GalantWeb

Hukot z pravého kola

Host · 88 · 40644

Offline BlackJack

Budu mít k dispozici velký stahovák a lis. Mrazák a teplomet bude taky.

Ještě jsem nezkoumal princip demontáže - jak na to ? Jaká je velikost matky na přední hřídeli ? Co budu muset ještě uvolnit (těhlici nahoře nebo co ještě) ?

Raději se zeptám 2x než na něco zapomenu - výměnu si nebudu provádět doma a navíc sem chytl nějaký moribundus, tak se na to musím připravit takhle.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Pepe

Na přední poloose je matice pro klíč 30 mm a utahovací moment je 200Nm. Jukni  workshop .
Sundáš matici poloosy ,sundáš brzdič komplet i s kotoučem , povolíš 4 šrouby ložiska a vyndáš to z těhlice . Teď ti zbývá stáhnout ložisko z náboje a nalisovat nové . Budeš li to mít , můžeš vše nasadit na těhlici a poloosu a dokončit repasi . Workshop strana Front axle 26-5. :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

To nahřívání ložiska se mi zrovna nepozdává, asi bych se tomu raději vyhnul, ale jak tu poslal fotky johnny, tak to je velice solidní prácička -_- Jinak na utahovací moment bych se vyprdnul, stejně takovej momenťak doma moc lidí nemá. Beru 2m trubku, 3/4 trhák a na krev (s citem) dotáhnout, přetáhnout to nemůžeš a nedotažený ložisko se ti brzy podělá znovu. Jinak ložisko musíš předtáhnout, než auto posadíš na kolo, aby si jej nezničil. Klasicky co jde rukou a pak na kolech.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

Šlo to hladce. Za hodinu sem byl hotovej. Na kulovej čep taky používáš stahovák?
Ano,pouzivam stahovak i na kulovy cep,rozhodne do niceho netriskam kladivem,jako to delalo spoustu chytraku na skodovkach dvema kladivama proti sobe...Za hodinu jsi hotovej,tomu verim,ale muze se stat,ze za pul roku bude diky kladivu hotovy lozisko.


Offline johny11

To nahřívání ložiska se mi zrovna nepozdává, asi bych se tomu raději vyhnul, ale jak tu poslal fotky johnny, tak to je velice solidní prácička -_- Jinak na utahovací moment bych se vyprdnul, stejně takovej momenťak doma moc lidí nemá. Beru 2m trubku, 3/4 trhák a na krev (s citem) dotáhnout, přetáhnout to nemůžeš a nedotažený ložisko se ti brzy podělá znovu. Jinak ložisko musíš předtáhnout, než auto posadíš na kolo, aby si jej nezničil. Klasicky co jde rukou a pak na kolech.
100stupnu lozisku neublizi ty fotky to je prace stahovakem,kterou jsem delal ja.


Offline Jindřišák

100stupnu lozisku neublizi ty fotky to je prace stahovakem,kterou jsem delal ja.
Však říkám, že dobrá práce -_-. Jinak já bych se tomu nahřátí vyhnul stejně. Těch 100°C sice není moc, ale zároveň to ani moc nepomůže, a pokud to jde tak luxusně stahovákem, tak bych nic neřešil :)
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Ano,pouzivam stahovak i na kulovy cep,rozhodne do niceho netriskam kladivem,jako to delalo spoustu chytraku na skodovkach dvema kladivama proti sobe...Za hodinu jsi hotovej,tomu verim,ale muze se stat,ze za pul roku bude diky kladivu hotovy lozisko.
Povolím matku a do ní z boku stačí jedna menší rána. Nic rychlejšího není. Toť můj vlastní nápad. Asi ho budu prodávat po 5ti korunách  :D

Když víš kam na ložisko udeřit tak ho nemůžeš nikdy zničit. Odjakživa se to takto dělalo a dělá se to dodnes i v zařízených autodílnách
Radouš


Offline johny11

Povolím matku a do ní z boku stačí jedna menší rána. Nic rychlejšího není. Toť můj vlastní nápad. Asi ho budu prodávat po 5ti korunách  :D

Když víš kam na ložisko udeřit tak ho nemůžeš nikdy zničit. Odjakživa se to takto dělalo a dělá se to dodnes i v zařízených autodílnách
Kazdy ma svuj postup,ja na takovy veci kladivo zasadne nepouzivam,lozisko je lozisko a hlavne je to presna vec,na kterou se odjakziva pouzivalo teplo a zima,stahovak,nebo lis a cepu a lozisek jsem za svuj zivot vymenil opravdu hodne.Za tvuj kladivovy napad bych nedal ani korunu obzvlast u loziska,kazdy umi kladivo pouzit,ne vsak kazdy nejdrive premysli....


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Jasne. Kazdej dela jak umi a jak mu to vyhovuje. Nekdo kafe s cukrem a nekdo bez. Hadat se prece nebudem.  -_-
Radouš


Offline BlackJack

Na přední poloose je matice pro klíč 30 mm a utahovací moment je 200Nm. Jukni  workshop .
Sundáš matici poloosy ,sundáš brzdič komplet i s kotoučem , povolíš 4 šrouby ložiska a vyndáš to z těhlice . Teď ti zbývá stáhnout ložisko z náboje a nalisovat nové . Budeš li to mít , můžeš vše nasadit na těhlici a poloosu a dokončit repasi . Workshop strana Front axle 26-5. :mellow:

Děkuji za tvé informace. Zbytek už nastuduju z workshopu. Momentový klíč do 210 Nm mám, takže bych měl být relativně připravený.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline BlackJack

Abych povolil 4 šrouby držící ložisko, budu muset nejspíš vytáhnout poloosu z těhlice že ? Pokud yo, tak tím pádem budu muset vytáhnout nějaké svisláky, které budou bránit v cestě. Nepletu se ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Pepe

 Myslim že nemusíš nic demontovat, mělo by to jít povolit s krátkým nástavcem goly . Jedině že by to šlo ztěžka , demontovat těhlici - ale na voze máš větší opěru .
« Poslední změna: 26.05.2012 - 14:19:39 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

Tak jsem to byl zkontrolovat a ani krátkým nástavcem se na šrouby nedostanu. V cestě tomu vadí homokineťák.

Uvidím, až budu demontovat, co všechno bude muset dolů.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline m4rt4s

Já musel vždycky shodit poloosu... Povolil jsem uchycení tlumiče, vyhnul těhlici, vysunul poloosu, povolil ložisko a pak obráceně namontoval stejně :)
2.0 Wagon Sportedition


Offline BlackJack

Vyměněno. Dodám ještě informaci, že ložisko SKF VKBA 3307 je skutečně přebalený originální díl od firmy KOYO Japan.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Pepe

KOYO je divize SKF . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepanak

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 161
Zdravim chlapi,taky sem delal lozisko a kupodivu sem poloosu vyndyvat nemusel,de jen o to jaky ma kdo nervy a trpelivost-staci misto racny pouzit obycejne ocko a da se dostat na vsechny ctyri srouby,co drzi lozisko(doporucuju poradne ocelovym kartacem ocistit zavity co presahujou skrz lozisko)Pri tomto postopu je nejhorsi dostat ven z tehlice stare lozisko,protoze byva dost zarezle a neda se pouzit lis,jako kdyz je tehlice venku z auta.Tolik moje zkusenost s vymenou loziska...
Mitsubishi Galant 2.0TD GLS r.v.99
Mitsubishi Galant 2.3TD GLX r.v.81


Offline miraD

Vím, že je to trochu staší téma, ale je třeba aktualizace... Taky jsem měnil ložiska na předku... a kelly mají zrovna výprodej starline... měl jsem ho za 530Kč kus... Cena víc než dobrá, kvalita nevím, ale je to kur.a rozdíl když jsem je vyměnil.
Kola mi hučely jak blázen a když jsem zvedl auto na zvedák a zakýval s nima tak obě chodily skoro 5mm. Myslel jsem, že mám v háji nějaký čep, ale byly to ložiska.

Postup práce:
1. sundal jsem kolo
2. odjistil závlačku na matce poloosy
3. povolil jsem rázovou utahovačkou tu matku
4. sundal jsem brzdič i s kotoučem
5. vyhodil jsem čep podkovy z těhlice
6. vytáhl jsem poloosu
7. povolil ty 4 šrouby na ložisku
8. ložisko jsem s trochou síly a chemie vyndal z těhlice (bylo to tam zarezlý)
9. nábojku jsem z ložiska opatrně vybouchal kladivem přes měděný čep
10. nábojku jsem očistil, trochu mázl a nalisoval hydr. lisem do nového ložiska
11. těhlici jsem vybrousil od rzi takovým šmirgl kotoučem na stopce do vrtačky aby tam nové ložisko hezky zlehka šlo, namazal dotáhl šrouby a pak vše poskládal zpět jak to bylo.

jediný problém byl ten, že jsem to dělal na zvedáku venku když bylo -7°C, dostal jsem antibiotika a dva týdny jsem chraptěl jak stará pračka... ale výsledek stál za to, auto jede krásně potichoučku...
Baví mě dělat z vraků auta =D


Offline Daneczek

návod dobrej :) brzo mě  to bude čekat taky :roll: akorát nevím jestli by jsem měl koupit ty ložiska Starline, cena je  to za ně hezká ale co jsem četl tak ložiska od starline nebrat, že prej za měsíc je můžu dělat znova, ale nevím, podle mě to musí něco snad vydržet, Dával jsem před 1,5 rokem zadní brzdy od starline do vw polo a že ho majitelka teda nešetří  :laugh: a brzdí to pořád dobře. Ty ložiska by jsem se nebál možná koupit jako nějaký dočasný řešení když by nebylo na lepší  :D


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Pan Radous, už sem moc nechodí, možná čte jenom příspěvky, tak ten do žraloka nacpal všechno od Starline a byl spokojenej, třeba dá vědět, jak je to s životností těch levných dílů.Už to budou možná 2 roky. :undecided: