GalantWeb

Doporučení nejen pro GDI

Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Doporučení nejen pro GDI.....nejkvalitnější benzín a naftu v naší republice prodávají u Shell a EuroOil kde je dražší jen o 60 heléřú oproti standartní 95ce a tuším že mu říkají "natural 95 Plus".( Pro EuroOil platí jen benzín. Naftu mají mizernou jako všude). U Shellu je rozdíl v ceně podstatně větší. Osobně jsem vyzkoušel EuroOil neboli čepro.
V letáku píšou "lepší starty v mrazech" což jsem jaksi nezaregistroval. Možná proto že fábka není to co bývala škoda 120 a galant jako každej japonec startuje v zimě skvěle. Zaznamenal jsem sametovější chod motoru u galoše a sklidnění koncernového mrzáka kterému chybí jeden válec už od narození. U obou je znatelný dojezd na plnou nádrž což znamená že se snížila spotřeba. Na fábce byl dojezd větší.
 A teď do mě :D
Radouš


Offline Howler

čau, nechci nijak vyvracet tvoje tvrzení, ale co z vlastni zkušenosti mam tak je nebrat nic u agipu!! Velice špatnou zkušenost s ní mam jelikož jsem s kamaradovym matizem bral všude benzin a ok a najednou jsme měli po cestě agip. Na benzince nešel chytnout a u technika co spravoval auto v autorizovaným servise mi řekl, že jsou zasrany vstřiky a sam mě upozornil, že nikdy nebrat na agipu, jelikož to nebyl první připad. To jen tak mimo, když se bavíme o těch benzinkach:)
Jinak spiš by mě zajimalo zda je to jen muj subjektivní pocit že na N98 to jede stejně jak na N95. Beru benzin u nas na Lukoilce..a ani spotřeba se nijak nehla...co vy na to?


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
a co čekáš od N98? ten benzín je stejný až na octanové číslo a jediné kde se bude něco dít je případ -  přeplnovaný motor,který umí posunout trochu předstih nebo měnit zanedbatelně plnící tlak. Tam můžeš něco poznat. Co v těch benzínech pořát hledáte?


Offline johny11

Je pravdou,že rozdíl mezi 95 a 98 jsem nikdy nepoznal,vlastně jen v ceně.Na posunutí předstihu nemusí být motor přeplňovaný :undecided: Jediné co si o benzinu u nás myslím,je to,že stojí za pěkný h.....a ještě k tomu je drahej jako prase :anz: Tak že nehledám žádnou 98 ani vyšší oktanové číslo.Je pravdou ,že už jsem se nejednou setkal se závadou díky špatnému benzinu.Hold jsme stále ještě hodně daleko od našich záp.sousedů,kde si tohle jen tak nikdo nedovolí  :mellow:


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Ano na posunutí předstihu nemusí být přeplnovaný, ale u atmosféry to posunutí ani nepoznáš..


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
znatelný rozdíl mezi 95 a 98 je znát u motoru s variabilním časováním ventilů. Opel tuto technologii dělá už 13 let
Radouš


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301

Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
ještě si neslyšel o variabilním časování ventilů?
Radouš


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
slyšel,mám motor s VCT a skládal sem už motor s vanos i VTEC.. a ani jedno není schopno využít víceoctanový benzín.. možná už dnes sou systémy co to umí.. ale o tom nic nevím,nové auta mě nijak moc nezajímají po stránce technologie.. nejde už to doma ani poskládat


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301

Offline Pepe

ještě si neslyšel o variabilním časování ventilů?
Čus kluci, něco jsem zaslech o časování ventilů ( dnešní motory MMC-MIVEC) ale tato technologie se netýká paliva (oktanové hodnoty ) nýbrž výplachu spalin a sání .   Ja ???? -_- :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
určitě, zpětná vazda na využití octanového čísla Vs detonace je jen přes předstih..


Offline Pepe

Ale to už se bavíme o knocksensoru . -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Ale to už se bavíme o knocksensoru . -_-

jistě ten uzavírá tu zpětnou vazbu.. V nějakém rozsahu asi dost omezeném..
Spíš mě zajimala myšlenka proměnného časování ventilu vs detonace


Offline Ghost Buster

Co jsem slyšel, tak výborný vlastnosti má motor od Toyoty s technologií VVTi, což je jejich pojmenování pro proměnné časování ventilů, prej je to docela legrace, zhruba někde ve 3500 - 4000 otáčkách se zdá jakoby někdo za vás zařadil další rychlostní stupeň. Docela tomu i věřím, Toyota celkem umí dělat motory  -_-  :worried:


Offline tombik

Nevim jakej ten motor od toyoty je a ani netusim jak je na tom mivec. Ale myslim ze to bude vsechno hodne podobne. Pokud jsem to pochopil správně tak se prostě pro vyší otáčky "použijí ostřejší vačky" rozdíl je pak už jen v mechanickém provedení vaček a jejich připínání.

Předpokládám že tudíž ten nakopávací efekt bude jak u VVTi, V-Tec i Mivec motorů podobný.
Jinak prosím nekamenovat je to jen úvaha na základě pár informací co se ke mě dostaly po netu. Nikdy jsem se s autem který by mělo variabilní časování ventilů nesvezl (myslim).


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Prostě je to znát. Já tyto jednotky nestudoval,takže nevím jak to přesně funguje ale když dám 98, detonační čidlo to rozpozná, nastaví se adekvátní předstih a časování ventilů.
Radouš


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
časování ventilů řídící jednotka neupraví,..upraví jen předstih.. proměnné časování je tam kvůli VE..


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">Comparison of MIVEC, VTEC and VVT</a>

není tady popsaný ani ukázaný efekt jiného benzínu. Jen ukázka, jak to funguje.
Všechno je to jen o tom, že jakmile motor přejde z "úsporného nízko otáčkového" modu do "výkonného vysoko otáčkového" modu, přenastaví se ostrost vaček.
Ze začátku to bylo jen na sání, ted už nastavují i výfukové ventily.. O spojitosti mezi oct. číslem a úpravou časování silně pochybuju. Jednotka jen pozná, že nedochází k samovolným detonacím - klepání a samozápalům - a díky tomu upraví předstih.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
tedy informace kterou jsem před lety dostal byla mylná.  No nemění to nic na tom že kvalitnějsí palivo rezpektive aditiva jsou znát. O tom je toto téma.
Radouš