GalantWeb

Lakování

Offline Jindřišák

Ještě přikládám fotku.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Trewor

Podle fotky to vypadá, jak kdyby to bylo moc nahrubo nabodovaný a pružilo to víc než tmel zvládne.
Nejsem klempíř a vařim fakt jak prase ale nebylo by to lepší zacínovat a tmelem to vzít až na jemno?
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Jindřišák

Já si to původně chtěl udělat sám, ale odevzdal jsem se do rukou karosáře. Ta druhá strana, kde je to jen nahrubo tmelem s vlákny, co dělal ten karosář je naprosto v pohodě. Ani nevím, jak to zacínovat, zda se to dá samo domo a jak z toho ten zmel dostat. Já doma cinem dělal max chladič :angel:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Werewolf66

Podle fotky to vypadá, jak kdyby to bylo moc nahrubo nabodovaný a pružilo to víc než tmel zvládne.
Nejsem klempíř a vařim fakt jak prase ale nebylo by to lepší zacínovat a tmelem to vzít až na jemno?

to jsme byl u dvou karosaru a ty na me koukali coze to po nich chci " to je zbytecny..a bla bla bla...."

ale myslim ze by to pomohlo od hniloby
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline Trewor

Netvrdim, že mam pravdu. Jen, že mi to tak z foky příjde. Třeba jsi fakt jen netrefil směs, nebo jestli nebylo chladno, teplo nebo tak. A určitě se to dělá běžně bez cínování ale co znám chlapíka co si staví auta na trial atd. tak to poctivě vyklepává,cínuje, brousí a pak teprve tmel dohladka.  Ty auta dostávaj strašný rány a drží to jak od výroby.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Každopádně se něco vošulilo, když už to teď začíná chytat lišku. :'(


Offline Jindřišák

Koukal jsem na to cínování a vypadá to dobře, škoda, že jsem to nevěděl dřív.. Aji bych se do toho pustil, hořáky mam, jen se bojím, aby se ten plech nezkoutil, když jsem to nikdy nedělal, nebo abych nepodpálil auto, lemy si do dílny neodnesu a poslední věc jsou cenovky za materiál.. Ale i kdybych do toho šel, tak nevím, jak ten tmel z toho dostat. Možná jsem použil blbou značku, nebo už nevím.. Celou zimu to drželo, objevilo se to až nedávno.

Jinak k tý lišce. Zajimavý, že ty lemy byli natřeny nejakou černou barvou když jsem je kupoval, ale už jsou sem tam tečky. Prahy co jsem kupoval byli bez nátěru, surový, základovka přes zimu místy slezla od kamínků a nikde ani náznak koroze..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Cínováním to asi nebude, když je druhá strana "ready" :undecided:


Offline Jindřišák

Zdravím, chci se trochu poradit. Rozhodl jsem se konečně pustit do toho lakování, vlatně mě brzdilo jen vybavení a peníze. Chtěl bych si koupit nějakej kompresor maličkej, uplně ten nejlevnější, asi to nebude na lakování to pravé ořechové ale pro začátek snad dobry. Mam v planu pak přidělat k vojenskymu dvouvalci co mam doma vzdušník, ale ted se mi s tím nechce hrát a chci taky něco přenosnyho. Koukal jsem po značkách co tak je na trhu a zamlouvá se mi celkem einhell a sheppach? Oba maj tuším sací výkon 220l/min, žádná hitparáda, asi to vychází, na 20s lakování a 40s čekání na dofouknutí a zase jít zbytečně do 50L když vykon motoru je stejnej. Pak jsem ješte narazil na parkside z lidlu, prej to vyrabí einhell a ten už má 270l/m, ale zas nevím, co je to za kvalitku. Mohli by ste mi poradit? Chápu, že to nebude nic extra, ale at ho aspon po záruce nevezu na smeták, je to stejně jen pro osobní použití, nebudu s tím lakovat každej den.

A pak bych chtěl ještě poradit jakou pistol. Říkal jsem si, že pro začátek by stačila od Maggu HVLP, píšou že je profi. Má v základu trysku 1,4 s možným rozšířením i na 1,7 a 2,0. Spotřeba je 150-250 při tlaku 2-3 bary. Vzal bych 1,4 na barvu a lak a 1,7 na plnič. Kdyby ste věděli o nějaké lepší volbě, tak si rád necham poradit. Už tejden do toho vejram a furt nevím co vybrat.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Zkus Johny 11, to je profík na laky, ale osobně jsem si pár věcí v Lídlu koupil a kvalita dobrá. :mellow:


Offline Jindřišák

Jestli se tu objeví, to by bylo fajn. Jinak s nařádím z lidlu mam zkušenost takovou, že fungovalo dobře a byl jsem s ním spokojenej, ale po 3-4 letech šlo do háje ](-:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Jindřišák

Tak jsem to ještě studoval a ten parkside má dodávané množství při cca 7bar asi 113l/min, kdežto ten scheppach při 6,9 160l/min, asi holt větší sací výkon a výkon motoru není všechno. Asi půjdu do toho scheppachu, koupilo si ho dost lidi, tak snad bude dobrej a případně i náhradní díly časem budou dohledatelné. Ted akorát teda pořešit tu pistoli. Bojím se, že ta co sem si vybral má moc velkou spotřebu vzduchu. Všichni hovoří že s malym kompresorem jít do nějaké usporné varianty. Ale zase až budu mít hotovej ten dvouválec, tak už by se zužitkovala, ale to je spíš jen výhledově, zatím se poohližím teprve po nádrži.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Koukal jsem na to cínování a vypadá to dobře, škoda, že jsem to nevěděl dřív.. Aji bych se do toho pustil, hořáky mam, jen se bojím, aby se ten plech nezkoutil, když jsem to nikdy nedělal, nebo abych nepodpálil auto, lemy si do dílny neodnesu a poslední věc jsou cenovky za materiál.. Ale i kdybych do toho šel, tak nevím, jak ten tmel z toho dostat. Možná jsem použil blbou značku, nebo už nevím.. Celou zimu to drželo, objevilo se to až nedávno.

Jinak k tý lišce. Zajimavý, že ty lemy byli natřeny nejakou černou barvou když jsem je kupoval, ale už jsou sem tam tečky. Prahy co jsem kupoval byli bez nátěru, surový, základovka přes zimu místy slezla od kamínků a nikde ani náznak koroze..

Zdravim  -_- Tak to praskani je tim,ze je to spatne navareny,bodove svary by meli byt 1 az 1,5 cm od sebe,protoze karoserie se krouti i vlivem teplot,proste to pracuje i jizdou atd...Tmel je namichany dobre,tim to nebude,ty praskliny jsou urcite v miste svaru.Ta cerna barva na novych dilech je i neni zaklad,spis bych rekl,ze je to ochrana pred korozi od vyroby,ale da se to jako zaklad pouzit,sam to tak delam.Rekl bych,ze uz ve vyrobe strikli tu cernou barvu na castecne zrezively plech,proto se ti to objevilo.Jinak,kdyz menis lemy,je dobry hned po vyvareni a nalakovani udelat dutiny,protoze pokud ohrejes svarem plech,okamzite ti zacne korodovat...


Offline johny11

Na ostatni otazky odpovim vecer,nezlob se,mam toho hodne,ale urcite napisu,diky za pochopeni Johny11


Offline Jindřišák

Aha, takže jsem v pr... A co s tím? Je to zapatlany na obouch stranach tmelem už od karosáře. Já to jen na jedny straně udělal víc do čista. Jedna praskla, druha co sem na ni nešáhl je v pohodě. Jinak ještě by mě zajímalo, dá se nějak dostat barva z plastovýho nárazníku? Někdo předemnou zalakoval černy proužky na nárazníku (je to ostatně i kousek vidět na fotce) barvou a začlo se to loupat. Chtěl bych to dát dolu, ale něco jde, něco nejde. Nebo bude jednoduší to přelakovat? A ještě toho využiju, před časem sem dělal poprvý metlu, lemy ve zlaté. Všechno dopadlo dobře, není to od pohledu vůbec poznat, barva krásně sedí, jen na dotek cítím, že je povrch hrubější, než na origo laku, tak bych chtěl vědět, kde sem udělal chybu. Ale aspon to teda nezačalo hnít, ten lem už byl chycenej. Jinak dík za odpověd. Když to vydrželo rok, tak už to tu chvíli počká. -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Tu opravu narazniku myslis na ty fotce,co je zadni lem?Nic nesundavej,nejlepsi zaklad je totiz stary lak,obrus to tak,aby se ti to neloupalo,pekne do hladka,pak plnic,znovu obrousit do hladka pod vodou a barvu.Jinak tezko rict odpoved na povrch toho laku,ze je hruby...Tech moznosti chyb je opravdu hodne,chtelo by to videt.Mohl jsi mit treba delsi prodlevu mezi jednotlivymi vrstvami,takze se lak dobre neslil.Pak treba prach ve vzduchu,rychle schnuti laku(Lakovano na slunci,nebo pri vyssich teplotach)
Tet kouknu co jsi si vybral za naradi a napisu  -_-


Offline johny11

Jeste jsem zapomel  :roll: ty praskliny co mas na lemu...Uz jsem to taky opravoval po jednom "karosari"Postup:Drateny kotouc do vrtacky,mensi prumer slaby asi 6-8 mm koupis v zelezarstvi,nasadit ochranny bryle a vybrousit tim kotoucem az na svary po cele delce lemu,potom znovu prevarit tak jak se ma,dal zabrousit lamelovym kotoucem do flexy svary,zakitovat,prebrousit,plnic,lak a do tydne dutiny.


Offline Jindřišák

Tak to je radost. Můžu to dobodovat trafem? K COčku mam omezenější přístup. A tu druhou stranu rovněž, nebo té můžu věřit? Jinak ten lem jsem dělal v garáži, moc sem teda neuklizel, teplota tak 20, barvu jsem nechal zavadnout tak 20-30 minut a pak jsem to vzal lakem 2-3 vrstvy po 10 minutach.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

A jaké elektrody máš pro trafo ? E-R 116 ?  Tyhle jsou na tenký průvar a na plechy .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001