GalantWeb

Olej Prekérní Situace

Offline Toxik

Kamaradi znova dalši problem
Došel čas měnit olej
2.4Gdi 110kw  Při studenem startu 6 rano -3°C  klepou štely ne moc ale slyšim  po  i menšim zahřáti obsolutni ticho
 2 automechanici mi řekli olej 5w40   nebude klepat rano  a prej zvlašt na ty hydro.  plnou syntetiku
KodeCar Mitsubishi aut. serv.  5w40 ne   10W40  ano  při naliti 5w40  se projevi vule  na hydr. a bude   klepat jak Zetor   udajne mi i pochybi olej  že to bude kapanek papat olej  v mynulých dobách  se daval do galantu v me motorizaci 10W30
 Jsem automechanik  ale nevim si rady  jestli 5W nebo 10W
Do ted jezdim na 10w40  každe skušenosti a rady  uvitam  diky ! :))
dle selskeho rozumu  bych tam na zimu dal 5w40 ale mam strach  menit 2 rozdilne oleje
« Poslední změna: 17.12.2013 - 14:11:26 od Toxik »


Offline Trewor

Ani jednim tomu určitě neuškodíš.
10W30 tam lil předpokládám předchozí majitel?
Já bych zkusil 5W40(jak jsi psal na zimu je vhodnější) a vyměnil ho po pár tisících...jestli nevyplaví bordel z hydroštelů.
Jestli to bude žrát olej předokládám umíš posoudit sám
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Toxik

já to auto  mam  2tydny a podle štitku tam byl nejaky No Name 10w40 ale v Mits. mi řekli že za doby kdy Šemík byl ještě hřibě  tak se dával 5 nebo 10w 30  což beru jako nepodstatnou věc ...  olej mam v planu měnit  co 10 000km jak na mazde (323f) sem to taky delal a  žadny problem ale jak řikaš   skusim teda tu 5w40 a po novem roce počitam tak Unor  vyměnim na 10w40 ale mám celkem strach menit z 10w na 5w a zase zpět  nevim co mi na to řeknou kroužky apod  popř maš nějakou spec. značku jak to čtu tak Castrol  neni ta pravá volba


Offline Jindřišák

Nevím jestli to platí za cara klacka nebo i pro dnešní oleje, ale přeskakovat mezi 10W a 5W není asi uplně ideál. Jinak myslím, že co ovlivnuje klapání hydroštěl, je viskozita oleje, což je prostě odpor proti tečení. Tzn. vyšší odpor proti tečení ti udrží olej v hydrech. Dokonce tu někdo psal, že lije 10W60 a má absolutně klid, jelikož má skoro dvounásobnou viskozitu, ale co na to zase zbytek motoru.. Každopádně jestli jsi automechanik, tak si je stejně časem vyměníš, myslím, že se daj sehnat docela levně.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

10W60 tam mám - ale klepání ---hmmm - nevím jestli klepou štely nebo vstřiky .  Dej mu 10W 40 Mitsubishi od  www.mychak-tym.cz . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Berzelius

10w-40 od myšáka dávám pravidelně a měním po cca 8000KM pak většinou začnou klepat, tak vyměním a pohoda zas.Nebo aspoň dvě výměny to tak platilo.


Offline BlackJack

Mám dobře vysledovány čtyři věci, které souvisí s klepáním hydroštelů (!):
1) hladina oleje - pokud nemám víc jak polovinu měrky, hydroštely klepou chvíli po nastartování
2) stáří oleje - čím je olej starší (resp. čím více je na něj najeto), tím jsou hydra náchylnější na klepání
3) výrobce oleje - Total Quartz 10W-40 mi klepal, Shell HX7 10W-40 mi neklepe
4) teplota motoru - čím nižší teplota, tím větší pravděpodobnost klepání

Za tento stav mohu prohlásit, že je jedno, kolik má motor najeto. Toto pozoruji již od najetých 40.000km do nýnějších 110.000km.
Nyní, pokud si hlídám množství oleje a výměny, tak hydroštely neklepou !
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63