GalantWeb

check engine

Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Zdravím... dnes jsem jen tak jel a najednou se mi rozsvítilo check engine... zhasnul jsem motor, znovu nastartoval a nesvítilo, ale po asi dvou kilometrech se zas rozsvítilo... tak jsem radši auto zatim odstavil... teď ale nevim co s tim... někde jsem se tu dfočetl že je v motoru čidlo klepání... nevim co dělá ale mě seřizovali asi před dvěma měsícema ventily... když pominu to že mi teď chčije olej pod víkem tak ty ventily od tý doby cvakaj ještě víc a asi se to zhoršuje... tak jsem myslel jestli to mi nehlásí to čidlo klepání... poradíte?
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

vyblikej si kód chyby a tím zjistíš co ti odchází...
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Jo to jsem chtěl ale když jsem viděl ten anglickej návod tak se mi udělalo špatně... pochopil jsem to dobře že mezi ty dva piny připojim ledku a vyblikám, ale někde tam je že se musí odpojit mínus pól baterie aby se předešlo poškození jednotky? je to tak správně? a ten multimetr připojený do konektoru v kasliku jsem teda taky nepochopil...
někde jsem jednou četl český návod ale už vůbec nevim kde to bylo...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Tak si pomalu začínám zvykat na to že to auto mě nemá rádo... vyblikalo chybu 53 což je výkonový tranzistor v zapalovací cívce.. to ale platí jen u šestiválce... a já mám 1,8... takže už nevim... jakmile chyba jednou nastane tak se z paměti vymaže až restartem že? nebo musim chybu vyblikat při běžícím motoru když se mi rozsvítí check engine?
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

Jak se chyba jednou ukáže , je v paměti až do resetu jednotky.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Ok, tak si to ze mě asi dělá srandičky... ale po dlouhý době jsem dojížděl nádrž do prázdna tak třeba nějakej sajrajt...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline katrin

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 1
Jak si mám vyblikat chyby, mám stejný problém, nebo jak to mám vyresetovat, kde to najdu atd


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
no to jsi nám poskytla informací... :o jaký ročník máš??


Offline Honza

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 3
Ahoj všem,
bohužel mám dosti podobný problém o kterém tu všichni píšou. cca před třemi měsíci jsem koupil sigmu 3,0 combi r.v.1993 automat. S autem jsem byl spokojený, nebyl problém, až do té doby, dokud se mi na přístrojovce nerozsvítil nápis "check engine". Zkoušel jsem vypnout a zapnout motor, bohužel už to však nezhaslo. S autem jsem jezdil ještě další dva týdny, protože mě nechtěli vzít nikam na diagnostiku. Auto je totiž dovezené z usa a nikdo se s ním nechce zabývat. Normálně jsem jezdil, ale kontrolka nezhasla. Jenže k tomu se přidalo silné klapání motoru, když startuju a klepe do té doby, než se zahřeje. Navíc se k tomu rozsvítila i další kontrolka - "auta se smykem"(oranžová). párkrát ještě zhasla, ale již svítí trvale obě. Nevím moc co mám dělat, auto mi nikam nechtějí vzít na diagnostiku a i když zatím normálně jezdím mám strach, že je jen otázkou času, kdy mě někde nechá. Jak se dají vyresetovat ty chyby? popřípadě co radíte s tím dělat? Díky za pomoc.


Offline Drak

Tvrdej reset se provede tak, že při zapnutým zapalování ( aby svitily kontrolky, ale nenastartovaný motor) se odpojí na cca minutu - pól od baterky a znovu pokud možno bez jiskření připojí. Pokud je v autě něco špatného, kontrolka se po chvilce rozsvítí znovu.

Diagnostika jde udělat spijením pinu 1 a 4 u obdII konektoru a nebo vyblikat diodou napojením na pin 1 a 12 u ADLD konekoru. Seznam co kterej kod znamena je zde http://www.galantweb.com/index.php?ind=howtos&op=entry_view&iden=27
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Honza

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 3
Reset jsem zatim zkusil udělat při vypnutém moturu a kontorlka check engine zhasnula. Nebo spíše abych byl přesný - po nastartování svítí a po pár vteřinách zhasne. Zatim jsem samozřejmě neměl možnost vyzkoušet, jestli se při jízdě znovu nerozsvítí. Co však nezhaslo je ta kontrolka se smykem vozidla. Co vlastně značí? Ještě předtím, než jsem měl tyhle problémy se pravidelně rozsvicela při vysokých rychlostech (cca nad 160km/h) ale pak při novém nastartování opět zhasnula. Logicky jsem si myslel, že značí nebezpečí smyku, ale ted svítí i po nastartování a nepomohl ani restart..


Offline Drak

kontrolka ze smykem je bud od ABS a nebo od protiprokluzu, mohlo by to byt špatným snímačem a nebo zanešeným ozubeným kroužken na naboji kola. Jednotka si pak mysly, že se kolo netočí.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Honza

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 3
díky za info. zkusil jsem udělat ten tvrdý reset a mělo to efekt stejný, jako když jsem resetoval při vypnutém motoru. Kontrolka chceck engine po chvilce zhasne, ale kontrolka smyku svítí i po restartu natvrdo.


Offline Drak

No potom už jedině diagnostika, aby řekla co je špatně. Měl by to umět každej mitsu servis, kterej má MUT II čtečku chyb
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web

Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
zdarvím... tak jsem pokročil... nechal jsem seštělovat ventily... vyčistil jsem klapku seřídil tim pádem i vyresetoval... chvíli se to zdálo ok ale asi po 10 km začalo auto lehce cukat... nejvíce cuká když jedu po rovině s otáčkami tak mezi 2000 až 3000... kontrolka check si opět dělá co chce, občas svítí občas ne... zkusím vyměnit palivový filtr ale myslíte že to pomůže? kabely ke svíčkám mám nový...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

chce to zjistit proč jednotka hlasí náhodně chybu. Aspon by se mohly některé příčiny vyloučit
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Rád bych se jí zeptal, ale asi se se mnou nebaví  :lipsread:
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Pepe

Rád bych se jí zeptal, ale asi se se mnou nebaví  :lipsread:
Co zkusit prohlédnout kabeláž ? Může být poškozena isolace kabelů a máš problém jak nastavit
- prodloužit kabel v místě kde plně zoxidoval. Zatím mě nic jiné nenapadá . Čus   :(
 Já tohle řešilna galantu z  r.1991. Byl po zamaskované čelní srážce a kabeláž pod čelem
byla nasekaná jak sekaná a místo drátů jen měděnka - zelené to peklo nevodivé.  :angry:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
To jsem kontroloval... myl jsem motor a tak jsem konečně zjistil kde všude vedou kabely a tak dále... takže v tom to snad nebude... Dostal jsem teď jeden typ, tak to vyzkoušim a uvidí se  ^_^
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)