GalantWeb

Kolísání otáček na volnoběh (1000-1500)

Host · 13 · 10375

guest149

  • Host
Zdar,

začaly mi včera na Galantu 1.8i 85 kW, r.v.95 na volnoběh kolísat otáčky. Po nastartování se motor roztočí cca na 2000 (což je dost, předtím za studena dával tak 1500), jak se motor zahřívá, tak otáčky postupně klesají. Až padnou k 1500, začnou "pulzovat" - poskakují v rozmezí zhruba 500 otáček, docela rychle (jeden cyklus 1000-1500-1000 zvládnou zhruba za sekundu). Reset ŘJ nepomáhá, při jízdě se jinak motor chová normálně.

Nemáte tušení, čím by to mohlo být?


Offline Drak

a příčinou byl nějaký zásah do motoru a nebo se závada objevila sama od sebe?
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


guest149

  • Host
do motoru se v poslední době určitě nesahalo, začalo to včera po cca 3 km jízdě v dešti


Offline Drak

projdi všechny konektory, jestli nejsou navlhlé. Pak vyčistit klapu a případně seřídit pokud je na šroubkách stržená barva.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Neví někdo, co způsobuje tento problém? Kamarádovi po zahřátí motor na volnoběh pulzuje jak blázen, ale jinak je vše vpořádku. Klapku jsme důkladně vyčistili (hlavně hrany a dosedací plochy), akorát jsme nevyčistili obtokové kanálky a motorek regulující otáčky, protože nám nešlo sundat těsnění a nechtěli jsme ho zničit (vůbec nevím, kde pak sehnat nové) a taky kvůli napojení na chladící systém se nám něchtěla vytahovat klapka úplně. Volnoběh jsme seřídili, byl klidnější, ale za chvíli začal pulzovat nanovo..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pistique

Podobny problem alebo skor skutocnost ma otec na Toledu '99. Ked nastartujem, otacky su v pohode okolo 850. Akonahle vsak uz pridam plyn, pohnem sa a potom zase povedzme stojim na krizovatke, aj pri teplom motore na volnobehu uz neklesnu na 850 ale pulzuju od 1000 do 1300. Napravit to dokazem jedine s tym, ze mam zabrzdene auto a uvolnujem dotoho spojku so zaradenou rychlostou, aby som otacky stiahol dole. Potom, ked su na 800 a opat vytlacim spojku, uz nekolisu, ale drzia si normalny volnobeh 850... Ibaze po pouziti plynoveho pedalu je zase situacia tam, kde bola. S takym niecim som sa este nestretol.
Kde hladat pricinu?
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Podobny problem alebo skor skutocnost ma otec na Toledu '99. Ked nastartujem, otacky su v pohode okolo 850. Akonahle vsak uz pridam plyn, pohnem sa a potom zase povedzme stojim na krizovatke, aj pri teplom motore na volnobehu uz neklesnu na 850 ale pulzuju od 1000 do 1300. Napravit to dokazem jedine s tym, ze mam zabrzdene auto a uvolnujem dotoho spojku so zaradenou rychlostou, aby som otacky stiahol dole. Potom, ked su na 800 a opat vytlacim spojku, uz nekolisu, ale drzia si normalny volnobeh 850... Ibaze po pouziti plynoveho pedalu je zase situacia tam, kde bola. S takym niecim som sa este nestretol.
Kde hladat pricinu?
Váha vzduchu . skus prehodiť  z ineho toleda.
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline johny11

Ahoj,zkus prohlídnout netěstnosti sacího potrubí,zkontrolovat hadici sání,jestly není někde porušená,a taky se nezapomeň podívat na posilovač brzd,podtlaková hadice může přisávat falešný vzduch.Nejlíp to zjistíš když štětcem namočeným v benzinu potřeš spoje. Pokud narazíš na netěstnost,zvýší se volnoběžné otáčky.Ještě bych zkontroloval krokový motůrek regulace otáček,může být znečištěný.


Offline Rafik

Mohl odejít termostat
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
jak to má řešený obtok klapky, nějakým jednoduchým bimetalovým AR?


Offline Drak

jednak bimetalem z jedne strany klapky a elektronickým ventilem zaroveň z druhé strany
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
a nemůže být ten AR vadnej? KDysi sem už taky nějaké povyměnoval a problém z volnoběhem zmizel..


Offline Pepe

Krokový motorek obtoku vzduchu řídí nebo hlídá Hallův senzor . U obou předem zmiňovaných aut
mohlo dojít k opotřebení uzavíracího kuželu a tak kolem něj teče kopa vzduchu . Asi tak . Hledej na  stránkách Nardek, ale mám dojem že jsou z New Zeland .
« Poslední změna: 02.02.2010 - 14:14:23 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001