GalantWeb

Rozsypana prevodovka

Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
tak se mi rozsypala prevodovka
Najizdel jsem na dalnici a po zarazeni petky a pusteni spojky neco kruplo a prevodovka zacala strasne jecet a nezabirat.
Ostatni rychlosti vicemene funguji ale 1-2-3 delaji pri razeni a jizde uplne nechutny kovovy rachot.
4 trochu zarachoti jenom pri zarazeni a pak vicemene ticho takze se mi asi rozpadlo nejaky lozisko.

Opravovat prevodovku asi nema smysl ... vzhledem k tomu ze jsem musel s tou prevodovkou kousek jet jsem ji asi uz odrovnal.
Jsou vsechny prevodovky u galantu stejne? (TD, 2, 2.5)
Jak je to s prevodovkou z modelu 93 -96 pripadne treba vzit prevodovku z eclipse, carismy apod.

A ted to nejdulezitejsi ... nemate predstavu na kolik me to muze prijit?
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Drak

Převodovka je pro každej typ motoru jinak odstupňovaná...Ze staršího modelu použít nejde, ten ji ma zrcadlově otočenou.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
Tak jsem koupil prevodovku z autonagana.

Podle popisu je z 2,5 v6 z roku 2003 s 65000 km tak jsem zvedavej jak bude slapat.

PS: sleva 10% za clenstvi bez problemu byla uznana
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
 mě převodovka čeká někdy v létě, mám koupený synchrony a vyskakující zpátečka bude teprve překvápko. snad to bude jen nějaká ptákárna  :o
udělám z toho nějakej manuálek


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
Takze snad to nezakriknu kdyz novou prevodovku pochvalim ...
Radi uplne paradne, vsechny rychlosti jdou tak jak maji a je to moc prijemny takhle radit...

Tak a ted uz "jenom" dodelat
brzdy, tlumice, svicky, filtry, za chvilku i olej, leve predni rameno, prava tyc rizeni, pravy zadni horni silentblok, koroze, nastrik spodku, ...

Nechcete me nekdo zasponzorovat?  :D
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Pepe

Zdravím všechny Galanťáky .  Problem s převodovkou u 2,5L Kombi je následovný. Při sešlápnuté spojce je přev. klidná ale po spuštění spojky do záběru nebo ve volnoběhu se z ní linou zvuky
podobné tomu jako by v ní nebyl olej. Po poslechu mechanik pravil-ložiska předlohové hřídele.
Takže Galant pujde mechanikovi na dílnu a uvidí se co tam je špatné. Jinak řadí jak má.   :anz:  :angry:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

Tak jsem koupil prevodovku z autonagana.

Podle popisu je z 2,5 v6 z roku 2003 s 65000 km tak jsem zvedavej jak bude slapat.

PS: sleva 10% za clenstvi bez problemu byla uznana
Kolik tě stála ? :'(
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rampa89

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 327
Zdravím všechny Galanťáky .  Problem s převodovkou u 2,5L Kombi je následovný. Při sešlápnuté spojce je přev. klidná ale po spuštění spojky do záběru nebo ve volnoběhu se z ní linou zvuky
podobné tomu jako by v ní nebyl olej. Po poslechu mechanik pravil-ložiska předlohové hřídele.
Takže Galant pujde mechanikovi na dílnu a uvidí se co tam je špatné. Jinak řadí jak má.   :anz:  :angry:

Zajímavé, co spojkový ložisko? Co je to vůbec ta předlohová hřídel  -_- Na corolle (starší) klepe ložisko (to spojkový) a taky to dělá když je spojka v záběru, teda co vím tak to de slyšet na neutral jenom, za jízdy sem vedle auta neběžel tak nevim. A dělá to už 50 tis km a pořád jezdí...


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
stala 15000 - 10% sleva takze ve vysledku 13500

A ted o vikendu jsme jeli a kamos ridil a prestala radit 2 a 4 stupen - vzdycky vyskocil a nebylo ani citit jako by byl zarazenej. Tak jsme pak radsi zastavili na benzince a pak slo spatne vsechny kvalty radit jakoby pres nejaky odpor kolem neutralu a nakonec tam zustala 4ka a nejde vyradit.

Tak uvidim co se tam zase posralo...  :'(

EDIT: tak je to jenom zlomena paka od tahla ... tak uvidim jak moc to bude problem poladit
« Poslední změna: 30.07.2007 - 17:40:30 od Petano »
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Pepe

Zajímavé, co spojkový ložisko? Co je to vůbec ta předlohová hřídel  -_- Na corolle (starší) klepe ložisko (to spojkový) a taky to dělá když je spojka v záběru, teda co vím tak to de slyšet na neutral jenom, za jízdy sem vedle auta neběžel tak nevim. A dělá to už 50 tis km a pořád jezdí...
Spojkové ložisko , na které padlo podezření  je vyměněno . Byla utržena jedna packa-příchytka pera.
Předlohová hřídel - spojení motoru a převodovky přes spojku- hřídel která se točí stejně jako motor .
Při neutrálu se otáčí tato hřídel stále,po zařazení jakéhokoli stupně , je její kroutící síla skrze řazený stupeň
přenesena  na hnanou hřídel ,která tuto přenese na poloosy a kola.  :D
« Poslední změna: 30.07.2007 - 22:40:35 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rampa89

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 327
Spojkové ložisko , na které padlo podezření  je vyměněno . Byla utržena jedna packa-příchytka pera.
Předlohová hřídel - spojení motoru a převodovky přes spojku- hřídel která se točí stejně jako motor .

Tož děkuju za objasnění, aspoň sem zas o něco málo chytřejší  :evil:


Offline Pepe

Zajímavé, co spojkový ložisko? Co je to vůbec ta předlohová hřídel  -_- Na corolle (starší) klepe ložisko (to spojkový) a taky to dělá když je spojka v záběru, teda co vím tak to de slyšet na neutral jenom, za jízdy sem vedle auta neběžel tak nevim. A dělá to už 50 tis km a pořád jezdí...
Neběhám též vedle auta ale slyším ložisko převodovky v různých režimech záběru. Při volnoběhu převodovka hučí
jako by jela na sucho. To je ten problem . :laugh:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

Převodovka na dílně ve Štětí rozpůlená a : kuličkové ložisko, první za spojkou má schody na vnějším kroužku - výměna pouze MMC. Ložiska diferenciálu - můj tip je ,že bývalý majitel chvíly jezdil NASUCHO, a povrch kuželků a kroužků napovídá šedou barvou o zacházení. Jo a kuličkové ložisko na vstupní hřídeli - konec. Takže vše jen MMC  za cca.6000 + práce a olej. MMC :kiss:  :'(
« Poslední změna: 12.01.2010 - 11:44:16 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

Galant je doma. Výměna ložisek převodovky a diferenciálu celkem 12 000 Kč a auto jak nové.
 :laugh: ^_^
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Drak

slušný "vánoce" :mellow:
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline shark

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 90
Galant je doma. Výměna ložisek převodovky a diferenciálu celkem 12 000 Kč a auto jak nové.
 :laugh: ^_^
...kdes to nechaval spravit ?
jsem z prahy a shanim nekoho, kdo by mi dal dohromady spojku...mozna prevodovku ??
Galant 2.0, 136 k, 1997


Offline Zenge

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Ahoj, tak jsem také dojezdil a vypadá to na ložiska v převodovce. Vydávali zvuk jako výtah při přesunu v šachtě. Kde by se dali sehnat ložiska na hlavní hřídel? Teda pokud to nebudou ještě nějaké jiné ložiska.


Offline Pepe

Ahoj, tak jsem také dojezdil a vypadá to na ložiska v převodovce. Vydávali zvuk jako výtah při přesunu v šachtě. Kde by se dali sehnat ložiska na hlavní hřídel? Teda pokud to nebudou ještě nějaké jiné ložiska.
Ložiska do převodovek jedině ORIGINAL Mitsubishi . Tyto rozměry si nechal Big Mitsu dělat extra.Myslim že tam budeš potřebovat i lože k diferáku -2ks kuželíkové. :undecided: :worried: :D
 Mám mechanika ve Štětí a po dohodě vše opraví. -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline enemdym

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 4
Taky delam prevodovku na GT zrovna aktualne. Sel sem po synchronech mezi 1 a 2, protoze razeni bez meziplynu dost skrkalo, a vubec se mi prevodovka - nez sem auto odstavil nekdy koncem leta - uz vubec nelibila... zvuky, spatne aretace rychlosti, pri neopatrnem pusteni spojky bylo slyset klepnuti jako kdyz od vuli kardanu, coz se nakonec ukazalo, ze to bylo opravdu prevodovkou a rozvodovkou - drazky na hrideli KO). 
Vysledek je takovy:
- vymena vsech lozisek (lozisko u 1st gear bylo total KO, este chvili a vysypalo by se)
- synchro mezi 1 a 2 (nevypadalo vubec tak spatne, jak sem ocekaval, ale vymena probehne. Pricina problemu razeni to nakonec nebyla - bylo to loziskem, vule)
- drazky hridele z prevodovky (output shaft) a protikusu v rozvodovce (transfer case sleeve) znacne sjete, velke vule - to vedlo k tem zvukum, ktere sem si prvne myslel, ze by mohly jit od kardanu
- vymena simerinku... atd
- zavarani praskliny na zvonu (to me este ceka)

Naka fota
http://www.imageshock.eu/?img=1489968,DSC00624.jpg
http://www.imageshock.eu/?img=1489970,DSC00625.jpg (chytle zuby na 2ce)
http://www.imageshock.eu/?img=1489982,DSC00627.jpg (lozisko KO)
http://www.imageshock.eu/?img=1489998,DSC00631.jpg (drazkovani na vystupni hrideli prevodovky KO)
http://www.imageshock.eu/?img=1490004,DSC00632.jpg (a este detail)

PS: nejvetsi podil na vsem mely prave loziska... rekl bych, ze rozebrani prevodovky prislo za minutu 12, este chvilku jezdeni a mohl bych ji vysypat
« Poslední změna: 06.01.2008 - 15:02:42 od enemdym »
:mitsu: VR4 :mitsu:


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web