Pokud dovolíte, připíchnu nějaké mé zkušenosti ..
Na bývalém autě s červěně vínovou metalízou jsem používal leštěnku Tempo. Aplikace poměrně náročná, člověk se nadře, než to namázně tak, aby nezvnikali odlesky a fleky. Pohledový výsledek však vždy super! Nicméně během 3-5 týdnů sem mohl proces nanášení jemnou houbou a stírání látkou opakovat. Bohužel musím však zmínit, že lak po několika "výbrusech" tempo leštěnkou skutečně zmatněl a nyní (asi po roce bez aplikace) se čirá vrstva z metalízy začíná loupat.
Člověk se poučil a začal hledat hledal souvislosti - pak jsem nastoupil do firmy, kde se zabýváme i leštěním do optické kvality na docela slušné úrovni. Všechny přípravky pro dosáhnutí lesku fungují na bázi:
- silikonů a jiným voděodpudivých látek (zatáhnout lesklou látku mezi mikrorýhy a povrchové nedostatky) - povrch je tak lesklý, bez škrábanců / chvilkové řešení než dojde k odpaření nebo vymytí tohoto přípravku
- jemné brusné částice ve spojení s morkým broušením (odbroušuje se vrstva povrchu laku) / chvilku trvá, než se zase povrch poškrábe
Druhá varianta je samozřejmě lákavá - jedná se o brusné leštěnky a přípravky pro doladění jakosti povrchu po lakování, ale leštit takhle povrch je možné jen do minimální vrstvy laku - pak už sluníčko nebo sníh dokonají svoji práci a lak degradují.
Z toho všeho mi vyplývá, že
nejvhodnější ochrana laku s dosažením lesklého efektu
je voskování.
Jo a auto umývám tak, že ho postříkám hadíci s vodou, naběhnu s kýblem přípravku na mytí, natáhnu tu speciální rukavici a začínám od střechy. Umývám tak rychle, aby mi samonát nezasychal
, případně zasychající místa ostříknu vodou.