GalantWeb

měnič na automat.převodovku 2.0 V6 24V r.95

Offline robespiere

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
prosím o pár informací co je to:

Der hydrodynamische Wandler des Automatikgetriebes  

aneb česky by to měl být

Hydrodynamický měnič automatické převodovky???

umí mi někdo vysvětlit jak to funguje, jak se to eventuelně dá vymontovat
pro potřebu diagnostiky a případné výměny na Galantovi s automatem 2.0 V6 24V.

uvítám jakoukoli radu či praktickou zkušenost kdo se v tom vyzná :-) předem dík Peťa
« Poslední změna: 14.11.2010 - 13:31:45 od robespiere »


Offline Drak

Hydrodynamický měnič momentu (zkráceně nazýván Měnič momentu) je „vylepšená“ hydraulická spojka.

Momentový měnič násobí kroutící moment motoru a předává vyrovnaný a spojitý výkon na hnací nápravu vozidla. Měnič je složen z následujících čtyř částí:

    * Čerpadlo-vstupní prvek poháněný přímo od motoru
    * Turbína-výstupní prvek hydraulicky poháněný čerpadlem
    * Stator–reakční prvek (násobič momentu)
    * Spojka blokování měniče–na povel jednotky TCM mechanicky spojuje čerpadlo s turbínou.

Když se čerpadlo otáčí rychleji než turbína a stator je v klidu dochází v měniči k násobení kroutícího momentu. Jakmile se otáčky turbíny přiblíží otáčkám čerpadla, začne se spolu s turbínou a čerpadlem otáčet stator. Přestane se pak násobit kroutící moment a měnič se chová jako kapalinová spojka. Spojka blokování měniče je umístěna uvnitř měniče a je složena z následujících částí:

    * Píst a opěrná deska–poháněné motorem
    * Lamela spojky/tlumič (umístěná mezi pístem a opěrnou deskou) –na drážkování turbíny měniče

Spojka blokování měniče/torsní tlumič je spojena nebo rozpojena v závislosti na elektronickém signálu řídící jednotky převodovky (TCM). Při sepnutí spojky blokování měniče dojde k přímému pohonu vstupu převodovky motorem. Eliminuje se tak prokluz měniče a zvyšuje se tak rychlost vozidla při nižší spotřebě paliva. Spojka blokování měniče se rozpojuje při nižších rychlostech nebo když jednotka TCM vyhodnotí podmínky provozu a rozhodne o jejím rozpojení. Torsní tlumič absorbuje torsní vibrace motoru, aby se tyto nepřenášely dále na ostatní díly převodovky (spojky atd. ) anebo na díly připojené k převodovce.

Postup na demontaž je nasledující. Mezi motorem a převodovkou se odděla krycí plech. Za nim se nachází šroub spojujici unašeč na klikove hřidely motoru a čerpadlo měniče. Postupným otáčením se takto povolí 4 spojovací šrouby. Potom lze oddělit motor od převodovky. Potom je možné měnič vysunout z převodovky.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
do toho se nepouštěj. To musíš kuchnout převodovku a ty tam stejně žádnou závadu nenajdeš. Jednou sme to dělaly na transportéru a nebyla to zrovna zábava. No ale podařilo se nám to dát do pořádku. Když automat tak jedině americkej. Jinak třeba tady http://www.hydromenice.cz/cze/
« Poslední změna: 14.11.2010 - 16:27:21 od Radous »
Radouš



Offline Misak

Draku, a je stejny mezi 2.5 V6 97' a 2.0 V6 <96'?
Mel bych jeden doma, jedina vec, co se zachranila ze stare prevodovky.
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Drak

podle čísel dílů stejné nejsou. Ve skutečnosti jsem je oba neviděl, tak nevím.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)