GalantWeb

Chybové kody

Offline Jindřišák

Ahoj, dneska ráno jsem sedl do Galanta, nastartoval (většinou nečekám, až kontrolka check engine zhasne) a hurá do světa.. ale dal bych ruku do ohně, že zhasla. Vyjel jsem z vjezdu, zavřel bránu a kontrolka svítí, motor jede.. Tak jsem to zhasnul, znovu natočil a už nesvítila. Tak jsem s tím jel a nepoznal jsem žádný problém. Říkal jsem, si, že nemá smysl, to už vyblikávat, když zase zhasla, ale pak mi to nedalo a vida.. Pokud jsem jsem dobře počítal, tak mi blikla chyba 23 a 31. Koukal jsem co je to za chyby tady na foru ale moc se v tom nevyznam, radši se zeptam.. Nemá někdo tušení, v čem je zakopanej pes?

Jinak mám pětkovýho Galanta 1.8 16V 85kW
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

21 je čidlo teploty chladící kapaliny. je to samostatné čidlo pro ŘJ. takže s ručičkou ani spínáním ventilátoru na chladiči nemá nic společného.
31 je čidlo klepání.

pro jistotu bych prošel konektory v motorovém prostoru a případně je očistil a prostříknul třeba kontaktolem.

Potom můžeš samotné čidlo otestovat jestli jednotce neposíla nesmyslné hodnoty.
Teplota (°C) - odpor (kQ)
0 - 5.9
20 - 2.5
40 - 1.1
80 - 0.3
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Díky Draku, kdyby to bylo čidlo teploty chladící kapiliny, tak bych byl v klidu.. Jenže ses asi překouk, první chyba je číslo 23 a to (pokud se jedná o OBDI) není čidlo chladící kapaliny :'(

A s tím senzorem klepání taky vůbec nemám zkušenosti. Kde se vůbec nachází? Měl jsem za to, že je jen v Eclipse..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

aha tak 23 je snímač horní úvratě pro první válec a u 1.8 je v rozdělovači.
Čidlo klepání maji i galanti různých typů a jeho použití zaleží na konkrétní modelové řadě. Najdeš ho ze zadu na bloku motoru. Vypada jako velká matice, ze které vedou dva dráty.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Tak sem všechny svorky na rozdělovači a i ten od senzoru klepání prostříkal kontaktolem. Ted bych měl zresetovat řídící jednotku a počkat, jestli chyby nenaběhnou znovu?

Jinak, zakvetlý se mi vůbec nezdáli, spíš jak nový...
« Poslední změna: 24.08.2009 - 15:01:06 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

bud chyby smazat nebo když nemáš čím, tak zresetovat aby byla jistota, že tam nejsou uloženy staré chyby
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Staré chyby tam určitě nejsou. Resetoval jsem ji před dovolenou a zkoušel sem tenkrát i chybový kody a nic.. Od tý doby sem najel asi 4tis km.. No zkusím ji teda zresetovat. Počítam, když check engine už nesvítí, tak to budu muset asi sledovat delší dobu. Jinak bude mít nějaký vliv, kdyby to čidlo bylo KO na chod motoru? Myslím ten snímač horní uvrate prvního válce. O tom knocking senzoru už sem si kdysi něco hledal. Tuším, že to řídí něco se spalováním. Snad aby se směs nezapalovala předčasně? Ale to jen hádám..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

podle snimace horni uvrate jednotka zjistuje otacky a vi, kdy je pist v horni uvrati. podle toho řídí i předstih a zapalovaní.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Takže co sem za odpoledne stihl. Chtěl jsem zresovat řídíci jednotku, ale když už sem do toho šel, tak sem rozdělal celou klapku a pořádně ji vyčistil, protože sem se na to chystal už dlouho. Pak sem to zresetl (ale zapomněl jsem připojit váhu vzduchu), připojil vahu, nakopl, projel trochu po zahradě a zkusil kody, byl tam senzor klepani a nějaky dva kody kvůli té váze vzduchu.. takže jsem to zresetl znova, zase trochu projel a nechal chvíli běžet a pak už bez chyby. Nechal sem to fakt dlouho, startoval několikrát a už to žádný chyby nehází. Takže to mám brát jako záhadu a nechat to plavat, jednou za tyden tam strčit sponku a zkusit vyblikat? :laugh: Jinak, pokud by bylo KO to čidlo klepání, nemá někdo představu o ceně? Ja sháním už jedno na Eclipse 1G a co sem byl u nás v mitsubishi, tak ten chlap by ani banány nemohl prodávat.. VINko sem mu dal a všechno popsal a stejně mi řekl, že neví o co se jedná, a řekl mi, at si k tomu pc sednu a zkusím si to najít sám, že neví...  :-D

Jinak, po důkladném vyčištění klapky mi začal motor na volnoběh dost silně pulzovat. Mám se opět pustit do sežízení klapky (už jsem to jednou úspěšně absolvoval, ale to pulzoval pomaličku v rozmezi 100ot/min, ted je to rychle a v rozmezí 500 a víc), nebo jsem udělal někde chybu? Vím, že už se to tu řešilo, proto mi stačí nějakej odkaz na 100% funkčí navod na opravu. Ale nebráním se, když mi to tu někdo popíše :mellow:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Takže asi po 500 najetejch kilometrech mi zase ráno na chvíli zasvítil check engine. Zase knocking sensor. Mám ho vyměnit? Vyplatí se použitej? Nebo má někdo představu, kolik by za to v mitsubishi mohli chtít? Případně co s tím.. Hlavně bych nerad zůstal někde viset.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
ještě bych se zeptal draka k diagnostice těch kodů od mitsubishi...ta diagnostika na ECU přece nepozná,že je to čidlo vadné..ale řekl bych,že pozná jen jestli funguje = je zapojeno nebo nefunguje není připojeno.. ono když je vadné a funguje byt špatně...toto umí rozeznat u mitsu ECU?

nebo to funguje u mitsubishi jinak?


Offline Drak

při pokusech s čidlem teploty, kdy jsem tam dal odpor z větší hodnotou, než má čidlo, ECU poznala že je něco špatně, rozsvítila kontrolku a v datalogu byla teplota vody přes 200°C Z toho usuzuji, že jakmile mají čidla hodnotu mimo rozsah známí jednotce v mapách, rozsvítí kontrolku i když je čidlo připojené.

Samotné čidlo klepaní je vlastně piezoelektricky mikrofon.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
při pokusech s čidlem teploty, kdy jsem tam dal odpor z větší hodnotou, než má čidlo, ECU poznala že je něco špatně, rozsvítila kontrolku a v datalogu byla teplota vody přes 200°C Z toho usuzuji, že jakmile mají čidla hodnotu mimo rozsah známí jednotce v mapách, rozsvítí kontrolku i když je čidlo připojené.

Samotné čidlo klepaní je vlastně piezoelektricky mikrofon.

ted se klade otázka jaký funkční rozsah se bere jako stav v pořádku a s jakým rozsahem je ECU schopna pracovat , ano knock sensor je piezo.. u čidla teploty ale bude vždy ECU hlídat jeho výchozí hodnotu,protože jí hlídá motor, 200st bude určitě mimo její diagnostický rozsah ..který bude mít hranici logicky někde pár st. nad 100 což bude odpovídat nějakému odporu..všechno výš už musí vyhodnotit jako chybu či prouchu senzoru. Ale u toho knock... ?


Offline Drak

Knock senzor budu muset otestaovat na autě. v ofline režimu to jen sčítá nějaký počet.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

No zajímalo by mě, jestli si semnou jen hraje. Když ECU zjistí chybu, tak check engine svítí stále, dokud není chyba odstraněna, nebo jen zasvítí a při opětovném otočení klíčkem už se nerozsvítí? Nechápu, že někdy ten sensor funguje (najedu na to 500km) a pak zase ne.. Přitom se mi to stalo 2x ráno. Tolik startů, ale vyšlo to vždy na ráno, napadá mě leda, že by tomu neseděla teplota, nebo vlhkost.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Galant si semnou zahrává. Jezdím s ním všude možně, ale chybu knock senzoru mi to vyhodí jen občas a vždy na stejném míste - když projedu bránou u vjezdu, zamrká na mě check engine a je zase klid. Mám to brát s hůmorem, že je rád, že mě ráno vidí, nebo ten senzor nemá rád náš vjezd? :laugh:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Tak sem se po dlouhý době donutil a šel zas strkat sponku do konektoru od diagnostiky. Kod 31, a tak bych se chtěl poradit, jak dál? Koupit někde čidlo z vrakáče? Nový by stálo asi 1500-3000.. To se mi zrovna dávat nechce. Taky sem si tu na foru vyhrabal manuál diagnostiky tohohle čidla, moc všemu nerozumím.. Tak se radši zeptám, konektory kontaktolem už jsem proštříkal. Návod viz foto.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Je možné, že se ŘJ přepla do nouzového režimu po zjištění chyby v datech z čidla klepání? I když po zhasnutí a opětovném nastratování už check engine nesvítil?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Tady ti MMC píše - vyměnte senzor a proveďte kontrolu, jestliže se chyba opakuje vyměnte ECU - řídící jednotku  :o . Co s tím provedem ?  Po zhasnutí check engine je system O.K. - jede normálně , ne v nouzáku .  Když ukáže knock sensor - chyba- neví jak nastavit předstih a pak se přepne do N.R. :(
« Poslední změna: 14.04.2010 - 18:48:22 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001