No ty kráso ...ti tam do sebe rejpou Každopádně bych to viděl na špatnou opravu kliky a špatnou montáž. Protože klika se přebrušuje po 0,25 mm a kdo ví jak to dělal ...jestli vzal hadru a brusnou pastu a pižlal to někde na stole tak to je o ničem. Potom taky ojniční ložiska mají zámky a musíš je správně nastavit. A jak už tam píše je třeba aby to bylo v rovině tzn. klika-->ojnice-->píst na pístním čepu ...to musí být v úhlu 90° jinak potom píst dře do stěny válce a části se opotřebují nesouměrně ... a vůle klikovky ...tak to se mi ještě nestalo, pár motorů už jsem měl rozdělaných ale ještě jsem neviděl axiální vůli kliky ... mohlo tam být nějáké vymezovátko a v servise to spackali ... kdo ví jak to je
Axiální vůle je častý jev. Polohu klikové hřídele drží axiální ložisko v bloku. Které se samozřejmě zničí,když je problém s mazáním. Ta diskuse ohledně te opakované závady vůbec neřeší to, zda někdo měřil oka ojnic a bloku. Jak vypadalo olejové čerpadlo atd.. Všecko je to na těch starých motorech ponatahované a někdy se člověk zarazí nad tím, že motor ještě vůbec fungoval. Neviděl sem jediný servis a znám jich mnoho,kde by se někdo na pokaženém motoru zaobíral měřením rozměrů alespon dílů které souvisí s destrukcí toho motoru. Vybrousit kliku, koupit k ní ložiska a složit, to je málo, hodně málo. Kdo tak činí,at to nechá raději jiným.
U toho značení typu těch olejů si dej pozor. Ty indexy 5w40 nebo 10w60 nemají nic společného s tím,zda je to syntetický a nebo polosyntetický olej.. Konkrétně olej 10w60,který doporučuješ at už od jakéhokoliv výrobce je pro tyhle normální motory k ničemu, nese spíš negativa.. je to pro vysoce zatížený motor,kde by se u jiných olejů nezaručila celistvost olejové vrstvy mezi namáhanými díly... Pokud někomu něco klepe na starém motoru,tak at neviní olej.. Každé hydro i ložisko se jednou unaví a přestane fungovat. Motory jsou suche po odstavení a tření před promazáním než čerpadlo natlačí celý motor olejem je nenávratně poškozuje. Viz ta debata.. Motor je promazán až nějaký čas po tom,co dávno běží.. každý si může koupit budík s čidlama pro tlak oleje a nainstalovat.. a bude čučet,kdy se ta ručička na ten maximální tlak zvedně. Jednou z možností je zkusit použít olej s molybdensulfidem,ale nalil bych to jen do motoru po vyčištění. Ten drží vrstvičku toho sajrajtu na všem po čem stekl a to tření po startu suchého motoru dost minimalizuje. Jeho nevýhodou je,možnost ucpání třeba kanálků,.. tak bych to do špinavého motoru nenalil.