GalantWeb

Vysoké oáčky

Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24
Čavte všetci mam taký problém po naštartovaní motora mi otáčky vybehnú na cca 1300 a postupne idu hore až na 2500 a takto aj zostavaju takže mi točí volnobeh na 2500 v meste uplna parada ked stojim v kolone  :laugh: nemožem tie otačky dostat dolu skušal som aj tento navod http://www.galantweb.com/index.php?action=articles;sa=view;article=1 inak dobry navod len som nikde nenašiel ten hnedy konektor mam Galanta rv 98 motor 2.0 100kw už som stoho zufaly doteraz som mal presne opačny problem po štarte mi to chcípalo musel som mu pridat plyn a chvilu ho držat aby ako tak držal volnobeh ale asi tak posledny týžden tie otačky vybehli hore začalo to stim ochladenim vonku. Poradte niekto a zabránite samovražde lebo už neviem čo stim  :'(


Offline m4rt4s

Jak je na tom čidlo teploty chladící kapaliny? :)
2.0 Wagon Sportedition


Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24
skušal som druhe ale staršie a to iste len som skušal to čidlo zabalit do snehu a vtedy mi galant nenaštartoval zajtra chcem objednať nove čidlo. mysliš že by to mohlo bit vtom čidle?


Offline m4rt4s

Pokud se to zhoršilo s větší zimou, hledal bych zavádu někde tam, kde je teplota důležitá. A přesně tohle mi dělal starší coltík s vadným čidlem. :angel:

Rada: vymontuj to čidlo, nech jej chvilku doma at ma +/- 20°C - pak vem multimetr a změř odpor čidla: mělo by to ukazovat cca 2- 2.8 kOhm

Pak si uvař vodu, dej část čidla do te horke vody (at ma tak 80-90°C), a zase proměř odpor: zahřátý má ukazovat 0,25-0,35 kOhm.

Lepší prvně vyzkoušet, než hned kupovat ;-)
2.0 Wagon Sportedition


Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24

Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24
takže som to skušal v izbe to malo odpor 1,95kOhm len ta teplota nemusi byt presna lebo mam v izbe teplejšie
zohrial som vodu v rychlo varnej kanvici kým nevypla a malo to odpor 0,23 teplotu vody tipujem na cca 90°C a vic lebo vrela nevim presne pri akej teplote vypína pre zaujímavost som zmeral odpor ked som dal to čidlo do snehu a nameral som 5,4kOhm


Offline m4rt4s

Hmm, tak to vypada, ze cidlo je ok.... Zkousel si vyblikat nejakou zavadu?
2.0 Wagon Sportedition


Offline Jindřišák

Prvně vyblikej ty chyby, je to hned a může ti to ušetřit dost času. Pokud nic nevyblikáš, zkontroluj kontakty na klapce a váze vzduchu, zda tam není třeba studenej spoj. Nevím jak u tvého modelu, ale čidla teploty by tam měli být dvě, pro palubku a ECU, tak snad jsi měřil to správné (má tuším dva výstupy), jinak to stačí měřit na autě při studeném a zahřátém motoru, hodnoty by tu někdě měli být. Pokud si klapku nepřenastavoval, tak ji zkus vyčistit a reset ECU, pokud si ji přenastavoval, tak nastavit podle navodu. Jak je to s tím konektorem neporadím, mam jinej model, ale u mě byl schovanej za relatkama od klapky. Pokud nic tohohle nepomůže, tak je nejspíš klapka v p*****
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24
Takže som skusil vyblikat tu chybu a kontrolka stale blika rovnakym tempom ale všimol som si že rele ABS začalo cvakat je to normalne alebo niečo robim zle prepojil som 1-4 pin a zapal som zapalovanie. Chem sa ešte spytat že či pritom resete ECU musí byť vypnuté aj radio (to moje sa neda vypnut len ked vypnem kluč) lebo som čital že všetky spotrbiče musia byť vypnute lebo ked spravim ten reset tak v tej klapke nič necuka ani nič podobne len neviem ako je to stým mojim galantom ked neviem najst ten hnedy konektor  :'(


Offline Jindřišák

Já jsem to resetoval i se zaplym radiem, taky mi nejde uplne vypnout.. Zapneš klíček od zapalování na jedničku, odpojíš minus pol od baterie, počkáš nějakou tu chvíli a pak ho připojíš, nejlépe aby to co možná nejmín jiskřilo, hned po připojení baterie by to mělo v klapce zacvakat, pokud to neudělá, je něco špatně, zkontroluj ty kontakty, co vedou ke klapce, myslím, že ty od toho motorku jsou zespod pod klapkou, je to tuším 6ti pin. Pokud bude připojenej a kontakty budou v pořádku, tak bude problém nejspíš v samotné klapce nebo v kabeláži. Jak to opravit tu klapku a jestli to vůbec jde ti neporadím, mě samotnému se to nepodařilo uplně rozdělat. Možná tu bude někdo vědět.

Jinak to vyblikaní děláš správně, propojit 1 a 4 v OBDII třeba kancelářskou sponkou. Když bliká stále stejně, tak jednotka nezaznamenala žádnou chybu, nemusím snad zduraznovat, že pokud to uděláš po restartu ECU, tak to nic nenajde, protože chyby smažeš. Vyblikávání chyb z ECU by na ABS nemělo mít žádny vliv, chyby v ABS se tuším dají vyblikat až po rozsvícení kontrolky ABS.
« Poslední změna: 21.12.2010 - 21:08:55 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24
takže som dnes bol s micu vonku naštartoval som otačky cca 1300 pomaly išli hore počas jazdy asi tak po 6km som si všimol že otačky kolisali medzi 1500-2000 tak to robilo nejaku chvilku potom som prišiel do mesta a ked som vyhodil rýchlost tak mi to hned chciplo a chcipalo to stale volnobeh vobec nedržal tak som mu pridal na tom šrobiku na vrchu klapky a otačky som mal cca 900-950 a držali len neviem čo to spravy zajtra rano keď naštartujem som zvedavy ake bude mať otačky ale určite to nebude aj tak dobre lebo ked zapnem klimu otačky dost padnu.  Určite to bolo lepšie ako predtím ked bol volnobeh 2500 no uvidim zajtra ako sa to bude spravat to znamena že som asi niečo spravil stou klapkov len neviem prečo to včera nič nerobilo a bolo to stale rovnake až dnes po tej jazde nastaly zmeny spravil som dnes cca 150km tak uvidim zajtra


Offline johny11

Nesaje ti to někde falešný vzduch?Nějaká netěstnost kolem sání motoru


Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24
Takže som to dnes skusil nakopnut a robí to presne to čo to robilo predtím než to chytilo tie vysoké otáčky za studena my to ani za svet nenaštartuje musim mu pridat plyn a chvílu ho držať aby mi nechcípal ked sa zohreje tak potom už ide stouto poruchou bojujem od kúpi auta to som si myslel že to nič nebude a už som stoho KO čo stym preboha je???

Nad tým falošným vzduchom som tiež rozmýšlal len teraz to zas neštartuje a ked sa zohreje ide docela ok takže neviem večinou ked saje falošný vzduch tak aj chod motora je nahovno no nie?


Offline Jindřišák

Asi takhle, v klapce máš 2 obtoky vzduchu, jeden je řízenej podle teploty vody (něco jako sytič) a druhej motorkem od ECU, kterej vyrovnává otáčky při vyšším odběru atd. Tento motorek má zacvakat, když se restartuje ECU, vzhledem k tomu, že ti to nedělá, a zároven ti to nereaguje na studenej motor je to hluchy, takže se ptám, zda jsi kontroloval ten 6ti pin? Případně ho prostříkal kontaktolem? Bud je to někde vypojeny a nebo máš špatnou klapku, ty problémy co popisuješ jdou vyřešit, ale prvně ti musí fungovat ty obtoky...
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline gambler82

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 24
Konektor je 100% zapojeny klapka my zacvakala iba raz len vtedy nebol nadstaveny ten doraz toho šrobika naštelovanie a tps snimača ten navod som našiel neskoršie ale odvtedy to nezacvakalo nikdy skušal som to aj 10 krat a klapka je hlucha nevida ani hlásku škušal som aj inu klapku tiež rozštelovana  :( (skusim ju asi tiež nadstavit podla toho navodu čo tu je) a ani ta nič neroby nemohol by bit problem niekde v riadicej jednotke? alebo keby som zohnal druhu klapku myslíš že to pomôže? neviem ako to presne spravit aby si to spravilo to zakladne nadstavenie lebo ja tam asi nemam ten hnedy konektor tak neviem


Offline Drak

od roku 97 už hnědý konektor není a pro nastavení se vypne automatická regulace otáček přímo diagnostice, takže pokud nemáš doma čím to vypnout, nejsi schopen klapku pořádně nastavit.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Co takhle ISC nastavit do výchozí polohy a pak jej odpojit, dokud nenastaví volnoběh? Mě tak ještě napadlo, dá se nějak ověřit, že ICS funguje? Sice mi normálně cvaká, ale zdá se mi, že volnoběh absolutně nereguluje.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

"TPS" snímač reguluje chod krokového motorku a pak dává impuls pro ECU pro vstřiky .
 Omylem jsem napsal ISC .
« Poslední změna: 25.12.2010 - 18:20:00 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

No právě by mě zajímalo, jestli ten servomotorek chodí jak má, protože normálně cvaká, ale volnoběh nereguluje, tak by mě zajímalo, jestli je problém v klapce nebo někde jinde. Měl jsem to kdysi cely rozdělaný, ale pod pojmem vyčistit servomotorek... Viděl jsem ten motorek, měl na konci konickou trubičku, která byla zasunutá do díry, tak jsem to vyčistil jen kolem dokola... Právě si myslím, že sice vesele cvaká, ale asi nechodí. Kdyby s tím šlo něco udělat, tak by to bylo fajn, jinak to nechám bejt -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Aby mohla ECU regulovat otáčky , musí ISC uzavřít obtok vzduchu kolem klapky .  Impuls pro uzavírání ISC dává parafínovo-bimetalické čidlo v tělese pod klapkou . Vše kontroluje Hallův senzor .  Tolik o klapce a její nastavení u ročníků do ´96. :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001