GalantWeb

Za studena se dusí, cuka....

Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
Zima se pomalu bliží a já jsem stále nevyřešil problém dušení a cukání motoru za studena. Jedná se o motor 2.0i Galant rv.98. Trochu popíšu problém:
Ráno nasednu a nastartuju bez problému, sytic funguje vsechno OK, problem nastava az pri rozjezdu, musim dat min. 2500ot/min abych se rozjel bez cukani a vubec rozjel, pak zaradim dvojku slapnu na plyn a auto skoro nereaguje, dusi se = musim trosku ubrat a pridavat pozvolna. Kdyz se dostane pres 3000ot/min tak uz to jede da se rict v pohode. Tento proces trvá dokud se motor vic nezahreje, pote uz akorat zustava "díra" za plynem = př. brzním motorem na trojku, pak potrebuju akcelerovat slapnu na plyn motor se zadusi zacuka pak se nejak rozjede, kdyz zacnu seslapovat plyn. pedal po milimetrech auto necuka, ale taky skoro nezrychluje. Kdyz stojim na miste a na nautral z volnobehu slapnu na plyn, reaguje krasne bez diry.
Cim to muze byt??

kroky ktere jsem jiz udelal - vycisteni skrtici klpaky+reset ECU, svice maj najeto cca 5000km (NGK iridium), kontrola hadicek, vzduch. filtr, zapalovaci kabely OK.


Offline Drak

bud to muže být teplotní čidlo a nebo o zub přeskočený rozvody.  Co ta chyba co jsi vyblikal?
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
Vyblikal jsem kod 0111 nejspis  :mellow: a to je teplota vzduchu, nevim co tomu hapruje, ale zatim se check engine nerozsvitil. Rozvody preskocene nebudou, motor se chova pekne zadny vybrace, mlaceni nebo tak. Jde pekne tise. O tom teplotnim cidlu jsem taky premyslel, ale nez ho vymenit tak by to chtelo nejak zmerit.


Offline Pepe

Může se též jednat o palivo - benzin ředěný ethanolem nebo něčím jiným . To samé pozoruji při směsy benzin +E85 50/50.
Na rozjezdu za studena chcípák :mad: ale teplý motor - to je letec. ^_^   Ale dle výše popsaného kódu bych se zeptal a podíval do váhy vzduchu - tam je totiž tepelné čidlo nasátého vzduchu . :undecided:
« Poslední změna: 08.10.2010 - 18:57:43 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Nevím, jestli tam je rozdělovač, nebo cívky, ale omrkni to tam. Stačí zoxidovaný kontakty a nejedeš.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline koty

no ale to by mu to dělalo furt  kdyby měl cívky nebo špatnou kostru  a jemu to přestane jak se to zahřeje
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

no ale to by mu to dělalo furt  kdyby měl cívky nebo špatnou kostru  a jemu to přestane jak se to zahřeje
Nevěř tomu, měl jsem ty samý zkušenosti. Stačila zaoxidovaná plocha na palci rozdělovače. Jak se to ohřálo, tak to jelo krásně, ale na studeno to stálo za prd... Cukalo, nešlo za plynem.. Vyměnil jsem všechno, poslední mě napadl palec a víčko a jezdilo zase jak z praku..
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Drak

tady rozdělovac není, jen civky a snimač polohy.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
Na ethanol nejezdim.... dela to uz delsi dobu, tak ze ani druhem benzinu to nebude. A rozdelovac uz tento motor nema.


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Na ethanol nejezdim.... dela to uz delsi dobu, tak ze ani druhem benzinu to nebude. A rozdelovac uz tento motor nema.
Dobře, ale může být vadná jedna cívka, je to jen nápad z vlastní zkušenosti. Chce to diagnostiku.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
Dobře, ale může být vadná jedna cívka, je to jen nápad z vlastní zkušenosti. Chce to diagnostiku.
No jo diagnostika ale jak? Tady v autorizovanym servise neumi nic, kdyz jsem tam byl nejakej rok zpet, pripadalo mi ze Galanta vidi vubec poprve ...


michal95

  • Host
Koukni na svíčky a na škrtící klapku ... možná je zasraná jak jetel  :laugh:


Offline koty

bude to na 80 % čídlo protože motor jde jak  má za tepla tak to čidlo posílá špatný info do ecu a to čidlo teploty vzduchu si měnil ? já bych to udělal ta chyba se ti tam jen tak zničeho nic nehodí  vyměň to a uvidíš
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
V týdnu se pokusím vymenit čidlo teploty, tak se necham překvapit co to udělá....
Potom bych chtěl nastavit škrtící klapku, ale našel jsem jen navod na starsi generace, nema nekdo popis na novejsi?


Offline koty

pokud vím tak tu je snad i článek hlavně pepe to tam myslím  rozepsal  už nevím ale ten článek tu je jak to  štelovat
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Pepe

三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
Tak jsem se vcera dostak k vymene teplotniho cidla. Tesil jsem se na dnesni rano ze bude zmena, ale neni, auto se chova uplne stejne :(
Jeste jsem zkousel aspon proverit nastaveni dorazu skrtici klapky (SAS), dle navodu by mel vypnout spinac na měrku 0,65 coz se mi zda docela velka vule pro kontakt, kdyz to srovnam s pootoceni sroubu o pul otacky, ta bude v rozmezi pár stovek. Me tedy vypina zhruba kolem 0,5.
Jsem teda porad na mrtvem bodu..


Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
Tak jsem si včera zas trošku hral s nastavením škrtící klapky. Nastavil jsem presne SAS, ale bohuzel jsem nikde nenasel hnedy konektor abych mohl nastavit BISS, tak že jsem ho jen o ctvrt otacky povolil. Pak zahrati motoru a reset RJ. Auto se ted zatim tvari ze uz cukat nebude. Ale dnes rano to bylo horsi nez jindy :( tak nevim co autu chybi....


Offline Pepe

Tak jsem si včera zas trošku hral s nastavením škrtící klapky. Nastavil jsem presne SAS, ale bohuzel jsem nikde nenasel hnedy konektor abych mohl nastavit BISS, tak že jsem ho jen o ctvrt otacky povolil. Pak zahrati motoru a reset RJ. Auto se ted zatim tvari ze uz cukat nebude. Ale dnes rano to bylo horsi nez jindy :( tak nevim co autu chybi....
Nechápu proč si hraješ s nastavením SAS . Měl jsi změřit odpor na výstupu TPS ohmmetrem dle návodu při zavřené klapce.
SAS jsi měl nastaven dobře, ale teď už ne . Problém jsem popsal - toto cukání a špatný běh motoru za studena je dán palivem a teplotou nasátého vzduchu . Když napíšu  váha vzduchu , ty rozšteluješ klapku .   :mad:    Brzdit motorem je značný přepych , mohl by přeskáknout rozvoďák a máš vystaráno. Zkus se naučit jezdit tak abys motor nedusil návalem vzduchu . Zkoukni všechny kontakty zapalovacích cívek, jak psal Dragon, jakákoli koroze nebo špína a je tu problem . 
Co navrhují další chytří motoráři ????
Ještě k tomu brzdění - problém nastává tím že plníš motor spalinama a když šlápneš tomu na krk abyses rozjel, tak jednotka taky potřebuje čas na zaslání příkazů po zhodnocení příchozích dat .Je lepší dojíždět na volnoběh nebo brzdu a pak mu dát napít , to pak zabere bez problémů . Doporučuji - zkus si to . Zatím ale radu jak naplno jezdit ze studeným motorem , to pro Vás nemám . Sorry
« Poslední změna: 15.10.2010 - 19:08:14 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline GooGoo

  • .
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
  • Galant 2.0i Sport Edition
Nechápu proč si hraješ s nastavením SAS . Měl jsi změřit odpor na výstupu TPS ohmmetrem dle návodu při zavřené klapce.
SAS jsi měl nastaven dobře, ale teď už ne . Problém jsem popsal - toto cukání a špatný běh motoru za studena je dán palivem a teplotou nasátého vzduchu . Když napíšu  váha vzduchu , ty rozšteluješ klapku .   :mad:

Prave že jsem postupoval přesně podle návodu. Meril jsem ohmetrem jestli spinac pri zavrene klapce funguje a funguje. Pak jsem vlozil mez skrtici klapku a doraz (SAS) merku 0,65 a hledal ten bod kdy se spinac vypne...... Bych rek ze je to ted nastavene dobre, protoze auto za tepla necuka a dira zs plynem je takrka pryc. Ale popisovany  problem za studena pretrvava:-( Na vahu vzduchu jsem samo sebou taky kouknul, ale od pohledu je vse OK, tak nevim... Mozna by to chtelo otestovat jinou, nez se vrhnu do nejakyho testovani pokus/omyl.