to máte tak.... Při káždé výměně destiček je třeba udělat údržbu brzd. To zahrnuje očištění držáku třmenu od rzi a hrubých nečistot (aby destičky pěkně chodily a nezadrhávaly se) Destičky musí mít vůli. Nikdy nesmí být fest. Když nemají vůli, musí se destičky lehce upravit na brusce nebo pilníkem (obvykle stačí obrousit barvu). Důkladné očištění, odmaštění a namazání vodících čepů "grafitem" (nikdy nemazat vazelínou,olejem,brzd.kapalinou ani ničím podobným. Když nemáš grafit,rozmačkej si obič.tužku). Rozhejbání pístu a to i-když jde lehce. Pod manžetu/prachovku pístu stříkneme brzdovou kapalinu a píst zamáčkneme (nejlepší jsou sika kleště a pokud jde hodně těžko, použijte nějaký přípravek). Teď už jen vyšlapujeme a zamačkáváme stále dokola. Jak moc píst můžete vyšlápnout poznáte na prachovce. Ale pozor. Pokud vyšlápnete moc, pístek vypadne a máte problém a práci navíc. Rozhejbáno je, když jde pístek zamáčknout jen rukou (pro rejpaly: samozřejmě že to nepůjde zamáčknout prstem ale hrubou silou
). Menším kladívkem oklepejte hranu kotouče tak, aby opadala rez (!!!použijte ochranné brýle!!! je to mnohem horší než řezání velkou flexou. Fakt to lítá přímo do xichtu :worried:). Teď už zbývá jen výměna kapaliny. Když toto všechno neprovedete, můžete si být jisti že vám dřív nebo později budou brzdy váznout což se projeví jak na spolehlivosti,bezpečnosti tak i na šrajtofli a to citelně. Pro informaci, destičky běžně vydrží 40-70tis km což se odvíjí od stylu jízdy a kvality použitých materiálů. (špičkové destičky spolehlivě odrovnají méně kvalitní kotouče)