GalantWeb

Problem se startovanim 4G63

Offline marsec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 26
Zdravim, mam takovy zvlastni problem se startovanim, kdyz otocim klickem do prvni polohy, normalne by se mel rozsvitit check engine, po chvili zhasnout a startuje se, ale me se deje to, ze otocim klickem do prvni polohy, check engine se nerozsviti a v motoru cvaka takovy nejspis asi krokovy motorek (viz nize.) a nejde nastartovat, motor strili, plive atd... vypnu klicek, pockam, az se mi odepne elektrika, otocim znovu do prvni polohy a to same, kdyz to udelam 2-3, potom se po otoceni klicku do prvni polohy ozve zachrasteni (to asi jak ten motorek cosi nastavi), check engine se normalne rozsviti a normalne nastartuju.
Zkousel jsem nejdrive diagnostiku, ale vyblikavani mi nechtelo nefunat, potom jsem pristoupil k vymene veci kus za kus z jineho GTI co startuje, dosel jsem az k tomu, ze kdyz uz jednou nastartuju, vypnu motor a nastartuju drive nez se odpoji elektrika, tak je vse v poradku, ale pokud to necham dele, musim zas absolovovat proceduru s vypinanim a zapinanim.

Ten motorek, ktery se takhle chova jsem zkousel menit, cistit a stale to same, ja jsem asi uplne blbej, protoze nejsem schopen sehnat nikde vykres motoru abych zjistil co to je. Kazdopadne je to namontovane hned pod skrtici klapkou privodu vzduchu a zde jsou fotky...

Plz nemate s timto nekdo zkusenost?


'92 Mitsubishi Galant Dynamic 4
'91 Toyota Supra MKIII turbo


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
tohle by měl být ISC, ten ale vpodstatě reguluje jen volnoběh. Se startováním nemá nic společného.
Jinak skus spíš prohodit ECU, pokud máš jak píšeš z čeho


Offline Drak

toto bude asi ECU...vyměnit a vyszkoušet.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
taky si myslim, ze to bude ECU. vymen ji na zkousku.
Galant 1,8 85kW r.95


Offline marsec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 26
diky, to jeste zkusim... jen doufam ze to nebude ECU, pac uz je na ni podepsanej nekdo jinej... chudak anglan
'92 Mitsubishi Galant Dynamic 4
'91 Toyota Supra MKIII turbo


Offline Pepe

 Jo, je to ISC motor, krokový motor který řídí bypass obtok vzduchu pod škrtící klapkou a má zabudovaný Hallův senzor- snímač magnetické indukce nastavení .  :( podívám se do manuálů, jestli neuzavírá některou část sacího potrubí . -dle  typu motoru
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web

Offline Venda_K

Čau klucí, snad se trefím do tématu. Mamka má Galant Sedan rv. 97' 2L 100kW 4G63 SOHC MPI a včera nastartovala přejela z jednoho konce vesnice na druhý (cca 1km) a auto přestalo zničeho nic jet. Doma už jsme prošly rozvody (v pořádku) dále jsme se dívaly jestli neodešlo čerpadlo benzínu (též v pořádku), okoukli jsme svíčky (jiskry dávají), zkoušely jsme z jejího galanta senzor vačkové hřídele (nebo co to vlastně je když stojíte čelem k motoru tak je to na pravé straně a drží to na jednom šroubku) do mého galanta a ten naskočil v pohodě. Ještě jsme ozkoušeli odpojit váhu vzduchu a škrtící klapku, vše bez efektu. Když s ním zkoušíme točit tak občas má snahu škytnout, ale toť vše, nic víc. Už mě jen napadá, že odešla řídící jednotka. Máme ji z čeho vzít, ale nevíme kde se nachází, takže bych byl rád kdyby jste mi řekli kde najdeme jednotku motoru.

Díky za rady a návrhy jak ho zprovoznit.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 :undecided:  je tam benzin ?   Není ucpaný filtr nebo vstřiky ? Co jiskra - dost velká na zapálení směsi ? Svítí kontrolka motoru ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jeníček

zkusils diagnostiku? řídící jednotka je bledě modrá krabička umístěna v palubce za pojistkovou skříní cca v úrovni levého kolene řidiče, hned za vyklápěcím kaslíkem.
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Pepe

Jeníčku pozor , to popisuješ ETACS , jednotku doplnkového zařízení . ECU je pod rádiem dole , nad jednotkou ABS . ECU je černá krabice , do které se sbíhají skoro všechny kabely z motorové části a kabiny .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jeníček

Tak tos mě dostal. A já žil v domnění že mám doma náhradní ECU  ](-:  ](-:  ](-:
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Majk MG

Jak říká pepe - vstřiky nebo zanesené síto na pumpě v nádrži. třeba to bude taková blbost jako vyhnilá přepážka v tlumiči výfuku --- tím pádem se ucpe odvod spalin .... může to způsobovat hodně věcí ... jenom hledat :)


Offline Drak

a vyzkoušeli jste i druhý klíč? Aby se neztratil čip a nelokoval to imobilizer. To samé, když budeš měnit jednotky mezi sebou. jsou spárované s klíčem.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Venda_K

Druhý klíč bohužel není. Když se mění jednotka, tak se mění jednotka motoru a spínací skříňka? Nebo ještě něco jiného? Ohledně těch rozvodů, koukali jsme pouze zda se točí vačka, ale nevíme jestli nám řemen nějak nepřeskočil (jestli to je vůbec nějak možný), ale to už by písty cvakaly o ventyli ne? Alespoň mírně. Točíme s tím bez svíček a nezdá se že by do sebe narážel kov. Ještě ohledně svíček. Na 1 a 2 válci svíčky mokré (uchcané) na 3, 4 suché. Když jsou vyndané všechny a točíme motorem, tak se zdá, že 1 a 4 hází jiskru pravidelně v pomalejších intervalech než 2 a 3.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Jeníček

A co zkusit vyměnit cívku od svíček?
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Venda_K

A co zkusit vyměnit cívku od svíček?

Vyzkoušeno :(
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

Podle ksichtu vyzkoušeno a nic - odezva stejná . Pokud bys měnil ECU , tak stačilo by vyměnit jen tu jednotku . Ještě dotaz - kontrolka motoru nic ? Nesvítí ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

Další věc - píšeš , že 2 svíce jsou uchcané a další 2 suché . Proč jsou suché? Nejde tam benzin skrze vstřiky ? Tak můžou být ucpané .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Podle ksichtu vyzkoušeno a nic - odezva stejná . Pokud bys měnil ECU , tak stačilo by vyměnit jen tu jednotku . Ještě dotaz - kontrolka motoru nic ? Nesvítí ?

Jednotka není spárovaná s klíčem?
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031