GalantWeb

Galant ´93 GLSi 1.8/93kW E5-A, nespíná se chladící ventilátor.

Offline jhury

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 2
Ahoj všem, mám Galanta ´93 GLSi 1,8 93kW a nespíná mi chladící ventilátor, nicméně zbytek chladícího sytému funguje normálně - termostat funguje, topení OK, teploměr kapaliny ukazuje reálně, motor se v 90% případů uchladí, ale pokud se začně přehřívat, vrtule se nesepne a namísto toho ventil ve víčku chladiče začne pouštět kapalinu do přepadové nádržky. Když to ochladne, nasaje si to kapalinu z nádržky nazpátek - tak jak to má být. Vyměnil jsem preventivně víčko chladiče a čidlo teploty kapaliny. Právě u čidla jsem čekal, že chyba je v něm, protože jsem předtím
od toho původního vyzkoušel odpojit kabel a proklemovat jeho dva kontakty ( jeden z nich je na kostru ), pokud se tohle udělá, vrtule se okamžitě rozběhne, což znamená, že spínací relé je OK. Stav kapaliny by měl být taky v pořádku, dolil jsem jí do chladiče i nádržky a snažil se to i odvzdušnit. Nevíte někdo v čem může ještě být problém? Nechce se mi s tím do značkového servisu, tím spíš, že tu v okolí žádný není...


Offline jhury

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 2
Ahoj všem, kdo četli můj problém. Problém je vyřešen, byly tam dvě banality, jednak chybělo trochu chladící kapaliny ( teplotní čidlo asi nebylo úplně "pod vodou" ) a jednak byl špatný kontakt v konektoru čidla. Teď už všechno funguje jak má  ^_^ Jenom malé upozornění pro všechny, kteří by řešili podobný problém - viz. jedno z předchozích témat "Galant Nechladí" . O tohohle auta s tímto motorem trvá poměrně dlouho, než se vrtule sepne, chladič je podle mě předimenzovaný a motor se dlouho uchladí sám. Třeba švagrovi na Mazdě 626 2.0i GF spíná vrtule každou chvíli, když stojí...