To se nedá moc říct co je lepší volba, každýmu vyhovuje něco jinýho. Splehlivost je třeba proti Subaru, kde se manuály serou hodně a automaty ještě víc, docela dobrá u obojího.
Manuál je lehčí, lepší pro opravdu ostrou jízdu jako na okruhu, má 5 stupňů(proti automatu s 4) takže je častěji v optimálních otáčkách, je s nim nižší spotřeba, teoreticky levnější opravy...
Ale je s nim trápení co se týče ložisek(nebo ložiska?) a hlavně oleje. Oboje tu ale najdeš popsaný jak to kluci řešili. Je tam pravidelná investice do spojkový sady a můžou potrápit spojkový válce oproti pouhýmu měnění oleje u AT...pokud něco neodejde.
Automat v předfaceliftu bych rovnou vyřadil ze hry. To je pravěk.
Tiptronic v pofacu umí jízdu na Déčko bez přemejšlení a současně bejt rychlej v reálnym provozu díky možnosti podřazování až do jedničky. Rozjet se na ní na 70 kmh je docela praktický při předjíždění a zařazování je na křižovatkách s hustým provozem. Teoreticky omezuje rázy v pohonným ústrojí tak tolik netrpí motor, jeho držáky, diferák a poloosy.
Ale je těžší, víc žere (Pepe mluvil o rozdílu cca 1l LPG), pokud auto půjčuješ, tak občas někdo s automatem neumí(někteří si na levou nohu radši sednou
) oleje je tam hodně, neni levnej a výměna není tak jednoduchá jako u MT. V horku pod zátěží se může přehřát (mě se v Kadově přehřál až nabotnalej olej odkápl přes měrku ale řadil furt OK) a i když nevim o nikom komu by se to stalo, je tam riziko drahejch oprav
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4