GalantWeb

Rezonace auta

Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Doktoři,už jsem tu psal v jednom příspěvku,že mi při 3000 ot/min rezonuje auto.Děje se jen při jízdě.Překročím 3100 ot. a je klid.Měnil jsem spojku,vše při starém.Pokud auto zvednu heverem na zadní tzn.hever vložím pod ochrannou lištu pod mototem a zvednu,jedu jako po silnici akorát s přední nápravou ve vzduchu,je vše OK.Motor v neutrálu vytočím na 5000ot a taky je vše OK.Silentbloky jsou OK.Akorát ten z přední strany motoru u chladiče má držení mírně vyhnuté,to je v pořádku?S motorem jsem nikdy nehýbal.Mluvil jsem s mechanikem ze zn.servisu a ten vyloučil jakoukoliv souvislost třeba s ložiskem v převodovce,protože problém se děje jak na jedničku,dvojku....pětku.Ale pokud jsou kola na zemi.Nebo když se auto na nějaké nerovnosti zhoupne a jakoby se nadlehčí,zdá se mi to být vše v klidu.Je to rezonace jako když je silný vítr přímo proti čelnímu sklu.Mám vyndaný řemen na vyvažovačce,ale mechanik z výše zmiňovaného sevisu tomu nedává velký význam.Měnil jsem rozvody v loni a malá rozvoďák byl prasklý a spadlý v krytu.Mechanik dal oba nové a auto bylo jak vibrátor.Ruce mě od volantu brněli a to jsem musel vydržet 360 km z Aše do Pardubic.Všimnul jsem si však že ty vibrace ve 3000 ot.byli cítit i s funkční-nefunkční vyvažovačkou. Máte někdo zkušenosti s vyřazenou vyvažovačkou? Nebo řešil někdo podobný problém?Nebo můžou to být nějaké problémy spojene s výfukem? Děravý není.

 
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
možná plácnu do vzduchu, netlakuje ti třeba špatně servo?


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Citovat
Doktoři,už jsem tu psal v jednom příspěvku,že mi při 3000 ot/min rezonuje auto.Děje se jen při jízdě.Překročím 3100 ot. a je klid.Měnil jsem spojku,vše při starém.Pokud auto zvednu heverem na zadní tzn.hever vložím pod ochrannou lištu pod mototem a zvednu,jedu jako po silnici akorát s přední nápravou ve vzduchu,je vše OK.Motor v neutrálu vytočím na 5000ot a taky je vše OK.Silentbloky jsou OK.Akorát ten z přední strany motoru u chladiče má držení mírně vyhnuté,to je v pořádku?S motorem jsem nikdy nehýbal.Mluvil jsem s mechanikem ze zn.servisu a ten vyloučil jakoukoliv souvislost třeba s ložiskem v převodovce,protože problém se děje jak na jedničku,dvojku....pětku.Ale pokud jsou kola na zemi.Nebo když se auto na nějaké nerovnosti zhoupne a jakoby se nadlehčí,zdá se mi to být vše v klidu.Je to rezonace jako když je silný vítr přímo proti čelnímu sklu.Mám vyndaný řemen na vyvažovačce,ale mechanik z výše zmiňovaného sevisu tomu nedává velký význam.Měnil jsem rozvody v loni a malá rozvoďák byl prasklý a spadlý v krytu.Mechanik dal oba nové a auto bylo jak vibrátor.Ruce mě od volantu brněli a to jsem musel vydržet 360 km z Aše do Pardubic.Všimnul jsem si však že ty vibrace ve 3000 ot.byli cítit i s funkční-nefunkční vyvažovačkou. Máte někdo zkušenosti s vyřazenou vyvažovačkou? Nebo řešil někdo podobný problém?Nebo můžou to být nějaké problémy spojene s výfukem? Děravý není.
Mám stejnou zkušenost - měl jsem prasklý řemen vyvažovací hřídele namotaný mezi blokem a řemenicí rozvodového řemenu.
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
nikdy jsem tenhle problém neměl, tak nevím....ale já bych postupoval tak, že bych určitě zprovoznil vyvažovací hřídel, přesvědčil se, že je řemen nasazen správně(protože táta teď měnil rozvody u opravdu dobrého mechanika a stejně se jim povedlo ho špatně nasadit) a teprve potom bych hledal další možné příčiny...
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Drak

No jestli to před výměnou nerezonovalo a pak začlo, mohl se pootočit vyvařovací hřídel o 180
« Poslední změna: 08.07.2005 - 08:02:14 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
A je možné,že by ten antirezonanční kroužek mohl vypadnout při výměně rozvoďáků?O tom možnám pootočení o 180 st. už mi někdo říkal.Ten šroub nebo tak tyčka se tam dává jen při výměně?A jak je možné,že se otočí vyvažovačka?Myslíš tu pomocnou nebo tu,která je spojená s olejovým čerpadlem?
 Je pravda,že před výměnou jsem nic nepozoroval.Před myšákem jsem měl Citoena ZX a ty měli jednu vadu.Rezonoval výfuk při rychlostech přes 120km/hod.Byla to jejich bolest a mě to hodně vadilo.Všimnul bych si tohoto problému na myšákovi,protože jsem se na to dlouho zaměřoval.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Teď mě napadlo,už dvakrát během roku mi měnili prachovku právě na delší poloose.Ten kroužek je přímo na hřídeli?Je vidět,když vlezu po auto?Já myslím,že tam nic není.Kdyžtak udělej fotku i poloosy.Vůbec nemám představu,jak to vypadá. :o  
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

Citovat
A je možné,že by ten antirezonanční kroužek mohl vypadnout při výměně rozvoďáků?O tom možnám pootočení o 180 st. už mi někdo říkal.Ten šroub nebo tak tyčka se tam dává jen při výměně?A jak je možné,že se otočí vyvažovačka?Myslíš tu pomocnou nebo tu,která je spojená s olejovým čerpadlem?
 Je pravda,že před výměnou jsem nic nepozoroval.Před myšákem jsem měl Citoena ZX a ty měli jednu vadu.Rezonoval výfuk při rychlostech přes 120km/hod.Byla to jejich bolest a mě to hodně vadilo.Všimnul bych si tohoto problému na myšákovi,protože jsem se na to dlouho zaměřoval.
Ta tyčka se tam dává jen při výměně, normalně je ten otvor zaslepen šroubem.  Myslím tu s olejovým čerpadlem, kde je to ještě zpřevodováno. Celé to vyfotím pro přestavu  
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Drak

Citovat
Teď mě napadlo,už dvakrát během roku mi měnili prachovku právě na delší poloose.Ten kroužek je přímo na hřídeli?Je vidět,když vlezu po auto?Já myslím,že tam nic není.Kdyžtak udělej fotku i poloosy.Vůbec nemám představu,jak to vypadá. :o
No pokud měnili převodovku nuseli s poloosou hýbat a ten kroužek by jim asi vadil. Všechno to zdokumentuju :-)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Tu převodovku jsem měnil s kolegou:-)Jsou tam kroužky,ale ty jsou přímo na kloubu.Takové z ocel.drátu.Při nasazení do převodovky tam zajistí poloosu proti vysunutí.
  Tu vyvažovačku v servisu otočí zpět,když si nechám ten malý rozvoďák nasadit zpět?
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
no jestli jsem to hlavně dobře pochopil, tak to dělá pouze za jízdy a jen do 3000ot?
V tom případě to nějaké vyvažovací kroužky na poloosách být nemůžou, to by se asi projevovalo při vyšších rychlostech a nezávisle na otáčkách motoru.
Tohle by asi chtělo skoušet třeba na motoré brzdě, nebo tak nějak


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
ještě jeden dotaz, dělá to když je motor v tahu, nebo i když se fláká (když jedeš třeba po rovině a jen udržuješ rychlost)?


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
a ještě jeden
tohle začalo dělat po výměně rozvodů, nebo tý převodovky? Nebo to byla akce převodovka + rozvody?


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Dělá to jen přesně ve 3000ot.Jestli jedu v tahu nebo s tempomatem po dálnici je to jedno.Dokonce když při jízdě pustím plyn a otáčky jsou výš než 3000 a otáčky klesají a ručička se dostane na 3000 je to stejné,jako když jdou otáčky nahoru.Zkrátka jestli otáčky stoupají nebo klesají je to jedno.
 Převodovka se měnila rok před rozvodama.Začal jsem to vnímat po výměně rozvodů.Jak psal Drak dneska ráno,tak si myslím že mechanikovi utekla vyvažovačka.Nevím.Už mě to trápí 3/4 roku.Když někoho vezu a jede se mnou poprvé,lekne se té vibrace.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
abych to upřesnil,dělá to jen ve 3000 přesně.Pokud auto podložím.Zvednu ho heverem na zadní,nastartuju a jedu jako po silnici akorát se zvadnutými předními koly,je klid!To mi nejde do hlavy.Proč jen s koly na zemi.Když vytočím motor na neutrál,je jak od BMW.6ádný hukot,žádné vibrace.Ještě mě napadlo jestli spojkové ložisko se točí stále nebo jen při vyšlápnuté spojce.To nevím a rád bych to věděl.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Před výměnou rozvoďáků jsem tu našel scháma podle kterého se výměna prováděla.Najdu ho tu někde? Motor 4G63 Galant 2.0 88-92.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

Citovat
Před výměnou rozvoďáků jsem tu našel scháma podle kterého se výměna prováděla.Najdu ho tu někde? Motor 4G63 Galant 2.0 88-92.
všechny schémata jsou v sekci "Ke stažení"  
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Jak se dá poznat,že je vyvažovačka pootočená?Myslím tím,jak to pozná mechanik.když začne měnit rozvody? A jak se dá vrátit zpět do původní polohy?
Jinak sekci ke stažení jsem procházel,ale schéma s rozvody jsem nenašel.Jaké má označení?
Dík
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Drak

je to třeba v manualu "ENGINE" stránka 11F33 a dále. je tam také zobrazeno zaaretovaní vyvažovacího hřídele 11F46
« Poslední změna: 11.07.2005 - 07:07:15 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)