák v nádrži nebo budík? Ať vim co vyměnit.
« Poslední změna: 14.10.2012 - 10:04:50 od Daggereall »


Offline BlackJack

V takovém případě se první odpojí konektor od plováku a podívá se na ručičku palivoměru, jestli spadla dolů. Mělo by se tak konat při zapnutém klíčku (i když galant ukazuje stav i při vypnutém). Pokud spadne ručička, tak je předpoklad, že budík je OK.

Multimetrem lze ověřit, jestli se mění odpor na dráze plováku při změně hladiny. Nárůst odporu je obvykle takový, že nízká hladina = velký odpor a plná nádrž = odpor malý až nulový.

Simulovat pohyb ručičky palivoměru lze za pomoci obyčejných odporů nízkých hodnot (0 až cca 200ohm). Při vzájemném propojení obou vodičů konektoru by měla ručička vyskočit tzv. "na doraz".
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Daggereall

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 71
JJ.Teď koukam na workshop na elektrický zapojení a sou tady hodnoty,tak to zrovna měřím.


Offline Daggereall

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 71
Takže plovák vzadu přibližně za půlkou dráhy přestával ukazovat.Je to plíšek s prolisem.Prolis jezdí po odporovám drátu a díky tomu se prolis obrousil.Takže místo zaoblené špičky je tam ploška,která nedosedala na drát a přestávalo to ukazovat :roll: .Budík taky ukazuje jiný hodnoty než má.Vzadu sem to opravil přihnutím plíšku.Po proměření to ukazuje jak má.Ale budík je na výměnu. ](-: