GalantWeb

Palubny pocitac

Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
tak zpet k palubnimu PC :-) zrovna to ted resim, potrebujes vedet jen dve veci:
1. zjistit jaký je poměr mezi pulsy z cidla rychlosti prevodovky a
otocenim kola..tedy kolik pulsu probehne na jednu otacku kola..
2. zjistit koli vstrikne paliva za 1 sekundu,.. melo by se to pohybovat v jednotkach mililitru za sekundu..

Pak uz jen 2500kc a je PC jak vysity...

jen jestli není jednodušší kalkulačka  :evil:
po nějaký době každý zjistí v jakých limitech se spotřeba pohybuje. pak už jde celkem tipnout podle stylu za kolik zrovna jedeš :mellow:


Offline pavh

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Na pár fotografiích z bazarů jsem viděl u Galantů 2,4 GDI a 2.0i palubní počítač pod rychloměrem - vše r.v. 2001. Přístrojovka má taky trochu jinou "grafiku"... ale nevím jaký je rozdíl v konektorech.


Offline Drak

displej ukazuje jen počet ujetých Km a denní počítadlo. Nic víc. Je to jen nahrada mechanického počítadla.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Misak

Ale ty budiky jsou pekny. Z fleku bych je bral i s tim 5ti kvaltovym automatem.
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Pistique

S5 po dlhsom case. Dostal som sa k PCcku od rusov a mam este 3 kable (zeleny, modry a biely), ktore sa maju zapojit na senzor rychlosti, paliva a na vstrek, ale s tym si poradit neviem...
Rad by som poprosil cloveka, ktory sa aspon trochu viac vyzna do elektriky ako ja, aby mi poradil, kde sa na tie kable napojit. Prilozene schema, ktore mam k tej srande, su sice prehladne a viem vycitat to, ze 2 najdem v blizkosti pristrojovky a ten vstrek netusim, no to je asi tak vsetko z mojich elektro vedomosti. Napiste alebo poslite mi foto, kde to najst (ci niekde pod volantom, alebo musim vybrat pristrojovku), lebo nechcem nic nahodou pokazit. A predsa su tu ludia, ktori do toho vidia...
Vopred vdaka!

Schemy na pomoc su v prilohe...
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline Drak

šedej od vstřiku najdeš na konektoru k jednotce motoru. Budeš muset demontovat oba boční plasty mezi středovým tunelem a přístrojovkou.

Senzor rychlosti také najdeš v místech u jednotky motoru. Spojovací konektor je nacvaknut na konzoli za zapalovačem.
http://www.mitsubishiklub.cz/files/images/IMG_0006.preview.JPG

Drát od ukazatele nádrže bud v konektoru přístrojovky a nebo v konektoru u nohou spolujezdce spojující svazek v palubce a v prahu.

http://www.mitsubishiklub.cz/files/images/Fotografie004.jpg
« Poslední změna: 13.11.2009 - 10:20:40 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pistique

No kurna...

bocne plasty medzi stredovym tunelom a pristrojovkou... celkom mi to nieje jasne, ktore su to...a teraz ako naschval ani neviem najst obrazok s jednotlivymi komponentami celej pristrojovej dosky.
Len tu my nepise, ze ktory kabel hladat...farba, cislo konektoru/pinu, nic...najdem ten spravny?

Rychlost - cize konzola za zapalovacom...na to staci vybrat asi predne kryty okolo rychlostky a druhy okolo radia a klimy...je tak? (prilozeny link mi nechce otvorit) A zltocierny kabel hladat?

A nadrz - rovnaka farba kabla je od pristrojovky po konektor pri nohach spolujazdca? Mala by byt siva podla navodu... Toto sa mi zda asi najlahsie...

Ta to bude maturita  :( Uz teraz sa netesim to cele rozoberat a hladat...
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline Drak

ve schématech, ktery ti k tomu dali máš popsané jak barvu kabelu tak i pozici v konektoru. To je to číslo u každého zakončení.

Boční plast je ten, co vede pod celou palubkou až za sedačku.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pistique

Este sa vratim k tejto teme, pretoze mam par nejasnosti...

S lokalizaciou ECU snad nemam problem, malo by to byt to na prvom obrazku...k tomu otazka:
- kabel z ktoreho pinu vedie k vstreku c.1 podla schemy z par vlakien vyssie?

Draku, pisal si, ze senzor rychlosti je na konzole za zapalovacom. Vyfotil som to a su tam 2 svorky vedla seba (obrazok 2). V navode je, ze yellow-black, no je tam aj cierny so zltym pasom a aj zlty s ciernym pasom a cisla pinov na konektore nevidim. Pozeral som pin aj v pristrojovke (vychadza mi, ze mal by to byt ten prostredny z tych troch 16konektorov), no taka farba kabla v nom nieje.
- k tomu poprosim, mas urcite prehlad, ktory kabel to je, znaviguj ma prosim ta k nemu.

A posledne je fuel...prilozene 2 obrazky...v navode pise gray od pristrojovky az po konektor C-71, no ja v danom konektore pristrojovky ani jeden sivy nevidim. Podla mojich vypoctov by to mal byt ten zlty vedla ruzoveho s ciernym pasikom, no aj tak pytam odobrenie...
Podla obrazka, co si mi poslal dedukujem, ze ma ist priamo z pristrojovky az po spolujazdcove dvere (tam je ten konektor 71?)...je ich tam vsak viac, poznavaci znak nejaky?
- aj k tomu poprosim, v ktorom pine daneho konektora najdem ten spravny drot? Navod pise 8...tusim, ze konektor je na stojato, tak je spravne lava strana osmy od spodu?

A posledna vec...je potreba odpajat baterku, ked sa chcem napajat na tieto kable?

Vopred dakujem za trpezlivost somnou, no v autoelektrike som uz velmi opatrny !
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline Drak

komplet schéma si stahni http://bojo.hopto.org/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Galant%20Wiring%20Diagrams/

je tam popsano jak se pocitaji pozice v konektorech i zapojení pro konkretní modely. Kdyby si to nemohl rozkodovat tak se na to kouknu podrobně.

Je možné, že návod je pro RHD auta, kde je to jinak
« Poslední změna: 22.11.2009 - 22:49:40 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pistique

super, vdaka, uz sa to stahuje...  :kiss:

Este taka vec mi napadla...je tam zaznacene, ze senzor rychlosti ide aj do pinu 9 na konektor autoradia...z toho dedukujem - zeby to bolo na funkciu automatickeho pridavania hlasitosti pri vyssej rychlosti v niektorych radiach? Ak ano, teoreticky by sa dalo napichnut aj na to, lebo ten konektor je asi najviac poruke (pokial tam bude zapojeny)...  :mellow:

Co myslis?
Hej...a ako s tou baterkou, odpojit, ci nieje potreba?
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline Drak

Na konektoru od autoradia je jen u aut MMCS a vestavěnou navigaci. Baterku odpojovat nemusíš. Jen neotačet klíčkem.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pistique

Fajn, schema je aj pre LHD aj RHD, vyborna vec...
Tak som si poradil s cidlami rychlosti a paliva...v pristrojovke sedi aj farba kablov, tak sa napichnem asi tam...mimochodom pozeral som koncovku v radiu a sedi aj tam farba kabla podla schemy, co by malo ist od senzoru rychlosti...len ktovie, ci je to aj zapojene...  :roll:

Takze uz len s jednou vecou pytam radu... kde najst na GDI vyvod z ECU do vstrekovaca (1-4)...s touto jednou vecou si neviem rady... na ECU su konektory C-161-3, no viac som z toho nevycital...  Vdaka!
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline Drak

u GDI je to v konektoru C-165 pin 1,2,9 a 24. Jenže je tam ještě jedna pomocná jednotka pro vstřiky a ta otvírá jednotlivé vstřiky vysokým napětím. Konektor B-96 piny 23,24,25 a 26
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pistique

Tak kazdym krokom som stale viac v obraze...
Ak dedukujem spravne: riadiaca jednotka da signal na otvorenie vstreku tej pomocnej jednotke, ktora ich dokaze otvorit iba vysokym napatim...takze ja sa mam s tym PC napojit asi iba na vyvod z ECU na jeden zo vstrekov (C-165), pretoze vyvod zo 100V by to iste poskodilo... Oprav ma prosim, ak sa mylim.
No lenze preliezam komplet interierove konektory, no C-165 nikde nieje uvedeny...kde je teda zrada? Jedina vec, co mi napada je, ze C-165 = C-161 (na strane 1-23)... farba kablov by tym padom povedzme aj sedela...musim zajtra pozriet, lebo foto mam neostru, no na prvy pohlad sedi...

Cize je finalne riesenie napojenie sa k hnedemu kablu v pine c.1 ???

Paaanecku, mat to uz konecne uspesne z krku... :(
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline tombik

Hele az to dodelas tak dej vedet, mozna bych si to taky rad udelal, ale bylo by idealni od nekoho kdo uz to delal sobe :D


Offline Drak

c-165 je první konektor v ECU. Zrada bude asi v tom, že GDI ma své rozdílné značené konektorů. Aspon podle tvaru a počtu pinů by se dal identifikovat. V autě nejsou dva stejné konektory :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pistique

OK, takze moj pribeh zacal pred casom, ked som sa po dlhom case dostal k info o palubnom PC, ktory by mal uz urcite bezat na mojom Galante. Po zadovazeni mi prisiel v pohode, no s inymi materialmi k nemu, ako som bol s predajcom dohodnuty. Tak mi poslal veci mailom, no moja predstava bola trosku ina, lebo bolo uvedene, ze je k tomu podrobny postup zapojenia s fotodokumentaciou a dostal som iba 2 schemy a k zvysnym 5 drotom bol jednoriadkovy postup.
Schemy boli sice presne, no absolutne tam nesedela farba kablov. A clovek, ktory v tom aute nemal este s el.instalaciou docinenia, nemal odkial vediet, kde hladat ktory konektor podla uvedeneho cisla...

Cize v prvom a najpodstatnejsom rade patri obrovska VDAKA Drakovi, ktory mi poskytol materialy a informacie k tomu potrebne... (mat tak okolo seba co najviac takych ludi :mellow:)... Nebyt toho, tak by som najskor riesil jedine skamaratenie sa s nejakym technikom v original MM servise, no neviem ako dlho by to trvalo...

Cize dnes som to konecne zapojil a poskladal, v statike bezi v pohode, ukazalo realne otacky motora a este nejake veci kolo toho, no dynamiku som este netestoval, pretoze musim najprv ponastavovat potrebne koeficienty a bla bla okolo toho. A zacat sa v tom samozrejme vyznat. Jedina mozno skoda je len to, ze povodne 3 tlacidla z hodin niesu zapojene a da sa to teda ovladat iba pomocou DO...snad si clovek zvykne. Takze som rad, ze to mam cele za sebou, teraz by som to uz dokazal hodit do dalsieho auta s kompletnou zborkou rozborkou v priebehu par hodin...

Takze nasleduje uz iba finalne nastavenie, testovanie a uzivanie  :evil: :evil: :evil:
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline tombik

No a me uz doslo konecne ze nejde o ten ruskej palubni pocitac pro starsi galanty, ale o normalni palubni pocitac mitsubishi.


Offline Pistique

Ziaden original...take niesu na zraloka...
Ten Sergey som montoval, ktory si mal na mysli...namiesto hodin. :mellow:
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99