GalantWeb

Šroub kola - stržený závit :o(

Offline fotobike

Zdarec všichni!

Tak jsem s přezouval Galoše na zimu a čeho si nevšimnu... Na předním kole je totálně zhulený závit na šteftu. Matka drží jen strachem :o(
Minulému majiteli se to nějak podařilo, ikdyž nepochopím jak... Ještě nikdy jsem to neviděl!

Prosím tedy o radu ty z Vás, kteří ví, jak ten šteft vyměnit... Povídal mi mechoš, že by měl jít vyrazit dozadu, ale netuší, zda to půjde bez demontáže celého náboje.. Prý by to mohlo jít, pokud je tam místo...
Nevíte někdo, jak na to?

Díky předem, všem :o)

Edit: Jedná se o Galanta r.v. 1995 :o)
« Poslední změna: 31.10.2010 - 20:30:50 od fotobike »
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Pepe

Natočit mimo kryt , vyrazit a pomocí matice a podložky nalisovat - viz manual. :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline fotobike

Čau pepe  :mellow:

Díky moc.. zase jsi mi vytáhnul trn z paty  :D

Poslyš, nejsi Ty anděl strážný  :angel: ... Jukni do zrcadla, jestli Ti neraší na zádech křídla  :D

Díky moc, ještě jednou!!!
Mitsubishi Galant 1.8i, 85kW, r. 95
Seat Toledo 1.8i SXE, 66kW, r.96
Yamaha XVS 650 Dragstar, 29kW, r.97 - 240kg bublavýho železa pro duševní relax :)


Offline Pepe

 :angel: :angel: :angel: :angel: :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Ghost Buster

Tak přesně tohle mě taky čeká :-) Jeden šteft předchozí majitel taky ožvejkal, ikdyž taky netuším jak se to mohlo povézt...


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
no ja musím tiež jeden vymeniť nakolko ho odstrihlo  :roll: Na polku . Nechápem a pritom išiel dotahovať lahko.  :undecided:
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Taky se mi to podařilo, vzal jsem omylem do ruky matku , co měla stoupání 1,25 a pospíchal jsem, naštěstí pomohl jehlový pilník.


Offline BlackJack

Žralok má šroub kola M12 x 1,5 ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63



Offline Ghost Buster

Jaké šrouby pořídit pro Alu kola? S kulovým sedlem, nebo válcovým?

Díky za radu...


Offline Drak

to záleží jaký sedlo máš v konkrétním kole. Většina má plochu  na 60° kužel. Originální kola mají rovnou kolmou dosedací plochu. Kulovou snad měly kola na š 120, kterou se i vystředilo kolo na náboj :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Ghost Buster

Díky, nikdy jsem po tom nepátral  ^_^

Maxx2: Jaký si používal matice? Normální origoš s kuželem, nebo jsi měl nějaký extra? Dík..

Nechce se mi používat stejný starý matice co jsou na plecháče, tak kdyby měl někdo tip na kvalitní matice.

Draku, jak to funguje u těch origo šroubů s kolmou dosedací plochou? Ty se nemusej středit nebo co?


Offline johny11

Díky, nikdy jsem po tom nepátral  ^_^

Maxx2: Jaký si používal matice? Normální origoš s kuželem, nebo jsi měl nějaký extra? Dík..

Nechce se mi používat stejný starý matice co jsou na plecháče, tak kdyby měl někdo tip na kvalitní matice.

Draku, jak to funguje u těch origo šroubů s kolmou dosedací plochou? Ty se nemusej středit nebo co?
Kolo středíš středovou dírou pruměr by měl být stejný,jako pruměr náboje.Proto se dokupují středící kroužky pro litá kola aby jsi si mohl upravit vnitřní pruměr dle pruměru naboje.Š 120 měla velkou vnitřní díru v disku oroti náboji,proto se vystředovalo maticemi s kulovou dosedací plochou jak píše Drak.


Offline Ghost Buster

Jo to jsem pochopil, ale z nějakého důvodu tam ty kužely sou, kolo se nevystředí jenom na středovou díru, proč se tedy dotahují šrouby do kříže? Já myslel, že se při tom právě kolo "dostřeďuje".

Nebo jsou tam ty kužely kvůli přenášení napětí na šroub pod úhlem místo čistého tahu?

Otázka byla, jak je to s těmi šrouby/maticemi s kolmou dosedací plochou, tam se teda předpokládá, že to kolo je tak přesně slícované s nábojem, že není potřeba ho už nijak středit a matky tam jsou jen na uchycení?

Omlouvám se za ty amatérské dotazy, jen mě to zaujalo, rád se něco dozvím...


Offline Drak

u šroubu s kolmou dosedací plochou se kolo středí jen na náboj. Proto se někdy stane, že disk k naboji i přiroste a kolo se musí skopnout :) utahovaní křížem je jednak k tomu, že to pomůře ustředit kolo a pak že se rovnoměrně přitáhne k naboji a není přitažený křivě a všechny šrouby jsou zhruba stejně zatíženy
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline johny11


Offline Ghost Buster


Offline Marty22

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 18
  • Mitsubishi Galant 2,5 V6 120kW automat