GalantWeb

Ramena přední nápravy.

Host · 66 · 38142

Offline Pepe

To, co tady Severín popisoval, jsou zvuky jakoby chrastění - uvolněný tlumič - pružina ----, ale na nápravě a dílech žádná citelná vůle není . Je možné , že ramena vyměnili a dotáhli na zvedáku a pak to posadili ? Co tam rachotí ---  ](-: nevím .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


guest2672

  • Host
dobré čepy jsou swag mám vyzkoušeno na VW Transportér jedinej čep kterej vydrží oproti Meyle,TRW,atd  co sem se dozvěděl tak swag dodává do provýroby BMW


Offline BlackJack

SWAG rameno na Galanta již nejspíš neseženete, navíc cenově lépe vychází snad i originál.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline grafik

Yamato někdo zkoušel nebo o nich slyšel ?  :big grin:


Offline Werewolf66

Ja mel spodni banan a bylo to nic moc....
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


guest2672

  • Host
SWAG rameno na Galanta již nejspíš neseženete, navíc cenově lépe vychází snad i originál.

možné to je nijak sem zatím nepátral ale třeba čepy řízení nebo stabilizační tyčky atd by se sehnat měli když sem galanta dovezl tak ramena byli vytlučeny taky a tak sem zatím sehnal rameno kolem 600kč stím že je budu řádně kontrolovat a jak začnou mít vůli že koupím snad lepší jenže držej už tři roky na podzim jedu na stk tak sem zvědavej jezdím denně jenom do práce 30km +další cesty tak si myslím že za tu cenu dobrý třeba ještě rok vydržej


Offline BlackJack

Tak začal vrzat a skřípat čep na pravé straně příčného ramene. Raměno je ještě original s najetými 147.000km.
Jelikož nevím jaké rameno bych vybral lepší než Meyle a vzhledem k tomu, že Meyle na levé straně ještě drží, tak koupím i na pravou stranu Meyle.
Cenově vychází na 782Kč .. za ty peníze to risknu, i kdybych ho měl po nějaké době měnit znovu (pokud nevyletí čep).
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Majk MG

mě na rameni meyle praskl čep ....a to jsem jel asi 80km /h .... dost o hubu to bylo ale nic se nestalo. akorát se vyklonilo kolo a guma se prodřela až na plátna... nic méně to mohla být výrobní vada či co .... ted mám taky meyle a dobrý .... už 43 tisíc najeto


guest2672

  • Host
mě na rameni meyle praskl čep ....a to jsem jel asi 80km /h .... dost o hubu to bylo ale nic se nestalo. akorát se vyklonilo kolo a guma se prodřela až na plátna... nic méně to mohla být výrobní vada či co .... ted mám taky meyle a dobrý .... už 43 tisíc najeto
Praskl čep ? to snad ne spíš to někdo nechává tak dlouho až velkou vůlí vyskočí.


Offline Majk MG

nemám sice fotku ale čep ramene praskl mezi " polokoulí " co je uložená v rameni a konusem co se dává do těhlice.... bylo to pravé rameno a myslím si že to souvisí se špatným stavem okrajů našich silnic--- pravé rameno je namáhanější co se týče děr v silnice než to levé ...


Offline Majk MG

Oprava : Teď tam mám nipparts ramena najeto 26 tisíc km ..... ty meyle vydrželi 17 tísíc km a potom měli vůli obě..... ještě že si píšu co jsem měnil a v kolika km  :big grin:


Offline Sir Dag

No mám meyle a zatím dobré. Pravda je, že jsem zatím také najel jen pár tisíc po výměně. No dost jsi mě vyděsil, tak snad se mi nic podobného nestane..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline BlackJack

Díval jsem se do svých análů a na levé přední Meyle už jezdím 41.000km, tak koupím i to pravé.

Zlomení čepu už je ale docela hardcore. To bych nechtěl zažít.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Jeníček

a do jakých půjdeš? nipparts, meyle, TRW? já bych to měl už taky začít řešit. s autem sem nalítal od koupě dobrejch 30 tisíc určitě (teď přesně nevim) a ramena sem ještě neřešil, takže asi brzo budu  ](-:
takže bych rád preventivně vyměnil obě přední, než mi vyskočí z kloubu
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline BlackJack

Koupím Meyle i přes jejich horší kvalitu silentbloků.
Originál ramena (čepy) o sobě dávají dost najevo, že už jsou zralá na výměnu, silným skřípáním a vrzáním. Takhle jsem jezdil až do výměny levého a nyní tedy i pravého ramene.
Za sebe bych koupil TRW (kdyby bylo k mání - mám s tou značkou jedině dobré zkušenosti) nebo Lemforder, ale to je cenově dražší. Meyle vychází na 782Kč a to je cenovka prostě lákavá.
Při demontáží/montáži je důležité se vyhnout násilí, především na novém rameni (tedy hlavně nezatloukat nový čep; odstranit korozi a nerovnosti na dosedací ploše těhlice s gumovou manžetou čepu; utahovat silentbloky až při zatížení náprav - tedy v jejich přirozené poloze, apod.) S utahovacím momentem čepu nového ramene je to alchymie - prostě pořád utahuješ a stále se zdá, že ještě ani utaženo nemáš a čep stále zalézá do otvoru. Obvyklý momenťák v tomto případě ani stejně nenasadíš, zavazí mu homokloub.

Zdali o sobě dá vědět čep ramene Meyle, že chce vyskočit - to nevím. Prvotním ukazatelem je ono opravdu silné hlasité skřípání.
Zlomený čep - to je jako noční můra - to bych opravdu nechtěl počítat s touto "závadou". Vím že třeba u těžších motorizací jiných evropských značek se dával čep zesílený (např u nejmenovaného modelu Fiatu: benzínové motory měli velikost 15mm, naftové a 2.0i měli už 17mm). Takže z principu se to ulomit nejspíš upravdu dá.
Předpokládám ale, že poměr vyskočení čepu je o dost vyšší než zlomení čepu. A pokud se čep nechce ulomit hned nebo nebyla příčinou předchozí havárie na kolo, tak by se čep ulomit již snad neměl.
« Poslední změna: 03.01.2016 - 15:06:50 od BlackJack »
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Jeníček

mě se někdy v listopadu stávalo, že pár dnů se při zatáčení ozývalo fakt fesk skřípání. ale jak rychle to vzniklo, tak rychle to zase přestalo, bylo to jen pár dnů. rozhodně se nechci setkat se situací, kdy mi čep vyskočí při jízdě a já s autem přinejhorším zahučim do pangejtu. a ty TRW vychází jak cenově?
Mitsubishi Galant wagon 2.5 V6 118kW 08/2002 A/T
A69 Basecoat Munich silver metallic - ta hezčí stříbrná...

R.I.P.
Mitsubishi Galant wagon 2.0 GLS 100kW 11/1996 M/T + LPG Magic G4
F06 Basecoat turquoise pearl - tyrkysová perleť


Offline Majk MG

TRW se mi nepodařilo najít ....ale měl jsem od nic kotouče a desky a stálo to za prd.... nevím jak ramena. Nic méně : Meyle - 774 kč
                              Ashika - 1079 kč (lepší kvalita-  většina jejich dílů je srovnatelná s origo dílama)
                              Hert+buss - 1440 kč (Němec ale tahá díly z Koreje nebo Japonska)
                              Febi - 1451 kč ( myslím že Němec )
Já si příště dám ramena značky Lemforder - jsou sice dražší ale můžu se na ně určitě spolehnout - lemforder díly se montují už ve výrobě u VW, MB, AUDI a BMW - jsou vyráběny na stejné lince takže druhovýroba je stejná kvalita jako prvovýroba ... Drak může potvrdit

zde rameno lemforder : http://www.granex.cz/autodily/mitsubishi/galant-vi-ea/2.5-v6-24v-ea5a-120kw/zaveseni-napravy-vedeni-kol/pricne-rameno-ulozeni?tecDocProductId=221986


Offline BlackJack

Tak jsem vyzkoušel za vás vyrážeč kulových čepů YATO (YT-0615) a šlo to jak po másle za pomoci tří úderú palicí.
Mohu doporučit. Je třeba ale počítat s tím, že poškodí manžetu a nehodí se tedy k demontáži a následné montáži stejného ramene.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 225

Offline Pepe

Tak vem všechny od TRW  .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001