GalantWeb

Hukot z pravého kola

Host · 88 · 40694

orange

  • Host
Zdravím, mám problém a sám si nevím rady... Narazil jsem pravým předním kolem z boku na obrubník (při zatáčení doleva), očividná škoda byla vyvalený střed liťáku a ohnuté příčné rameno. Po výměně je v pořádku i geometrie, nebylo ji potřeba ani seřídit.

 ALE, začal se mi ozívat hukot z tohoto pravého předního kola, ale pouze když i nepatrně pootočím volantem doleva. V případě, že jedu přímo nebo doprava, hučení se neobjevuje. Je to takový zvuk jako když na dálnici najedete na zdrsněný bílý pás, který vás má probudit... Jo a nedělá to (nebo to není slyšet)  pokud jedu pod cca 50km/h. Dá se říct, že s vyšší rychlostí hluk narůstá a přes 130 už je to o strach.

Co myslíte, je to ložisko nebo kloub, nebo něco jiného??? Případně je způsob jak to poznat?

« Poslední změna: 02.02.2011 - 18:49:35 od orange »


Offline Jindřišák

Podle mě spíš to ložisko, homokineták by praskal a jen při přidání plynu v náklonu, ložisko ti hučí i při vyšláplé spojce. Pokud je chycený hodně, tak když to zvedneš a někdo ti podrží volant, mělo by to kolo mít vůle.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


orange

  • Host
Díky, fakt je, že při vyšláplé spojce se zvuk nemění a nemá vliv ani přidání ani brždění. Takže objednám další ložisko (už jsem ho letos měnil...)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Jednoznačně ložisko. Jestli dostalo ránu přez liťák, jako by si do něj mázl kladivem
Radouš


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Tak tak LOZISKO- SKF jEDINE :D
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
na ten můj starej krám sem dal starline a zatím dobrý
Radouš


Offline BlackJack

Tak se taky hlásím s problémem hučícího ložisko. Zhruba 2 týdny zpět jsem vletěl příčně do ďolíku v silnici, ozvala se taková silnější rána a hučení začalo. První jsem to neregistroval, hučení se zesilovalo a myslel jsem, že je to sjetýma gumama. Dnes jsem však pneu vyměnil a hučení nezmizelo.

Přesně jak popisuje člen "orange", akorát u mě se jedná o přední levé ložisko. Když jedu rovně, hučení se občas ozve. Pokud jen nepatrně zatočím doprava, hučí to naplno. Pokud zatáčím v plném rozsahu doleva, po hučení není zmínka.

Dnes jsem nadzvednul přední levé kolo, zatřepal s liťákem vertikálně i horizontálně a v obou směrech je pozorovatelná, byť minimální vůle. Hučení ložiska se projevuje poměrně silnou razancí. V interiéru je tento zvuk silný, při 80-90km/h se ozývají rezonace dílů, je vibrace o vysoké frekvenci v pedálech. Do 50km/h je hluk na nízké úrovni. Zvukově je to jako jízda po bílé plné čáře na silnici.

Mám v plánu koupit ložisko SKF a výměnu si provézt svépomocí. Na co si mám dát pozor ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Já dal starline a ještě pořád na něj bez problému jezdím. Má už najeto cca 50tis km. U mě šla výměna hladce bez autogenu i bez mrazáku a bez nějakých přípravků
Radouš


Offline BlackJack

SKF = 2.500Kč
Starline = 1.500Kč

Cenový rozdíl je velký, tak nevím. Nějak se rozhodnu a koupím.

Radousi: výměna šla hladce - to znamená, že stahovák ani lis si nepotřeboval ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Nic sem nepotřeboval a ložisko mě stálo cca 1000kč i s dopravou. Musíš chvilku hledat
Radouš


Offline LivArt

Napiš si jindřišákovi, mě ložisko stálo asi 1300 i s poštou.


Offline johny11

Já dal starline a ještě pořád na něj bez problému jezdím. Má už najeto cca 50tis km. U mě šla výměna hladce bez autogenu i bez mrazáku a bez nějakých přípravků
A jak jsi z toho loziska vyndal naboj a zase ho dal do novyho?To by me zajimalo bez pripravku,bez stahovaku...
Ten naboj by mel mit trochu prepeti,aby v lozisku drzel,kladivem bych to nedelal.


Offline Jindřišák

Já teda nevím, jakej je radous kouzelník, ale asi bych náboj a ložisko vytloukl, to je trochu prasárna, ale nový ložisko do těhlice by mělo jít u galanta snadno a náboj bych nalisoval například pomocí závitové tyče a postupným utahováním. Jinak jestli nechcete nic bastlit, vymontujte těhlici a zaneste ji někam do malyho servisu, já to tak na ventu udělal, kde je nalisovanej náboj i ložisko v těhlici, za dvě hodky to měl hotovy a chtěl na ofiko 300, jinej po známosti 100, ale ten zrovna neměl čas -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
A jak jsi z toho loziska vyndal naboj a zase ho dal do novyho?To by me zajimalo bez pripravku,bez stahovaku...
Ten naboj by mel mit trochu prepeti,aby v lozisku drzel,kladivem bych to nedelal.
Flexou přece a kladivem přece  -_-
Radouš


Offline BlackJack

Tak jsem si objednal ložisko SKF ... snad něco vydrží.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Tak jsem si objednal ložisko SKF ... snad něco vydrží.

si piš  :D
Radouš


Offline johny11

Flexou přece a kladivem přece  -_-
Kladivem si lisoval?Neni jednodussi dat naboj do mrazaku a lozisko ohrat na cca 100st?Pak nepotrebuju ani kladivo a je to mnohem setrnejsi,nez zjistit,ze se mi spricil naboj v lozisku,dal nejde a mlatit do toho jako hluchej do vrat...
Pochopim,ze flexou nariznu krouzky loziska,ale lisovat kladivem,to jsem nikdy nechapal...Vzdycky je lepsi tlacit nebo tahat,nez do toho rezat a poskodit lozisko...Na ohrati nepotrebujes autogen,staci horkovzdusna pistole,kamna,nebo varic(myslim ohrati novyho loziska)
« Poslední změna: 24.05.2012 - 22:22:44 od johny11 »



Offline Misak

Tak se taky pridam, jako obvykle na zacatku sezony, kdyz se vymeni kola, tak se neco ozve. Opet lozisko, tentokrat je to jedno ze zadnich. Ted na to jeste nekde sehnat baksis a cas.
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Kladivem si lisoval?Neni jednodussi dat naboj do mrazaku a lozisko ohrat na cca 100st?Pak nepotrebuju ani kladivo a je to mnohem setrnejsi,nez zjistit,ze se mi spricil naboj v lozisku,dal nejde a mlatit do toho jako hluchej do vrat...
Pochopim,ze flexou nariznu krouzky loziska,ale lisovat kladivem,to jsem nikdy nechapal...Vzdycky je lepsi tlacit nebo tahat,nez do toho rezat a poskodit lozisko...Na ohrati nepotrebujes autogen,staci horkovzdusna pistole,kamna,nebo varic(myslim ohrati novyho loziska)

Šlo to hladce. Za hodinu sem byl hotovej. Na kulovej čep taky používáš stahovák?
Radouš