GalantWeb

hukot motoru

Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Zdravím všechny,

už jsem o tom zde psal dotaz,ale nedá mi to a napíšu to ještě jednou. Menil jsem rozvody na galantu 2.0 glsi 88-92. Hned po nastartování se mi chod zdál divný. Vibrovalo to, a tek jsem psal dotaz co to může být. Drak mi odepsal,že jsou špatný ložiska na vyvažovačce v motoru a abych vyndal malý řemen. To jsem udělal,ale pozoruju,že při jízdě na 3000 ot/min se motor jakoby rozhučí azačne rezonovat.Ale jenom přesně na 3000. Jakmile překročím malinko nad nebo snížím těsně pod,tak je jako včelka. A dělá to i když jedu na 4000 a dotávám se k 3000 bez plynu. Myslíte,že ten rozvoďák je špatně udělaný? Nedovedu si to vysvětlit. Před výměnou se toto nedělo. A když je auto zvednutý jen na zadních kolech a jedu jekoby na válečkách,tak to taky nadělá a na vytočeným volnoběhu taky ne.
 Nemáte někdo tušení,co by to mohlo být? Už jsem zkoušel i jiný olej,ale marně.

Dík Vlasta Pardubice.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

Aby sme to schrnuli. Začlo to dělat po výměně rozvoďáků a děla to jen při zatíženým autě. Jak jsem to pochopil, tak když vytočíš motor na 3000 bez rychlosti na neutrál a nebo máš zvednuté obě přední kola , tak to nedělá.
Ještě se zeptám jestli jsi při výměně měl motor venku z auta a nebo se stím patlal v té škvíře mezi podběhem a motorem :)  
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Přesně tak,jen při 3000 a při zatížení. Rozvoďák dělal s motorem v autě.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

Je to zajímavé a těžko se to od stolu da určit.
Mohlo by to být:

1.) Při výměně malého rozvoďáku to poposkočilo o pár zubů a začlo to v důsledku nevyvážení dělat ten hluk, který přestal po jeho vyndání.

2.) Ted když tam není, tak se to projevuje hlukem přesně v 3000 ot/m

3.) Je to uplně něco jiného. Třeba ložisko na klice.

Chtělo by to slyšet jakej je to přesně rachot při těch 3000
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Znáš někoho v okolí Pardubic,kho bych mohl v autě svézt a on by byl schopen udělat nějaké rozhodnutí.popř. opravit tuto závadu?
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

Citovat
Znáš někoho v okolí Pardubic,kho bych mohl v autě svézt a on by byl schopen udělat nějaké rozhodnutí.popř. opravit tuto závadu?
Vím o jednom člověku z HK který má servis a snad i vrakoviště na Mitsubishi. Nemám s ním ale žadné zkušenosti. Když tak mu zavolej 603455938

 
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Tak jsem se ptal toho mechanika,co mi dělal ten rozvoďák a říkal,že to vše dělal podle vákresu,která jsem mu dal. Stáhnul jsem si ho z galantwebu. Netroufnul si ten motor vyndat. A ještě něco jsem vypozoroval. Při volnoběhu na zhruba 750ot. se klepe volant a motor se taky mírně klepe. A ještě něco Mohla by to dělat třeba goemetrie? Chystám se na ní a je trošku ujetá,jestli třeba poloosy nejsou zkřížený.Ale jak jsem psal,dělá to při 3000ot. Je jedno jestli jedu na 2,3,4,5.

Dík za rady
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

To nebude mít s geometrií asi nic společného když je to zavyslé na otačkách a ne na rychlosti auta. Ještě mě napadlo jestli třeba nemáš zničenej silenblok?  
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
No já bych byl taky pro ten silentblok, ale 3000 otáček je dost na to aby to byl on a asi by to bylo nejvíc znát při volnoběhu....tak mě napadá ....co třeba špatně vystředěná spojka? nedělal si jí taky?
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Původně tam byl automat.Když se tam dával manuál,tak spojka nebyla nová,ale k té převodovce,kteerou jsem kupoval.Ale Při montáži se musela zaříznout klikovka,která měla výstupek asi 6mm na který se lícoval hydrodynamický měnič k tomu automatu.Silentblok má sice mírné prasklinky,ale..no nevím. Při zatažené roční brzdě a rozjezdu na 1 se motor docela skroutí směrem ke kabině. A ještě se vrátím k tomu výčnělku na klikovce.Ten se jenom ubrousil.Já fakt už nevím.To je hukot.Když tam byl ten malej rozvoďák,tak to dělalo po celou stupnici otáček a při volnoběhu jsem měl mráz v rukách,dyž jsem držel volant.Jakmile jsem ho vyndal,byl klid ,ale zůstalo toto místo na 3000. A po namontování manuálu za automat jsem nic takového nepozoroval.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Co třeba setrvák s věncem pro startér?
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Ještě se zeptám,když se dělá na galantu rozvoďák,tak ho běžně mění s vyndaným motorem. Já si myslím,že to je jako u ždímačky. Ta,když se rozbíhá,tak se všelijak kroutí,pak dosáhne otáčky a sklidní se.A díky tomu ,že tam není v chodu vyvažovačka,tak proto se ve 3000 rozhodí a pak se sklidní,když se dostane tzv za hranici.  
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

Citovat
Ještě se zeptám,když se dělá na galantu rozvoďák,tak ho běžně mění s vyndaným motorem. Já si myslím,že to je jako u ždímačky. Ta,když se rozbíhá,tak se všelijak kroutí,pak dosáhne otáčky a sklidní se.A díky tomu ,že tam není v chodu vyvažovačka,tak proto se ve 3000 rozhodí a pak se sklidní,když se dostane tzv za hranici.
U 16 ventila jo, protoze je tam tak malo mista ze nejdou sundat kryty. Možná by to nějak šlo, ale to mě přišlo jednoduší ten motor vyškubnout :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Drak

Citovat
Co třeba setrvák s věncem pro startér?
No jstli jste zbrousili kliku a dali jinej setrvak, tak předpokládám že je to vyvážený do nuly. Kdyby to nebylo, může to zničit ložiska.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Jak by se to dalo zjistit popř. vyvážit? Víš,při vytočení motoru jen s nohou na plynu a zařaz.neutrálem to nic nedělá. Myslíš,že by mechanik mohl vidět při výměně rozvoďáku na ty značky,co jsou na ozubených kolech.Mě se to moc nezdá. A co se týče tý kliky,tak ta by měla být OK, protože se brousil opravdu malý kroužek. Myslíš,že bych měl ten motor nechat vyndat a prohlédnout kola a zkusit tam dát zpět malý rozvoďák?
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

No značky na malím rozvoďáku asi bez vyndání motoru uvidí špatně, leda že by na to použil zrcátka. Při tom zařazeným neutrálu to zlobí jen v těch 3000 ot. nebo ne?
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Při neutrálu ne.Myslím tím to,že stojím na místě a vytáčím motor.Za jízdy a vyřazení jsem to nezkoušel.Mohlo se posunout něco i na hlavním rozvoďáku?
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

Tak to je zajímavé. Jestli to při zařazeném neutrálu a stojícím autě nedělá odhaduju to spiš na převodovku. Buď  ložisko nebo nějaká vůle a nepřesnost pří napasovaní manualu místo automatu.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Teď jsem se vrátil.Zkoušel jsem co to udělá když pojedu.Jel jsem asi 90.Z 5 jsem vyřadil a vytočil motor a nic.Vše OK.Já tak přemýšlím,co třeba spojka - lamela.Nebyla nová,nýty teda ještě nekoukaly:-)ale co když v tomto okamžiku začne klouzat.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Tak jsem možná pokročil dál.Jak jsem popisoval tuto závadu,zak jsem zjistil,že při jízdě to občas přestane a to když se auto zhoupne.Přesněji,když se jakoby podvozku ulehčí.Auto se na nerovnosti nadlehčí a hukot je znatelně menší.Vypozoroval jsem to teď o víkendu na dálnici.To je ono,protože při vyheverovaném autě,tedy jen obou předních kol a vytočení do 3000 ot.při zařazené pětce to je Úplně v klidu.A na podzim mi měnili manžetu na poloose ( vnitřní strana u převodovky).Motor to určitě nebude,na volnoběh točí a zvuk jen lahodí uchu. :D  
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995