GalantWeb

Cvakání motoru 4G63

Offline Kublajchán

  • VIP Group
  • ****
    • Příspěvků: 232
Čau, poslední dobou se mi rozběhlo takové pravidelné cvakání motoru (závislé na otáčkách) jak frekvence, tak doba kdy se objevuje. Kdyz nastartuju je to tichý, trochu se zahřeje a začne cvakat (poměrně vysokym tónem) je to slyšet s vypnutym rádiem někde mezi 1500-2500 ot. pak to ihned přestane. Vůbec sem nezjistil, co ma na to vliv. Prostě to někdy slyšet je a někdy ne. 100% to nejsou hydroštely. Když to stojí na volnoběh, tak to cvrliká třeba minutu, pak to na 20 vteřin přestane a pomalu zase začíná cvrlikat.
Netušíte někdo co to je ?????
(Galant VI 2.0i - in memoriam)
Škoda Fabia RS 2004


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
nejsou to zase ty selenoidy odvětrávání nádrže?


Offline Kublajchán

  • VIP Group
  • ****
    • Příspěvků: 232
Hele ja vubec netušim, ale nedavno sem slysel ject kolem galanta a znelo to podobne. Co jsou selenoidy a jak poznam, ze sou to voni ???
(Galant VI 2.0i - in memoriam)
Škoda Fabia RS 2004


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
jsou to takový dva černý válečky do kterých vedou hadičky. Jsou uchycený na motorový přepážce


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web


jsou to ty dva mezi Hnědým konektorem a štítkem


Offline Kublajchán

  • VIP Group
  • ****
    • Příspěvků: 232
Tak si je mam jako poslechnout a zjistit jestli cvakaj voni ???
(Galant VI 2.0i - in memoriam)
Škoda Fabia RS 2004


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web

Offline Kublajchán

  • VIP Group
  • ****
    • Příspěvků: 232
hmm.... vyzkůšám.
(Galant VI 2.0i - in memoriam)
Škoda Fabia RS 2004


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
kluci oživuji tuhle tému...jak to dopadlo stěma selenoidama? jeden známý má obdobný problém na lanceru GSR 1,8 ale když otevře víčko pro nalití oleje tak se to rozezní víc takže spíš si myslím že bude problém někde tam.....fakt dost hlučně cvaka....pošle mi video...hned jak budu mít, tak ho sem nahodím....a cvakaní je slyšet po celou dobu chodu motoru...samozřejmě se frekvence mění s přidáním plynu :)

zatím nějaké tipy co odzkoušet :) díky

edit: jak se nazývají hydroštely v angličtině ? :D

video:
https://www.youtube.com/watch?v=DxMRlbnA4i8&feature=youtu.be

ps: nevím jak vložit zmenšené video sem do příspěvku  :mad:

edit 2:
jsou další informace....cvakání už nějakou dobu dělá, měnil se zde olej, dali do něj 10w30 ...prý to cvakání na několik sekund ztichlo ale pak se znovu ozvalo....
« Poslední změna: 20.10.2014 - 20:12:01 od trucker »
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Filda223

no zvuk je to teda dosti brutalni o tom zadna  ](-: jinac hydroštel je lidove receno hydraulicky vymezovac ventilove vule se anlicky rekne  Hydraulic/Engine Valve Lifter, lze uzit oboji, na to ze jsi v irsku teda nic moc chlape  :big grin: ...  :angel:
I´m way to exhausted.


Offline Dobsonie

  • Alone in the darkness
  • GalantWeb Woman
  • *****
    • Příspěvků: 457
  • Hyghway Patrol Police Queensland
Čau, poslední dobou se mi rozběhlo takové pravidelné cvakání motoru (závislé na otáčkách) jak frekvence, tak doba kdy se objevuje. Kdyz nastartuju je to tichý, trochu se zahřeje a začne cvakat (poměrně vysokym tónem) je to slyšet s vypnutym rádiem někde mezi 1500-2500 ot. pak to ihned přestane. Vůbec sem nezjistil, co ma na to vliv. Prostě to někdy slyšet je a někdy ne. 100% to nejsou hydroštely. Když to stojí na volnoběh, tak to cvrliká třeba minutu, pak to na 20 vteřin přestane a pomalu zase začíná cvrlikat.
Netušíte někdo co to je .
Teď si nejsem vůbec jistá , ale myslím že máš stejný motor co jsem měla i já... 
U mě cvakali právě ty hydro... hydro.... -_-    :kiss:    jak se to píše ??
Hydroštel ?   Taky jen občas bud po nastartování a nebo i během jízdy...
Dobso...


Offline Pepe

Ten Lancer GSR 1,8 , který je to ročník ? Nemá to klasiku šrouby na nastavení vůle ?
Hydroštel--- lash adjuster , někdy klepou nízkým tlakem v mazací soustavě - nepleťte si to s otáčkama motoru - bývá vyšlehané čerpadlo nebo bordel zanasen do zdvihátka a nevyplaven . Vyndat , vyprat , naplnit olejem a jedem dál .


Teď jsem se díval na to videjo , dyť to má klasiku štelování ventilů , Jendo , tak to nastav .
« Poslední změna: 20.10.2014 - 21:25:12 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
Ten Lancer GSR 1,8 , který je to ročník ? Nemá to klasiku šrouby na nastavení vůle ?
Hydroštel--- lash adjuster , někdy klepou nízkým tlakem v mazací soustavě - nepleťte si to s otáčkama motoru - bývá vyšlehané čerpadlo nebo bordel zanasen do zdvihátka a nevyplaven . Vyndat , vyprat , naplnit olejem a jedem dál .


je to tohle...
http://www.adverts.ie/car/mitsubishi/lancer/1997-mitsubishi-lancer-gsr-1-8-4x4/6663158
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Pepe

Přečti si předešlý můj přízpěvek .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
aha si to upravil během přidání mého příspěvku :)

no auto já nemám ani není v blízkosti...zdvihátka prý měl venku a čistil....

napsal jsem mu ať udělá dvě , myslím si že základní věci a ta první je ať tam narve olej 10w40 (minimálně) a né 10w30 a druhá věc byla aby se podíval na nastavení ventilů....

říkal že to teď nedá že tak středa, čtvrtek a dá mi vědět....

PS: ročník je to 97...viz spz...tady spzetky aut vždy začínají rokem výroby :D ....no není to fajn věc? takhle zjistíte že sousedova staronová audi a4 není rok 2005 ale jedny z prvních z roku 2001....no a to mu už můžete říct ať jde někam :D :D

edit:
PS 2 : teď se trochu stydím ale nikdy jsem ventily nedělal a ani nevím jak to udělat  :mad: :'( ](-:

jo a taky jsem si tipoval soukromě že to možná správně netlačí olej....to jsem mu napsal taky jako nápad...ale ať to bere s rezervou....


že bych ho vyměnil za tu alfu??? :D ....ale tuším že tahle 1,8 je bez turba...ani nevím co je to za výkon ...atd...
« Poslední změna: 20.10.2014 - 21:39:13 od trucker »
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Pepe

Omlouvám se, po zhlédnutí workshopu jsem zjistil  ](-: že to má lash adjuster a tedy problem s olejem . Též možné , že ventily už nemají svoji délku , ale jsou o nějakou desetinu zaklepané , divil bych se , ale nevim kolik km má ten motor najeto . Karbonové úsady ve zdvihátkách nadělaj takovýhle rachot .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
ok...tak to prosím shrň do mě pochopitelného postupu co stím udělat :D ...protože teď jsem se trošku ztratil :D

za mě, jakožto se vzdělávajícího člověka neznalého motorové techniky bych udělal ty dvě věci
1) olej 10w40
2)seřízení ventilů
3) pročíštění zdvihátek a hydroštelů (ale to prý dělal)

a teď jsi na řadě ty :)
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Pepe

1)olej 10W40
2)vyprat zdvihátka
xxxx seřízení ventilů se nekoná - jsou tam zdvihátka pro vymezení vůle . :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
1)olej 10W40
2)vyprat zdvihátka
xxxx seřízení ventilů se nekoná - jsou tam zdvihátka pro vymezení vůle . :-D

okej...díky :D ...jak bude další info tak to sem hodím :)
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Jindřišák

Připomíná mi to zvuk přidřené kliky -_- obávám se, že ten olej a hydra nějak nepomůžou, ale zkusit to může.. to že je zvuk slyšet po otevření víčka víc je podle mě jen tím, že rezonuje uvnitř v motoru, může to být klidně kdekoli. Ale tak třeba se mýlím, doufám :D ](-:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.