GalantWeb

Nepravidelne rozsveceni oranzove kontrolky motoru

Offline shark

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 90
Panove prosim o radu.Mam galanta 1997, 2l, 4g63.
Mam nasledujici problem. Obcas se mi pri jizde rozsviti oranzova kontrolka (logo motoru). Jednou se mi stalo, ze uplne prestal bezet motor. Po cca 5 minutach stani jsem nastartoval a vse bylo v pohode. Takze jsem na to vicemene zapomel.

V posledni dobe je to ale stale casteji, kdy se behem jizdy ta kontrolka rozsviti. Nekdy pomuze "proslapnout" plyn a zase zhasne.

Kdyz jedu, a sviti to, tak je vse ok. Jakmile ale zastavim kdyz sviti ta kontrolka (vypnu motor), tak uz nenastartuju. Teda ne hned. Musim nejakejch 5 minut pockat.
Pokud nastartuju hned, nabehnou otacky a zase spadnou a motor chcipne. I kdyz seslanu plyn. Nekdy se podari, po nejake dobe, nastartovat, a "proslapnout" plyn, kontrolka zhasne a vse je zase na nejakou dobu ok.

Nevite co to muze byt za problem ? Katalyzator nebo cidlo ? Dik za info.

ps - jeste malej dotaz, ted to nemuzu nikde najit, po kolika km se meni na uvedenem galantovy rozvodak ?
« Poslední změna: 28.11.2010 - 14:18:40 od shark »
Galant 2.0, 136 k, 1997


Offline Pepe

Rozvodový řemen  a kladky    po 90 000 km. Rozsvěcení "check engine" tímto způsobem bych tipoval na problémy se směsí - a kontrola směsy je Lambda sonda . Ale než to hned měnit , dal bych to na diagnostiku .  Dělalo mi to při jízde na LPG , když motor ještě nebyl zahřátý , ale nechcípal . Vyčistil bych klapku , zkontroloval konektor váhy vzduchu  . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline LivArt

tak mě kontrolka Check engine svítí skoro pořád když jedu na plyn (sekvenční vstřik), prej je to normální, nvm, jiný problémy nepociťuju


Offline kandry

tak mě kontrolka Check engine svítí skoro pořád když jedu na plyn (sekvenční vstřik), prej je to normální, nvm, jiný problémy nepociťuju
mám stejné zkušenosti :-)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Kontrolka check u sekvence na Japoncích opravdu svítí docela běžně, moje zkušenost ze Sigmou... V tu chvíli to vyhazuje chybu vstřiků... Předpokládám, tedy, že ECU vadí, že motor se točí ale vstřiky jsou odpojené a jednotka sekvence to neumí ECU říct... Nechápu jaktože nikdo neřeší že by mohl motor skočit do nouzáku...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Pepe

Protože mi diagnostika nenačítala žádnou chybu , tak jsem to neřešil . Sequenční vstřikování u mého vozu komunikuje s ECU a jen někdy zasvítí "check engine " . Sundám nohu z plynpedálu , zhasne a jedem dál . Pozdější diagnostika nic nehlásí .
Ale stejně bych chtěl vědět jaké problémy má Shark. :undecided: :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline LivArt

mě tak napadlo, že by sharkův problém mohl souviset třeba s teplotou venku, protože jestli to předtím dělalo jen občas, tak buď něco odchází nebo na to má vliv počasí...


Offline Rafik

tak mě kontrolka Check engine svítí skoro pořád když jedu na plyn (sekvenční vstřik), prej je to normální, nvm, jiný problémy nepociťuju

mám stejné zkušenosti :-)

Kontrolka motoru by svítit neměla, hlásí to chudou nebo bohatou směs (proto to v případě kandryho více žere). Zavést to do HL Propan na výměnu plynového filtru a revizi, seřízení. Není to drahé.  Já na to neměl čas.. Ale stejně oficiálně to neprojde emisema, protože místo katu je rezonátor.
Mitsubishi Galant 2,5 V6 4WD 4WS R.I.P.
Mitsubishi Galant 2,0 R.I.P.
VW Passat Highline 1,9TDi PD 6speed


Offline shark

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 90
mam dojem, ze pocasim to asi nebude. uz to trva delsi dobu. delalo to i v lete, i kdyz je pravda ze ne tak zacsto jako posledni mesic. nejezdim denne, ale tak 2-4 x tydne.
dneska treba zase. 
jedu tak nejak normalne ( vzhledem k podminkam na silnicich ) a zese se rozsvitila ta kontrolka. takze jsem seslap spojku, proslapnul plynovej pedal, a zahy kontrolka zhasla. a jelo se dal. pak uz az do tedka nic.

nejdriv jsem myslel, ze to je jen kdyz motor dostane "zahul", protoze se mi to obcas stalo na dalnici, kdy jsem tomu radne slapal na krk. nicmene nebylo to pravidlo. ted se to deje i pri normalni ceste po meste.

tak ja teda nevim co s tim, mam strach abych nekde nezustal viset, pripadne nejak neznicil motor. ale vzhledem k nahodnosti problemu si nejsem jist, jestli je mozny zjistit co to vlastne je.
Galant 2.0, 136 k, 1997


Offline LivArt

Rafik: Dělá to od montáže, na seřízení to prej bylo 2x. V hl propanu mi nabídli, že mi to kontrolku můžou odpojit.


Offline Pepe

Rafik: Dělá to od montáže, na seřízení to prej bylo 2x. V hl propanu mi nabídli, že mi to kontrolku můžou odpojit.
Vrazil bych tam kat a proměřil lambdasondu .Se pak nediv že bere i trávu u silnic . :laugh:


to Shark : Propojit piny u OBD 1+4 a kontrolka check engine ti napoví , co je v paměti ECU závadou . Řekl bych  LAMBDA a dále totéž jak jsem psal ---klapka , EGR......furt kolem sání . Co vzduch. filtr ?
« Poslední změna: 29.11.2010 - 21:07:51 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline LivArt

pepe: čéče, asi 15l na 150km... Kat by tam měl bejt, dokonce třícestnej (nebo jak se to jmenuje, je to napsaný ve velkým tp). Na benzin ta kontrolka nesvítí, jen když jedu na plyn a ještě ne pořád.


Offline Pepe

 :o Co máš za obsah ?? Máš motor z tanku ??? Já jsem teď na 11l LPG a říkám  si , že to moc žere  a po městě . :laugh:
 Už to vidim v profilu : 1,9  co toje za motor ?
« Poslední změna: 29.11.2010 - 21:26:26 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline LivArt

pepe: 1834ccm galant 1994, 1.9 mám v tp, má to 85kw nebo tak nějak

//tak prej je to tím, že není zapojená emulace vstřiků benzinu, když jede auto na plyn
« Poslední změna: 29.11.2010 - 22:39:33 od LivArt »


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Jo to tu kontrolku vysvětluje, akorát mi pověz, proč jako každej nenapíšeš kolik ti to žere na 100km ale píšeš kolik ti to žere na 150km  ^_^ Takže 10l/100km mi na plyn nepřijde zas tak hrozný...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline LivArt

benytrans: páč dycky při tankování vynuluju denní počítadlo a pak taky tankuju... Mno a od posledního tankování mám najetých cca 150km


Offline Pepe

No a to mě zmátlo - sem myslel že jsi ujel 150 km na plnou nádrž plynu. Jinak spotřeba 10-11 l /100km je normal . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
benytrans: páč dycky při tankování vynuluju denní počítadlo a pak taky tankuju... Mno a od posledního tankování mám najetých cca 150km
Já to tvoje počítání nechápu
Radouš


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Je to podobný, jako když chceš spočítat krávy,....spočteš jejich nohy , vydělíš 4ma a máš počet krav. logicky!!


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
On to napsal trošku chaoticky  :D Já to chápu tak že si zrovna pamatoval, že byl na pumpě, kde dotankoval 15 litrů do plný a na počitadle měl zrovna 150km, už se neobtěžoval s trojčlenkou a tak napsal kolik to žere zrovna na těch 150km  :laugh:
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)