GalantWeb

Volnoběh

Offline ppeeppee

Zdravím Galanťáci. Mám MG 2,0 GLSI rok.1988. Super auto, ale než jsem si zde přečetl par příspěvků tak jsem si myslel že je na mém Mitsu vše v pořádku. Ale zjistil jsem že volnoběh až tak v pořádku není. Spíš vůbec. Když je motor zahřátý tak s volnoběhem problém není, ale když je studený tak hned po nastartování jsou otáčky strašně nízké. Klapku jsem vyčistil, otáčky stouply z 800 na 1300.A když otočím volantem tak místo aby se zvedli (jak jsem se zde dočetl), tak se sníží. Ale jakmile je motor studený tak žádná změna. Prosím pomoc. A ještě jedna věc. Viděl jsem zde tři druhy klapek na galanta, ale mám pocit, že nemám ani jednu. Prosím o postup jak mám správně postupovat.


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Ta divná redukce před klapkou je přiměšovač LPG, nebo co to je za bastl??? Návod pro tvoji klapku je tady::: http://www.mitsubishiclub.cz/graphics/manuals/143/n_vod_na_nastavenie__krtiacej_klapky.doc
« Poslední změna: 21.08.2009 - 18:48:48 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline ppeeppee

Jo to je na LPG. Děkuji za návod.


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Ale nevidím nikde konektor, na kterym budeš měřit rozpojení spínače volnoběhu, ten budeš muset nějak najít, protože ta klapka je stejně trošku jiná než standartní pro tenhle motor... možná je z L300 tam se dávala podobná...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline ppeeppee

Není někde tady?


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
tak to si  netroufám hádat, zjistíš to jednoduše, spodek tý kladky ke který je přidělaný lanko plynu ťuká do toho mikrospínače, ten je integrovaný do mechanismu krokového motorku, je na tom gumová prachovka, no a od toho by měly jít kabely... dva na napájení krokového motorku a čtyři další, a to jsou ty které potřebuješ...
« Poslední změna: 22.08.2009 - 15:59:44 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline ppeeppee

Pár fotek, snad pomůžou. a prosím který šroub je na co? jeden jsem označil žlutě a jeden červeně tuším že červený bude na volnoběch.


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Tak na třetim obrázku dvojka je TPS senzor, ten nebudeš potřebovat, na prvnim obrázku ta jednička víc vlevo ten širokej konektor je nejspíš MPS senzor a tam budeš měřit spínač volnoběhu jestli je sepnutej nebi ne dle návodu... ale nejlepší by bylo tu klapku už i kvůli vyčištění rozebrat, jsou to čtyři šroubky a asi čtyři hadičky, nic složitýho, jedinej zádrhel možná ten směšovač, tomu nerozumim...  a žádný šroubky tam označený nemáš :-) ale ta kladka je uplně stejná jako na obázku v tom návodu co jsem ti poslal...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline ppeeppee

a co když se s tím TPS hýbalo? myslíš směšovač na lpg?


Offline ppeeppee

V návodu je napsáno: odpojíme ISC motoreček - to je MPS? A prosím kde a jak najdu konektor pro vyblikání chyb, a jak to mám udělat? A dá se nějak TPS senzor nastavit, pokud se sním hýbalo?


Offline Drak

chyby vyblikaš přes LED diodu s ochraným odporem. Ta se připojí na 1 (+) a 12 (-)pin v diagnostickem konektoru. Ten je hned vedle pojistek nad nohami řidiče.

TPS se da nastavit pomocí voltmetru.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline ppeeppee


Offline Drak

při zavřené klapce by měla být hodnota odporu cca 50 ohmů a při plně otevřené kolem 5 kiloohmů. Důležitější je hodnota při zavřené klapce. Povolíš šrouby u snímače a při zavřené klapce pootáčíš snímačem do požadované hodnoty. Snímač je hned na první fotce a ma zabarvený roh bíle
« Poslední změna: 24.08.2009 - 21:09:30 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline ppeeppee

super. to bych měl udělat asi jako první co? než se pustím do dalšího seřizování.


Offline ppeeppee

Jo a prosím tabulku co které chybové hlašení bych našel kde?


Offline Drak


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
V MPS jsou jen konektory na pozici krokového motorku a spínače (motor position sensor), konektor na ovládání servomotorku je někde zvlášť, je to jen obyčejnej dvoukonektor a měl by být blízko MPS...
To žes ho odpojil poznáš tak že když dáš klíček do ON a budeš poslouchat u klapky tak se ti motorek po zhruba 30s (možná dřív) nevrátí do základní polohy (nezavrčí)... mimochodem to je těch vzpomínaných 15s před odpojením krokového motorku v tom návodě, tzn dokud nezavrčí tak neodpojovat...
« Poslední změna: 25.08.2009 - 12:30:29 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline ppeeppee

a měl bych nejdříve nastavit TPS mám dojem že se s ním hýbalo.


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
No pokud myslíš že se s nim hýbalo tak ho nastav, než ho povolíš tak změř odpory jak ti napsal Drak.... Odkud vlastně jsi? nejsi někde blízko u Prahy???
« Poslední změna: 25.08.2009 - 19:34:46 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline ppeeppee