Za tuhle cenu tam bude vic problemu nez jen rozvody. asi jsi si procet ruzny doporuceni a na co si dat u tech modelu pozor, ale stejne to radsi zopakuju. navic ty najety kilometry jsou opravdu minimum na rok 1995.
1. motor muze mit kaput hydrostely, pri studenym motoru budou klepat ventily
2. ojeta spojka, bude zabirat uplne nahore. v bazaru to muzou trosku zamaskovat tim, ze ji nastavej vys nez ostatni pedaly.
3. rez nebude jenom na lemech. daleko vetsi problem bude pokrocila rez na uchyceni prednich tlumicu. taky pravdepodobne bude vyfuk tesne pred vymenou.
4. stejne tak tlumice budou zraly na vymenu, pokud je uz nekdo nemenil
5. stejne tak kotouce brzd
6. auto ma abs a srs, takze kontrolky musi za prve svitit a za druhe zhasnout jindy nez ostatni kontrolky.
Vetsina z toho jsou spotrebni veci, ale mel bys to mit na pameti, zda se mi, ze zatim to vidis dost naivne. A hlavne zasada cislo jedna: vem s sebou nekoho, komu je to auto a nakup lhostejny a dokaze s cistou hlavou zhodnotit stav auta.
Auto musi hned naskocit a drzet volnobeh cca 1500 a postupne klesat na cca 750-850. Nesmi kolisat volnobezny otacky. Pri pohnuti volantem si musi maximalne po sekunde zvysit otacky o cca 100. No a pak uz projizdka, mozna te prekvapi hodne ucinny posilovac. Nikde nesmi nic bouchat od podvozku, jinak muzes rovnou menit ramena za 2000-4000 jedno. A je jich tam vic.. Doufam, ze jsem te poradne vystrasil a proklepnes ho co to pujde. Jeste bych ti doporucil udelat si diagnostiku vyblikanim, viz navody.
Tak jsem byl včera v té Ostravě se na něj podívat ... Na první pohled vypadal moc krásně, lak vypadal dost hezky a měl krásný lesk, na oravém předním lemu byla sice koroze, ale dalo by se s tím ještě něco udělat.
Teď však k těm panákům z bazaru - tak neprofesionální chování jsem ještě nikde nezažil
nejen že tam byl jeden na icq na počítači a neměl na mě čas (byl sem v bazaru s kamarádem sám), dokonce i ten starý děda byl strašně protivný ...
Otevřeli jsme kapotu, a čekal mě šok ... veškerá karoserie pod kapotou byla rezavá, děravá ... pod motorem byla kaluž oleje ... když sem se ho schválně zeptat jestli to je dešťová voda nebo olej, řekl, že voda
tak sem tam dal ruku a byl to olej .. neměl co říct ...
schválně sem řekl, ať to nastartuje (ale už jsem věděl, že nevezmu - protože by se mi někde po cestě do Vsetína propadl předek nebo by mi uletěly zadní kola) - na to aby to nastartoval na mě zakřičel: ,,To po mě chcete moc ... musím donést kabely, nevím jestli to půjde ... ´´
Řekl sem dobrý a nashle.
Dnes jsem byl ve Zlíně, byl ta parádní Galant za 30, dokonce by mi dali slevu, ale nechtěli to se mnou odvézt 500 metrů k mechanikovi, navíc to byl šestiválec na který jsou astronomické ceny náhradních dílů
Tak hledám dál, taky mezi Mazdama 626 a Sonatama .. nejraději bych ale stejně Galanta :-(