GalantWeb

Olej

Offline Rafik

Čau, mám problém. Potřebuju vyměnit olej, ale nevím, jaký v tom autě je momentálně. Koupil jsem polosyntetiku 10W40 a co když tam je teď minerální??
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline peterss

polosyntetikou nic nepokazis ale pre istotu to preplachni preplachovacim olejom.


Offline Dobsonie

  • Alone in the darkness
  • GalantWeb Woman
  • *****
    • Příspěvků: 457
  • Hyghway Patrol Police Queensland
Proboha hlavně to ne....! Nic neproplachuj....narušuje to tesnění gufera atd... :-(
Krom toho to co se hned neodloupne a nerozpustí se ti pak může uvolnit při jízdě v novém oleji a průser je na světě..!    Dostane se to do oběhu mazacích kanálků...někde se ti přicpou a nebo rovnou ucpou a máš po radostech.... Hlavně to výrobci nedoporučujou....!! pouze na vlastní tryko...

NIC  NEPROPLACHOVAT ......!!!!!!!!!!!!!

Jinak polosinták je v pohodě je to střed mezi minerálem a plnou sintetikou....hlavně se vždy doporučuje polosintetika pokud nevíš co tam bylo za olej.... vždycky 2-3 vyměnit olej za stejnej a pak teprve nasadit plnou sintetiku.......minerál tam ani nelej...!!!!! to tam rovnou můžeš nalejt olej z frytáku..:-)
« Poslední změna: 31.10.2008 - 13:34:53 od Dobsonie »
Dobso...


Offline ada4

Koukám, že co příspěvek to originál :)
Kámoš s galantem po třetí výměně oleje (od doby co to auto koupil) včetně výplachů například úplně odstranil cvakání hydroštelů a jeho 2,5 jede jak novej. Leje tam 10W-40.
1995 Galant 2.0 V6-24


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
viděl jsem v makru dva druhy oleje havoline 10w-40 a to jeden jako minerál a druhý jako polosyntetiku, co se víc hodí do 2,5 v6?


Offline Drak

na každém oleji je uvedeno jakou má specifikaci SAE a API a čím je písmeno dál v abecedě, tím novější normu splňuje.
Koukni co splňují a měl by být do benzínového galanta SG a vyšší, do naftového CD a vyšší (API specifikace) 

Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W
Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60

*) norma SAE J300

Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).

Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.

V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Dobsonie

  • Alone in the darkness
  • GalantWeb Woman
  • *****
    • Příspěvků: 457
  • Hyghway Patrol Police Queensland
Člověk se vám znaží poradit...jak nejlíp dovede díky zkušenostem a pořád tu melete tu svou....
že kamarád to proplachoval....a přestali mu klepat hydroše.....hmmm....a je to jako noví........hmmm      nekecej fáákt   ... :-()

Tak jo....propláchněte si motory.....  třeby i Slivovicí....hruškovou !!
Dobso...


Offline Rafik

Tak jo, díky za rady. Já tam dám tu polosyntetiku :-) Radil jsem se tady, protože mi bylo divné, když mi prodejce říkal, že v žádném případě tam nesmím dát tu polosyntetiku, pokud by tam náhodou byl minerál (A to opravdu nevím co tam je) že můžu zadřít motor a kdoví co podobného.
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline Pepe

Rafiku, nalej tam polosyntetiku a nedej na rady prodejce. S tímto názorem leda zničí pár motorů.
Minerál měníš po 7-9 tis. km a polosyntetika , jako kvalitnější oleje , se mění po  15 tis. km a nezanechává v motoru tolik usazenin a pevných částic.
 Co napsal ada4, jaksi mě nejde do hlavy (motoru)  :laugh:, protože po rozebrání zdvihátka zjišťuji, že proplachem motoru dostane" nečistoty" z rúzných kanálků ale z natlakovaného prostoru zdihátka
se tyto jednoduchým proplachem jen tak nedostanou. Takže proplachem toleranční vůli opotřebo
vaného zdvihátka neodstraníš  :lipsread:.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline ada4

Vůli neodstraníš, ale usazeniny možná jo. Neptej se mě jak to fungovalo, já ten motor nerozdělával, tak nevím (vlastně ho ještě nidko zatím nerozdělával). Fkat je ten, že cvakat to přestalo a motor jede. Kouzlo? Možná. Já zkusil dát do svýho auta proti cvakání přísadu Liqui Moly (pro hydraulická zdvihátka) a rozesral se mi motor takovým způsobem, že už to nikdy neudělám :) Prostě co kus, to originál.
1995 Galant 2.0 V6-24


Offline t.j.silence

Silne pochybujem že tam predtým bol minerál, ale v každom prípade nič nepokazíš tým že tam dáš polosyntetiku.
Mitsubishi Galant 2000 2,5L V6 24V 163HP


Offline mates_lancer

Ahoj kluci. Trochu jsem se o danou problematiku zabýval. To co tu píšete je sice hezký, ale jak napsal drak, oleje mají své viskozní a výkonostní parametry a jsou multi grade, takže pokryjí mnoho. Dnešní oleje, včetně těch minerálních 100% ropných ale usazeniny v motoru tvoří velmi málo a když ano, tak v tak mizivém množství. To je mýtus, který se nese z časů, kdy se po českých silnicích proháněly embéčka, tam ano, tam se v motorech usazeniny tvořily a přechod na polosyntetiku by nesl opravdu vysoká rizika ucpání olejových kanálků. Nevařím z vody, mé názory jsou podložené.

MÝTY: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_myty
PROSÍM link, odkud čerpám: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju6
« Poslední změna: 03.11.2008 - 20:40:23 od mates_lancer »


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
takže na motor s 200 tisíci km, co je lepší- moderní mineral nebo polosyntetika co tam byla )10w-40).......?


Offline mates_lancer

Přečti si ty články všechny a myslím, že budeš mít jasno co tam naliješ. :-D
« Poslední změna: 03.11.2008 - 23:21:41 od mates_lancer »


Offline Dobsonie

  • Alone in the darkness
  • GalantWeb Woman
  • *****
    • Příspěvků: 457
  • Hyghway Patrol Police Queensland
Ahoj kluci. Trochu jsem se o danou problematiku zabýval. To co tu píšete je sice hezký, ale jak napsal drak, oleje mají své viskozní a výkonostní parametry a jsou multi grade, takže pokryjí mnoho. Dnešní oleje, včetně těch minerálních 100% ropných ale usazeniny v motoru tvoří velmi málo a když ano, tak v tak mizivém množství. To je mýtus, který se nese z časů, kdy se po českých silnicích proháněly embéčka, tam ano, tam se v motorech usazeniny tvořily a přechod na polosyntetiku by nesl opravdu vysoká rizika ucpání olejových kanálků. Nevařím z vody, mé názory jsou podložené.

MÝTY: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_myty
PROSÍM link, odkud čerpám: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju6


Když už tak..   ahoj holky a kluci..  :-)
Dobso...


Offline Rafik

Nevěděl jsem, že je mezi fanoušky galantů i ženské pohlaví :evil: Příjemné překvapení
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Nevěděl jsem, že je mezi fanoušky galantů i ženské pohlaví :evil: Příjemné překvapení



Tady je bab že by ses divil....a jakejch..... :D
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Dobsonie

  • Alone in the darkness
  • GalantWeb Woman
  • *****
    • Příspěvků: 457
  • Hyghway Patrol Police Queensland
Nejde ani tak o to že sem skalní faninka Galantů .... jen jde o to že Japonci dělaj auta který maj 10 - 12 let náskok v technologii a hlavně kvalitě před zbytkem .....ostatních  ( popelnic )   :-)) 
Jen škoda že nedělaj dvoukolečka pdle mého gusta....... v tom je zase nejlepší BMW..... :-((
 
Dobso...


Offline mates_lancer

Už nedělaj, protože je má pod palcem koncern VW. Viz Mitsubishi.. Jinak se omlouvám a příště budu psaát kluci i holky:-D


Offline Dobsonie

  • Alone in the darkness
  • GalantWeb Woman
  • *****
    • Příspěvků: 457
  • Hyghway Patrol Police Queensland
Vidíš.. a to je ten problém,Mitsubishi - největší koncern  v Japonsku a šla do kytek.A přitom dělali televize , videa , elektro sočástky , dokonce i rychlo výtahy a já nevim co všechno...
A skoupí je taková sračková značka jako Wolksvagen. :-(
Sice maj hlavní slovo v rozhodování a technologii,ale už to neni ono.

je to smutný..
Dobso...