Na okraj. líh má oktanové číslo 109.
LPG.....................
......................11
0.
Závodní benzín..................
..95-130.
Ethanol, vodík , propan , z.plyn nebo či elektrický pohon je jen alternativní pohon budoucnosti za náhradu ropy a produktů z ní spojené. Proto i na tyto druhy pohonu musí být auto upravené......
Rizika používání Ethanolu E85.......
Rozpouští změkčovadla v plastech , trubičky hadičky - hrozí netěsnost a nebo i vzplanutí !
Rychlejší degradace motorového oleje hlavně při více studených startech, tedy nedokonalém spalování vzniká kyselina mravenčí a kyselina octová proto se doporučuje výměna oleje nejméně po 10 000 km.
Opotřebení ventilových sedel a to i přes to že jsou tvrzená ,,,,, líh má menší mazivost než benzín.
Př jízdě po dálnici a nebo s pedálem na podlaze delší dobu hrozí spálení a vyhoření katalyzátoru.
Palivová čerpadla jsou montována jen jako moduly a ne separátní proto dochází ke vzniku elektrolýzy uhlíků a měděného komutátoru proto čerpadlo vydrží zhruba asi polovinu než při používání benzínu.
Studené starty hlavně v zimním období asi nemusím popisovat, bud to se to podaří nastartovat a nebo ne, proto mají auta která jsou od výroby upravena na E85 předehřev motoru.
Podtrženo sečteno, to co ušetříte vrazíte do oprav,a nejen to spotřeba - se zvedne zhruba tak o 1 až 1.5 l na sto......
Je to dáno tím že lambda zaznamená chudší směs tak řídící jednotka upraví vstřikování ....tím vlastně vstřikovače pustěj víc a je hotovo
Je to každého věc...... Ale já osobně.... jsem odkojená benzínem.....
[příloha smazaná administrátorem]
[příloha smazaná administrátorem]
[příloha smazaná administrátorem]