GalantWeb

Rozvody

Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
To, jako, že si na přeskočenejch rozvodech nalítal 90t. a v klidu ? :o


Offline BlackJack

Po přečtení téhle diskuze mám obavy někam svěřit auto, aby mi rozvody vyměnil.  :lipsread:
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline LivArt

I takhle to může dopadnout, když rozvody dělá "profík":

Někde dolu mu tam upadla podložka, tak ji tam nechal a ta svi*a takhle rozškubala řemen.


Offline BlackJack

Nejspíš si rozvody vyměním sám.
Na Fiatu 1.9TD to byla sranda, na 4G63 to bude nejspíš těžší, ale přesto však v domácích podmínkách zvládnutelné. Nebo se mílím? Bude mi něco chybět?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
na V6 jsem měl rozvody za hodku hotový, a to jsem se flákal, je to snadný,pro toho,kdo ví,jak se používá nářadí.
jinak na ceny se zkuste zeptat tady..má dobrý ceny:
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=90&t=81854


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Pepe

To, jako, že si na přeskočenejch rozvodech nalítal 90t. a v klidu ? :o
Nalítal - ale byly o.k.  Jenom já nemohl najít zářez na kole snímače polohy kliky- řídil jsem se bílou značkou na kole kliky a značka je jinde , díky Draku.Kdo to nedělal , neví . Vše je v pohodě - měnil jsem i vodní pumpu a tak vše - posilovač i altík šli dolů . Tomu kdo tohle zvládl za hoďku skládám poklonu - bo neví o čem píše .  ](-:
« Poslední změna: 20.11.2011 - 17:08:59 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

Nejspíš si rozvody vyměním sám.
Na Fiatu 1.9TD to byla sranda, na 4G63 to bude nejspíš těžší, ale přesto však v domácích podmínkách zvládnutelné. Nebo se mílím? Bude mi něco chybět?
U tohoto motoru bacha na aretaci vyvažovací hřídele a svěrák pro zamčení hydro napínáku.
« Poslední změna: 20.11.2011 - 17:23:38 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

pepe: dík za tip na workshop manual - hledal jsem první v tom starém, v novém workshopu je to docela smysluplně popsáno

Kromě speciálního momentového klíče k napnutí kladky hlavního rozvodového řemene snad budu mít všechno. Svěrák, šroubovák, momenťáky - tohle vše by mělo být po ruce. Akorát není chuť a místo tohle vykonat. Přečkám přes zimu a budu aktuálně usilovat o výměnu.

Nechce se mi dávat za výměnu rozvodů v servisu několikanásobek toho, za kolik bych sadu (sady) rozvodů zakoupil sám.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Pepe

Proto jsem podstoupil dvoudňové martýrium v garáži a vše udělal sám - s nápovědou Draka . :mellow:   Speciál napínák nemám ale na aretaci napnutí poslouží i šroubovák jako páka, protože při utahování šroubu v kladce jdeš do protipohybu napínáku a tím se napnutí vyrušuje .
« Poslední změna: 20.11.2011 - 19:11:40 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Nalítal - ale byly o.k.  Jenom já nemohl najít zářez na kole snímače polohy kliky- řídil jsem se bílou značkou na kole kliky a značka je jinde , díky Draku.Kdo to nedělal , neví . Vše je v pohodě - měnil jsem i vodní pumpu a tak vše - posilovač i altík šli dolů . Tomu kdo tohle zvládl za hoďku skládám poklonu - bo neví o čem píše .  ](-:
za hodinu to jde a v pohodě. jsou daleko horší rozvody a daleko horší práce které trvají dýl. Já jsem si popustil motor níž a šlo to snadno


Offline BlackJack

Proto jsem podstoupil dvoudňové martýrium v garáži a vše udělal sám - s nápovědou Draka . :mellow:   Speciál napínák nemám ale na aretaci napnutí poslouží i šroubovák jako páka, protože při utahování šroubu v kladce jdeš do protipohybu napínáku a tím se napnutí vyrušuje .
Používal jsem zahnuté kleště na segerovky k napnutí kladky. Snad to bude fungovat i zde. Člověk ale má strach z těch 3,5Nm - ruka tohle neumí  ](-:
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Pepe

 Je to v přepočtu 3,5kg na metrové tyči. Horší je to udržet při utahování šroubu , který se utahuje mom. 50Nm.Proto jsem to podepřel šroubovákem a po 5 minutách změřil výši pístku napináku - 4mm max . -_-
Nový napínací klíč si vyrábím ze staré kladky .Do otvorů vsuneš dráty 3,2mm průměr a zavaříš . Pak jen upravit délku na 7 mm a přivařit rukojeť nebo starý vořech z goly .
« Poslední změna: 22.11.2011 - 20:16:26 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
nebo použít na těch 3,5Nm momentový klíč  ^_^


Offline LivArt

A jak se poznají přeskočený/posunutý rozvody (kromě teda toho případu, když se to potká)? Je to nějak znát na tom provozu auta (já vim že jo, ale jak)?


Offline Pepe

Já vím jak se chová potkaný motor, tipovat můžu přezkočený  - jako pálí hidně před HÚ anebo za HÚ , dříve nebo pozdě se otvírají a zavírají ventily...... to je , co mě teď napadlo . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

Rozvody přeskočené o zub se poznají na průběhu otáček motoru a jeho výkonu. Motor je neklidný, nejde pořádně vytočit do vyšších otáček - auto nedosáhne třeba vyšší rychlosti než 110km/h.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Pepe

Rozvody přeskočené o zub se poznají na průběhu otáček motoru a jeho výkonu. Motor je neklidný, nejde pořádně vytočit do vyšších otáček - auto nedosáhne třeba vyšší rychlosti než 110km/h.
Něco podobné prožívá "bobe" s Galantem . ](-:   a to má 2litr GT
« Poslední změna: 23.11.2011 - 18:56:48 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


michal95

  • Host
Měl jsem přeskočený rozvody na galim z r 1993 asi o 3 zuby ...a jde to poznat když jedeš do prudšího kopce ... normálně jsem jezdil na 3 a jak jsem to měl rozhadané tak na 2 a  stejnak kolísaly otáčky ...


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
každý jiný motor se může především chovat trochu jinak..

a k pepeho přepočtu..není náhodou 3,5kg na metrový tyči 35Nm a ne 3,5Nm ?  ^_^
« Poslední změna: 24.11.2011 - 10:16:35 od blazen »