GalantWeb

Typ motoru? ... poradí někdo?

Offline fotobike

Zdarec všichni.
Synátor si před týdnem koupil Galanta. Nějak mi ale nesedí údaje co uvedl prodejce, s těmi v techničáku. Galant je r. 95, podle TP 1.8i (E52ALN*EQL6), motor 4G93  DB 0894, výkon 85kW/6000 ot.
Na kufru je označení GLSi a podle víka ventilů je to 16V.

Prodejce tvrdil, že se jedná o motor s výkonem 93kW.

Tak jsem z toho nějaký zmatený  a když se kouknu sem http://www.mitsubishiclub.cz/engines_list.php na motorizace, vůbec v tom nemám jasno :roll: .... Pomůže mi někdo s rozuzlením?

Díky
f.
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

16v jsou oba, jak 85 tak i 93kW.
Ty 85kW jsou obvyklejší, ale rozdíl mezi nima moc nepoznáš. Pokud je napsáno 85kW ve VTP, tak je to 85kW.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
mám ten samý typ motoru takže se nemusíš bát že to je nějaký ,,bastl"... mě to rovněž vrtalo hlavou....ale kdesi na netu nějaké cizí stránky to byly, tam dokonce bylo že ty motory jsou dokonce i s karbecem (vyskočila mi tam nabídka typu mtoru na galanta když sem hledal jakýsi díl...)

takže mě spíš zaskočilo to že japonci to dělali i v karbecu....mimochodem, dokonce ani 16v  není u všech...
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

mám ten samý typ motoru takže se nemusíš bát že to je nějaký ,,bastl"... mě to rovněž vrtalo hlavou....ale kdesi na netu nějaké cizí stránky to byly, tam dokonce bylo že ty motory jsou dokonce i s karbecem (vyskočila mi tam nabídka typu mtoru na galanta když sem hledal jakýsi díl...)

takže mě spíš zaskočilo to že japonci to dělali i v karbecu....mimochodem, dokonce ani 16v  není u všech...

U všech v Galantu E5X dovážených do Evropy ano. A jeho se víc netýká.
Vynech Afriku a Jižní Ameriku.
Jinak ano, 4g93 se dělalo několik variant, SOHC karb, SOHC vstřik, DOHC vstřik, dokonce DOHC turbo, ale zůstaňme u tohodle auta.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline fotobike

Čau.
Díky za příspěvky  -_-
Jde mi právě o ty díly. Kdybych potřeboval něco objednat.
Ten předchozí majitel tvrdil, že po tom taky pátral a údajně mu mechanik řekl, že je to motor 93kW a tak objednával díly na verzi 93kW.

Když se podívám třeba na Auto Kelly, je v nabídce jen motorizace 1.8i 85kW a 1.8 GLSi 93kW. To mi v tom ještě větší zmatek. Klukovo je GLSi a v TP má 85kW. Na kastli je GLSi a podle toho by to měl být motor 93 kW.  :undecided:

Popravdě řečeno mi o těch pár kW ani nejde. Spíš o to, abych objednal správné díly a taky věděl, co je to vlastně za auto. Teď se v tom pěkně plácám.
Napadlo mě, jestli to není jak napsal "trucker" nějakej bastl, čili skládačka. V motorovém prostoru je odpojená nějaká trubička, ve které je olej. Trubička dělá jen smyčku před chladičem a vrací se zpět. Nevím, co by to mohlo být. Taky u levého předního světla visí 2 nezapojené konektory a jeden i dole u chladiče.
Číslo motoru je na žádost předminulého majitele vyškrtnuté a když se juknu na blok, nějak se mi ta čísla nelíbí. Jako by je někdo vytvořil na koleně. Fakt na to čučím jak puk. Podle všeho mi přijde, že je tam jinej motor.
Japonce jsem nikdy neměl a z tohohle jsem trošku plachej. Nemůžu nikde najít třeba aspoň základní uživatelský manuál. Kde se co a kolik doplňuje, kontroluje, tlak v pneu, typy žárovek apod.

Musím vyměnit vlnovec, a čep řízení, což není problém, ale narazil jsem na silentbloky v těhlici na zadní nápravě. Jsou v tahu a  nemůžu je nikde najít. Našel jsem tady v diskuzi, že se dají nahradit z Peugeota, ale nerad bych kupoval matroš za 800, aby mi pak ležel doma.   
Nemáte s tím někdo zlušenost?

Jo a ještě udělám nějaké fotky čísla motoru, té odpojené trubičky i konektorů a hodím je sem. Jsem zvědavej, co vy na to. Mě se to nějak nezdá.
Díky
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline koty

ten čep je stejnej jako i nažraloka myslím takže to zas tak hrozný neni,jinak totu někdo řešil  včera nebo předevčírem
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline koty

sry to si byl ty  :D  omluva
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline fotobike

V pohodě  :D
Jj, čep už mám, vlnovec je objednanej. Jen ty silentbloky na těhlicích. To mě trápí.
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Ta smyčka na fotkách je na chladičový příčce, je to chladič posilovače řízení - jen smyčka, otázka je, jak a kde je to odpojený. Ta nádoba - tmavá, je nádoba posilovače řízení.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Pepe

Teď na to čumim a nevěřím svým OKI  :o , Odpojený chladič kapaliny posilovače , "rozumná věc" :roll:   Si myslim že posilovač není funkční  :angry: nebo snad jo?     Nad volnýma konektorama si hlavu nelamej,těch je v Galantech hafo. :mellow:   A ten silentblok prý !!! byl i na Škodách .
« Poslední změna: 17.07.2010 - 22:16:05 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline fotobike

Hmm, tak nějak jsem si to myslel, že to možná je na chlazení servo oleje, ale je dobře, že jsi mi to potvrdil. Kdo a kdy to odpojil netuším.
Jak jsem psal. Auto má kluk týden a když nikde nelítá a je s ním náhodou doma, tak se s ním po chvilkách seznamuju. Svoje Toledo koumu a tohle je pro mě zatím španělská vesnice..

Jinak posilovač funguje v pohodě.
Díky
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline fotobike

Mohl by mi prosím někdo z Vás poslat fotku, kam má být ten chladič zapojený?
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Pepe

Zde schema - ale z Galanta 97.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline fotobike

Super... Díky pepe  -_-
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Ten chladič se dá vcelku bez problémů odpojit, jelikož předchozímu majiteli někde ten chladič prosakoval, tak ho odpojil a přemostil, prostě ty dvě kovový trubičky mají pokarřovat do chladiče, on je spojil hadicí a je to hotovo, je to na fotce vidět... Viděl jsem to už na třech autech a zatím to nikomu nezlobilo, takže bych to neřešil, chladič v dobrym stavu by si asi těžko sháněl...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Jo a co se týče objednávání těch dílů, tak 99,9% dílů je shodných pro 93kW a 85kW, takže není kde udělat chybu, ale to ti určitě potvrdí Dragon, on sám mi kdysi říkal, že se to liší jen jednotkou (ale prostým přehozením jednotek údajně vyššího výkonu nedocílíš...)
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline fotobike

Jo a co se týče objednávání těch dílů, tak 99,9% dílů je shodných pro 93kW a 85kW, takže není kde udělat chybu, ale to ti určitě potvrdí Dragon, on sám mi kdysi říkal, že se to liší jen jednotkou (ale prostým přehozením jednotek údajně vyššího výkonu nedocílíš...)

Ta propojka u nádržky je myslím to přemostění. I délka hadic tomu odpovídá, ale klasickej chladič tam žádnej není. Jen ta smyčka na trubičce-fotka č.3. Asi to má přichlazovat prouděním vzduchu jen kolem té trubičky. Oki... dám na radu a nebudu to řešit. Všechno funguje, tak do toho nebudu vrtat.

S těmi díly je to prima. To jsem potřeboval vědět... A jinak jak už jsem psal. O výkon mi vůbec nejde... Auto jede jak šlak a jestli má 85, nebo 93kW, to je šum a fuk. Aspoň mě  -_- . Mladej by se mnou asi nesouhlasil, ale co by chtěl. No ne? První auto a řidičák ani ne týden :D.
Díky Benytrans


Poradí mi ještě někdo s těmi silentbloky na těhlici. Jestli se dají samostatně koupit a kde? ... To bych teď docela nutně potřeboval, poněvadž pěkně tlučou.
Je to ten na fotce. Všude mají na zadní nápravu jen jeden typ silentbloku a ten je úplně jinej.
Díky
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Pepe

http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/autodily/pouzdro-silentblok-ramene/99BC50/    , mělo by to být ono . Ale máš tam 3 silentbloky a nevím jestli jsou stejné . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline fotobike

http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/autodily/pouzdro-silentblok-ramene/99BC50/    , mělo by to být ono . Ale máš tam 3 silentbloky a nevím jestli jsou stejné . :mellow:


Díky pepe, ale myslím, že tyhle to nebudou. Tohle jsou pouzdra ramen, což by měly být ty dva silentbloky na vidličce ramene, u podběhu. Bordel je v tom, že každej prodejce má jiný číslování dílů a zrovna u Mitsubishi nemá nikdo rozměry těch silentbloků. Popis montáže je taky jak od tatara a dá se pod ním představit úplně všechno.

Já jsem vygooglil na tomto fóru starý téma, ale vztahuje se k modelu r.98 a nevím, jestli jsou ty díly stejný. Co myslíte?

Jukněte na to: http://www.galantweb.com/index.php?action=printpage;topic=1294.0 ... no a ten stejnej silentblok je u Matějčka ještě levnější http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/autodily/ulozeni-ridici-mechanismus/329645/ .... jenom vědět, že je z toho Peugeota stejnej.

Jinak mi nezbyde, než to rozhodit, vylisovat, poměřit a pak teprve objednat... To zatím mladej vyletí z kůže  :evil:  :-D
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Pepe

Když shrnu debatu o sileblocích, můžu doporučit jen jednu možnost : vem šupléru, zaklekni a měř. Dané hodnoty konfrontuj telef. s operátorem AutoMatějček a dozvíš se třeba i rozměry . Je mi líto ale nic jiné nezbyde. Pak ještě - vylisovat a firma silentbloky.cz v areálu VÚ Běchovice je shopna dle majitele vyrobit co budeš chtít- ale podle vzoru nebo rozměrů afoto tvaru . -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001