Nikdo by ti neměl říct ani přímo posuzovat rozsah poškození ještě před zápisem do protokolu. Každý takto nahlášený případ je řešen likvidátorem pojišťovny, který stanový rozsah poškození. Znamená to tedy, že rozsah poškození bude zapsán do protokolu a bude pořízeno několik snímků poškozené oblasti. Až na základě těchto faktů provede pojišťovna šetření, ze kterého je výstupem další protokol, ve kterém si srozumněm o náhradě za způsobenou škodu, případně ušlý zisk nebo odškodnění za způsobená zranění, tzv. bolestné. Záleží taky na tom, jaký způsob opravy žádáš, jestli svépomocí nebo si necháš auto opravit v servisu. Pokud servisu vyfakturuje na tvé jméno a s uvedením SPZ vozu do faktury částku, nemusí ti být pojišťovnou uznána (proplacena) celá částka. Tomu se pak říká odečet kvůli amortizaci nebo taky znalec v oboru přehodnotí reálné náklady na opravu. Někdy to lze řešit přes krycí dopis mezi pojišťovnou a servisem.
Jo a divil by ses, kolik potom stojí oprava prolisu dveří s vytmelováním a lakýrnickou prací. Nepodceňovat ...