GalantWeb

ethanol 85 do 4g 93 ano či ne?

Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301

Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
tak jako, stejně počítám že to žere 10/100 byť tatík to spočetl při kombinované trase (město a mimo město, jeli na výlet a celkem najeli rodiče cca 600km ) a vyšlo to tak 7-8l /100 ale tak tady hlavně jezdíme po městě takže počítáme 10/100 i s ethanolem...
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Pepe

no já vidím problém v AFR toho E85..

 Neprojížděl jsem Galanta se spuštěným EvoScanem abych zjistil problém v AFR Mapingu , ale jestli ti jde o tzv časování předstihu a se spalováním lihu v těchto motorech, tak 1) bavim se o palivu 50% Be95 + 50% E85 a to zatím ECU baští . 2) nebavím se o spalování čisté E85 , na které by ECU okamžitě zalapala po dechu ale jen by vysvítila chybu měření Lambda , kde by se ukazovalo cosi menší než daná a plánovaná veličina 1. A toto upravuje dodatečná jednotka pro spal ování E85.
Toť vše co mě napadlo v souvislosti s tvým dotazem . Jsem li mimo mísu , sorry . :big grin:
http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=81777
a tady je fotografie, jak vypada automaticka pridavna ECU, ktera umoznuje jizdu na 100% E-85 a sama pozna, na jake palivo a jaky pomer BA-95/E-85 auto momentalne jede a podle toho dovede upravit vstrikovani:
« Poslední změna: 25.09.2010 - 19:06:29 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Neprojížděl jsem Galanta se spuštěným EvoScanem abych zjistil problém v AFR Mapingu , ale jestli ti jde o tzv časování předstihu a se spalováním lihu v těchto motorech, tak 1) bavim se o palivu 50% Be95 + 50% E85 a to zatím ECU baští . 2) nebavím se o spalování čisté E85 , na které by ECU okamžitě zalapala po dechu ale jen by vysvítila chybu měření Lambda , kde by se ukazovalo cosi menší než daná a plánovaná veličina 1. A toto upravuje dodatečná jednotka pro spal ování E85.
Toť vše co mě napadlo v souvislosti s tvým dotazem . Jsem li mimo mísu , sorry . :big grin:
Možná by si mohl udělat test a hodit sem výsledky měření... Jen pro zajímavost..
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Pepe

 :mellow: O.K. Behem týdne bych zkusil nahrát mapy LPG a 50% E85/Be95. Když tak přizvu Draka. ^_^
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

:mellow: O.K. Behem týdne bych zkusil nahrát mapy LPG a 50% E85/Be95. Když tak přizvu Draka. ^_^
To by bylo skvělý, hlavně kvůli vyvrácení zbytečných keců kolem. Mě osobně zajímá, jestli na to budu moci jednou jezdit, až tady poblíž otevřou pumpu... ^_^
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Pepe

To by bylo skvělý, hlavně kvůli vyvrácení zbytečných keců kolem. Mě osobně zajímá, jestli na to budu moci jednou jezdit, až tady poblíž otevřou pumpu... ^_^
Vůbec bych si nedělal starosti s palivem. Jak jsi četl příspěvky kluků co s tím jezdí, no problem, ba dokonce vylepšení průběhu chodu motoru . I BMW 730 měl problémkdyž jsem se mu posadil za pr.el do kopce na Kbelské . ^_^ Jenom nebudu mít maping na Be 95, bo v nádrži je 64l směsy . ^_^
« Poslední změna: 25.09.2010 - 19:12:37 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
no s tou úpravou to fungovat bude..mě zajímá AFR na motoru,kde to používáte bez úprav..když samotný ethanol má snad AFR až 10:1 ...proto problémy se studeným startem..  omývat si z válců vrstičku oleje není moc dobré pro budoucnost toho motoru..


Offline Pepe

EvoMane promiň že požiji tvůj citát :

hmm, no tak to podle aktualnich informaci nemas 50 na 50, ale tak 80 ku 20 ve prospech E-85. Divej, v Naturalu 95 je uz podle zakona tak 5% lihu, pak to trochu napancuji a pak k tomu vezmes cisty E-85 (kde se nejspis da s uspechem pochybovat o tom, ze by mel "jen" 85% lihu...)...takze na E-85 vlastne jezdime vsichni, i ti co ho kritizuji, akorat o tom nevi...    
At zijou alternativni paliva!  
 Toť jeden z příspěvků už zmiňovaného webu, na který už někteří členové této rodiny nesmí . Škoda
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

no s tou úpravou to fungovat bude..mě zajímá AFR na motoru,kde to používáte bez úprav..když samotný ethanol má snad AFR až 10:1 ...proto problémy se studeným startem..  omývat si z válců vrstičku oleje není moc dobré pro budoucnost toho motoru..
A co motory s palivem LPG ? Tzv dodatečné přimazávaní , ne, nějaký olej si suché palivo veme , ale já si zatím starosti nedělám. Na LPG jsem najel 55000 km a problém v motoru nevidíma neslyším, ba naopak , E85 mu pomohl . Ale - natankuj a jezdi, pak uvidíš a uslyšíš sám . :mellow:
Tak jsem ještě prostudoval literaturu spalovacích motorů na Bioethanol -E85 a nikdo z výrobců motorú se nezabývá problémem zadření motoru či nutném doplnění olejů počas provozu na toto palivo . Taktéž není uváděno přidání mazacího kroužku mezi ostatní pístní kroužky .  :angry:
« Poslední změna: 25.09.2010 - 19:48:11 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

Ať je o čem psát a kecat . AFR - Air Fuel Ratio- poměr vzduchu ve spalované směsy. Psal jsem ,že v případě spalování čistého E85 dojde k rozsvícení kontrolky -check engine - to je když lambda sonda naměří a ECU vyhodnotí palivo jako chudou směs  ve vzorci  λ > 1. S tímto problémem se vyrovnává  - pro tyto motory neupravené- dodatečná jednotka spoždění a prodloužení vstřiku v závislosti na tepelném koef. paliva . Nebudeli toto  upraveno , může docházet k vyššímu spalování olejů , které se projevína emisích ve formě spálených uhlovodíků - .
 Wikipedia :Pri spaľovaní chudobnej zmesi sa palivo využíva najefektívnejšie, a v tomto režime sa dosahuje najnižšia spotreba.
 Podle posledního měření EvoScanem byla hodnota Lambda  1,095 při 2700 otáčkách a spalované směsy 50/50. Tolik moje poznatky k dotazu a obavám AFR .
« Poslední změna: 25.09.2010 - 20:26:37 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Zatím slyším samá pozitiva, na E85 se  taky chystám, ale musím až do Modřan nebo Davle,ale jak to promícháte, když je líh asi lehčí než benzín? To nejdřív vemete pulku nádrže lihu a pak, třeba i u stejného stojanu 2.pulku nadrže benzín? Nebo naopak,...jinak?
« Poslední změna: 25.09.2010 - 23:05:41 od robb »


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
ty já to beru jak na co dřív šáhnu....akorát že se pumpařky trochu divili když sem nabral u jednoho stojanu sedl do auta a popojel k druhýmu stojanu  ^_^ ono ti tož stojan nedá 2x, musí to pumpařka ,,vyrušit" (po zaplacení) a pak se dá zase tankovat a mě se nechtělo 2x chodit  ^_^ ^_^
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
já nepotřebuju číst žádnou literaturu k tomu abych viděl a věděl co dělá bohatá AFR.. ano mi jezdil taky motor líp s chudou AFR do té doby,než sem propálil píst :-)) Já nesouhlasím s tím,že při mísení je AFR v pořádku bez úpravy AFR.. a samotný předstih na úpravu určitě stačit nebude.. stará jawa 350 mi taky jezdila na tekuté hnojivo líp,než na předepsaný benzín..  :mellow:

proto kdo má wideband a používá to palivo at sem dá předepsané hodnoty.. měření se seriovou lambdou je úplně k ničemu..


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Ať je o čem psát a kecat . AFR - Air Fuel Ratio- poměr vzduchu ve spalované směsy. Psal jsem ,že v případě spalování čistého E85 dojde k rozsvícení kontrolky -check engine - to je když lambda sonda naměří a ECU vyhodnotí palivo jako chudou směs  ve vzorci  λ > 1. S tímto problémem se vyrovnává  - pro tyto motory neupravené- dodatečná jednotka spoždění a prodloužení vstřiku v závislosti na tepelném koef. paliva . Nebudeli toto  upraveno , může docházet k vyššímu spalování olejů , které se projevína emisích ve formě spálených uhlovodíků - .
 Wikipedia :Pri spaľovaní chudobnej zmesi sa palivo využíva najefektívnejšie, a v tomto režime sa dosahuje najnižšia spotreba.
 Podle posledního měření EvoScanem byla hodnota Lambda  1,095 při 2700 otáčkách a spalované směsy 50/50. Tolik moje poznatky k dotazu a obavám AFR .

znovu seriová lambda je k ničemu.. najdi si ve wikipedia k čemu je,kdy pracuje a co umí.. ..



Offline Pepe

znovu seriová lambda je k ničemu.. najdi si ve wikipedia k čemu je,kdy pracuje a co umí.. ..
Naposled k Tvým problémům : nezajímá mne co lambda sonda umí  a neumí ale co dovede obslužný software nahraný do ECU , který řídí chod motoru . :laugh: :mad:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Obslužný software vychází z čeho? Co používá za zpětmovazební čidlo? Proč úpravci mitsubishi motorů dodatečně instalují na své motory wideband?


Offline Pepe

 :o Co to je  :o WIDEBAND     :o   Jak se to používá  :o K čemu to je ?????, :o
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001