GalantWeb

Jak rozdělat tlačítko

Offline Rafik

Jak mám rozdělat tlačítka na středovém panelu? Např klima, vnitřní cirkulace vzduchu... Chci vyměnit diody a nějak mi to nejde
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline invisibleone

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 134
Zkus tohle:
R.I.P. Galant '94 2.0TD


Offline Misak

Zmacknes pacicky viz foto.
bacha, jsou tam pruzinky. otevirej to nad pracovni deskou a opatrne at ti nevystrili do pryc.

P.S. uz si to nepamatuju, ale mam ten pocit, ze to slo trochu ztuha, tak nic nerozlam.
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Rafik

Diky, zkusim to
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline estimator

da sa to roztvorit normalne prstami podla obrazka ale drz si to tlacitko njalepsie oprete o brucho lebo je na pruzinkach nech to nemusis hladat  -_-  -_-


Offline Rafik

Tam kde ukazují šipky se to má stlačit anebo roztáhnout?
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline invisibleone

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 134
roztáhnout od sebe ;-)
R.I.P. Galant '94 2.0TD


Offline Rafik

OK vyzkouším to..
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline estimator

ak bude treba dam ti sem foto aj rozobrateho  :mellow:
ak ti to nepojde  :mellow:


Offline Rafik

Tak jsem rozebral tlačítka od klimy a od vnitřního oběhu. Ale probém... Asi to nikdy svítit nemůže, když v jednom z nich není ten vodič co? Mám zkusit zavolat na nějaké vrakoviště, jestli mi prodají tlačítko??

A potom, až budu měnit diody, dá se koupit celá ta dioda /viz foto/ nebo se to musí ještě nějak rozdělat?
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline Misak

Co je to za tlacitko bez toho kontaktu? Jsi si jisty, ze maji svitit dve svetla na tom jednom, kdyz zapojene je jen jedno svetylko? Pamatuj, ze v automobilovym prumyslu se bezne vse pripravuje pro plnou vybavu a pak se zapojuje jen to, co je potreba pro danou verzi.

To co mas na obrazku jsou zarovky.
Diodu koupis v obchode s elektronickymi soucastkami, napr. GME, odpor si spocitas podle tabulky. Bezne proudove zatizeni diod je 15-30 mA, napeti v aute uvazuj cca 14,5V. Soucastky kupuj male, diody se daji pripadne trochu zbrousit (trochu to rozptyly svetlo a zaroven se ti vejde do tlacitka kdyz precuhuje)
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline invisibleone

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 134
Tak tak, jsou to malý žárovičky a potvory dlouho nevydrží. Odpor ti z hlavy neřeknu, ale měl by někde na fóru už být. A Připrav si na to přidělání diod hodně trpělivosti.
A co se týče toho tlačítka, tak tam ti nic nechybí, když se podíváš na protikus, jak jsou tam ty kovový plošky, tak uvidíš, že další plíšek by tam neměl absolutně žádný smysl.
R.I.P. Galant '94 2.0TD


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
myslím, že ,když dáš odpor 1kiloohm, tak tim nic nezkazíš.


Offline Rafik

To tlačítko bez toho plíšku je od klimy a to druhé od vnitřního oběhu..

A není to nějaké divné?? Snad tam mají být dva plíšky - jeden aby to svítilo při vypnutí a druhé aby to svítilo při zapnutí ne? nebo to je navedené právě na ten jeden plíšek??

Ok odpor 1 kiloOhm...tak se na to pomalu vrhnu, s mojí trpělivostí to bude klauniáda :D
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline Rafik

K těm diodám, radši normální nebo vysocesvítiví?? a ten odpor by chtělo zjistit přesně. Vím že Begy to měl hezky podsvécené, na můj vkus to možná bylo i moc
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline Misak

ja daval obyc zeleny maly. 1k je mozna moc, ja daval mene, i kdyz podle vzorecku porad vic nez bych potreboval a dosahl jsem toho, ze ve dne podsviceni tlacitek nebylo vubec videt, pri soumraku to clovek zacal rozeznavat a v noci jsem mel prijemne podsviceni. Ne moc, aby to oslnovalo ale ani malo. Begyho modra je sice hezka, ale na muj vkus to az prilis moc zarilo.
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Rafik

Hmm tak mi řekni, jaký kompromis mám udělat :D když vezmu nějaký vysocesvítivý diody, budu zas potřebovat větší odpor, aby to moc nezářilo.

Jo a taky se mi zdá, že mi ta regulace osvětlení palubky nefunguje..
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline estimator

na vysokosvietivy daj radsej to 1kilo begy tam mal tusim 780ohmov tu ziarovku z tej patky silikonovej mozes odmotat a podla toho tam dat diody.... tie konektory mas spravne presne podla toho protikusu si to porovnaj ide o to ze ti to svieti stale a ked to zapnes sa to prepne preto staci jedna strana a tak to aj je :-)

regulacia mi fungovala tak neviem to som nerozoberal.....

(ja mam odpory 780 ohmov ale nemam vysokosvietive a som spokojny ale mam hotove zatim len dve tlacitka bo to pajkovanie a namotanie v tom malom priestore neni na mna :((


Offline invisibleone

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 134
Odpor si už vážně nepamatuju, ale měl jsem tam modrý diody, respektive kombinaci modrá/zelená. A byly to vysocesvítivé s tím, že jsem je obrousil pilníčkem kvůli rozptylu. A regulace normálně fungovala.
A k tomu tlačítku s jedním plíškem, opravdu je to správně, jedna dioda bude svítit pořád a druhá začne svítit, až jho stiskneš, pak se ti barvy smíchají a budeš to mít dvoubarevně podsvícený.
Jinak já měl modře podsvícený všechny tlačítka (stahování oken, mlhovky, zadní stěrač/ostřikovač, vyhřívání skel, vnitřní cirkulaci i výstražnej trojúhelník) a musím říct, že při jízdě v noci to nebylo přesvícený a v orientaci to pomáhalo hodně, protože žárovičky vydržely vždycky tak měsíc a pak jsem to vždycky hledal po paměti.
R.I.P. Galant '94 2.0TD


Offline Misak

Jo a taky se mi zdá, že mi ta regulace osvětlení palubky nefunguje..

Zda je trochu divny termin. tak proste po setmeni zapni parkovacky a otoc tim koleckem na jas palubky a rekni jestli funguje nebo ne.
A pokud ne, tak te ceka jeste rozebrani toho a bud mas upadlej nejakej drat nebo potenciometr zada vymenit.

K tomu jasu, myslim ze podnetu uz mas dost, tak proste zkus nejakou variantu a kdyz ti nebude vyhovovat, zkus to predelat. ja to delal v lete v teploucku a za dve hodky jsem mel diody vsude kde kdysi davno byly zarovky.
Jeste dodam, jak jsem psal vyse, dal jsem vsude mensi obyc diody kvuli mensimu jasu. jen na vystrazny jsem dal normalni cervenou, tusim to je 5mm, ale bylo echt echt se zabrusovanim skoro az do svitivyho bodu, ale aspon mi trojuhelnik spolehlive svitil uz za sera a nejednou jsem za to byl vdecen.
Takze, hodne stesti.
« Poslední změna: 13.03.2009 - 09:44:16 od Misak »
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)