GalantWeb

škubaní a nízky výkon

Offline mcpowel

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 40
Zdravím,
mám takový problém, auto mi začalo znatelně škubat v rozmení 1500-2500 ot./min. To by se ještě dalo přežít, jenža pak začalo cukat při 4000 tis. No a nakonec uplně ztratilo výkon, nejde do otáček, motor se znatělně svěje, a horko težko to jede víc než 100km/h. Takže jsem šel po svíčkách, ty byly de předpoklady vypálený. Takže jsem tam šoupnul nové NGK dle rad z tohoto fóra. No, ale problem nezmizel. Je to pořád stejný. Na diagnostice jsem byl, všechno ok. Typek ze servisu mi poradil že by to mohly byt zapalovací cívky (zesilovač zapalování, nebo řídici jednotka zapalovaní.. pod tímhle nazvem se to dá najít)... tak shaním právě tohle. Jenze nikde to není k máni. Nepomůže mi někdo? Je to ten blabol co je na fotce

Jo, jinak mam Galant "98, 2.0/100kw


Offline Drak

jestli je to zapalovací modul na 2,0 tak ten by měl mít jeden vývod na kabel ke svičce a fajfku ke svičce. ten co je na fotce to není. Tyto zapalovací moduly jsou 2 na víku motoru. Jinak se takhle špatně radí, když to člověk nevidí a neslyší. Může to být i snimač polohy vačky.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline mcpowel

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 40
No, kdyby to byl vadny snimac polohy vačky tak by to mla najit diagnostika. Ale ta mlčí. Před chvili jsem to měl rozdělaný. Maš pravdu. Jsou tam dvě takové mrchy i s fajkou přímo na svíčce, k ostatnim dvěma vedou kabely. Zvlasti je že to vzdycky když se otačky ustalí na nějaké hodnotě, tak auto táhne, ale jakmile se akceleruje tak tahnout přestane.


Offline Drak

diagnostika nemusí nic odhalit. Může to být třeba jen špatně nastavené a nebo posílat nesmyslné informace.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline mcpowel

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 40
No, pročetl jsem forum.. a našel tip na mechanika tady v Brně, tak tam s tím zajedu, snad bude vědět, čím to je. Díky za info. Dam pak vědět, jak to dopadlo.


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
No podľa toho čo opisuješ mi to pripadá, akoby ECU nevedela nastaviť predzápal na správnu hodnotu. Však uvidíš, čo to na to povie ten automechanik.
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline jerycho

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 10
Ahoj,mam Galanta 98, 2,0l a mam podobny,spíš stejný problém.Auto nechce akcelerovat,hlavne nad 3000 ot. jak když připojím naloženou káru.Stalo se že i po nastartování nešel motor vytočit,ale jen chvilku.Mam dojem že to i více žere.Tak jestli někdo ví co s tím,budu neskonale vděčný.


Offline mcpowel

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 40
Ve středu jde Galant do servisu, tak se uvidí. Stav problému je ted takový, že když moc nešlapu na plyn.. a akceleruju plynule. Tak auto jede jak má. Jel jsem před chvili po dalnici a bylo to ok, celou dobu 150km/h. Jen kdyz jsem pak sjel na okresku, tak to přestalo táhnout. Takže už vůbec nemam tušení, čím to může být. Stejne jako jerycho i ja mam dojem ze to pak vic žere.


Offline jerycho

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 10
Zdravim Všechny,chci se jen zeptat,jak to vypadá s Tvým galantem v servisu mcpowel.Přišli na něco?


Offline mcpowel

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 40
Takže... v servisu udělali diagnostku, s nulovým vysledkem. Pak vyčistili kontakty co vedou k zapalovacím cívkám. Auto se probralo, takže když jedu s lehkou nohou na pedalu tak to jede jak má, problém nastane když prudce sešlapnu plyn.... auto se vzdycky prestane tahnout, přijde mi jako kdyby špatně zapalovalo. To mi taky potvrdiil chlapek ze servisu. prej jedna z těch dvou zapalovacích cívek u jede z posledního a v kombinaci se špatnýma svíčkama /dali mi tam v servisu obyčejné BERU i kdyz jsem pořadoval NGK nebo DENSO - patří tam platinové/ vyusťuje ve špatné zapalování. Takže další postup je ted jasný. Koupim nové svíčky (nekde jsem tu četl o iridiových) a pak, když to bude pořad špatný tak se mám obratit na pana ze servisu a ten mi sezene tu cívku (páč original od Mitsu prej stojí okolo 6 tis.)


Offline Pepe

Takže... v servisu udělali diagnostku, s nulovým vysledkem. Pak vyčistili kontakty co vedou k zapalovacím cívkám. Auto se probralo, takže když jedu s lehkou nohou na pedalu tak to jede jak má, problém nastane když prudce sešlapnu plyn.... auto se vzdycky prestane tahnout, přijde mi jako kdyby špatně zapalovalo. To mi taky potvrdiil chlapek ze servisu. prej jedna z těch dvou zapalovacích cívek u jede z posledního a v kombinaci se špatnýma svíčkama /dali mi tam v servisu obyčejné BERU i kdyz jsem pořadoval NGK nebo DENSO - patří tam platinové/ vyusťuje ve špatné zapalování. Takže další postup je ted jasný. Koupim nové svíčky (nekde jsem tu četl o iridiových) a pak, když to bude pořad špatný tak se mám obratit na pana ze servisu a ten mi sezene tu cívku (páč original od Mitsu prej stojí okolo 6 tis.)
  :o Pánové, něco mě říká, ať mě odborníci opraví, něco není v pořádku s rozvodama. :(
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline jerycho

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 10
No mě to začalo zlobit,když jsem používal origo svíčky NGK,dali mi tam nové,náké solidnější BRISKY.Rozdíl žádný.Kabely vyčištěny - pořád stejný.Lehká noha na plynu a auto jede normálně.Startuje pořád skvěle,ale jak to chci vytočit,tak to má jiný zvuk a neakceleruje to,respektive pomalu.Od spodu se to ale sbírá normálně.Tak to už fakt nevím,nemám žádný čas to řešit,a pěkně mě to štve.Napadlo mě,má galant váhu vzduchu?


Offline Pepe

No mě to začalo zlobit,když jsem používal origo svíčky NGK,dali mi tam nové,náké solidnější BRISKY.Rozdíl žádný.Kabely vyčištěny - pořád stejný.Lehká noha na plynu a auto jede normálně.Startuje pořád skvěle,ale jak to chci vytočit,tak to má jiný zvuk a neakceleruje to,respektive pomalu.Od spodu se to ale sbírá normálně.Tak to už fakt nevím,nemám žádný čas to řešit,a pěkně mě to štve.Napadlo mě,má galant váhu vzduchu?
Množství vzduchu dle váhy , zabudované v sání , si řídí ECU . To neovlivníš . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline mcpowel

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 40
no vzhledem k tomu, že rozvody jsou čistě mechanicka zaležitost, tak bych jim tohle nepřičítal, páč motor vytočit jde. Někdy to táhne jak zběsilé.. většinou to jde při postupném přidávání plynu vytočit bez problémů. Pak se ale stane že na to dupnu a nastanou dvě situace, buď to parkrát škubne, nebo to prostě jede, zrychluje, ale hodně pomalu a jde slyšet že to prostě špatně zapaluje (něco takovýho jako když jede škodovka na tři válce) dokonce v tom kamžiku, začně trochu střílet z výfuku (což bych přičítal tomu že se ven dostavá ještě čas nespáleného benzinu).

Škoda, že nemám možnost si od někoho půjčit a zkusit prohodit zapalovací cívky /nebo o někom takovém víte v okolí brna?/


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
ak je to zapaľovacou cievkou, tak skús zmenšiť odtrh sviečok... napríklad na 0.8mm. Dobre, nemá to tak byť, ale iskra bude kvalitnejšia. Prípadne na odskúšanie môžeš dať káble s medeným jadrom. Ak sa to nezlepší ani po tomto, tak zabudni na to, že by to mohlo byť cievkou, lebo to by si už pocítil. Ak máš podozrenie na prietokomer(váha vzduchu), tak ho proste odpoj. Dobre, ECU sa hodí do núdzového režimu a motor bude lenivejší, ale rozhodne to nebude trhať (ak je na vine ten prietokomer). Tak teraz mám malé Deja Vu.... Nepísal som to už niekomu  :laugh:
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline Lades

Zdravím pánové.I ja jsem měl podobný problém, ale nastal az po "vypláchnutí" motorového prostoru wapkou.Po chvilce zkoumání jsem přišel na to, ze se trochu vody dostalo pod zapalovací cívky ka svíčkám.Jednoduše jsem to nechal vyschnout a není problém.Po této zkušenosti bych řekl že je neco se zapalováním.Takže pokud chceš vyzkoušet vyměnit cívky, dej vědet na mail kral.lada@centrum.cz a můžeme se domluvit.Bydlím 30km od Brna směr Ochoz.
Galant 98' 2.5 V6 AT kombi


Offline jerycho

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 10
Zdravím všechny,znovu se ptám,Zkusili jste tu výměnu zapalovacích cívek?Já jsem zkusil odpojit tu váhu vzduchu a ta to nedělá.Motor nechtěl běžet ani na volnoběh.Všiml jsem si ,že je silně zasr...  prostor za škrtící klapkou.Je to normální,nebo to souvisí s nějakou závadou.Stále se ptám,protože jsem se s takovým problémem ještě nesetkal.
Slyšel jsem že muže zlobit i katalizátor,například je poucpaný ,je to možný.


Offline Drak

Zašpinění prostoru za klapkou je standartní záležitost. To je způsobeno EGR systémem a odvětráním víka ventilů
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline EmKei

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 56
    • 3D Graphic & Design from Czech Republic
No zacal sem mit podobny problem kdyz vyjedu a drzim plyn mezi 1500-2000 tak to skube.. a pri rychlejsi jizde kdyz treba podradim a chci vyrazit treba na predjeti tak to ma treba sekundovy utlum.. jako bych sundal nohu z plynu a pak to pomalu zacne zrychlovat.. zadna strela jako driv.. No Uvidime.. je to tedkom v servise s Palivovym filtrem, rozvodama, svickama .. tak sem zvedam..
http://www.cg-graphic.com
http://www.piratka.com
Mitsubishi Galant 2.4GDI GDS - r.v 1999, 110kW, Val.Meziříčí - Praha


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
taky mě to škubalo, škytalo a vynechávalo. Přidat lehce plyn kolem 1300 otáček znamenalo okamžitě škytnutí motoru, na dálnici v kopci to samý, auto škubalo jak blbý. Po zapnutí klimy opět koncert spíš náhodných výbuchů.
vyměnil jsem měnil svíčky a auto nepoznávám... každopádně to moc nepovažuju za řešení. měnit je každý rok, tedy u mě po cca 12tis se mě zdá celkem nenormální. takže ještě plánuju víčko rozdělovače a kabely