GalantWeb

POMOC s Klimatizací!!!

Offline nekvac

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Čau chlapáci, mám problém, klima je doplněno, ale na volnoběh nefouká studenej vzduch. Při jízdě to celkem fouká jak má, ale když zastavím, tak přestává foukat studenej. Když na volnoběh přidám otáčky, stačí tak 2000, začne foukat studenej. Nevíte někdo, čím by to mohlo být??? :'(
Mitsubishi Galant Wagon 2.0 1998


Offline Pepe

Co spojka klimy? :angry:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Napadá mě co říká pepe, bud nemá kompresor otáčky, nebo mě ještě napadá, nemá běžet při spuštění klimy jeden vetřák na sahaře? Leda, že by neběžel. Klimu nemám, ale kamošovi to ted takhle udělalo. Nicméně by to nevysvětlovalo, že by foukal při přidání otáček.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline nekvac

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Ta spojka me taky napadla je moznost jak to poznam sam nebo servis? Vetraky se tocej.
Mitsubishi Galant Wagon 2.0 1998


Offline Drak

pri zapnuty klimatizaci se automaticky musej zvisit volnobezne otacky na cca 1500. Spiš než spojku bych viděl problem v samostatnem kompresoru.
« Poslední změna: 10.06.2010 - 22:59:02 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline nekvac

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Otacky se zvednou tak maximalne na 950.Novej kompresor bude RAKETA co?
Mitsubishi Galant Wagon 2.0 1998


Offline Drak

ještě je možnost, že klima je naplněna špatně
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline koty

JJ já teď klimu napouštěl a je lepší si to skontrolovat žralok má aspoň ta moje 2.5 700 g media a oleje se tam dáva nějak 15g  a chladí to líp než předtím ještě ti ta mašina ukáže jestli ti z trubek nikde neuniká tlak musí tám bejt napsané 999 to je v pořádku nech to znovu a pečlivě naplnit.
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline morfes

Sem jsi se díval?
http://www.galantweb.com/index.php?topic=1932.15
Pročetl sis to téma?
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V - r.v. 2000, 120kW, Poděbrady - Střední Čechy


Offline nekvac

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Vsem dekuji za radu prístí týden na to vlítnu
Mitsubishi Galant Wagon 2.0 1998


Offline koty

dnes jsme měli v servisu primeru se stejnou závadou jako máš ty,proměřil jsem čidlo na vysoušeči klimi a v poho .pak trubka vysoko tlaka je horká jako sviň protože kompresor to neprotlačí přes chladič ,závěr je že je ucpaný chladič klimi a nebo vysoušeč je to podobná příčina jako máš ty schválně si sáhni na tu trubku  jestli je horka či ne musí bejt vlažná a né horka
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline nekvac

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
koty mas pravdu dneska jsem na to vsechno tam sahal a ta trubka je fakt horka. Ale co ted stim?
Mitsubishi Galant Wagon 2.0 1998


Offline koty

buď nechat ten chladič vyčistit a nebo sehnat jinej z vrakáče a raději bych pak vzal i ten vysoušeč
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline koty

jen nevím jestli chladič je stejný u všech žraloků nebo se to liší motorem,ten vysoušeč bude jiný pro digi klimu a manuálni si myslím.
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline koty

něco je tu ale to je jen pokud je ten chladič vizuelně v hajzlu 
 http://www.stepo.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=44:udrba-chladi&catid=35:motorky&Itemid=55
a pak tady je firma co to čistí zavolal bych tam a zeptal se jestli to dokážou nebo ne nebo najít firmu co se taky tím zabývá
http://www.klimaauto.cz/autoklimatizace.php
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Lades

zdar borci. existuji masinky na proplach chladiciho okruhu ale ne vzdy to pomuze. kdyz uz je okruh ucpanej tak ta masina to taky neprotlaci, je to dobry spis na to kdyz se meni chladivo. jo a co je to ten vysousec? sem jeste neslysel a to sem delal klimatizace 4roky
Galant 98' 2.5 V6 AT kombi


Offline koty

to je ten váleček do kterýho jdou ty trubky 2 a jeden konektor já taky nevim co to dělá jen všichni tomu takle říkají nebo to je výparník ,ale to asi ne pač výparník je v autě v interieru
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Drak

SOUČÁSTI KLIMATIZAČNÍHO OKRUHU



KOMPRESOR

Obecně je kompresor stroj určený ke stlačování (kompresi) plynů a par. V chladícím okruhu kompresor nasává nízkotlaké páry chladiva z výparníku a ty pak následně stlačuje na páry vysokotlaké za současného vzrůstu teploty. Kompresor může stlačovat chladivo pouze v plynné fázi. Nasaje-li kapalinu, dojde k jeho destrukci.
Vzhledem k tomu, že kompresor má v technice mnohostranné použití, existuje mnoho druhů kompresorů. Podle způsobu zvyšování tlaku je dělíme na: objemové a rychlostní. V autoklimatizaci je použit typ objemový a to v těchto konstrukčních provedeních:
Pístový
- se stojatými písty

Toto konstrukční provedení bylo odvozeno od kompresorů pro klasické chlazení. Typickým představitelem tohoto provedení je kompresor York (obr. 2). Výroba kompresorů York počala v šedesátých letech 20. století pro veškeré aplikace mobilního chlazení. Ve starších zemědělských a stavebních strojích jež můžete potkat ještě dnes.
- s „kyvnou" deskou

V současnosti jeden z nejpoužívanějších ve verzi s pevným zdvihovým objemem válců. Chladící výkon kompresoru je tak plně v závislosti na otáčkách motoru. Regulace je prováděna vypínáním a zapínáním kompresoru přes elektromagnetickou spojku. Dále se u těchto kompresorů uplatňovala konstrukce s jednočinnými nebo dvoučinnými písty. Na obrázku je varianta s jednočinnými písty, druhou varintu poznáte podle počtu ventilových desek, které jsou tímto dvě. Kompresory s pevným zdvihovým objemem našly uplatnění ve všech segmentech automobilového průmyslu od stavebních a užitkových strojů, přes osobní automobily až po aplikace pro jednotky transportního chlazení.
- s „houpavou" deskou

Nutnost zlepšení regulace chladícího výkonu kompresoru přinesla několik inovací v konstrukci. Tou hlavní je možnost řízení velikosti zdvihového objemu kompresoru v závislosti na požadavku chladícího výkonu. Kompresor je osazen regulačním ventilem, který přepouštěním tlaku mezi saním a výtlakem upravuje geometrii pohybu „houpavého" kotouče a tím i zdvihový objem. Sací tlak je takto udržován na konstantní hodnotě 2 až 2,5 bar. U tohoto provedení hovoříme, že kompresor je s vnitřní regulací. Nástup multiplexní elektroinstalace si vyžádal i změny v konstrukci kompresorů s variabilním objem. Regulační ventil je elektromagnetický a je řízen modulovaným signálem z řídící jednotky automobilu. Takto lze regulovat výkon kompresoru od 3 do 100%, proto někteří výrobci přistoupili na variantu kompresoru bez elektromagnetické spojky. Typickými představiteli interně řízených jsou kompresory Sanden SD7V16 a Delphi V5.
Rotační
- lamelový

Vnitřní uspořádání kompresoru je patrné z řezu tělesem. Kluzně uložené lamely jsou unášeny rotorem, která přes hnací hřídel spojen s elektromagnetickou spojkou kompresoru. Odstředivou silou při otáčení rotoru jsou lamely tlačeny na vnitřní stěnu bloku. Elipsovitý profil bloku udává pohyb lamel, tím i změnu objemu a tlaku v mezilamelových prostorech.
- spirálový „Scroll"

Hlavními částmi kompresoru Scroll jsou dvě, v sobě zasunuté spirály, z nichž jedna je pevně spojena s tělesem a druhá je excentricky uložená na hnané hřídeli. Otáčením hřídele se excentricky uložená spirála začne pohybovat orbitálně po kružnici. Jednotlivé plochy spirál se takto k sobě přibližují a oddalují, chladivo nasáté na obvodu je přemístěno při změně objemu a tlaku doprostřed spirály. Odtud vychází výtlačným ventilem ven z kompresoru. Kompresor Scroll se vyrábí jak ve variantě bez možnosti regulace chladícího výkonu, tak i s možnosti změny chladícího výkonu obtokem horkých par zpět do sání kompresoru.

KONDENZÁTOR

Kondenzátor nebo taky někdy nazývaný chladič klimatizace je tepelný výměník, který v chladícím okruhu plní funkci sdílení tepla mezi chladivem a okolním prostředím. Vysokotlaké chladivo v plynné fázi je přivedeno do horní části výměníku. Průchodem přes jednotlivé kanálky chladiče jsou páry postupně ochlazovány. Přejdou tak do kapalné fáze a spodní částí odcházejí ven z výměníku. Pro zajištění dostatečného průtoku vzduchu výměníkem, např. při stojícím vozidle, je kondenzátor osazen ventilátorem dochlazování. Umístění kondenzátoru je zpravidla před chladičem vody v bloku s již zmíněným ventilátorem dochlazování.

FILTR / VYSOUŠEČ

Filtr/vysoušeč je jednou z nejdůležitějších součástí klimatizačního okruhu. Jak už vyplývá z názvu, má tyto základní funkce:
a) filtrovat obíhající chladivo od nečistot uvolňujících se z různých vnitřních částí okruhu jako jsou drobné částečky kovů, které se oddělují z činných částí kompresoru, nebo částice uvolněné od zkorodovaných, nebo zoxidovaných povrchů . Koroze je způsobena přítomností vlhkosti v okruhu
b) pohlcovat případnou vlhkost, která se vyskytne v klimatizačním okruhu
c) Působit jako sběrač chladiva na vysokotlaké straně u systémů s termostatickým expanzním ventilem, nebo nízkotlaké (sací ) straně u systémů s expanzní tryskou
Z uvedeného je patrné, že filtr/vysoušeč má zásadní vliv na dobrou kondici a bezproblémový chod klimatizačního okruhu. Starý, dlouho otevřený, nebo poškozený filtr/vysoušeč tyto funkce nikdy splňovat nebude. Chladivo společně s olejem nebude dostatečně odloučené od nečistot a vlhkosti. Následuje zamrzání okruhu, zvýšené opotřebení činných částí kompresoru a ucpávání okruhu.
Výměnu filtr/vysoušeče není radno podceňovat, jelikož jeho včasná výměna bude vždy levnější než následná oprava a čistění okruhu. Doporučuje se vyměnit filtr/vysoušeč při jakémkoliv větším zásahu do klimatizačního okruhu. Bezpodmínečně je výměna filtr/ ysoušeče vyžadována při montáži nového kompresoru s následnou vazbou na poskytnutou záruku prodejce.

EXPANZNÍ VENTIL

Expanzní ventil plní v chladícím okruhu funkci škrtícího elementu a takto nám rozděluje chladící okruh na vysokotlakou a nízkotlakou část. Chladivo průchodem přes ventil mění své skupenství z kapalného na plynné, rychle se rozpíná za současného poklesu teploty.Moderní klimatizační systémy využívají dvě konstrukční provedení. prvním je tzv. „blokový" typ. Expanzní ventil má tvar bloku a chladivo jím prochází jak směrem do výparníku, tak i směrem ven z výparníku. Takto je pomocí pohyblivé termostatické trysky možno regulovat průtok chladiva ventilem pro zajištění plné přeměny kapalné fáze chladiva na plynnou. Druhé provedení je pomocí expanzní trysky s pevnou průtočnou světlostí. U systémů s pevnou expanzní tryskou je filtr/vysoušeč do okruhu vřazen za výparník. Má větší objem aby se veškeré kapalné chladivo stačilo odpařit ještě před vstupem do kompresoru.

VÝPARNÍK

Tak jako kondenzátor je i výparník součást chladícího okruhu s úkolem výměny tepla. Chladivo vstupující do výparníku ochlazuje vzduch nasátý ventilátorem z okolního prostředí nebo z interiéru vozidla. Dále se průchodem přes výparník vzduch odvlhčuje. Zkondenzovaná voda je po té odváděna dospod vozidla. Této vlastnosti se hojně využívá pro rychlé odmlžení čelního skla. Výparník je ve vozidle umístěn v topném a ventilačním systému. Řazen je vždy před teplovodním výměníkem. U velkoprostorových a luxusních vozů se můžeme setkat s dvěma výparníky. Jeden je určen pro přední část a druhý pro spolujezdce na zadních sedadlech.

TLAKOVÝ SPÍNAČ

Správné provozní tlakové podmínky klimatizačního okruhu hlídá tlakový spínač. Umístěn bývá na nízkotlaké a vysokotlaké straně okruhu, nebo pouze na straně vysokotlaké. Kontakty spínače jsou otevřené nebo uzavřené v závislosti na tlaku chladiva. Spínače které mají více než jeden kontakt jsou označovány jako dvojčinné, trojčinné nebo čtyřčinné. Obvykle jsou tlakovým spínačem hlídány tři rozsahy tlaků v chladícím okruhu:
Nízkotlaký rozsah - v případě úniku chladiva a poklesu tlaku pod stanovenou mez se kontakt spínače rozpojí a nedovolí tak spuštění klimatizace.
Středotlaký rozsah - stoupne-li tlak na vysokotlaké straně nad stanovenou mez, kontakty spínače se spojí a umožní tak spuštění ventilátoru dochlazování než tlak klesne pod předepsanou mez.
Vysokotlaký rozsah - v případě, že ani spuštění ventilátoru dochlazovaní nepomůže snížit úroveň tlaku chladiva a ten následně stoupne nad stanovenou mez. Kontakty spínače se rozpojí a nedovolí provoz klimatizace do doby než tlak klesne pod předepsanou mez.
S příchodem multiplexní elektroinstalace jsou spínače nahrazovány snímači s převodníkem tlaku na modulovaný signál do řídící jednotky vozidla.

KABINOVÝ FILTR

Kabinový filtr chrání řidiče i jeho posádku před prachem, pyly a nečistotami z výfukových zplodin. Nové generace uhlíkových kombinovaných filtrů dokážou eliminovat i pachy chemického, a zemědělského původu apod. Nalézt jej zpravidla můžete v místě motorové přepážky pod čelním sklem nebo přímo ve ventilačním kanálu před výparníkem. Interval výměny je 15 až 30 000 km v závislosti na doporučení výrobce vozidla nebo 1 rok bez ohledu na ujeté kilometry.

OSTATNÍ SOUČÁSTI

Vedení chladiva - je realizováno pomoci trubek a vysokotlakých hadic různého provedení a uspořádání.
Servisní ventily - nalézt je zpravidla můžeme na vedení chladiva, kondenzátoru, filtr/vysoušeči a u starších vozidel přímo na kompresoru. Pomocí servisních ventilů je chladící okruh odsáván, vakuován a plněn chladivem. Dále slouží k připojení nástrojů pro detekci závad.
Teplotní spínače a snímače - slouží ke kontrole provozu klimatizačního systému. Monitorována může být teplota chladící kapaliny, tak aby nedošlo k přehřátí z dodatečného tepla od kondenzátoru. Dále je snímána teplota na povrchu výparníku pro eliminaci jeho zamrzání. Snímána je teplota vzduchu v interiéru vozidla, venkovní teplota, teplota nasávaného vzduchu, intenzita slunečního záření apod.
« Poslední změna: 14.06.2010 - 21:20:47 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline koty

tak a je to vyřešený  :D
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Lades

tak je me to jasny. kazdej tomu rika jinak...
Galant 98' 2.5 V6 AT kombi