Koupím Meyle i přes jejich horší kvalitu silentbloků.
Originál ramena (čepy) o sobě dávají dost najevo, že už jsou zralá na výměnu, silným skřípáním a vrzáním. Takhle jsem jezdil až do výměny levého a nyní tedy i pravého ramene.
Za sebe bych koupil TRW (kdyby bylo k mání - mám s tou značkou jedině dobré zkušenosti) nebo Lemforder, ale to je cenově dražší. Meyle vychází na 782Kč a to je cenovka prostě lákavá.
Při demontáží/montáži je důležité se vyhnout násilí, především na novém rameni (tedy hlavně nezatloukat nový čep; odstranit korozi a nerovnosti na dosedací ploše těhlice s gumovou manžetou čepu; utahovat silentbloky až při zatížení náprav - tedy v jejich přirozené poloze, apod.) S utahovacím momentem čepu nového ramene je to alchymie - prostě pořád utahuješ a stále se zdá, že ještě ani utaženo nemáš a čep stále zalézá do otvoru. Obvyklý momenťák v tomto případě ani stejně nenasadíš, zavazí mu homokloub.
Zdali o sobě dá vědět čep ramene Meyle, že chce vyskočit - to nevím. Prvotním ukazatelem je ono opravdu silné hlasité skřípání.
Zlomený čep - to je jako noční můra - to bych opravdu nechtěl počítat s touto "závadou". Vím že třeba u těžších motorizací jiných evropských značek se dával čep zesílený (např u nejmenovaného modelu Fiatu: benzínové motory měli velikost 15mm, naftové a 2.0i měli už 17mm). Takže z principu se to ulomit nejspíš upravdu dá.
Předpokládám ale, že poměr vyskočení čepu je o dost vyšší než zlomení čepu. A pokud se čep nechce ulomit hned nebo nebyla příčinou předchozí havárie na kolo, tak by se čep ulomit již snad neměl.