GalantWeb

Pohasinani svetel....

Offline Pepe

rekl bych ze kdyz uberete plyn klesnou otacky. a tim i vyrabene napeti a mozny dodavany prout do el. okruhu. cim zatez je stejna ale napajeni je slabsi. a to se ukaze tim malim pohasnutim. coz je zcela bezne.
Poklesem otáček nesmí dojít k tak velkému úbytku napětí a ani při zvýšení otáček nesmí překročit
hranici danou regulátorem . Pouze špatné uhlíky- zběrače - dovedou toto napětí snížit . Regulátor
- vestavěný - ztráty nedožene . Přesnou hranici nastavení znají odborníci v oboru autoelektro a elektro - třeba  Begy, Drak .... :laugh: :laugh: :laugh:  Ale dle manualu je to 14,4 V
« Poslední změna: 14.10.2009 - 12:19:14 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Ghost Buster

Tak jsem to celou dlouhou cestu do Liberce pozoroval a k pohasnuti světel dojde vždy přesně ve chvíli, kdy na nízké otáčky motoru přidám plyn.  :o

Když jede motor na volnoběh, pohoda. Na vyšší otáčky pohoda. Ale když chci akcelerovat při nižších otáčkách (cca 2000 - 2500 rpm) a sešlápnu plyn, dojde k poklesu napětí jak ve světlech tak v osvětlení přístrojů.  :worried:

Pokud je zapnutý ventilátor na vysoké otáčky, projeví se pokles napětí i na volnoběh.

Chci zkusit ty uhlíky do altíku, kde se dají sehnat? Pls pošlete link, nebo jsou tam nějaké univerzální?
O víkendu ještě zkusím změřit napětí alternátoru na volnoběh a na vyšší otáčky jak radil Drak...

Motor 2,0l 16V 100kW - typ 4G63  :mellow:


Offline hoktar

  • VIP Group
  • ****
    • Příspěvků: 112
Poklesem otáček nesmí dojít k tak velkému úbytku napětí a ani při zvýšení otáček nesmí překročit
hranici danou regulátorem . Pouze špatné uhlíky- zběrače - dovedou toto napětí snížit . Regulátor
- vestavěný - ztráty nedožene . Přesnou hranici nastavení znají odborníci v oboru autoelektro a elektro - třeba  Begy, Drak .... :laugh: :laugh: :laugh:  Ale dle manualu je to 14,4 V
poklesne napeti. sice otrochu. ale altik nedokaze dodat tolik proudu. protoze nema otacky. kde se to kompenzuje castecne z baterie.
Galant V6 2.5 24V 2000


Offline Pepe

 Nejsem elektrospecoš , ale klasika altik pro galoše dává 14,4 V /80 A . Ztráty na světlech dělají kolik ? 5-10% ? Seřídit volnoběžné otáčky . U mého prvního Galanta -r.88, karbec s jednobodovým vstřikem to řešila ECU zvýšením otáček při vyšším odběru . S novou verzí - r.97 problem nemam .
  :kiss:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline ada4

Uhlíky se dají nakoupit různý, stačí si zjistit jejich rozměr. Některý se jen měněj, některý je třeba připájet.
Ještě můžeš mít rozhašenej stabilizátor napětí, je uvnitř altíku.
1995 Galant 2.0 V6-24


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Zdravím vás pánove . Ako už býva pravidlom , na týchto naších autách . Vždy keď niečo človek opraví, musí sa ukázať iná vec !!!  :roll: Včera ako som šiel domov mi začalo blbnúť moje myšiatko . Svetlá mi začali pohasínať , vravím si v pohode nižšie otáčky .  :angel: Ale zrazu ! Začali doslova blikať . Vypeckované rádio sa začalo vypínať, svetla mi blikali podla rádia. Ked som preblikol dialkáčmi , rádio sa vyplo  :o Akty X .... Dnes som zmeral napätie na volnobeh 12,54 V :o . 1100 rpm 13,7  :undecided: 2000 rpm 14,44 volta  :D  volnobeh pri zapnutom najväčšom možnom odbere a rádio na 70 % 11,20  ](-: ](-: ](-: čo potom spôsobuje tie akty x  ??? Idem pozrieť káble, kostru atď. je pravda auti dlho stálo a za tu dobu mohlo niečo oxidovať. Ale ináč neviem , dávnejšie som mal problém z altíkom ....no repasol som ho . Dúfam že ma to nečaká znova  ](-: 
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline LivArt


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
ahoj, právě před pár dny sem měl něco podobného, jel sem vpoho 15 km zdechl auto a pak nenastartoval...baterka vyšťaavená takže sem hodinu čekal než mi někdo zastavil a svezl mě na pumpu koupit startovací káble (už třetí, ale holt sem blb a zapoměl sem si je do auta doma dát...no nenapadlo mě že se bude dít něco takového).....

no kdesi cosi, tu noc mi to udělalo ještě dvakrát, světla a vše v autě pohasínalo, při přidání plynu se to rozsvěcovalo, rádi se vypínalo.....a zjištění bylo překvapivé na druhý den......prostě jednoduše altík v prdeli....jak píšeš  s tou voltáží.....

takže doporučení, začni ihned altíkem, neb totiž možná ti půjde zachránit, mě už ne protože se na něj dlouho jezdilo a tak se zkurvil (ačkoliv mi nesvítila kontrolka dobíjení)

ještě jedna věc, mě to totiž začlo dělat to, že se mi ani nerozsvítila kontrolka dobíjení....ne není to žárovkou, dnes sem namontoval altík (který pasuje z spacewagona 96 ale nikde sem ho nenašel uveden jakožto shodnou součást s galantem 91) a kontrolka fachá a vypadá že je altík ok....


sumasumárum, máš altík vprdeli.....ještě ceny.....na vrakaču mi ho dávali za 1800, borec servisák ho nabízel po repasi za 2500 a ten co sem koupil od borce co má toho spacewagona na díly ten mi ho nechtěl dát za 1000 ale za 1500 takže mě stál 1500 (bez repase samo ale z pojízdného auta)

takže snad ti to pánko helflo :)...no prostě altík ti nedobíjí...elektrikář řekl že stačí nakrmit světla ale nestačí dob íjet baterku aby startovala.....

Good Luck ! :)

PS 3 dny jsem tu sháněl na moravě nějaký díl na galanta.....je to jako hledat jehlu v kupce sena  :'(
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Pepe

Do toho starého kup nové uhlíky -www.elancar.cz- a dej ho dohromady . Pak ho nabídni jako náhradní altík - cenu si stanov sám . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline LivArt

Já bych to neviděl tak vážně. Nejdřív bych začal těma kostrama, protože jestli je někde špatná, tak to pak ty proudy dělají psí kusy....


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Majstri. Popravde to vidím na altík aj ja . Lebo cca 3 roky do zadu mi prdnul na čisto. menil som diódy , regulátor s uhlíkmi a na novo sa prevíjal stator ... to previnutie sa mi nezdalo moc OK a práve to mi nevonia  . Ale idem najskôr skúsiť tú kostru.... je to najmenej. Z baterky priamo na motor.  :-D Dalšie čo ma zaráža je že ....dal som novú baterku Varta ultra Dynamic 70Ah 760A vrla... štart ok. Volnobeh. 12,44 a po pridaní rpm na cca 1100 altík dáva 14,37 . Trucker problém je v tom že  mne ju dobíja , ale na volnobeh akoby vôbec.  ](-:

Sa naseriem na každé koleso namontujem dynamo jak na bycikel-(kolo)  pospájam , usmerním a dobíjam (Ale asi len stropní osvetlení )  :laugh: :laugh: :laugh: peknú nedelu prajem všetkým  :-D
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Dnešný výsledok ??? Vymenil som svorky na baterke , nainštaloval nový kábel kostriaci . Naštartoval. RPM 1400 - 14,48V  ^_^  ...rpm 1100 - 14,28 -  :D ...rpm 850 - 12,85-13,70   :undecided: podľa mňa je to celkom v poho.....ved na voľnobeh nechodím nikdy !  Zajtra ešte ešte zmeriam koľko dáva ampér do batérie pri dobíjaní . Zmeriam ho aj na stolici pri zátaži !!!

* hodnoty otáčok sú cca (pre detailistov )
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
swiftte já to teď řešil.....koupil sem za 1800 od toho borca a vše je jak má žádné pohasínání, blikání rádia atp......je pravdou že sme se taky divály na opravu toho mojeho rozjebaného ale vyšlo by to na cca 2800 ale je pravdou že by vtom bylo všechno nové jenom hliníkový obal by byl starý :D

a to dobíjení ikdyž máš volnoběh měl bys tam mít kolem 14.2V bo tak nějak...... a dokonce i todle mi potvrdil mechanik....poznáš to pak na tom že se ti začne špatně startovat...... :)

jinak šak uvidíš co a jak..... good luck  :mellow:
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....