GalantWeb

Brzdové koutouče demontáž montáž

Offline theneverhood

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 41
    • http://
Zdar všem - potřebuju poradit, kupuju teď nový brzdový koutouče na předek (2,5l24V r.97), ale než něco podělám, nevíte někdo, jak demontuju samotný koutouč? Zvednu auto, sundám kolo a... nevidím nic, čím je kotouč zajištěnej. Je tam šroub nenbo něco jinýho? Vidím tam jen dirku se závitem, nic víc.. . dík za radu


Offline UHNAK_GTi

neviem ako je to na 97 ale na mojom staci odsrovbovat strmene 2 sroubami, v predu 17,{kľúč} vzadu 14, su zo zadu strmenov to hned najdes ked to odsrovbujes vytiahnes strmen a hura staci stiahnut kotuc zo 4 srovbou na ktorychmas aj koleso ten upevneny vobec neni ale to je na mojom gti......

na hrdzu nekukat :laugh:
« Poslední změna: 01.02.2008 - 13:57:47 od UHNAK_GTi »
R.I.P GALANT GTi 4x4 4WS
Subaru Legacy 2.5 GX AWD


Offline theneverhood

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 41
    • http://
Dík. Zlusim to. ALe když jsem to rozdělal, kotouč nebylo ožný stáhnout. Asi je to nějak zarezlý. Nechtěl jsem to dělat násilím, aby tam něco neprasklo. Na kotouči je u dírka se závitem (odhadem M5 nebo M4), zašrouboval jsem tam šroub a zkusil stáhnout, ale nic... jen se ozvala podezřelá rána, jako kdyby tam něco prasklo. Třmen umím rozdělat, i celý brzdy, už jsem dělal celkovou ůdržbu a měl jsem to do posledníh šroubu rozdělaný, jen mi ten kotouč nejde stáhnout...:(


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Pokud nemáš stahovák a dáváš tam kotouče nový tak myslim že bude stačit pár ran většim kladivem a  kotouč povolí... šroubek tam má bejt na zajištění ale já ho tam taky nemám...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

ty dirky se závitem tam jsou jen jako pomůcka při sundávání kotouče. Utahováním šroubu do nich daného to slouží jako stahovaák. Většinou orezne střed náboje přes který kotouč nejde snadno stahnout. U 97 vejš na přední ose zajištovací šroubky nejsou. U zadních je gumovej špunt.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
ty dirky se závitem tam jsou jen jako pomůcka při sundávání kotouče. Utahováním šroubu do nich daného to slouží jako stahovaák. Většinou orezne střed náboje přes který kotouč nejde snadno stahnout. U 97 vejš na přední ose zajištovací šroubky nejsou. U zadních je gumovej špunt.
a to je na to nějakej spešl šroub a nebo přímo stahovák kterej se tam kotví?
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

Je to normalní šroub. Ale když je kotouč hodně přirezlej, tak se stejně strhne a musí se použít hrubší síla. Měly by se oba šrouby utahovat stejně kvuli křížení kotouče. Lupnutí je naznakem pohybu kotouče.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
někdy ty kotouče drží jako blbý a nemáš šanci je sundat. Já je měnil před cca 4 lety.
Teď na podzim jsem je chtěl sundat a musela to zařídit flexa  :evil:  ve dvou lidech jsme je standartně nesundali
« Poslední změna: 04.02.2008 - 15:45:13 od Begy »


Offline theneverhood

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 41
    • http://
mlátit kladivem do kotoučů se mi moc nechce, to bych taky asi mohl odrovnat ložisko. Ty dvě díry na šroub jako stahovák jsem samozřejmě strhnul, takže už mi zbývá snad jen ta flexa... kdyby byl ale  ještě nějakej tip, vůbec bych se nezlobil.... :mellow:


Offline Lades

i me se podarilo je strhnout ale pak mi pomohl trirameny stahovak a trochu nahrat plamenem.mlaceni kladivem vetsinou nezabere a udelas tak vic skody nez uzitku
Galant 98' 2.5 V6 AT kombi


Offline theneverhood

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 41
    • http://
stahovák nemám, dokonce jsem přemýšlel, že si ho nechám vyrobit, ale asi se o víkendu vrhnu na práci s flexou. Bude to sice trošku dobrodružství, ale asi je to nejjednodušší  cesta.


Offline theneverhood

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 41
    • http://
tak a kotouče už jsou dole a už brzdím s novýma. Nepomohly ani šrouby do závitů, nepomohl by ani stahovák. Ono jak je to zarezlý, tak to nabobtná a přes ložisko to nejde přetáhnout. Takže flexkou jsem odřezal po obvodu postupně drážku, oddělila se brzdová plocha kotouče (prstenec) od toho, co zůstalo na ložisku a pak to šlo celkem v pohodě ještě se jedním příčným řezem. Každopádně dík za rady, flexa je dobrý řešení a ani se nemusí říznout do ložiska


Offline grafik

Taky jsem měnil brzdy a přední kotouče musely být rozřezány  ](-: Nové jsem dal Brembo a desky EBC a na zadek kotouče TRW a desky Brembo


Offline Werewolf66

a nechybej ti tam vodici plechy pro desky?
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline Pepe

" Ňáký plíšky sem nebo tam " to je toho ..........  ](-: ](-: ](-:

Odpoledne přijel Severín a chtěl vyměnit PP ložisko .  Tisícihran na poloose zarezlý , stahovák co mám nepomohl , tak jsem to namontoval zpět a buď udělám jiný stahovák nebo to dá do servisu . Naposled něco podobné bylo na Robově voze . ](-: ](-: ](-: Takhle ty Galanty dlouho nevydrží . ](-: ](-:
« Poslední změna: 21.03.2015 - 22:58:16 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jeníček

No a vypadalo to zhruba takle nějak...  ^_^
« Poslední změna: 23.03.2015 - 06:13:18 od Demonient »
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Trewor

No ty kjavičko :angry:
Takhle to dopadá když se to smontuje nasucho. ](-: Poloosu mam nastříkanou měděnkou a zadní stranu kotouče nějakým konzervačním olejem.
Jo a poloosa se nevyndavá stahovákem ale palicí...velkou palicí :evil:
Očistit, nastříkat penetračním olejem( nechat nějakou dobu působit), našroubovat matku opačně aby lícovala s poloosou aby jsi nezničil závit a pak hrubá síla.
Grafiku: nevim jestli plíšky jen nejsou vidět ale bez nich si koleduješ akorát o to aby se ti kously brzdy. A podle Marfiho zákona se ti kousne na vnější straně při brždění do zatáčky a nedopadne to dobře
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Sir Dag

když mi stál galoš dva roky..zrezlé kotouče ( sice se trochu obrousili ) hlavně na zadek jsou dost ve stavu papá. Přidám i zrezlé třmeny.

Tak je mi jasné, že mi povíte, dej nové desky, kotouče...Ale co s těmi třmeny? Prasátko.
jde mi o to, že mi auto pořád přibržďuje, respektive kola. Tak to mohou dělat ty prasátka. Zkrátka..co vše mam vyměnit? :D

Jinak demontáž kotoučů na původním galantu jsem provedl poklepáním kladívka a následně trochu zapáčení plochým šroubovákem. Kotouč šel dolů poměrně jednoduše .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Berzelius

Zdárek Pánové, zrovna včera jsem sundával PP kotouč a bez ztahováku bych byl v pr.... .Ale nemám to až tak rezavý jak Demonient.A ty krycí plechy tam rovněž nemám..asi je dal pryč David nebo Mychak


Offline Jeníček

Zdárek Pánové, zrovna včera jsem sundával PP kotouč a bez ztahováku bych byl v pr.... .Ale nemám to až tak rezavý jak Demonient.A ty krycí plechy tam rovněž nemám..asi je dal pryč David nebo Mychak

Jen doplňující info, tu fotku jsem sice pořídil já ale nebylo to moje auto, nýbrž Severínovo. Já mám zrezlý jen ty kryty kotoučů. A když tam ty kryty nemáš, neskáče ti tam bordel?
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť