GalantWeb

Kolísající otáčky

Offline Gary81

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
  • Galant 1.8 GLSi r.v. 12/1993
Nedávno se mi začli sami od sebe zvyšovat otáčky motoru, už před třemi roky, co jsem si auto koupil se mi zdáli vysoké, byli vetšinou okolo 1100 - 1300. Časem se to ale uklidnilo, a poslední dobou byli asi na 900 - 1000. Ale nedávno se mi zvýšili asi na 1400. Zkusil jsem vyčistit škrtící klapku, ale to nepomohlo, spíš naopak, otáčky mi začali kolísat. Když je motor teplý tak mi klesají a stoupají, od 1000 do 1400, a to mi dělá možná 30 krát za minutu. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Seřizovat otáčky asi nemá smysl, nebo to muže být sytičem? Předem díky za jakoukoliv radu ^_^


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
sytič je mechanický. Je to bimetalem ovládaná jehla která v tělese klapky škrtí obtokový kanálek. Ten návod na nastavení volnoběhu jsi zkoušel?


Offline Gary81

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
  • Galant 1.8 GLSi r.v. 12/1993
Nastavení volnoběhu jsem nezkoušel, myslím že tím by to nemělo být, ten motor má snahu být na nízkých otáčkách, a něco ho nutí je přidat, ale můžu to zkusit.


Offline Drak

pokud se ti zasekne"ventil sitiče", tak se ISC motorek muže snažit sebevíc a nizký otačky nedocílí, protože dojede na doraz. A nebo ti to někde přisává falešnej vzduch za klapkou
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Gary81

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
  • Galant 1.8 GLSi r.v. 12/1993
Tak jsem nastavil otáčku podle návodu který jsem tady našel, už mi to nekolísá, ale přijde mi že mi nejde sytič, nebo jenom trochu, když ho tottiž nastartuju a je studený, tak nemá zvýšené otačky, Tak by to přece nemělo být. Víte někde jak vypadá sytič, a kde se nachází?


Offline Pepe

Sytič je pod klapkou. Ovládá ho krokový motor : u některých klapek je sytič obtokový (bypass pod klapkou) anebo motor ovládá samotnou klapku . Zavírá a otvírá dle teploty motoru. Více najdeš
 v Rady a návody -MOTORY . Stáhni a studuj.  :D
« Poslední změna: 14.09.2007 - 10:49:26 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Kamenožrout

  • Host
Podle mě máš ten samej problém co mam já,sice už sem to trošku seřídil ale pořád to neni ono.
Podle mě je problém ve šroubkách u klapky,jak se moc laboruje tak to pak po pár km lítá nahoru dolu,a nebo ti zústanou seknutý třeba na 1500ot.
Skus nejdřív reset ŘJ,návod máš pod Rady a návody.Pokud ti to bude pořád blbnout tak se pak pust do povolování šroubkú.Vim co je to za pakárnu tak ti radim udělej to jako poslední možnost  :(


Offline DORIANXXL

pred pol rokom som kupil galanta 98 2.0l 16v a všetko sa mi zdalo že je v poriadku(myslim tým stav auta). Ale po niekolko hodinovom čítaní na tomto foru mám pocit ,že to asi nebude pravda. Pred galantom som mal jedno mitshubishi a to Sigmu(absolutne bezproblémové auto)takže s ním nemám moc skušeností týkajucich sa motoru a pod.Podla toho ako sa auto chová,to vypadá že riadiaca jednotka ide v náhradnom režimu. Trochu popíšem: sptreba 10-12l na 100km(počul som,že mitshubishi žeru viac ale neviem či je to ideálna spotreba),znatelné zníženie otáčiek na volnobehu(pri teplom motore),zníženie otáčiek pri zapnutí klimi a pod..,z ničoho nič náhly pokles výkonu(aspon sami zdá) akoby sa mu nechcelo pri višších otáčkách.Mám pocit,že ho niečo dusí.Pokial  idem pomalšie tak je to ok,ale ak chcem obiehat alebo proste svižne sa odviest tak si pripadám ako vo "felde",motor točí a nič sa skoro nedeje,no je to normální na 2.0l?!(podotýkam,že spojka je vporiadku a neprokluzuje).Mám asi mesiac po výmene rozvodáku,sviečok ,oleja,baterky a pod...tak chlapi,čo ma čaká?  Že by došiel rad aj na mna?(myslím ,klapka,reset riadiacej jednotky atd..)Dám na vaše rady,ved ste tu predca o mnoho dlhšie ako ja.   :o
Mitsubishi galant r.v.2000 2.0i 16v 100kw
Mitsubishi Sigma r.v.1997 3.0 v6 130kw


Offline DORIANXXL

zabudol som ešte jednu otázku na RAMPU89,chlape robilo to aj tebe, alebo ste to nechali tak a pustili do sveta? Ked som to kupoval,tak som myslel že to tak má byt,ale po prestudování niekolkých stránok mám na to celkon iný pohlad ! No,moja chyba...mal som byt trochu rýchlejší  :angry:
Mitsubishi galant r.v.2000 2.0i 16v 100kw
Mitsubishi Sigma r.v.1997 3.0 v6 130kw


Offline Rampa89

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 327
Když sme to prodávali, jezdilo to za 7-8 na 100, otáčky se zvyšovaly když se něco zaplo, akorát teda zvýšenej volnoběh to nedrželo za jízdy, ale na volnoběh to těch 900 mělo vždycky, za studena 1100.... Jezdil dobře, problémy s pružností nebyly... nevim jestli se bavíme o stejným autě  -_- , prodali sme ho spíš kvůli tomu, že to hnilo a odcházeli na tom nápravy jak na běžícím páse... to bych dal jako hlavní důvody...


Offline DORIANXXL

tá trocha hrdze ma nezajímá,stejne auto ide pod nový celolak a nápravy su tam zatial v poriadku. Mna však zajímá ten náhly pokles výkonu ! Čím to može být !Sviečky nové(NGK),rozvody nové,palivový a vzduchový nové,baterka nová. V nízkych otáčkach (pri menšej rýchlosti) sa chová normálne ale ked mu chcem pridat tak sa mu moc nechce.Ako keby sa chcel moc vytáčat ale pri tom tah nič moc.Rozvody som kontroloval a su v poriadku,prívod benzínu je ok,zapalování taky.Že by sa výmenou baterky(pri vypnutom zapalováni)zmenili udaje v ř.j.? :angry: :angry: :angry:
Mitsubishi galant r.v.2000 2.0i 16v 100kw
Mitsubishi Sigma r.v.1997 3.0 v6 130kw


Offline Drak

Nejspiš se ti po výměně baterky zresetovala jednotka a nečetla si špatné hodnoty. Vyčistit klapku a znova zresetovat
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline DORIANXXL

a tak sa chová Mitshubishi pokaždé při výmene baterky ?  :o Myslím,že ja som v servise chybu nespravil. Draku a ako dlho trvá ř.j. než sa vráti do normalu?(myslím na optymálne hodnoty).To len aby som vedel dopredu a zbytočne sa potom neznepokojoval.Dík za odpoved.
Mitsubishi galant r.v.2000 2.0i 16v 100kw
Mitsubishi Sigma r.v.1997 3.0 v6 130kw


Kamenožrout

  • Host
Otočíš klíčkem ale nestartuj ! Necháš svítit kontrolky a odpojíš mínusovej kabel , počkáš tak 10-20 vteřin a zapojíš ho.



To je vše  ^_^


Offline DORIANXXL

pozeral som na tu klapku a vypada na oko čistá (mám ju čistit?).
Mitsubishi galant r.v.2000 2.0i 16v 100kw
Mitsubishi Sigma r.v.1997 3.0 v6 130kw


Kamenožrout

  • Host
Jo !!!  :worried:  Na oko se ti muže zdát čistá,ale sebe menší vrstva sraček pod tou hranou udělá pořádnej bordel v řídící jednotce. A pokud chceš aby to makalo jak má tak to stejně musíš udělat a hlavně pokud tobude blbnout zas tak víš že zasranou klapkou to neni. :D


Offline Rampa89

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 327
tá trocha hrdze ma nezajímá,stejne auto ide pod nový celolak a nápravy su tam zatial v poriadku. Mna však zajímá ten náhly pokles výkonu ! Čím to može být !Sviečky nové(NGK),rozvody nové,palivový a vzduchový nové,baterka nová. V nízkych otáčkach (pri menšej rýchlosti) sa chová normálne ale ked mu chcem pridat tak sa mu moc nechce.Ako keby sa chcel moc vytáčat ale pri tom tah nič moc.Rozvody som kontroloval a su v poriadku,prívod benzínu je ok,zapalování taky.Že by sa výmenou baterky(pri vypnutom zapalováni)zmenili udaje v ř.j.? :angry: :angry: :angry:

No ta trocha rzi, ono rok dva a budeš vyvařovat podběhy, kapotu měnit, a to nemluvím o dveřích a mohl bych dlouze pokračovat, to auto mám prolezlý. Nápravy sou v pořádku protože sme měnili ramena těsně před prodejem, ty minulý nám vydržely asi 40 tis km. Já bych viděl problém ve vzduchovým filtru - jestli máš doma ten starej tak ho tam zkus dát a pak napiš jestli to jede jak předtím.... Záleží totiž co tam dáš za značku, už se to tady myslim řešilo, že když tam nedáš originál nebo nějakej ověřenej neoriginál tak ti to rapidně ubere výkonu. Jo a klapku sem čistil já, loni na jaře...