GalantWeb

Lakování

Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Pánové bezbarvý lak stříknout na mokrou barvu nebo počkat až vytvrdne?
Radouš


Offline Rafik

Na starém autě jsem stříkal lak ihned po barvě, dokud nebyla zatvrdnutá. Tak by to mělo být správně
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
už se stalo. Zdá se že to bude perfektní. Akorát jeden díl sem posral. Když sem ho vzal barvou, udělala se na něm krupice. Dal sem ho tedy blíž k topení aby se barva prohřála a pěkně se to zalilo. Až doposud bylo všechno fajn. Jenže potom jsem laloval a jak jsem vzal ten nahřátej díl, lákl sem ho a tak krásně se to svrásčilo že ho budu muset dělat znova. Všechny ostatní díly nemaj chybu
Radouš


Offline Rafik

A co všechno jsi lakoval?
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline johny11

už se stalo. Zdá se že to bude perfektní. Akorát jeden díl sem posral. Když sem ho vzal barvou, udělala se na něm krupice. Dal sem ho tedy blíž k topení aby se barva prohřála a pěkně se to zalilo. Až doposud bylo všechno fajn. Jenže potom jsem laloval a jak jsem vzal ten nahřátej díl, lákl sem ho a tak krásně se to svrásčilo že ho budu muset dělat znova. Všechny ostatní díly nemaj chybu
ahoj,pokud budeš potřebovat poradit s lakováním,tak bych ti mohl poradit.Zabývám se tím už 10 let.


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Jen plasty středovýho panelu palubní desky. Nelíbila se mi ta hnědá metla která už neměla ani lesk. Navíc předešlý majitel v jednom místě nalepil nějakej pičpant který později odpadl. Jenže sekunďák dělá svoje. Tak sem se na to vrhnul. Teď to bude černé a vysoce lesklé
ahoj,pokud budeš potřebovat poradit s lakováním,tak bych ti mohl poradit.Zabývám se tím už 10 let.
Kdy se tedy má správně lakovat. Po vytvrzení barvy nebo ještě před vytvrzením? Nějaký auto jsem už nalakoval a taky jsem to bral vždycky na mokro stejně jako Rafík. Jenže teď jsem to chtěl mít prostě perfektní
« Poslední změna: 20.01.2010 - 17:23:59 od Radous »
Radouš


Offline Rafik

Tak to jo, já jsem myslel že ses pustil do lakování karoserie
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline johny11

Jen plasty středovýho panelu palubní desky. Nelíbila se mi ta hnědá metla která už neměla ani lesk. Navíc předešlý majitel v jednom místě nalepil nějakej pičpant který později odpadl. Jenže sekunďák dělá svoje. Tak sem se na to vrhnul. Teď to bude černé a vysoce leskléKdy se tedy má správně lakovat. Po vytvrzení barvy nebo ještě před vytvrzením? Nějaký auto jsem už nalakoval a taky jsem to bral vždycky na mokro stejně jako Rafík. Jenže teď jsem to chtěl mít prostě perfektní

Správně je na mokro.Záleží taky na tom,co lakuješ a jaký používáš materiál.Pokud je to klas. akril barva tzn.pastelová,tak to můžeš klidně nechat až na druhý den.Ale musíš ji před laknutím přebrousit 2000 smirkem pod vodou.Nechat uschnout,odmastit(na to nikdy nezapomenout) a můžeš lakovat.Nikdy nelakuj na zahřátý materiál!Protože z laku se ti rychle odpařuje ředidlo a lak ani barva se nerozlije.Pokud jsi stříkal pastelovou a měl jsi krupici,tak to chtělo nechat do druhého dne a přebrousit jak jsem psal výše.Ale pozor,nesmí se přebrušovat metalíza,která nemá vrchní lak!Taky záleží,co jsi chtěl přelakovat,mohlo se stát,že ta stará barva byla sintetika,v tom případě se ti to vždy zvedne,protože laky jsou ředěné acetátovým ředidlem A TO NESMÍŠ POUŽÍVAT NA SINTETIKU obráceně můžeš.Pokud si nejsi jistý,co je to za starou barvu,tak musíš použít oddělovač,který nanesš,necháš zaschnout a můžeš lakovat co koli.U lakování je základ nespěchat,nechat vždy všechno řádně odvětrat.Pak je to perfektní,neteče to a nezvedá se to.


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Vyčerpávající. Díky za informace. Zase jsem o něco chytřejší a myslím že ne jen já  :mellow:
Radouš


Offline Howler

když jsme u toho lakovaní, chci se zeptat jak na plastovej narazník, mam na par mistech oprskanou barvu až na plast, tak nevím zda použit zaklad na plast a pak teprve na to kit


Offline Rafik

Já jsem nárazník obrousil, vykitoval, nastříkal plničem, vybrousil 1000 papírem pod vodou, nastříkal barvou a na závěr lakem. A druhý den kompletně přeleštit. Kvalita nic moc, prášilo se mi na to, ale dva roky to drželo. Pak jsem auto prodal
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline johny11

když jsme u toho lakovaní, chci se zeptat jak na plastovej narazník, mam na par mistech oprskanou barvu až na plast, tak nevím zda použit zaklad na plast a pak teprve na to kit
Ahoj,záleží na tom,jak veliké jsou oprýskané fleky.Pokud je to jen od kamínků,nebo jen nějaká ta odřenina,tak postup dle Rafika doporučuji :mellow: taky záleží na tom,kde budeš lakovat,doporučuji minimální teplotu 21st.Po každé operaci kterou provedeš,nezapomeň všechno ofoukat vzduchem z kompresoru,hlavně mezi jednotlivými vrstvami kitování.Před broušením vždy odmastit,před plničem,vždy odmastit,nechat řádně odvětrat odmašťovadlo a potom nanášet lak.Proti prachu se prodávají tzv. antistatické utěrky např. gsi utěrky,jsou lepivé a všechen prach na sebe naberou.Pokud ji nebudeš mít,tak po odmaštění,řádně vyfoukat a  podlahu pokropit vodou,tím zabráníš tomu,prášení  kropit vodou i když budeš mít utěrku.Pozor,voda se ti nesmí dostat na díl,který budeš lakovat,vždy si ho pečlivě prohlédni a popř. vodu vysuš čistým hadrem  :mellow:


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Pokud bych uvažoval o domácím lakování, jakou bys mi doporučil pistoli, popřípadě kombinaci pistolí?
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline johny11

Pokud bych uvažoval o domácím lakování, jakou bys mi doporučil pistoli, popřípadě kombinaci pistolí?
Ahoj,záleží na tom,co chceš lakovat.Metalízu nedoporučuji,od roku 2008 je v prodeji jen vodou ředitelná,ta ti hned tak neuschne dnes už to doma nikdo dělat nechce,většinou jen lakovací box.Ale i to se dá ojebat pokud budeš lakovat třeba jen dveře,nebo část karoserie.Já používám profi pistoli s označením HVLP 9011 s nerezovou tryskou průměr 15mm.Na menší opravy používám malou pistoli s tryskou o průměru 0,8mm.Ale než jsem si tohle koupil,tak jsem na lakování používal starou dobrou českou kovofinišku s průměrem trysky 17mm a taky to šlo,jen ta kurva strašně prášila a nebyla tak přesná.U mě vždycky platilo přísloví,že na starém koni se naučíš vždycky dobře jezdit.Pro nanášení plniče potřebuješ pistili s tryskou alespoň 17mm,protože tam potřebuješ protlačit hustější materiál jvůli zalití pórů.Ale jde to i s 1.5 musíš jí víc otevřít a rychleji nanášet.Abych nezapoměl,vodou ředitelná je pouze metalíza,vrchní lak je klasický akril na běžné acetátové bázi  ^_^
« Poslední změna: 21.01.2010 - 00:43:42 od johny11 »


Offline Howler

For Johny11: Mám ty místa právě ře věčí, klepl jsem s tim o jiny auto, je mi jasty, že tam kde je to popraskany musim až na plast a vím určitě že to bude větší plocha než od kamínku, tak jak s tím základem na plasty a ještě jaký dík :mellow:


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Safra tady se to rozjelo. Hotovej lakýrnickej kroužek :D
Radouš


Offline Rafik

Chci poděkovat Johnymu za vyčerpávající info v SZ. Ale štve mě, že kvůli metly to je tak složitější a hlavně dražší :'(
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline johny11

For Johny11: Mám ty místa právě ře věčí, klepl jsem s tim o jiny auto, je mi jasty, že tam kde je to popraskany musim až na plast a vím určitě že to bude větší plocha než od kamínku, tak jak s tím základem na plasty a ještě jaký dík :mellow:
Zdravím,pokud poškozené místo nebude po obroušení větší než 15x15 cm,pak bych se já osobně základem na plasty vůbec nezabýval.V každém případě je důležité poškozené místo důkladně odmastit,potom za sucha obrousit 120-180 smir. a překitovat.Všem co to čtou bych chtěl říci,že na plasty se nepoužívá klas.kit,ale kit na plasty,který je pružnější i po vytvrdnutí.Při použití klas. kitu se stane co? Po určité době to pěkně popraská :D a vy budete pěkně nasraný..... Po vykitování správným kitem můžeš začít brousit,a protože je to oprava laku s malou vrstvou kitu,tak opatrně abys  zase všechen kit nestrhal.Je dobrý to brousit pod vodou zrnitost 300-400,netlačit!Vždy před nanášením další vrstvy kitu,vysušit nejlíp vzduchem.A potom plnič, po zaschnutí 2000 pod vodou hezky jemě jak na ženskou a lakovat.Samozřejmě před nanášením plniče a laku vždy dobře odmastit.Kdybys ty místa měl větší,tak by to znamenalo brousit,brousit a zase jen brousit a hezky až na plast.Základ na plasty koupíš v každý libovolný speciálce na autolaky,necháš si nalejt množství který potřebuješ.Na celý nárazník to bude zhruba 1-1,5dcl.Stačí ho pěkně základem přikrejt tak aby se nárazník pěkně leskl.Necháš to pěkně zaschnout a nalejváš barvu.
« Poslední změna: 22.01.2010 - 02:19:04 od johny11 »


Offline johny11

Chci poděkovat Johnymu za vyčerpávající info v SZ. Ale štve mě, že kvůli metly to je tak složitější a hlavně dražší :'(
Já vím,je to pakárna,všechno posrala ta naše super EU nelíbilo se jim lakování s org.Rozpouštědly,prej je to zdraví škodlivý,přitom vodou ředitelná metla je daleko horší díky obsahu olova a jiných sraček.Zaplať pánbůh,že zatím ještě klas. pastelové barvy jedou s ředidly,stejně tak jako krycí lak pro metalízu.Asi zřejmě u vody nedokážou docílit tak vysokýho lesku :-D :-D :-D Je to smůla,pokud by to šlo nebyl by to problém.Díky za poděkování :mellow:


Offline johny11

Safra tady se to rozjelo. Hotovej lakýrnickej kroužek :D
  -_-  -_-  -_-  -_-