GalantWeb

Jak mýt Galanta

Offline tombik

Tak jsem v důsledku přechodu na koncern s příšerně zdemolovaným lakem přišel na něco co si budu vyčítat. Jak správně pečovat o lak a čistotu vozu obecně a já to Micce nedal.

To toledo jsem musel nechat rozleštit neboť mělo úplně zničený lak. A abych, když už jsem to rozleštění platil, to hned nezničil, přešel jsem na ruční mytí (bohužel výrobky od Turtle a houba). Shodou okolností jsem však narazil na toto fórum www.detailing.cz a to mi otevřelo trochu nové obzory.

Mnohem lepší vizuální výsledky, Vosky které vydrží na voze k půl roku. A tak vůbec pocit ježdění novým autem pořád :) Doporučuji minimálně prohlédnout galerii (co se dá s autem udělat i když je člověk amatér a jen ho vyčistí) a pak se mrknout na výrobky které jsou sice drahé ale ve výsledku vydrží mnohokrát více než ty méně kvalitní.

Pro představu: Na zavoskování auta jsem spotřeboval celkem 10ml vosku jehož balení sice stojí 1300kč ale je 250ml velké. Aplikuje se jednou za 3-5 měsíců (podle lenosti :D)
Vosk od želvy jsem spotřeboval za léto a stál mě 900 :-(

Podobné je to s dávkováním šamponu. ten co používám nyní 12ml na 10L vody. Od želvy šel šampon taky pryč rychle dávkování cca 50ml na 10 l vody...

Nechci nikomu nic nutit, ale kdo se o své vozidlo rád dobře postará tak se minimálně něco zajímavého dozví i když "utrácet" za detailingové prostředky nebude chtít :)


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Nezapomeň dodat, kdo tě naočkoval neježděním do myčky a drápáním laku... :-D :angel:
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline tombik

No akorat jsi me zapomenul informovat ze houbou ho poskrabu taky (sice ne tolik ale jo).....A proto ja musel naockovat zpatky tebe a ty si ted hezky koupis poradnou rukavici. Mimochodem kdybys nahodou objednaval z MV service tak bych chtel taky supernatural rukavici na vrch auta a tu co mam bych si nechal na spodek :D


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Já auto neumejvám. Stejně furt chčije ale interiér musí bejt čistej :D
Radouš


Offline tombik

No, a co treba nejaka ochrana typu vosk a tak? Jinak zavoskovaný auto a déšť jsou fakt kamarádi :) Nádherný perly všude a stačí se trochu projet rychleji po dálnici a auto je čistý a suchý :)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Donedávna jsem používal tempo. Jak jistě všichni víte bylo to snad to nejlepší co mohli vymyslet. Jenže pak se kvalita trochu zhoršila, později se pozměnila i etiketa a znovu se kvalita zhoršila. No a teď je to k hovnu
Radouš


Offline tombik

Tempo neni vosk ale leštěnka. Po tom je potreba to zatahnout voskem jinak to zmatni (vim z vlastni zkusenosti a v pravde jeste na galantu)

Jinak obecne se tempo nedoporucuje. Dneska jsou lepsi lestenky a bez silikonu. Kazdopadne pouziti lestenky nepovazuju za beznou udrzbu hele ;)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
ale voděodpudivý to je taky a jak krásně. Na fordovi jsem s tím pucoval i přední sklo a za deště jsem vůbec nepotřeboval stěrače
Radouš


Offline tombik

Jiste tempo obsahuje silikon. Leč rozrušenej lak ti za chvíli zmatní.

Jinak jako příklad uvedu vosky collinite (jde teda o sealanty ale pro zjednodušení takhle). Ty vydrží na voze až 10 měsíců. Tomu se říká voděodpudivá protekční vrstva. Tempo ti vydrží voděodpudivý v lepšim případě pár měsíců a lak se tím dost demoluje :-(


Offline LivArt

Mám takovej problém se sklem - jak zaprší nebo se sklo orosí, tak se na něm objeví takovej povlak, vypadá to jak mastnota (jenže ta to není, odmaštění nepomáhá). Docela mi to tam vadí, nevíte jak to dostat dolů?


Offline Pepe

Jak a čím jsto odmastil ?  Technický benzin, aceton --- ale pak doporučuji "nátěr" skla  Rain OFF  - směsí vosků a nebudeš mít problém . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline LivArt

odmašťoval jsem to technickým benzinem, ale nepomohlo... Ten povlak je tam furt. Normálně hadr do benzinu a umýt okno.


Offline Zdoter

Uplne nejlepsi je vymenit celni okno  :anz:  :angel:  :angel: pak mas krasny vyhled :D jsem jeste v euforii po vymene a krasnem vyhledu tak pardon za OT  ](-:  ](-:
Mitsubishi galant kombi 98 2.0 100kw
Bumba mi to LPG


Offline Pepe

Nejlepší látka na čistění skel a zrcadel je éter, ale kde ho sehnat . Vím z praxe promítače , že všechnu optiku prom. strojů včetně zrcadla , jsem čistil éterem a jako náhrada se mohl použít toluen . Jen toluen nesměl na teplotou oblouku ovlivněné zrcadlo - při jeho spalování vzniká fosgen - pokud se nepletu . Tech. benzin zanechá na povrchu právě povlak , který se objeví až po navlhčení . Tím se omlouvám za předešlý doporučující článek. 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Nejlepší látka na čistění skel a zrcadel je éter, ale kde ho sehnat . Vím z praxe promítače , že všechnu optiku prom. strojů včetně zrcadla , jsem čistil éterem a jako náhrada se mohl použít toluen . Jen toluen nesměl na teplotou oblouku ovlivněné zrcadlo - při jeho spalování vzniká fosgen - pokud se nepletu . Tech. benzin zanechá na povrchu právě povlak , který se objeví až po navlhčení . Tím se omlouvám za předešlý doporučující článek.


 já myslím že stačí líh.... i  ve spreji.....
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Pepe

 ](-:  etanol a na okna ???   :angel:   Co takhle 70% Absint   ](-:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
](-:  etanol a na okna ???   :angel:   Co takhle 70% Absint   ](-:

 ani s tím bych neměl problém páč to nepiju tak mi to néjni líto.... ](-: ](-:
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Drak

měl bys pít co hoří  :evil:
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline LivArt

To okno je docela nový - 2 nebo 3 roky (a stejně už tam mám škrábanec od ramínka stěrače ](-: ) Ale ten povlak tam byl i před tím umytí benzinem. Toulen asi nemám, jen silný ředidla.


Offline BlackJack

Pokud dovolíte, připíchnu nějaké mé zkušenosti ..

Na bývalém autě s červěně vínovou metalízou jsem používal leštěnku Tempo. Aplikace poměrně náročná, člověk se nadře, než to namázně tak, aby nezvnikali odlesky a fleky. Pohledový výsledek však vždy super! Nicméně během 3-5 týdnů sem mohl proces nanášení jemnou houbou a stírání látkou opakovat. Bohužel musím však zmínit, že lak po několika "výbrusech" tempo leštěnkou skutečně zmatněl a nyní (asi po roce bez aplikace) se čirá vrstva z metalízy začíná loupat.

Člověk se poučil a začal hledat hledal souvislosti - pak jsem nastoupil do firmy, kde se zabýváme i leštěním do optické kvality na docela slušné úrovni. Všechny přípravky pro dosáhnutí lesku fungují na bázi:
- silikonů a jiným voděodpudivých látek (zatáhnout lesklou látku mezi mikrorýhy a povrchové nedostatky) - povrch je tak lesklý, bez škrábanců / chvilkové řešení než dojde k odpaření nebo vymytí tohoto přípravku
- jemné brusné částice ve spojení s morkým broušením (odbroušuje se vrstva povrchu laku) / chvilku trvá, než se zase povrch poškrábe

Druhá varianta je samozřejmě lákavá - jedná se o brusné leštěnky a přípravky pro doladění jakosti povrchu po lakování, ale leštit takhle povrch je možné jen do minimální vrstvy laku - pak už sluníčko nebo sníh dokonají svoji práci a lak degradují.

Z toho všeho mi vyplývá, že nejvhodnější ochrana laku s dosažením lesklého efektu je voskování.

Jo a auto umývám tak, že ho postříkám hadíci s vodou, naběhnu s kýblem přípravku na mytí, natáhnu tu speciální rukavici a začínám od střechy. Umývám tak rychle, aby mi samonát nezasychal :-D , případně zasychající místa ostříknu vodou.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63