GalantWeb

Vyhodnocení vyblikaných kódů

Offline Libor_S

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9
Dobrý den, mám problém s Galantem 1.8 r.v.91(motor 4G37). Za jízdy se rozsvítila kontrolka check engine, motor chcípnul. Po chvilce jsem sice nastartoval ale chod motoru byl značně nepravidelný + nízký výkon. Studený start je téměř nemožný - nízké otáčky, kolísání, po přidání plynu buď chcípne nebo chytí-li se tak jde z výfuku černý kouř. Dle návodu jsem vyblikal kód chyby(chyb), neumím ho ale vyhodnotit. Vypadá takto: -...-.....--.--..... potom se to celé opakuje. Prosím, jestli by mi někdo z místních neporadil na co se zaměřit. Ještě jedna zvláštnost - můj data link konektor nemá dva piny ale tři. Předem děkuji za jakoukoliv snahu.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
http://www.galantweb.com/index.php?topic=2669.0
  Zkus tohle, třeba to pomuže.
« Poslední změna: 15.01.2011 - 17:01:34 od robb »


Offline Libor_S

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9
Díky, kódům už tedy rozumím ale s čím to může mít souvislost netuším. Ještě jeden poznatek - před chvílí jsem s v tom zase šťoural, za studena to normálně naskočilo, chovalo se to normálně, po ohřátí motoru na určitou teplotu rozsvícení kontrolky check engine, kolísání otáček, chcípání.


Offline Jindřišák

Je to spousta chyb, pokud nejsou staré, ale aktuální, tak bych prvně zkontroloval kabeláž, jestli nejsou třeba tyhle čidla na stejné větvi a nevypadla ti třeba kostra. Bohužel zapojení na tvém modelu neznám, takže ti neřeknu.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
kostra umí pozlobit, mě se kvuli špatný kostře nechtěly zavírat 4. dveře-centrál.


Offline Libor_S

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9
Je to spousta chyb, pokud nejsou staré, ale aktuální, tak bych prvně zkontroloval kabeláž, jestli nejsou třeba tyhle čidla na stejné větvi a nevypadla ti třeba kostra. Bohužel zapojení na tvém modelu neznám, takže ti neřeknu.

Jsou čerstvé, resetoval jsem řídící jednotku. Rád bych svého Galanta ještě nějaký ten den provozoval, mám ho v celkem slušném stavu a je to srdeční záležitost. Zítra na to vletím - přejdu všechny konektory a zemnící místa, hadičky podtlaků, klapku, přejdu celou dopravu benzínu. Pokud by někoho něco napadlo, tak to prosím napište.


Offline Pepe

Podívej se a zkontroluj konektory a čidla kolem klapky, po zahřátí to uzavírá nebo zkratuje obvod bypassu - obtok vzduchu kolem klapky . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Máš tam chybu čidel teplota chladící kapaliny, teplota nasávaného vzduchu, snímač polohy motoru? ten barometrickej nesmysl by snad na chod motoru neměl mít takový vliv. Zkus změřit odpor čidla teploty chladící kapaliny na studeném a teplém motoru.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Libor_S

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9
Máš tam chybu čidel teplota chladící kapaliny, teplota nasávaného vzduchu, snímač polohy motoru? ten barometrickej nesmysl by snad na chod motoru neměl mít takový vliv. Zkus změřit odpor čidla teploty chladící kapaliny na studeném a teplém motoru.

To je to dvoudrátové čidlo u termostatu? Je pravda, že jednou už jsem s ním problémy měl. Jaké by mělo mít hodnoty? Jinak jak jsem psal výše, prošel jsem konektory, zemnící místa, dopravu paliva, vyčistil klapku a nic. První chyba, která se objeví po resetu řídící jednotky je 15 - SC Motor position Sensor (MPS), časem naskočí i ty ostatní. Ještě jedna otázka: jak otestovat správnou funkci klapky? Proč se ptám - krokový motorek se hýbe po připojení akumulátoru, potom už ne. Celý týden budu mimo domov, zkoušet budu až o víkendu. Díky Jindřišáku, že máš ochotu se mnou ztrácet čas.


Offline Jindřišák

Tak sem trochu hledal a našel. Jeden člověk už měl přesně stejný problém na galantu 2.0 r.v.92. Přesně stejné chyby (MPS, tlak a teplota vzduchu, teplota vody). Bylo to vadnou ŘJ. Takže ti ji doporučuji rozdělat. Pokud se nemýlím, odchazejí tam elektrolytické kondenzátory. Pokud budou vizuálně KO, tak je vyměn, je tu dokonce návod. Z vlastní zkušenosti doporučuji řádně propájet plošnej spoj, ale nespálit! Nebo by to mohlo dělat ještě větší vylomeniny. Pokud si netroufáš, nebo by to nepomohlo, tak zkus sehnat novou ŘJ. Nebo nejlíp, kdyby sis mohl pučit od někoho tu samou.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Libor_S

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9
Tak sem trochu hledal a našel. Jeden člověk už měl přesně stejný problém na galantu 2.0 r.v.92. Přesně stejné chyby (MPS, tlak a teplota vzduchu, teplota vody). Bylo to vadnou ŘJ. Takže ti ji doporučuji rozdělat. Pokud se nemýlím, odchazejí tam elektrolytické kondenzátory. Pokud budou vizuálně KO, tak je vyměn, je tu dokonce návod. Z vlastní zkušenosti doporučuji řádně propájet plošnej spoj, ale nespálit! Nebo by to mohlo dělat ještě větší vylomeniny. Pokud si netroufáš, nebo by to nepomohlo, tak zkus sehnat novou ŘJ. Nebo nejlíp, kdyby sis mohl pučit od někoho tu samou.

Ok, jsem elektronik, toto pro mě není problém - díky za tip. Nafouklé elektrolyty měním v napájecích obvodech procesoru na základních deskách. Ještě k tomu čidlu, kolik ohmů a při jaké teplotě má mít? Jinak samozřejmě dám vědět jak jsem dopadl. Jestli budu muset schánět novou ŘJ, tak budu asi v háji, mám Galanta 1.8 EXE, limitovanou edici - se vším co jsem zatím scháněl byly problémy.


Offline Drak

tabulka na čidlo teploty vody
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Podle návodu od Draka co tu je: 100µF/25V , 47µF/50V , 22µF/50V. Ale ty řídící jednotky můžou být jiné, takže možná bude lepší, když to rozděláš a podíváš se. Kdybys sháněl novou jednotku, tak sem napiš, je to celkem peklo..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Mám doma Ř.J. ještě ze sierry, kdyby se někomu hodila-třeba je tam náký shodný díl, tak ji daruji.
« Poslední změna: 17.01.2011 - 19:46:25 od robb »


Offline Libor_S

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 9
Konečně jsem se dostal k tomu, že jsem vyměnil kondenzátory v ECU, bohužel závada přetrvává. ECU hlásí stále stejné chybové kódy, jako před výměnou. Ptám se tedy, nemá-li někdo z vás ECU, která je označena MD165144 E2T36274 nebo prosím poraďte kde ji sehnat. Přidávám i foto:


Offline Pepe

Si myslim že resetem jednotky nedojde ke smazání chybových kódú, k tomu slouží diagnistika OBDI . Ale tohle ví lépe Drak a majitelé Galantů r.89-93  :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Drak

odpojením baterky a resetem se vymaže komplet jednotka i s načtenými daty s čidel.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

 :laugh: Já to říkal že Drak umí a já  :o   . No paměť - občas smázlý HDD. :angel:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
:laugh: Já to říkal že Drak umí a já  :o   . No paměť - občas smázlý HDD. :angel:


chi chi... :angel: :lipsread:
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
:laugh: Já to říkal že Drak umí a já  :o   . No paměť - občas smázlý HDD. :angel:

hi hi...  :D :D
Vždycky včechno pro sychr zálohuj tak jako já. Vyplatí se to. Třeba záloha na sud je 700, na lahváča 3kč/kus  :D
Radouš