GalantWeb

Volnoběh vs. automat

Offline elBarto

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 25
Zdravím vás, pánové (a dámy?).
Obracím se na vás s prosbou o radu. Řeším u svého auta (Galant rv 2000 2,0 100kW benzin automat) poklesnutí volnoběžných otáček při zařazení D nebo R.
Prošel jsem tohle forum i forum na megaherzu, kde mě zaujaly Mitsiho příspěvky o seřizování volnoběhu. Všechno jsem krok za krokem udělal (včetně restartu ECU) a těžko říct, jestli je to teď správně nestavené, ale chová se to pěkně - volnoběh má zhruba 850/min, když otočím volantem nebo zapnu klimu, auto si trochu přidá na dorovnání... ale takhle se to chová jen na P a N... jakmile tam cvaknu D nebo R, otáčky vždycky klesnou na otáčkoměrových 660/min...
tak a teď nevím. má se to tak chovat? u starých aut to tak bylo, ale předpokládám, že Mitsu používá sofistikovanější systémy než monovstřik nebo karbec... :-/
Takže jsem si udělal malý závěr: motor resp. volnoběh je seřízený správně, problém je v komunikaci s převodovkou. Ale tím končím. Je tam někde senzor/konektor/kabel/ cokoliv jiného, čím motor pozná, že je zařazený kvalt? co by mohlo být v háji?
A ještě jedna otázka - vyskytuje se tu Mitsi z mitsubishi.megaherz.cz? :-) (klidně SZ)

Předem moc díky za reakce, už jsem z toho polomagor a každá rada je teď dobrá :-)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
V automatu jsem měl Dodge a ten to dělal taky. Jak dáš kvalt, dostane se hydromotor v převodovce do záběru. Když zařadíš, cukne to s autem? Má se to snahu rozjíždět když stojíš se zařazenou rychlostí a bez plynu?
Radouš


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Nooo tých 850 rpm je ok. Ale tie 660 je podla mna málo.Radous má pravdu HDmenič je po navolení v zábere , ale na 660 to neubieha ani mne. Ale ak sa Ti auto po zaradení rozbieha a v miernom kopci ti ho drží-ked máš D nemalo by isť do zadu - Je to ok . Niekedy po resete ECU Autu trvá nejakých 100 km Kým sa mu upravý volnobeh. Ani ty po kome nejdeš hned na plný plyn  :P  :P  :P  -_-
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Tak mě napadá, na té převodovce by melo jít nastavit kdy začne zabírat. Každopádně, čím dřív zabírá, tím vyšší rychlost auto vyvine. Takže máš rychlejší galoše než všichni ostatní  :D
Radouš


Offline elBarto

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 25
převodovka drží v záběru, auto v kopci a zařazeným kvaltu neujíždí, motor nechcípe, jen se klepe na 660 rpm... :-/ prostě to celý vypadá jako A) špatně nastavená kompenzace volnoběhu při zátěži nebo B) problém v komunikaci převodovky a motoru...
zkusím Mitsiho, vzpamatování po restartu a modlení :-D

Každopádně díky za rychlý odpovědi! tohle forum žije! :-)


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
podla mna to po čase ustáli volnobeh. A čo ti to vlastne robilo ked si to začal nastavovať?
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline Drak

Je to zcela normální a v pořádku, že po přeřazení na R nebo D otačky klesnou o cca 150 rpm. O zařazení se se jednotka motoru dozví od jednotky automatu.
Další problém muže být stav a druh oleje v automatu, jestli to děla jen za studena.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Misak

jj, mam to stejne.
nikdy jsem nezkoumal kolik, ale je to znat, ze otacky klesnou. ostatne kdyz v manualu zacnes poustet spojku a nepridas plyn, taky ti otacky klesaji.
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Draku když seš v těch galantech takovej znalec, dá se nastavit automat i v galantech? Já jen abych byl v obraze.
Radouš


Offline Drak

Draku když seš v těch galantech takovej znalec, dá se nastavit automat i v galantech? Já jen abych byl v obraze.

Co přesně myslíš tím nastavit ?
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Na automatech se dá nastavit načasování záběru v závislosti na otáčkách motoru. Zajímá mě jestli to jde i na těchto převodovkách. Nikdy sem neviděl automat z galanta
« Poslední změna: 15.01.2010 - 16:53:26 od Radous »
Radouš


Offline Drak

tak zase takovej odborník přes automaty nejsem :) jedině co jsem vypozoroval je, že jednotka převodovky ovládá selenoid pouštějící olej do hydromněniče v zavyslosti na zvoleném režimu
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
taky se mi jednou podařilo dát parking za jízdy. Nevím jak to je u galoše ale já to měl na americe
R-P-N-D-4-3-2-1. Nevím co mě to napadlo ale chtěl sem dát za jízdy z kopce neutrál. Zadařilo se mi neutrál přeskočit a zařadit parking :laugh:  Začlo v tom rachotit jako v ráčně. Nebo ještě lépe jako když vzduchem dotahuješ šrouby na kolech. Nic se ale nestalo a všechno šlo normálně :D
Radouš


Offline elBarto

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 25
tak dneska jsem se trochu posunul... od restartu ECU jsem ujel asi 250 km a vypadá to, že jedna část seřízení se mi povedla - kompenzace zátěže... když zařadím, otáčky se téměř nehnou... ale volnoběh (i na neutrál) je strašlivě nízko... z toho plynou dvě věci: 1) i u galanta se po řazení nemusí volnoběžné otáčky téměř hnout 2) nejsem tak šikovnej, jak jsem si myslel :-D


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
No vidíš,som ti vravel koma je koma.  -_- Mám síce iný motor,ale myslím si že sa Ti po čase upravia aj tie volnobežné rpm.Kolko rpm je vlastne teraz? Možno , že máš zakakanú škrtiacu klapku. 
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline elBarto

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 25
To byste nevěřili! Pos**l bych se z toho hned... :-(
Včera jsem si udělal výlet k Mitsimu, pěkně jsme poklábosili, probrali Myšáky zleva i zprava... Mitsi byl hrozně ochotnej (ještě jednou moc díky, Mitsi!), vysvětlil mi problematiku klapky a volnoběhu...
No a já pak vyrazil k domovu pln radosti z toho, že to všechno hned ponastavuju a bude to pěkný a krásný.
No a jak jsem přijížděl k baráku, tak Myšák prostě a jednoduše při jízdě pošel. Chcípnul motor. No a od té doby jsem to už nenatočil. Dneska jsem se v tom hrabal celý den a úspěch se nedostavil.
Zkontroloval jsem rozvody - řemen OK, palivovou pumpu - benzín z ní cáká jak divej a dostane se i do motoru, takže pumpa i filtr OK (na vstřikách je 6V... není to málo?), ale svíčky nedají jiskru - a netuším proč. Na vstupu do cívek je normálně přes 12V, ale jiskru to nehodí a nehodí... a že by umřely obě cívky najednou? to se mi nezdá...
Takže jsem nakonec úplně zmrzlej a zasněženej zaklapnul haubnu a šel smutnět do tepla.
Napadají mě tyhle možnosti:
ECU je mrtfá
snímače polohy vačkové h. a setrvačníku jsou taky mrtfé
imobilizer? ale ten tam podle mě vůbec nemám... usuzuju tak z pohledu na klíček... je to obyč. klíč bez možnosti rozebrání...
Neměl jste tu někdo podobnou závadu? Já už svejma znalostma a zkušenostma končím a mám z toho depréze...
« Poslední změna: 17.01.2010 - 16:53:24 od elBarto »


Offline Drak

imobilizer bych vyloučil i když je standartně ve všech od roku 97. Ten kontroluje zapalovaní jen při startovaní a pak po dobu běhu motoru už ne dokud se nevypne zapalovaní. ECU už v těchto ročnících taky nezlobí jako u starších. Vodítkem může být, jestli při startování ukazuje otáčkoměr.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline elBarto

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 25
imobilizer bych vyloučil i když je standartně ve všech od roku 97. Ten kontroluje zapalovaní jen při startovaní a pak po dobu běhu motoru už ne dokud se nevypne zapalovaní. ECU už v těchto ročnících taky nezlobí jako u starších. Vodítkem může být, jestli při startování ukazuje otáčkoměr.
Ááááha... díky za info... otáčkoměr neukazuje, ručička leží a ani se nehne... ukazuje to teda na vadné snímače polohy kliky a vačkovky?


Offline Drak

to ukazuje ze jednotka bud nedostava informace z čidel. Jestě bych otestoval jestli jde napětí do civek.   Na bílem kabelu na prvním pinu musíš naměřit stejne napětí jako na + na baterce. Na černém v pozice 2 je kostra. Na posledním černomodrem jsou kostřící impulzy z ECU.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline elBarto

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 25
Napětí do cívek jde, to jsem proměřil a na obou je lehce přes 12 voltů. Ale na svíčky se nedostane...
Dostal jsem informaci, že čidla polohy vačkovky a kliky "často" odcházejí. Že se to prostě může stát. Prý se stane, že když odejde čidlo na vačkovce, tak motor může pořád jet a závada se neprojeví. A když pak odejde i čidlo na klice - resp. na setrváku, tak to jde do kytek celý a motor nejde nadlábnout.
Zkusil bych ty čidla vyměnit, ale díval jsem se na net a nevypadá to, že by je bylo možný snadno sehnat... Nevíte, na koho se obrátit? Kdo je prodává (Střední Čechy, Praha, ... ...)?