EGR ventil jsem odpojil, jelikož mi zasíral moji pracně vyčištěnou klapku, žádný nárůst ani pokles spotřeby se nekonal, žádný nárůst ani pokles výkonu se nekonal, žádné sklidnění motoru se nekonalo... Prostě jsem chtěl mít čistou klapku se kterou jsou aspoň ve starších generacích docela problémy, a kdo říká že ty problémy nemá, tak jen neví jak má správně ta klapka fungovat... Výfuk mám černej já i všichni okolo mě, tudíž si myslím že výfukové plyny jsou prostě špinavé a tudíž je v čisté klapce nechci, oddechový filtřík mám na odvětrávání vedoucí z víka ventilů do sání před klapkou, zatím mi nevystřelil, občas zkusím jestli je průchozí profouknutím. EGR ventil je si myslím jen k zlosti, je to ten samý případ jako filtr pevných částic, který kromě snížení emisí motoru jen škodí... Jo a co s emisemi??? Auto bylo oficiálně na emisích a prošlo s odpojeným EGR ventilem, možná proto, že při volnoběhu a při plnym knedlu je zavřený jak tu bylo řečeno...