GalantWeb

Lakování

Offline Jindřišák

Jo, ještě mám doma tu elektrickou pistoli, jak se tu na ni myslím ptal rob, ma asi 3 trysky, nevím co by bylo nej, nevím taky jak se bude kamoš tvářit na pučení kompresoru a doma mám jen kompresor bez zásobníku :(
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Moc toho videt neni,ale nevadi,kazdopadne misto el. pistole pouzij radeji barvu ve spreji.
Vsechno rozbrousit az do zivyho a cistyho,pretmeli,a znovu prebrousit.Plnic musis pouzit vzdycky,jinak ti kit nachlasta barvu a ta se ti do nej propadne.Az budes po plnici,rozbrus ho 2000 smirkem  pod vodou az do okoli,tzn i pres lak,ale pozor lak nesmis sundat az na metalizu,pekne jemne jak na zenskou  :D stejne se ti opravovany misto zvetsi,s tim musis pocitat.Az budes olepovat:nalep pasku a nelep ji na celou plochu,v polovine ji ohrň,jako kdyz neni prilepena cela,tim dosahnes toho,ze budes mit nastrik do ztracena.Ja osobne delam rozstrik barvy,ale pistoli.Metalizu nastrikej az pres do matna zbrouseny lak,pak dej finalku bezbarvy lak,do ztracena,bez pasky.To co budes mit okolo musis dolestit lestici pastou.Hodim sem video,kde je presne navod,jak se delaji male opravy laku.Je to pakarna.
Jinak pokud uz auto bylo strikany,mohlo se stat,ze se nevybral taky ten spravny odstin.Neni totiz odstin jen jeden,vetsinou ma napriklad auto zelenou met. ale ve finale ma vyrobce treba 5 pododstinu a musis si vybrat ten spravny.Ten kdo si mysli,ze barvu micha pocitac,ten je na hodne velikym omylu,protoze si vyberes podle kodu spravny odstin a ten se zada do pc a ten ti napise jaky mnozstvi a ktrery odstin se musi namichat dohromady,aby jsi mel tu spravnou barvu pri vybirani pododstinu,je taky dost dulezita hrubost zrna metalicky barvy.
« Poslední změna: 10.10.2011 - 21:46:53 od johny11 »


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
já tu opravu laku přiznal, když to oblepíš ,jako já......http://www.galantweb.com/index.php/topic,2396.120.html
....není to sice super, ale nakonec to místo , co opravuješ ty vidíš zase jenom ty-pokud nejezdíš na tuning cup.....,chtělo by to i jinačí kola, třeba jen tmavší. :mellow:


Offline johny11

Takhle nejak to vypada,kdyz je po prebrouseni a lakuje se.Jinak on nepouziva klasickou pasku,ale specialni kulatou.
Je toho 5 dilu,tohle je ten posledni,na ostatni se muzes taky mrknout  -_- tomu se rika rozstrik.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">Drobné opravy laku část V</a>


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Tak to je fakt profi!! Borec fakt umí.


Offline Jindřišák

Já zkusím pošéfit ten kompresor, jinak když si necham namíchat barvu+plnič do pistole, tak ji doma jen rozmíchám a můžu valit nebo ji musím ještě něčím naředit? A poslední co by mě zajímalo za kolik se tak pohybujou ceny té metalízy? Vím, že ve spreji je to 400ml za cca 450,- Škoda, že bejvalej majitel mi k tomu nedal tu barvu, měl ji doma i na druhou půlku auta, bych to vzal celý a nebylo by co řešit, každopádně dík, už tak nějak nahrubo vím. A ještě poslední dotaz, čím to přeleštit? Něco na doporučení?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Barvu do pistole si nechas namichat+je k tomu redidlo,to si do toho nech rovnou namichat jmenuje se to báze.Jedna vec dost dulezita.Nevim kde to nechas michat,ale predpokladam,ze uz to bude jen vodou reditelna metaliza,coz je pekna sracka,ma delsi dobu schnuti oproti klasice.Je potreba ji strikat pri cca 25st. a cekat az sama zmatni a zavadne,trva to celkem dlouho.Vrchni lak,ktery budes davat je lak + tuzidlo + redidlo.Nech si nalejt lak + k tomu si nech nalejt extra do sklenicky mnozstvi tuzidla,ktery budes potrebovat oni uz by to meli vedet kolik.Tuzidlo nalejes do laku a doredis k obrazu svemu redidlem taky od nich,muzes pouzit i aceton,no problem.Jinak cena metalizy je ruzna,zalezi na odstinu,kolik ma v sobe perleti a dalsich odstinu barev.Ja mam zdroj na barvu jeste klasickou,primo z lakovny.Cena 2dcl  metalizy+lak+tuzidlo+redidlo cca1000-1200kc.
Plnic si nech taky nalejt i k nemu musi byt tuzidlo,to ti daji taky presny mnozstvi.Vsechny tyhle barvy jsou na bazi acetonu,krom metalizy,kdyz ji sezenes taky na bazi acetonu,tak jedine dobre pro tebe.
Cim prelestit?Tohle je opravdu kvalita,ale potrebujes lesticku:

http://www.komplex3m.cz/eshop/chemie-barvy/brusne-a-lestici-pasty/lestici-vosk-80345-polish-rosa-3m-1-litr/detail_3834.html

Levnejsi je treba tohle,taky celkem slusny:
http://www.komplex3m.cz/eshop/chemie-barvy/brusne-a-lestici-pasty/lestici-pasta-brusna-jednokrokova-g3-farecla-400-g/detail_475.html
Tahle pasta g3 se pouziva lestickou za mokra.
Pokud budes potrebovat poradit,rad ti poradim,ptej se.
« Poslední změna: 11.10.2011 - 20:33:28 od johny11 »


Offline Jindřišák

Tak jsem zase tu, lakování jsem odložil, protože jsem usoudil, že je auto prožrané na smrt a bude to chtít hlubší zásah. Nakonec jsem dal auto na vyvářku prahů a lemů a už dělaj i kousek podlahy, sloupky atd. Ted se ptám, jelikož mám na autě shnilý místa i na prdeli, tak to chci laknout až to bude komplet, předpokládám příští rok. Potřebuji auto nějak zakonzerovat, abych s tím mohl jezdit, hlavně přes zimu. Chtěl bych to celé poznatírat nějakou naředěnější základovkou (body?) a dále to nechat být? Chtěl bych tam udělat na prazích tzv. rapaťák. Nevím, zda se tomu jinak říká UBS. Mám na to doma nějakou pistoli, ale jednou jsme s kamošem zkoušeli stříkat a bylo to silně hrbolaté, tak nevím, jestli jsme měli špatný tlak? A pak nevím, jestli má smysl to stříknout ještě plničem, nebo to udělat až to budu lakovat, případně i s tím UBS. Mám ale strach, že o ty nový prahy zase příjdu, protože nemám na autě zástěrky a to je největší zlo...
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Co jsem slyšel, tak základovka je dělaná tak, že ..dýchá.., takže by ti mohla prolézt rez, prostě je dělaná na to aby se přikryla ..emajlem.., když tam dáš to usb/gumu ve spreji/, tak to bude ok. -_-
To, že to bylo hrbolatý, mohlo být malým naředěním nebo starším zbožím.
« Poslední změna: 24.09.2012 - 17:35:50 od Rob »


Offline Jindřišák

Jenže to UBS chci dát jen na práh, ale co lemy a sloupky? Jinak stříkal jsem to nejakou stříkací pistolí z kelly přímo na ty UBS plechovky, takže asi raději koupit něco ve spreji? Na galantu jsem to měl také a skoro ani nebylo poznat, že to tam je, asi to dělal profík. Ten náš výtvor byla fakt hrůza.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Johny11 by asi věděl,ale už tu dlouho nebyl.


Offline Jindřišák

Uvidím, třeba budu mít štěstí. V pátek si jdu pro auto a pak bych to rád tak do 14 dní zfouknul. Zatím si podělám tu podlahu a podběhy a natřu to aspon tou zakladovkou, pokud to teda už nebude.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Tak jsem tady,samozrejme i s radou  -_- To co pise Rob je naprosta pravda,kazda zakladni barva se musi prikryt emailem,lakem cimkoliv jinym.Zakladovka dycha,dobre se vaze na plech a nesleze dolu,je potreba ji pouzit pokazde na cisty plech.Jinak mimo misu ....na hlinik je taky zakladovka,nelze pouzivat zakladovku na kov,klasiku.Pouzivej pouze zakladovku nitro,nepouzivej sintetiku,protoze vsechny ostatni barvy,ktere na ni budes nanaset,jako je napr. autolak,jsou nitro a sintetiku by ti to sezralo  ](-: Dale,pouziti body,to ze jsi to mel prilis hrbolate 1) bylo malo naredene,redit je potreba bud tech. benzinem,nebo nejlepe nitro redidlem C6000 po naliti do pistole,nebo nasroubovani pixly do pistole pri zatreseni musi byt slyset,jak sploucha.2)tu strukturu si muzes regulovat pomoci tlaku vzduchu,cim mene vzduchu,tim vetsi hrbolky,cim vice vzduchu tim mensi hrbolky ;) ale hlavne dobre naredit,tak,aby to bylo akorat.Je lepsi,zkusit priredit,striknout si na kus kartonu a pak znovu priredit podle potreby.Jeste jedna celkem dulezita rada,je rychlost nanaseni pistoli,pokud budes strikat pomalu,budes mit vetsi hrbolky.Po zaschnuti je potreba jakoukoliv barvou prestrikat,nebo natrit,treba cernou ve spreji,nebo natrit stetcem,protoze body je porezni a nasava vlhko,tim ze to natres,nebo nastrikas,uzavres pory.Samozrejme,pokud budes lakovat,muzes to prestrikat plnicem,plnic naneseny na body,se nebrousi.Tech vyrobcu body je nekolik.Ja nejradeji pouzivam od firmy BERNER je naredeny tak jak ma byt uz v plechovce a rovnou nanasim.Preji ti,at se to povede. Johny11  -_-


Offline Jindřišák

Takže pokud to dobře chápu, natřu to všechno základovkou, střejknu si UBS tam kde chci a pak to všechno stříknu plničem a můžu mít do léta klidný spaní? A co potom s tím plničem, můžu ho přebrousit a na to rovnou lakovat nebo to pak bude nutné znova stříknou plničem?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Takže pokud to dobře chápu, natřu to všechno základovkou, střejknu si UBS tam kde chci a pak to všechno stříknu plničem a můžu mít do léta klidný spaní? A co potom s tím plničem, můžu ho přebrousit a na to rovnou lakovat nebo to pak bude nutné znova stříknou plničem?
To ne,plnic saje taky vodu,pozor na to.Strikni UBS,kup cernou matovku ve spreji a to co mas zakladem prestrikej vcetne UBS.Plnic ma hruby povrch,veskera mastnota a spina ti v nem zustane,pred lakovanim bys to neodmastil a mohl bys brousit jak bys chtel...Jinak az budes pred lakem strikat plnic,pak to co nastrikas na UBS to se nebrousi,tu strukturu bys zahladil.Plnic pouzij az pred lakovanim,takhle bys to musel stejne znovu strikat plnicem,mel bys problem s odmastenim atd.Tam kde budes mit ciste jen lak tzn. sloupky,cast blatniku,horni cast prahu,tam UBS nestrikej,olep to maskovaci paskou,zakryj treba novinama a poradne olep a nanes nejdriv UBS.Po zaschnuti strikej sprej,zakladovka samozrejme jako prvni.


Offline Jindřišák

Takže poslední dotazy. Nitro základovka je předpokládám ta, co se ředí nitro ředidlem (je doufám jedno zda je šedá či červená). Pak to předpokládám obrousím (stačí 400 pod vodou?). Odmastím, sříknu si UBS tam kde bude třeba a nakonec to vemu tím matným sprejem. Lesklý žrejmě nepoužívat, ale to nevadí. Jinak je jedno jaký? Nevím co seženu, asi to bude nějakej motip nebo něco z kelly. Každopádně díky za rady -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Takže poslední dotazy. Nitro základovka je předpokládám ta, co se ředí nitro ředidlem (je doufám jedno zda je šedá či červená). Pak to předpokládám obrousím (stačí 400 pod vodou?). Odmastím, sříknu si UBS tam kde bude třeba a nakonec to vemu tím matným sprejem. Lesklý žrejmě nepoužívat, ale to nevadí. Jinak je jedno jaký? Nevím co seženu, asi to bude nějakej motip nebo něco z kelly. Každopádně díky za rady -_-
Zakladovku je jedno jaky odstin pouzijes,jinak nitro redidlem naredis i sintetiku pozor nato.Na plechovce by melo byt napsano zakladni nitrocelulozova barva.Pouzij treba leskly sprej,je jedno jaky odstin,jestli lesk,nebo mat.Jde hlavne o to,uzavrit pory v UBS a prekryt zakladni barvu,motip klidne pouzij.Zajdi do drogerky a takovy veci si kup tam,je to mnohem levnejsi,nez v kelly.Nepochopil jsem,co chces brousit?Zakladovku a proc?Naprosto zbytecny brousit zakladovku.Na odmasteni ti staci technicky benzin.Jinak na odmasteni finalniho laku pristi rok je potreba spec. odmastovadlo.Kazdopadne i pred nanasenim zakladovky,je potreba to odmastit.


Offline Jindřišák

Chtěl jsem použít tuto základovku:
http://www.oleje-shop.cz/product/body-969-1k-antikorozni-zaklad-1kg-hn

Jinak s tím odmaštěním si mě potěšil, protože jsem myslel, že musím použít speciální odmašťovadlo. Jinak teda doufám, že mi pak po roce na to nepřebroušený a přelakovaný UBS chytne plnič. -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Chtěl jsem použít tuto základovku:
http://www.oleje-shop.cz/product/body-969-1k-antikorozni-zaklad-1kg-hn

Jinak s tím odmaštěním si mě potěšil, protože jsem myslel, že musím použít speciální odmašťovadlo. Jinak teda doufám, že mi pak po roce na to nepřebroušený a přelakovaný UBS chytne plnič. -_-

Chytne se bez problemu,ale pokud to chces prebrousit(Myslim tim UBS) tak nezne 400 pod vodou,abys mel klid na dusicce  :D Ale dukladne odmastit pred brousenim a i po brouseni.Pokud brousis pod vodou,je dobry dat na 10l vody do kbeliku malyho frtana jaru ;) Ta zakladovka je dobra volba.


Offline Jindřišák

Tak jsem zase tu :D. Auto už mám doma, vyvařené je pěkně, jen pán zapomněl na malou dirku v podběhu, ale to už si dodělám sám. Co jsem ovšem nečekal, není to zatmelené načisto, takže jsem koupil nějaký tmel na karoserie od BKP (nic jinyho se o svátcích sehnat nedalo) a žačal pomalu tmelit a brousit a tak dokolečka. Místama jsem se probrousil až na čistý kov, tak ted nevím, jesi to mám zatírat základovkou, protože bych ji stejně musel brousit, jaky tam jsou hrby od štětce. Můžu to vzít rovnou plničem? Rozhod jsem se, že to asi nebudu oddalovat a stříknu to hnedka, protože se rozpadl blatník a novej není stříklej a dál už takhle jezdit nechci. Momentálně řeším prostory, kde budu to lakování páchat, zrovna dvakrát se mi 20letej bordel v garáži uklízet nechce ](-:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.